علمي , آموزشی

گوناگون

 

 

تابلوهای چوبی بر جسته حیرت انگیز


       تابلو های چوبی برجسته حیرت انگیز

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

خانواده هنرمند دوبوویک در روسیه با همکاری هم تابلو های نفیس برجسته چوبی خلق میکنند. این خانواده در شهر بریانسک زندگی میکنند و از سال 1996 به تهیه این تابلو هایچوبی خارق العاده مشغولند. بیشتر آثار آنها در سایز 60 در 90 تهیه میکنند. تهیه هر تابلو ماه ها زمان میبرد و تا بحال بیش از 200 اثر تهیه کرده اند.

 

zdmtspfhmU.jpg

 

UREjg15v6I.jpg

 

vgZfz7KSjA.jpg

 

nUyrbh4zqc.jpg

 

bCZvC0jhEf.jpg

 

Opldh0zKBv.jpg

 

aF8OW0A01u.jpg

 

zNUSpyiRIP.jpg

 

o6lAX5tOFE.jpg

 

RnqruHIZtS.jpg

 

hVI5rO3xxZ.jpg

 

AXgHEYlrYl.jpg

 

I5BoV7KvZ7.jpg

 

iyWtsMGcAs.jpg

 

OypwR4cT71.jpg

 

ISNiO5dg6H.jpg

 

aMhFlMU842.jpg

 

ujDwlaqvE2.jpg

 

3dRmNmQKis.jpg

 

SkpMDlHlIA.jpg

 

q8eiUg0izD.jpg

 

JhHa3YdGT3.jpg

 

t1TJUcAvYa.jpg

 

OeSb6mLr2R.jpg  


 

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

جملات تاهام بخش برای زندگی (14)


       جملات الهام بخش برای زندگی (14)

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

کسانی که زندگی خود را وقف بدست آورن منافع مادی و ثروت کرده اند به شما خواهند گفت که احساس خوشبختی را در اموال خود نمی یابند. خوشبختی هرگز انعکاس ثروتهای مادی یک شخص نیست، بلکه انعکاس ثروتهای معنوی و احساسی او است. خوشبختی انعکاس تعداد روابط دوستانه ای است که هر کس می تواند داشته باشد، انعکاس تعداد افرادی است که در طول زندگی خود توانسته خوشبخت و هدایت کند، و نتیجه قدرشناسی از داشته ها است و نه میزان نارضایتی از نداشته ها. قدردان داشته هایتان در زندگی باشید و تا می توانید در خوشبختی و هدایت دیگران تلاش کنید و زندگیتان را بخاطر آنچه که هم اکنون هست دوست بدارید.

 


 

 

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

6مکان بسیار خطر ناک در جهان

6 مکان بسیار خطرناک در جهان

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

در این دنیا مکان های زیادی وجود دارند که به دلایل مختلفی خطرناک هستند. در این نوشتار سعی داریم تا شما را با 6 مکان بسیار خطرناک در جهان آشنا کنیم.


باغ سمی در انگلیس

مکانهای بسیار خطرناک در جهان,مکانهای گردشگری خطرناک در دنیا,عجایب گردشگری

 

اولین باغ مخصوص گیاهان سمی در انگلستان با الگو گیری از باغ های مخصوص گیاهان دارویی و سمی که در ایتالیا و در حدود سال های 1500 میلادی تاسیس شده بود، ساخته شد. باغ سمی Alnwick باغ مخصوصی است که به طور اختصاصی بر روی کاشت گیاهان سمی و مرگبار کار می کند.

این موسسه دارای انواع مختلفی از گیاهان با ترکیب های دارای مخدر و تنباکو است و همچنین دارای مجوز پرورش و کاشت گیاههانی مخصوص برای بدست آوردن حشیش و کوکایئن برای مصارف خاص است.


جزیره مارها در برزیل

مکانهای بسیار خطرناک در جهان,مکانهای گردشگری خطرناک در دنیا,عجایب گردشگری


جزیره ای در محدوده حاکمیت کشور برزیل که البته کمتر انسانی به آن پای گذاشته است. بر اساس محاسبات انجام شده در هر مترمربع از این جزیره چیزی بین 1 تا 5 مار زندگی می کند. انواع مارهای سمی و غیر سمی در انواع اندازه ها مختلف در این جزیره زندگی می کنند.

همچنین گونه خاصی از افعی در این جزیره زندگی می کند که مخصوص این جزیره و کشور برزیل است و مسئول نزدیک به 90 درصد از گزش های مرگ بار در برزیل است. سم این مار گوشت اطراف محل گزش را آب می کند. برای بازدید از این جزیره اجازه های مخصوصی نیاز است


جزیره "رامره" در کشور برمه

مکانهای بسیار خطرناک در جهان,مکانهای گردشگری خطرناک در دنیا,عجایب گردشگری


جزیره "رامره" یکی از مکان های خطرناک برای انسان هاست. دلیل آن هم وجود بیش از 1000 کروکودیل آب شور در این جزیره است. این نوع از کوروکودیل خطرناک ترین گونه این نوع از جانوران است. در عین حال در این جزیره پشه هایی حاوی ویروس بیماری مالاریا و عقرب های سمی نیز زندگی می کنند.

در مراحل آخر جنگ دوم جهانی این جزیره شاهد یک نبرد خونین 6 هفته ای بین نیروهای آمریکایی و ژاپنی بود. از چیزی نزدیک به 1000 سرباز ژاپنی که ب مرداب های این جزیره وارد شدند تنها 20 نفر زنده ماندند. باقی سربازان نه بر اثر شلیک سربازان آمریکایی و بلکه به دست کروکودیل ها کشته شدند.


جاده "یونگاس" در بولیوی

مکانهای بسیار خطرناک در جهان,مکانهای گردشگری خطرناک در دنیا,عجایب گردشگری


این جاده که در عمق جنگل های بارانی آمازون در کشور بولیوی ساخته شده است هر ساله شاهد مرگ نزدیک به 300 نفر است. این جاده 69 کیلومتری در دهه 1930 میلادی در جریان جنگ با کشور پاراگوئه در این بخش ساخته شد. این جاده که بر روی کوههای پوشیده از جنگل های بارانی احداث شده تنها 3 متر عرض داشته و ارتفاع پرتگاه های کنار آن در حدود 600 متر است. این جاده فاقد هرگونه گاردریل بوده و در بیشتر مواقع از سال مه آلود بوده و امکان ریزش سنگ به داخل جاده وجود دارد.


ناحیه تخلیه شده ای در اروپای شرقی

مکانهای بسیار خطرناک در جهان,مکانهای گردشگری خطرناک در دنیا,عجایب گردشگری


این ناحیه منطقه ای به شعاع 30 کیلومتر در اطراف سایت هسته ای چرنوبیل در خاک کشور اوکراین است. این سایت که بعد از فاجعه سایت اتمی چرنوبیل تخلیه شده است اکنون به یکی از خطرناک ترین مکان ها برای زندگی تبدیل شده است. بسیاری از مردم در سالهای بعد یه این منطقه و نواحی آن بازگشتند و به هر شکل ممکن در حال زندگی در این ناحیه هستند اما در اطراف ناحیه اصلی خطرناک پلیس حضوری قوی دارد پس مراقب باشید تا به آن ناحیه نزدیک نشوید چون یا گلوله خواهید خورد یا دچار تشعشع خواهید شد.


آتشفشان های گلی در جمهوری آذربایجان

مکانهای بسیار خطرناک در جهان,مکانهای گردشگری خطرناک در دنیا,عجایب گردشگری


کشور آذربایجان دارای صدها آتشفشان گلی است که البته که به جای مواد مذاب از داخل آن ها گل به بیرون فوران می کند. در بهار سال 2001 وقوع یک آتشفشان گلی باعث به وجود آمدن یک جزیره در محدوده دریایی آذربایجان در دریایی خزر شد. در اکتبر 2001 هم آتشفشان گلی دیگری در منطقه آبتکان جمهوری آذربایجان فوران کرد که البته تلفاتی در پی نداشت. در یک نگاه کلی معمولا هر 20 سال یکی از این آتشفشان ها در این کشور از زمین سر بر میاورد و اگر در زمان فوران در نزدیکی این آتشفشان ها باشید معلوم نیست چه بلایی برسر شما بیاید. امواج گل خارج شده از این کوه ها تا فاصله 15 کیلومتری در روز قابل رویت هستند.

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

40نکته شگفت انگیز وجالب در مورد مردم ژاپن



                      40 نکته شگفت انگیز و جالب درمورد مردم ژاپن

 

 


 

1-آیا میدانید که دانش آموزان ژاپنی به همراه معلمان خود هر روز مدرسه خود را به مدت 15 دقیقه تمیز میکنند ؟ که منجر می شود به ظهور نسل ژاپنی که فروتن و مشتاق پاکیزگی است .

2-آیا میدانید هر شهروند ژاپنی که سگ دارد یک کیسه مخصوص مدفوع سگ با خود حمل میکند؟ بهداشت و اشتیاق به آن بخشی از اخلاق ژاپنی ها است.
3-آیا میدانید که کارگر بهداشت در ژاپن "مهندس بهداشتی" نامیده می شود و میتواند حقوقی بین 5000 تا 8000 دلار در ماه طلب کند و یک پاک کن موضوع امتحان کتبی و شفاهی است ؟

4-آیا می دانید که ژاپن هیچ منابع طبیعی ندارد و سالانه با صدها زلزله مواجه میشوند اما این جلوی آنها را برای تبدیل شدن به بزرگترین های اقتصاد جهان نگرفته ؟

5-آیا میدانید هیروشیما بعد از افتادن بمب اتم در آن شهر فقط ده سال طول کشید تا به آنچه جنب و جوش اقتصادی قبل از افتادن بمب اتم در آن شهر بود باز گردد ؟

6-آیا می دانید که ژاپن جلوگیری میکند از استفاده از تلفن همراه در قطارها، رستوران ها و اماکن سرپوشیده ؟

7-آیا میدانید دانش آموزان ژاپنی از سال اول تا ششم ابتدایی باید اصول اخلاقی در برخورد با مردم را بیاموزند ؟

8-آیا میدانید ژاپنی ها حتی اگر یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشند باز هم هیچ خدمتکاری در خانه ندارند و پدر و مادر مسئول خانه و کودکان خود هستند ؟

9-آیا میدانید از سال اول تا سوم مقدماتی هیچ نوع امتحانی وجود ندارد ؟ چون هدف از آموزش و پروش القای مفاهیم و ساختن شخصیت است و نه امتحان و اجبار .

10-آیا میدانید اگر به یک رستوران در ژاپن بروید ، متوجه خواهید شد که مردم به اندازه ای که نیاز دارند غذا میخورند، بدون هیچ زباله و اصرافی ؟

11-آیا میدانید که میزان تاخیر قطارها در ژاپن حدود 7 ثانیه در سال است ؟ آنها ارزش زمان را درک میکنند و در دقیقه و ثانیه وقت شناس هستند .

12-آیا میدانید کودکان در مدرسه بعد از یک وعده غذایی دندانهای خود را مسواک میزنند و تمیز میکنند ؟ آنها از سنین پایین به حفظ سلامتی خود اهمیت میدهند .

13-آیا میدانید دانش آموزان در ژاپن نیم ساعت طول میکشد تا وعده غذایی خود را تمام کنند به این دلیل که مطمئن شوند غذا به درستی هضم شده ؟ وقتی که درباره این نگرانی ها پرسیده میشود ، آنها میگویند که این دانش آموزان آینده ژاپن هستند !

14- ایا میدانید ژاپن بلاد کفر است

15- آیا می‌دانید در مدارس ژاپن به دانش‌آموزان نمره داده نمی شود و ارزیابی بصورت گروهی انجام می‌شود و گروه باید تلاش کند که همه در سطح خوبی قرار بگیرند؟

16- آیا می‌دانید که کودکان هنگام نشستن روی صندلی اتوبوس یا قطار ابتدا کفش خود را در می آورند و بدون کمک مادر روی صندلی می نشینند؟

17- آیا می‌دانید بوسیدن و دست دادن در ژاپن مرسوم نیست و حتی مادران فرزندان خود را نمی‌بوسند؟

18- آیا می‌دانید بن‌مایه‌ی قدرت اقتصادی ژاپن را زنان ژاپن می‌سازند؟

19- آیا می‌دانید ژاپنی‌ها اصلاً پس‌انداز نمی‌کنند؟

20- آیا می‌دانید تورم در ژاپن منفی است؟

21- آیا می‌دانید حقوق یک معلم در ژاپن حداقل 7000 دلار در ماه است؟

22- آیا می‌دانید از کار مردن در ژاپن افتخار است؟

23- آیا می‌دانید کارمند ژاپنی برای رضایت مشتری حتی حاضر است خانواده‌ی خود را فدا کند؟

24- آیا می‌دانید شکست در کار برای یک مدیر ژاپنی برابر مرگ است؟

25- آیا می‌دانید کارمندان ژاپنی روزی یکساعت در محل کار ورزش دسته‌جمعی می‌کنند؟

26- آیا می‌دانید هر ژاپنی در هر شغلی که باشد به آن افتخار می کند؟

27- آیا می‌دانید ژاپنی‌ها پایبند دیانت خاصی نیستند و به همه‌ی ادیان احترام می‌گذارند؟

28- آیا می‌دانید مربیان و معلمان تمام کودکان ژاپنی خانم هستند و حتی از مادرانشان دلسوزترند؟

29- آیا می‌دانید هنگامی که مدارس تعطیل می‌شوند دانش‌آموزان گریه می‌کنند؟

30- آیا می‌دانید در ژاپن خانم‌ها بعد از ازدواج عموماً کار نمی‌کنند؟

31- آیا می‌دانید در ژاپن خانم ها عمدتاً تحصیلات عالی و بیشتر از نوع اقتصاد خانواده دارند؟

32- آیا می‌دانید مردان حقوق خود را یکجا به همسران خود می دهند و از آن‌ها پول تو جیبی می‌گیرند؟

33- آیا می‌دانید در شرکت‌های بزرگ هیچ کارمندی تلفن خارج از کسب و کار ندارد؟

34- آیا می‌دانید کارمندان ژاپنی اضافه کار نمی‌گیرند و متعهد هستند تا هر ساعتی لازم باشد در شرکت بمانند تا کار روزانه‌ی خود را تمام کنند؟

35- آیا می دانید آقایان هر ساعتی از شب بخانه برگردند اولین پرسشی که از همسر خود می شنوند اینست: آیا شام خورده‌ای؟

36- آیا می‌دانید در ژاپن برای انجام هر کاری دستورالعمل و برنامه‌ی از پیش تعیین شده وجود دارد، حتی تعمیر جدول یک باغچه‌ی کوچک کنار پیاده رو با نقشه و برنامه انجام می شود؟

37- آیا می‌دانید در ژاپن نظافت عمومی حرف اول را می زند؟

38- آیا می‌دانید در ژاپن هرچه از لوازم منزل که استفاده نشود را به زباله‌دانی می‌سپارند؟

39- آیا می‌دانید در ژاپن خانه‌ی ویلایی تقریباً وجود ندارد؟

40- آیا می‌دانید در ژاپن مردم اگر باغچه‌ی کوچک داشته باشند در آن ترب می‌کارند و اگر بزرگتر باشد برنج؟

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

9روش برای خوشمزه تر کردن سبزیجات

 


            9 روش برای خوشمزه تر کردن سبزیجات

 

 


 

اصلی‌ترین راه خوشمزه‌ کردن سبزی‌ها، گریل کردن آنهاست. می‌توان سبزی‌های مختلف را همراه با طعم‌دهنده‌های مخصوص گریل کرد و جشنی از طعم‌ها و رنگ‌های شگفت‌انگیز به راه انداخت .


1 - نخودفرنگی
طعم‌دهنده : نعناع تازه
2 فنجان نخودفرنگی تازه یا یخ‌زده را در روغن زیتون تفت دهید تا نرم شود. بعد چند برگ نعناع تازه به آن اضافه کنید. بعد از یک تفت کوچک، آماده خوردن است.


2  - لوبیاسبز
طعم‌دهنده : سس سفریتو
یک پیاز، 4 گوجه‌فرنگی و 2 حبه سیر را خرد کنید و آنها را در روغن‌زیتون تفت دهید تا پخته و نرم شوند. بعد 1 کیلوگرم لوبیاسبز تازه را به تکه‌های بزرگ تقسیم و به مخلوطی که آماده کرده‌اید (یا همان Sofrito) اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا پخته شود.


3 - هویج
طعم‌دهنده : دانه زیره سبز
نصف فنجان هویج حلقه‌حلقه شده را در یک لیوان آب و کمی آب پرتقال می‌جوشانیم تا پخته شود. همین‌طور که هویج در حال پخته شدن است، یک حبه سیر خرد شده و نصف قاشق چایخوری زیره‌سبز به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا مایع غلیظ شود و به هویج بچسبد. بعد یک قاشق چایخوری کره به آن اضافه می‌کنیم، حالا هویج آماده سرو کردن است؛ از خوردن آن لذت برید و عاشق آن شوید. این نکته را هم بدانید که پختن هویج آنتی‌اکسیدان‌های آن را افزایش می‌دهد.


4 - کدو سبز
طعم‌دهنده : آبلیمو
با استفاده از پوست‌کن پوست کدو را بگیرید و آن را حلقه‌حلقه کنید. یک کاسه بیاورید و کدوها را در آن بریزید. آب نصف لیموی تازه را روی کدوها بریزید و 3 تا 4 برگ ریحان به آن اضافه کنید حال کمی روغن زیتون روی مخلوط بپاشید و با اضافه کردن پودر فلفل‌سیاه تازه و تکه‌های فلفل‌قرمز و کمی نمک دریا این ترکیب تابستانی خوشمزه را کامل کنید.


5 - کلم‌بروکلی
طعم‌دهنده : کره و لیمو
کلم بروکلی را در آب بجوشانید تا نرم شود. بعد آن را آبکش کنید تا کاملا آبش گرفته شود. کره را روی حرارت آب کنید و بگذارید رنگ آن به قهوه‌ای روشن برسد. بلافاصله کلم بروکلی‌ها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن هم کمی سرخ شود. حالا یک لیموی تازه را از وسط نصف کنید و آب آن را روی کلم‌ها بفشارید. با اضافه کردن کمی مغزهای بو داده می‌توانید مزه آن را چند برابر لذت‌بخش‌تر کنید. این نکته را هم بدانید که کلم بروکلی در کنار ماهی جزو 10 غذای برتر برای سلامت است.


6 - ذرت
طعم‌دهنده : سس مایونز
منقل زغالی یا گریل‌ گازی خود را روشن کنید. برگ‌های روی خوشه ذرت را از هم باز کنید ولی آنها را نکنید. غلاف نخی روی ذرت را جدا کنید. بعد دوباره پوشش ذرت را به حالت اولیه برگردانید و 10 دقیقه خوشه‌ها را در آب سرد قرار دهید تا خیس بخورند. حالا برای 15 دقیقه خوشه‌ها را بدون آنکه پوست‌ها را بکنید، روی آتش حرارت دهید، مدام آنها را بچرخانید تا نسوزند. بعد از 15 دقیقه، پوسته‌ها را کنار بزنید و ذرت‌ها را 5 تا 10 دقیقه حرارت بدهید تا کبابی شوند. حال اجاق را خاموش کنید و روی ذرت‌ها یک لایه نازک سس مایونز بمالید. کمی آبلیموی تازه و پودر فلفل چیلی و پنیر پارمزان پودرشده هم روی آنها بپاشید و از خوردن ذرت لذت ببرید.


7 - اسفناج
طعم‌دهنده : جوز
یک فنجان خامه را با یک‌چهارم قاشق چایخوری جوز و 3 حبه سیر خرد شده با هم مخلوط و به اندازه کافی به آن نمک و فلفل اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به غلظت برسد. بعد 2 دسته اسفناج تازه را به مایه اضافه کنید و کمی حرارت دهید.


8 - کلم بروکسل
طعم‌دهنده : آویشن
بروکسل‌های جوان را از وسط نصف کنید و در آب بجوشانید تا پخته و نرم شوند. درنهایت نمک، فلفل و آویشن تازه به آن اضافه کرده و آنها را در روغن‌زیتون تفت دهید.


9 - گل‌کلم
طعم‌دهنده : پودر کاری
یک گل‌کلم را خرد و با یک قاشق غذاخوری پودر کاری مخلوط کنید. مخلوط را در فر با دمای 45 درجه فارنهایت قرار دهید تا برشته شوند.

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

10تعریف خوشبختی

       10 تعریف خوشبختی

 

 

 

خوشبختی چیزی است که همه دوست دارند داشته باشند. ممکن است فردی موفق باشید یا پول بسیاری داشته باشید، اما بدون خوشبختی بی‌معنا و مفهوم خواهد بود.

به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم کمی به معنای خوشبختی بپردازیم.

ابتدا با تعریف لغوی آن شروع می‌کنیم.

در لغت‌نامه دهخدا، خوشبختی، سعادت، نیک‌اختری و مقابل شقاوت یا بدبختی تعریف شده است. در لغت‌نامه مریام وبستر انگلیسی، خوشبختی به این دو معنی آمده است:



وضعیت سلامت و شادی
یک تجربه لذت‌بخش و راضی‌کننده

این تعریف نقطه شروع بسیار خوبی است که می‌توانیم استفاده‌های بیشتری از آن بکنیم. بهترین راه برای این کار این است که نظر اندیشمندان بزرگ تاریخ را بدانیم. به همین دلیل گفته‌های ۱۰ نفر از بزرگترین فلاسفه و اندیشمندان تاریخ درمورد خوشبختی را برایتان گرد آورده‌ایم. هرکدام از این تعاریف معانی عمیقی دارند که برای جذب بهتر آنها وقت بگذارید.
 


خوشبختی زمانی است که چیزی که فکر می‌کنید، چیزی که می‌گویید و چیزی که انجام می‌دهید با هم هماهنگ باشد.
-- مهاتما گاندی (Mahatma Gandhi)
 


خوشبختی آن وضعیت هوشیاری است که از دستیابی به ارزش‌های شخصی ناشی می‌شود.
-- این رند (Ayn Rand)
 


خوشبختی چیزی است که هستید و از طریقه فکر کردنتان ناشی می‌شود.
--وین دایر (Wayne Dyer)
 


خوشبختی لزوماً رفتن به جایی، از ته قلب، مستقیم و بدون پشیمانی و محافظه‌کاری است.
-- ویلیام اچ. شلدون (William H. Sheldon)
 


خوشبختی پاداش نیست، یک نتیجه است.
-- رابرت اینگرسول (Robert Ingersoll)
 


خوشبختی با لذت فرق دارد. خوشبختی با جنگیدن، تحمل کردن و به دست آوردن در ارتباط است.
-- جرج شیهان (George Sheehan)
 


خوشبختی معنا و هدف زندگی است، هدف غایی و نهایی وجود انسانی.
-- ارسطو (Aristotle)
 


خوشبختی چیزی نیست که تحربه می‌کنید، چیزی است که به خاطر می‌آورید.
-- اسکار لوانت (Oscar Levant)
 


خوشبختی موقعیتی نیست که به آن می‌رسید، شیوه سفر کردن است.
-- مارگارت لی ران‌بک (Margaret Lee Runbeck)
 


خوشبختی تجربه معنوی هر لحظه با عشق، قدرشناسی و بخشندگی زندگی کردن است.
دنیس وایت‌لی (Denis Waitley)
 


به طور کلی، می‌توانیم بگوییم که خوشبختی یک تصمیم است. خوشبختی شما تصمیم شما برای به دست آوردن آن است. همه گفته‌های بالا نیاز به عمل خودمان و تصمیم ما دارد.

نظر شما چیست؟

تعریف شما از خوشبختی چیست؟


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

تصاویری از یهترین خانه های جنگلی

 


       تصاویری از بهترین خانه های جنگلی

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

متولدین 12ماه از این کارها اجتناب کنید

          متولدین 12 ماه از این كارها اجتناب کنید

 

 


 

زن متولد فروردین

1-انتقاد كردن از او در حضور دیگران بسیار وخیم است.در واقع او از انتقادات و حتی پیشنهادات در زمانی هم كه با یكدیگر تنها هستید زیاد خوشش نمی آید
مگر اینكه این پیشنهادات كاملا سازنده بوده و با مقداری ملاحظه و احتیاط مطرح شوند.
2-وقت نشناسی بخصوص او را بسیار ناراحت می كند.این واقیعت كه خود او هم بندرت وقت شناس است,دلیل موجهی برای وقت نشناسی شما محسوب نمی شود!
3-سعی نكنید دقت و توجه او را منحصرا به خود اختصاص دهید,زیرا او احتیاج دارد روزانه مقداری تنهایی و خلوت داشته باشد.
4-از طعنه زدن و سرزنش كردن,زرنگی,بدزبانی و ناپختگی بپرهیزید.
5-او موجودی مشكل پسند و باریك بینی است,بنابراین همیشه مراقب مرتب بودن سر و وضع و مطبوع بودن شخصیت خود باشید.

 

مرد متولد فروردین

1-در اولین ملاقات حالت تهاجمی نداشته باشید.اگر به طرف او جذب شده اید
حداقل بگذارید او فكر كند كه خودش در اظهار علاقه پیشقدم شده است.
2-از هر نوع دخالتی در كارهای شغلی اش اجتناب كنید.
3-او شدیدا از تظاهر و خودنمایی بدش می آید بنابراین سعی نكنید با مهم جلوه دادن خودتان و یا موقعیت اجتماعی خود او را تحت تاثیر قرار دهید.تا جایی كه می توانید طبیعی و بی پیرایه باشید.

 

زن متولد اردیبهشت

1-سعی نكنید چگونگی تفكر او را تغییر بدهید,زیرا او حس می كند برای حفظ
عقاید شخصی و خصوصی خود حقوقی دارد.
2-برای اینكه با او كاملا هماهنگ باشید نباید او را وادار كنید علیرغم میل خود جایی برود و یا كسی را ملاقات كند.
3-با او دعوا و جر و بحث نكنید.او شدیدا از اعتشاش و پرخاش بدش می آید.
4-علاقه او به حرف زدن و نوشتن صحیح و درست,شما را ملزم می كند به انتخاب لغات و گرامر صحیح توجه و دقت داشته باشید.
5-از اینكه موجودی پول پرست,مفلوك و یا طعنه زن به نظر بیاید اجتناب كنید,
زیرا طبیعت بخشنده او با این خصوصیات تناقض دارد.

 

مرد متولد اردیبهشت

1-درباره سایر مردها و نقاط مثبتشان صحبت نكنید بخصوص در مورد كسانی كه قبلا می شناختید یا فرضا شوهر سابقتان.از حسود كردن او بپزهیزید.
2-او را درگیر خویشاوندان خود نكنید.اجبارهایی رابه او تحمیل نكنید و قرارهایی نگذارید كه با سلیقه او جورنیست.
3-از بد قولی بپرهیزید و عادات افراطی را در خود سركوب كنید.
4-از شب زنده داری زیاد خودداری كنید حتی اگر ظاهرا به نظر بیاید كه او این كار را دوست دارد.علیرغم اینها او به آسانی از شب زنده داری خسته می شود.

 

زن متولد خرداد

1-هر نوع آمادگی برای تغییر خلق و خو بدون دلیل واضح,بی صبری یا پرخاشگری را در خود سركوب كنید و از موضوعات جدال برانگیز بپرهیزید.
2-مشكلات خود را نزد او نبرید زیرا این موضوع او را افسرده می كند.
3-سعی نكنید زندگی,عادات ,دوستانش را نظم و ترتیب بدهید.او طبیعتا موجود بسیار مستقلی است.
4-خودتان را با اشخاص دیگر مشغول نكنید و مواظب هر نوع بی نظمی و بی توجهی در مورد عادات لباس پوشیدن خود باشید.

 

مرد متولد خرداد

1-بدون اینكه خودش مایل باشد در زندگی خصوصی و افكار او كنجكاوی نكنید.
2-به محافظه كاری او,با سخن گفتن غیر عادی,لباس پوشیدن غیر عادی,و كارهای غیرعادی دیگر,خدشه وارد نكنید.خیلی احتمال دارد كه او سیگار كشیدن یا مشروب خوردن شما را تایید نكند...
3-هر نوع تمایل به بد خلقی,اغتشاش یا ناسازگاری را در خود سركوب كنید.
4-سعی نكنید به او توصیه كنید كه چه بخورد و چه بپوشد و اگر به نظر می رسد كه به دوستان شما علاقمند نیست آنها را به او تحمیل نكنید.

 

زن متولد تیر

1-لاابالی و نامرتب نباشید و نسبت به سر و وضع و رفتارتان بی توجهی نشان ندهید.
2-از جر و بحث در مورد مسایل شخصی خودتان با او در انظار عموم خودداری كنید.
3-از ولخرجی اجتناب كنید زیرا او صرفه جویی و عقل معاش را تحسین می كند.
4-در حضور دیگران از انتقاد كردن از او خودداری كنید.

 

مرد متولد تیر

1-سعی نكنید بر او مسلط شوید.
2-از ولخرجی و اسراف و همینطور دخالت دادن اقوام در كارها دوری كنید.
3-در رفتار خود محافظه كار باشید,از آرایش زیاد و لباسهای عجیب و غریب بپرهیزید.
4-از برنامه ریزیهای كامل اجتماعی خودداری كنید,بگذارید او خودش برنامه ریزی كند.

 

زن متولد مرداد

1-از لباسهای او,دوستانش,شخصیتش یا خانه اش انتقاد نكنید.
2-از بحثهای مذهبی و سئوالهای مربوط به خانواده اش خودداری كنید.
3-سعی نكنید بر او مسلط بشوید...مواظب باشید كه عقاید خود,دوستان خود,ورزشهای مورد علاقه خود و ترجیحات خود را در مورد موضوعات مختلف,به او تحمیل نكنید.
4-با او دعوا و غرغر نكنید.از آنجایی كه او از طفره رفتن عصبانی می شود همیشه با او صادق و راستگو باشید.

 

مرد متولد مرداد

1-سیگار نكشید,آدامس نجوید و در سایر عادات شخصی خود افراط نكنید(اگر حس می كنید كه از این كارها خشمگین می شود).او در این موارد احساس خودش راروراست به شما خواهد گفت...
2-از پرگویی در مورد خودتان,شغلتان,دوستانتان و بخصوص مردانی كه می شناسید خودداری كنید.او دوست دارد خودش در مركز صحنه باشد.
3-به طور آشكار از مردها دلربایی نكنید و هرگز سعی نكنید حسادت او را عمدا تحریك كنید.
4-سلطه جویی او را بپذیرید و او را وادار نكنید به مكانهایی برود یا كارهایی بكند كه هیچ اهمیتی به آنها نمی دهد.
5-او از اینكه در حضور جمع مورد بحث واقع شود و یا از او انتقاد بشود خوشش نمی آید.

 

زن متولد شهریور

1-از عصبانی شدن و از كوره در رفتن اجتناب كنید,او آرام و وقار را تحسین می كند.
2-از انتقادهای او ناراحت نشوید,زیرا او به طرف كمال حركت می كند,هم برای خودش و هم برای شما.
3-بدون مشورت با او تصمیمی نگیرید.او دوست دارد اظهار نظر كند و احساس كند كه برای شما مفید است.
4-زمانی كه حس می كنید خودش شخصا میل به فاش كردن بعضی مسایل ندارد سعی نكنید در زندگی خصوصی او كنجكاوی كنید.به یاد داشته باشید كه مهربانی و همدردی برای او خیلی بیشتر از تجملات و هدایای گرانبها ارزش دارد.

 

مرد متولد شهریور

1-وقتی به نظر ساكت و متفكر می رسد با صحبت كردن مزاحمش نشوید.
2-از اغتشاش و شلوغی بپرهیزید زیرا او برای صلح و هماهنگی ارزش زیادی قایل است..
3-در مورد موضوعات بی اهمیت به او غرغر نكنید و در مورد مسایلی كه كاری درباره شان نمی توان كرد غمگین و بهانه جو نباشید.او در مورد اتلاف انرژی بسیار تحریك پذیر می باشد.

4-قبل از اینكه از تصمیماتش سئوال كنید صبر كنید تا آرامشش را بدست بیاورد.
از افراط در همه چیز خودداری كنید.منظور این است كه همانطور كه باید در مورد خارجی عواطف میانه رو باشید,در مورد عواطف درونی هم معتدل باشید.او یك میانه روی منطقی را دوست دارد.
5-در مورد عادات شخصی یا طرز رفتارش مخالفت نكنید,زیرا او چه بوسیله كلام و چه به طرق دیگر نارضایتی خود را نشان می دهد.

 

زن متولد مهر

1- سعی كنید در مسایل مختلف او را به آرامی متقاعد كنید.این كار خیلی بهتر از دستور دادن به اوست.
2-به خود اجازه ندهید ستیزه جو یا تند زبان باشید.او یك محیط صلح آمیز را دوست دارد و از شما انتظار دارد كه رعایت این موضوع را بكنید.
3-او را مجبور نكنید در ورزشهای خارج از خانه با شما همراهی كند,زیرا تمایل زیادی به این كار ندارد.
4-دایما در مورد امور مالی به او نصیحت و راهنمایی نكنید و از بحث راجع به امور شغلی و مسایل سیاسی بپرهیزید.اگر به موسیقی,هنرو ادبیات علاقه ای ندارید,نگذارید او بفهمد!سعی كنید به همه آنها علاقمند شوید.

 

مرد متولد مهر

1-در حضور او با مردی زیاد خودمانی نشوید و نگذارید در مورد محبت شما تردید
كند.او میل دارد حس كند كه تمام قلب شما متعلق به اوست.
2-موجود تنبل و كودنی نباشید.تحسینی را كه او برای شوخیهای جالب و هوشمندی قایل است,با داشتن این صفات,به خود اختصاص دهید.
3-از هرگونه عملی كه نشان دهنده این باشد كه دارید به او دستور می دهید خودداری كنید و او را وادار نكنید شما را به تمام دوستانش معرفی كند.

 

زن متولد آبان

1-اگر او خودش اهل زخم زبان زدن و بدگمانی باشد سعی كنید شما اینطور نباشید.
2-از خود عدم شجاعت یا تمایل به عقب نشینی در مورد كار و كوشش نشان ندهید.
3-از افسردگی و بدخلقی اجتناب كنید.او اشخاص سرزنده را دوست دارد.
4-به نظر خسته و تنگ نظر نیایید زیرا او از دیدن هر نشانه ای از خست بخصوص در حضور دیگران خشمگین می شود.

 

مرد متولد آبان

1-از صرف مقدار زیادی توجه به او دریغ نورزید..
2-از موقعیتهای درگیر كننده با اقوام دوری كنید و از او انتظار نداشته باشید همیشه آماده پذیرفتن هر اجتماعی باشد.او بخصوص از مراسم رسمی خوشش نمی آید.
3-زیاده از حد حالت مطمئن و مثبت به خود نگیرید...بخصوص اصرار نكنید اوچیزهایی را مطالعه كند كه دوست ندارد.

 

زن متولد آذر

1-او را مجبور نكنید شغل خود را رها كند.بگذارید در این مورد انتخاب با خودش باشد.
2-از زنهای دیگر دلربایی نكنید.
3-اگر او به زندگی فعال اجتماعی علاقه ندارد,از این نوع زندگی اجتناب كنید.
4-در مورد اینكه چگونه باید لباس بپوشد,موهایش را آرایش كند,خانه اش را مبله كند و سایر چیزهایی كه او آنها را در قلمرو حوزه خودش می داند سختگیر نباشید.

 

مرد متولد آذر

1-اگر او دوست ندارد شما كار كند,اصراری نداشته باشید كه بعد از ازدواج هم به شغلتان ادامه دهید.
2-دوستان نامطبوع خود را رها كنید زیرا این آمادگی در اوهست كه شما را از روی دوستانتان قضاوت كند.
3-در مورد برنامه ریزی برای نامزدی,خانه و مسایل مشابه خواسته های او را در نظر بگیرید.
4-در مورد كارهایتان اقوام خود را دخالت ندهید و از غرولند و انتقاد اجتناب كنید.

 

زن متولد دی

1-سعی نكنید او را وادار كنید دوستانش را كنار بگذارد و از هر نوع تظاهری به حسادت خودداری كنید.
2-درباره شخصیت و عادات خصوصی اش اشارات تحریك آمیز نكنید.
3-به او هجوم نبرید و خودداری یا توداری او را محترم بشمارید.

 

مرد متولد دی

1-سعی نكنید درباره مسایل پنهانی او كنجكاوی كنید.
2-اگر او كم حرف و خاموش راترجیح می دهد,كوشش نكنید فریبندگیهای اجتماعی را به او تحمیل كنید.
3-سعی نكنید او راتغییر بدهید.اگر نمی توانید او را همانطور كه هست قبول داشته باشید اصولا از این رابطه صرف نظر كنید.

 

زن متولد بهمن

1-در نقطه نظرهای خود سنتی و قدیمی نباشید.
2-در مورد لباس و سرو وضعش چیزی به او دیكته نكنید.
3-در میان جمع و در حضور دیگران با او مشاجره نكنید.
4-نزدیكان و اقوام خود رابه او تحمیل نكنید مگر اینكه خودش آمادگی پذیرفتن آنها را داشته باشد.بگذارید او دوستانش رابرای خود حفظ كند.

 

مرد متولد بهمن

1-از جر و بحث و دخالت در امور خصوصی او بپرهیزید.
2-خود را درگیر و مشغول اشخاص دیگر نكنید و در عین حال نسبت به تعلقات او حسادت نشان ندهید.
3-از گفته های مرموزی كه او مكرر و فراوان به زبان می آورد رنجش به دل راه ندهید.

 

زن متولد اسفند

1-مجبورش نكنید برای مدت زمان طولانی روی یك موضوع بخصوص تمركز كند.
او به آسانی از این وضع خسته می شود و تغییر را دوست می دارد.
2-در مورد مسایل مربوط به لباس پوشیدن و طرز رفتار خود بی دقتی نكنید و بر سر موضوعات بی اهمیت بااو دعوا نكنید.
3-مكالمه را به خود اختصاص ندهید.او دوست دارد آزادانه درباره خودش سخن بگوید.
4-از رفتار غیر عادی اجتناب كنید و به عقایدش در مورد پاكدامنی و تقوا بی احترامی نكنید و آنها را قدیمی تلقی ننمایید.
5-به علت زن بودنش او را محدود نكنید او قویا به تساوی بین زن و مرد اعتقاد دارد.

 

مرد متولد اسفند

1-سعی نكنید او را وادار كنید تملق بگوید او برای این كار خیلی صمیمی و بی ریاست.
2-از اینكه او را به شتاب كردن وادارید بپرهیزید بخصوص در امور مربوط به كسب و كار.
3-به یاد داشته باشید كه توجهات كوچكی كه به سایر زنان می كند هیچ اهمیتی ندارد و حسود نباشید.
4-در مورد اشتباهاتش بی صبر یا نا مهربان نباشید و او را به خاطر مسایل بی اهمیت و جزئی بر نیانگیزید.

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

هنرعکاسی فوق العاده وزیبا

هنر عکاسی فوق العاده زیبا و جالب

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

هنرمندی با نام Matthew Albanese با هنر فوق العاده خود و با بکار گیری لوازم نه چندان پیچیده صحنه های فوق العاده ای از طبیعت خلق میکند که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

 

0

2 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

 

0

3 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

4 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

5 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

6 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

7 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

1

8 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

9 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

10 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

11 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

12 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

13 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

14 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

15 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

16 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

17 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

18 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

19 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

20 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

21 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

22 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

23 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

24 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

0

25 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

12غذایی که پوست شما را درخشان می کند


                 ۱۲ غذایی که پوست شما را درخشان می‌کند

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

همه‌ی خانم‌ها مشتاقند که پوستی درخشنده و زیبا داشته باشند، اما برای رسیدن به چنین پوستی، معمولاً به سراغ کرم‌های گران قیمت و دیگر محصولات زیبایی می‌روند. ولیکن شما هیچ احتیاجی ندارید تا پولتان را صرف چنین محصولات مصنوعی کنید! در این مقاله لیست غذاهایی را برایتان آورده‌ایم که می‌تواند پوست شما را درخشان کند.
پیشنهاد می‌کنیم به مصرف آن‌ها روی آورید تا پوستی زیبا نصیبتان شود.


۱. شیر

یک چیز عالی برای پوست و مو، شیر دارای ریبوفلاوین (ویتامین ب۲) است که گلوتاتیون را بازسازی می‌کند، آنتی اکسیدانی قوی برای ترمیم بافت‌ها. همچنین شیر یک منبع طبیعی برای ویتامین آ نیز هست، که به شما کمک خواهد کرد پوست و مویی زیبا بدست بیاورید.


۲. تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل سرشار از روی، و اسیدهای چرب ضروری (همچون امگا۳، امگا۶ و امگا۹) می‌باشد و برای داشتن یک پوست زیبا، چیزی ایده‌ال است. شما می‌توانید آن‌ها را روی سالاد یا اسموتی‌تان بپاشید یا اینکه یک مشت از آن را بصورت تفریحی بشکنید!


۳. شکلات تلخ

شکلات تلخ غنی از فلاونول کاکائو است، که به شما کمک خواهد کرد پوستی نرم و هیدراته بدست بیاورید. همچنین خون شما را تصفیه می‌کند و پوستی تمیز برایتان به ارمغان خواهد آورد.


۴. منداب

منداب یک گیاه خوراکی و شامل ویتامین آ و گوگرد است که پوستتان را درخشان خواهد کرد. کلروفیل منداب، یک سم زدای قوی است.


۵. مرغ

مرغ یک ماده‌ی غذایی سرشار از پروتئین است که برای رشد و ترمیم ایده‌آل پوست ضروری است.


۶. تربچه

تربچه یک انتخاب عالی برای بدست آوردن پوستی زیباست. تربچه حاوی گوگرد، سیلیکون و ویتامین سی است، که به تقویت کلاژن، تحریک سیستم گردش خون، و تقویت پوستتان کمک بسزایی می‌کند.


۷. صدف خوراکی

یک برنامه‌ی غذایی سرشار از صدف‌های خوراکی با کمک به حفظ سطح کلاژن پوست، به شما کمک خواهد کرد تا پوستی صاف، انعطاف پذیر و جوان کسب کنید.


۸. انواع توت

توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی هستند که به شما کمک خواهند کرد تا از شر رادیکال‌های آزاد خونتان راحت شوید. همچنین از کلاژن پوست شما نیز محافظت می‌کنند.


۹. ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل آلا، با فراهم کردن روغن‌های ضروری برای پوست شما، پوستتان را درخشان و با طراوت نگاه خواهد داشت.


۱۰. تخم مرغ

تخم مرغ یک ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین ب۲ است. تخم مرغ بعنوان جزئی اصلی از صبحانه به شما پوستی درخشنده خواهد بخشید.


۱۱. پنیر

پنیر سرشار از سلنیوم است، این محصول لبنی رطوبت و خوش آب و رنگی را به پوست شما می‌دمد و آنرا شاداب و درخشان خواهد کرد.


۱۲. هویج

هویج هم که پر از ویتامین آ است، به شما پوستی شاداب و سلامت خواهد بخشید. همچنین با مقدار زیاد آنتی اکسیدانی که دارد صدماتی که مسببشان رادیکال‌های آزاد بوده‌اند را نیز ترمیم می‌کند.

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

زندگی خصوصی مقامات سابق وفعلی ایران

                   زندگی خصوصی مقامات سابق و فعلی ایران

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

عکس‌های غیر رسمی مقامات سیاسی همیشه مورد توجه شهروندان بوده‌اند. این مجموعه نگاهی دارد گذرا به تصاویر منتشر شده از زندگی خصوصی و فعالیت‌های روزمره مقامات سیاسی از حکومت پهلوی تا جمهوری اسلامی ایران.

 

شیرین سمیعی در کنار دکتر محمد مصدق. شیرین سمیعی، همسر محمود مصدق و نوه نخست‌وزیر ایران است.

 

اشرف پهلوی، خواهر محمدرضا شاه، در کنار فوزیه ملک فواد، شاهزاده مصری و همسر اول محمدرضا پهلوی.

 

امیر عباس هویدا، نخست‌وزیر حکومت پهلوی که بعدها مغضوب محمدرضا شاه شد و زندانی گردید.

 

امیر عباس هویدا در کنار رضا پهلوی و فرح دیبا. هویدا پس از انقلاب ۱۳۵۷ محکوم به اعدام شد.

 

محمدرضا پهلوی، در کنار همسر سوم‌اش فرح دیبا و فرزندانش رضا و علیرضا.

 

محمدرضا پهلوی در کنار مادرش

 

محمدرضا پهلوی و فرح دیبا در حرم امام هشتم شیعیان

 

عکس خانوادگی محمدرضا پهلوی

 

شاپور بختیار، آخرین نخست وزیر حکومت پهلوی، در کنار همسر و دخترش.

 

آیت‌الله روح‌الله خمینی در کنار اعضای خانواده‌اش

 

احمد خمینی در کنار فرزندش حسن در سواحل لبنان

 

اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار فرزندانش

 

اکبر هاشمی رفسنجانی و اعضای خانواده‌اش

 

محمد خاتمی در کنار فرزندانش، لیلا و عماد؛ این عکس در دوران ریاست جمهوری وی گرفته شده است.

 

محمد خاتمی در جشن تولد نوه فیض‌الله عرب سرخی که در حال حاضر دوران محکومیتش در زندان را سپری می‌کند.

 

محمد خاتمی در کنار همسرش‌. همسر، دختر و نوه‌ی فیض‌الله عرب سرخی در عکس دیده می‌شوند. عرب‌سرخی از اعضای "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" است.

 

محمدعلی ابطحی، از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در سال ۱۳۸۸ و در کنار همسر و دخترانش.

 

اعضای خانواده خمینی و اشراقی در یک قاب. دامادها و عروس‌های دو خانواده نیز در عکس هستند. شهاب‌الدین اشراقی همسر صدیقه مصطفوی، دختر روح‌الله خمینی بود. زهرا، عاطفه، نفیسه، نعیمه، محمدتقی، علی و مرتضی حاصل این ازدواج هستند. زهرا اشراقی، نوه دختری آیت‌الله خمینی، همسر محمدرضا خاتمی است.

 

سید حسن خمینی، نوه روح‌الله خمینی، و فرزندانش . در تصویر پسر محمدرضا خاتمی، برادر محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران و زهرا اشراقی نیز دیده می‌شود.

 

مهدی کروبی به همراه نوه‌اش

 

محمود احمدی‌نژاد در کنار همسرش

 

محمود احمدی‌نژاد و دو پسرش؛ این عکس در مراسم ازدواج پسر احمدی‌نژاد و دختر اسفندیار رحیم مشایی گرفته شده است.

 

علی اکبر ناطق نوری، رئیس کنونی دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی، در سفر به آفریقا

 

علی اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه‌ای در امور بین‌الملل، در کنار خانواده؛ ولایتی پس از فوت ناگهانی همسرش دوباره ازدواج کرده است.

 

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

 

                    

میرحسین موسوی، مصطفی تاج‌زاده (عضو جبهه مشارکت ومعاون سیاسی وزارت کشور دولت محمد خاتمی)، زهرا رهنورد (همسر موسوی) و فخری محتشمی‌پور (همسر تاج‌زاده). در این عکس دختران مصطفی تاج‌زاده نیز دیده می‌شوند. این عکس متعلق به پیش از حصر موسوی و رهنورد و بازگشت تاج‌زاده به زندان است.

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

با10واقعیت مغز خود آشنا شوید

 


   با ۱۰ واقعیت مغز خود آشنا شوید!

 

 


 

مغز انسان پیچیده ترین و حساس‌ترین بخش بدن انسان است. ممکن است چیزهای بسیاری در مورد این فرمانروای بدن وجود داشته باشد که علم بشری تا کنون در مورد آن بی‌اطلاع است، اما در اینجا ما چند واقعیت جالب که تاکنون دانشمندان به آن دست یافته اند را بیان می‌کنیم.

 

۱. تکانه های عصبی (Nerve impulses) در مسیر مغز سرعتی حدود ۱۷۰ مایل در ساعت دارند. به همین خاطر است که شما می‌توانید خیلی سریع به چیزهایی که در اطراف شما اتفاق می‌افتد واکنش نشان دهید.

 

۲. در اطراف مغز به اندازه ای که بتواند یک لامپ ۱۰ واتی را روشن کند، برق وجود دارد. پس تصویر کارتونی لامپ روشن در بالای سرتان وقتی که فکر بزرگی به ذهن‌تان می‌رسد، چندان هم بی‌ربط نیست. حتی زمانی که شما در حال خواب هستید مغز شما به همان اندازه که لامپ کوچکی را روشن کند انرژی تولید می‌کند.

 

۳. مغز انسان می‌تواند ۵ برابر تمام اطلاعات دائره المعارف بریتانیکا و یا هر دانشنامه دیگری را نگه دارد. دانشمندان هنوز به یک مقدار قطعی در این مورد نرسیده اند، اما ظرفیت ذخیره سازی مغز در شرایط الکترونیکی تصور می شود تا ۱،۰۰۰ ترابایت باشد. آرشیو ملی بریتانیا، حاوی بیش از ۹۰۰ سال از تاریخ، تنها طول ۷۰ ترابایت است. کمی به قدرت حافظه مغز خود فکر کنید،حالا می‌توانید به نظریه تکامل بخندید!

 

۴. مغز شما از ۲۰٪ اکسیژنی که وارد جریان خون شما می‌شود، استفاده می‌کند. مغز تنها در حدود ۲٪ از جرم بدن ما را تشکیل می‌دهد، با این حال اکسیژن بیشتری از هر ارگان دیگری در بدن مصرف می‌کند، و در صورتی که به آن اکسیژن نرسد در معرض آسیب مربوط بیشتری قرار می‌گیرد. بنابراین با کشیدن نفس عمیق مغز خود را شاد نگه دارید!

 

۵. مغز در شب بسیار بیشتر از طول روز فعال است. منطقی، حتما شما فکر می‌کنید که چون شما روزها به همه جا می‌روید، محاسبات پیچیده انجام می‌دهید و وظایف روزمره خود را به انجام می‌رسانید و مطالب وبگاه ایران آتا را می‌خوانید و در کل روزها بیشتر از شب ها فعالیت انجام می‌دهید مغزتان از حداکثر قدرت خود استفاده می‌کند و حتما شب‌ها هم می‌خوابد! اما قضه برخلاف تصور شما است. هنگامی که شما می‌خوابید، مغز شما روشن می‌شود. دانشمندان هنوز به علت این قضیه پی نبرده اند. اما شما می‌توانید از مغزتان سپاسگذار باشید که وقتی شما می‌خوابید و خواب‌های خوش می‌بینید، مغز دارد کار می‌کند.

 

۶. دانشمندان می گویند کسانی که I.Q بالاتری دارند، خواب‌های بیشتری می‌بینند. البته اینکه شما زیاد خواب نمی‌بینید نمی‌توالند دلیلی بر داشتن ذهن ضعیف باشد. بسیاری از ما خواب‌های خودمان را به یاد نمی‌آوریم و معمولا تنها چند ثانیه از خواب در یادمان می‌ماند.

 

۷. سلول‌های عصبی در طول زندگی انسان رشد می‌کنند. برای سال‌ها دانشمندان و پزشکان تصور می‌کردند که بافت مغز و عصبی نمی‌توانند رشد یا بازسازی شوند. در حالی که آن‌ها پی بردند که این سلول‌ها نیز همانند دیگر سلول‌های بافت‌های نقاط دیگر بدن عمل می‌کنند، نورون‌ها می‌توانند در طول عمر خود رشد کنند و تکثیر شوند.

 

۸. اطلاعات با سرعت‌های مختلف با انواع مختلف سلول‌های عصبی ذخیره می‌شوند. تمام نورون ها یکسان نیستند. چند نوع مختلف از نورون در بدن ما وجود دارد که سرعت انتقال آنها از ۰.۵ متر در ثانیه تا همان سرعت ۱۲۰ متر بر ثانیه است.

 

۹. مغز خودش نمی‌تواند درد را احساس کند. زمانی که انگشت‌تان زخمی می‌شود یا می‌سوزد، مغز خودش گیرنده درد ندارد و نمی‌تواند درد را احساس کند. این بدان معنی نیست که سر شما آسیب نمی‌بیند. مغز توسط بافت‌های عصبی و عروق خونی می‌تواند پذیرای درد زیادی باشد به طوری که سردرد شدیدی شما را احاطه کند.

 

۱۰. بیش از ۸۰% مغز آب است. مغز شما همان توده خاکستری رنگ که در تلویزیون دیده‌اید نیست. بافت زنده مغز تقریبا صورتی رنگ و ژله‌ای مانند است و محتوای آب بالایی است. پس دفعه بعد که شما احساس کم‌آبی کردید با نوشیدن یک لیوان آب مغز خود را آبیاری کنید!

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

امید وارم از مطالب ارائه شده در این وبلاگ موجبات رضایت شما را فراهم نماید ولحظات خوب با نشاطی را در کنار همدیگر سپری نماییم وتجربه ی خوبی دریافت نماییم .ارادتمند شما

 
 

لینک دوستان

سرور مجازی

وب من

سرور مجازی

هاست لینوکس

علمی آموزشی

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

سفارش آنلاین قلیون

 

مطالب قبلی

10 موضوع گفتگو با عشقتان وقتی حرفی ندارین

10حقیقت جالب وافسانه ای در باره قطب شمال

جملات الهام بخش برای رندگی

تصاویر کمتر ئیئه شده از ایران

20جمله الهام بخش

جملات الهام بخش 3

جملات الهام بخش زندگی

جملات الهام بخش

اصول شیک پوشی

100حقیقت در زندگی که به دردمون میخوره

جملاتی که به ذهنتان آرامش می بخشد

23راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم

با ترفندهای یک کدبانوی کامل آشنا شوید

12 نکته را برای پیشگیری از سرطان جدی بگیرید

میوه های تقویت کننده نیروی جنسی را بشناسید!

رفتارهای غلط زن و مرد در روابط زناشویی

راز لاغری و لاغر ماندن برخی از افراد چیست؟

جملات زیبا وآموزنده

 

نویسندگان

محمود

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمي و آدرس fararooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک دوستان

اشعار شاعران

جی تی ای من

لیوان همزن شگفت انگیز

مرجع دانلود سریال

دانلود کتابها و جزوات و پایان نامه های کارشناسی رشته ی حسابداری

کسب درآمد اینترنتی ماهیانه 300 هزار تومن با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاملا قانونی و مطمئن

جنون نه عشق

ردیاب خودرو

همسریابی

درگاه واسط

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 85376
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content