علمي , آموزشی

گوناگون

 

 

راز بوسيدن : چگونه بوسه هايي خاطره انگيز بسا زيد

رار بوسیدن: چگونه بوسه‌هایی خاطره‌انگیز بسازید

 

 


 

چه اولین بوسه‌ از همسرتان  باشد چه صدمین آن، بوسیدن همیشه تاثیری به جا می‌گذارد--تاثیری که حتی بعد از جدا شدن لب‌هایتان باقی می‌ماند.

بوسیدن معمولاً نقش مهمی در روابط زناشویی دارد. بوسه سازگاری احساسی بین دو نفر را تقویت می‌کند. آدمها هرچه بیشتر همدیگر را می‌بوسند، بیشتر می‌توانند در سطح عاطفی با هم ارتباط برقرار کنند.
 


اولین بوسه


آرش، مهندس نرم‌افزار کامپیوتر  اولین بوسه خود از همسرش را که به ده سال قبل برمی‌گشت، به یاد می‌آورد. آنها در اتاق نشیمن خانه روی کاناپه نشسته بودند که وقتی برای بوسیدن همسرش خود را جلو می‌برد، تعادلش را از دست داده و از مبل می‌افتد و همسرش را هم با خودش پایین می‌کشد.

او می‌گوید، «خیلی عصبی بودم چون فکر می کردم همسرم خیلی از من سَر تر است. اولین بوسه ما با خنده بود و بعد از ۱۰ سال و به دنیا آوردن سه بچه نازنین، هنوز هم هر فرصتی که به دست بیاوریم با خنده همدیگر را می‌بوسیم.»

اگر بوسه اول شما--یا هرکدام از بیشمار بوسه‌هایتان--آن چیزی نبوده که می‌خواستید، درموردش حرف بزنید. زوج‌های بسیاری از اینکه درمورد بوسه‌هایشان حرف بزنند احساس خجالت می‌کنند.

نباید از اینکه به همسرتان بگویید چه دوست دارید یا او چه دوست دارد، خجالت بکشید. اما دقت کنید که نباید این کار را همان موقع بوسیدن انجام دهید تا همسرتان تصور نکند به او کنایه می‌زنید.
 


اشتباهات بوسیدن زنان و مردان


وقتی حرف بوسیدن به میان می‌آید، همه ما اولویت‌های مشخصی داریم.

بزرگترین اشتباه مردان این است که در رابطه با زبان خیلی خشن و تهاجمی عمل می‌کنند. مردها نیز ادعا می‌کنند که زن‌ها به اندازه کافی دهانشان را باز نمی‌کنند.

درمورد هر دو جنسیت، اولین شکایتی که درمورد بوسیدن می‌شود نداشتن تنوع است. توصیه ما بوسیدن قسمت‌های مختلف صورت‌ همسرتان و توجه بیشتر به گوش‌ها و گردن است. لب پایینی او را به آرامی گاز گرفته و نرمه گوش او را به آرامی بخورید.

مسئله مهم دیگر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. پیش از بوسیدن همسرتان، با جویدن آدامس یا خوش بو کننده، دهان خود را خوش بو کنید. مسواک زدن پیش از بوسیدن هم می تواند به این مشکل کمک زیادی نماید.
 


بوسه‌ای فراموش‌نشدنی بسازید


دو نکته برای خاطره‌انگیز کردن یک بوسه لذت دادن به همسرتان و لذت دادن به خودتان است.

کل بدنتان را وارد بوسیدن کنید. بدون هیچ کلامی، لب‌هایتان باید بگوید عزیزم راه‌هایی برای تازه و متنوع کردن بوسه‌هایمان وجود دارد.

می‌توانید با بوسه‌های نرم روی گردن شروع کنید، بعد بالاتر به سمت گوش‌ها و بعد به سراغ لب‌ها بروید. دوباره چند وقفه کوتاه انداخته و باز به سمت لب‌ها برگردید.

دستتان را دور گردن همسرتان بیندازید. این کار عشق و شور بیشتری به بوسه شما می‌دهد، انگار که هیچوقت برایتان کافی نیست.

به این فکر نکنید که این بوسه قرار است به کجا برسد. فقط از خودِ آن لذت ببرید.

یک بوسه خوب، عمیق و پراحساس است و باید بتوانید عشق همدیگر را از طریق آن بوسه حس کنید. یک بوسه عالی خود یک اکتشاف است، نه قدمی برای رسیدن به چیزی دیگر.
 


از رمق افتادن بوسه

پیش‌نوازی‌های پراحساس معمولاً در ابتدای ازدواج یا ماه‌عسل اتفاق می‌افتد.

اما بعدترها وقتی افراد وارد روابط طولانی‌مدت‌تر می‌شوند، دست از بوسیدن برداشته و آن ارتباط صمیمانه احساسی را قطع می‌کنند. در یک آمارگیری مشخص شد که ۷۹ درصد از خانم‌ها می‌گویند به آن اندازه که دوست دارند شوهرشان را نمی‌بوسند.

اهمیت احساسی یک بوسه در شروع‌ آن است و نباید آن را فقط به این دلیل که خیلی وقت است همسرتان را می‌شناسید، نادیده بگیرید.

بوسه‌هایتان باید با گذشت رابطه عمیق‌تر و احساسی‌تر شوند و شما را به سطح عمیق‌تری از صمیمیت و عشق برسانند.


ادامه مطلب

سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,

|
 

عكسهاي ديدني وجالب از تعادل

عکس های جالب و دیدنی از تعادل

 


 
 

2 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

3 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

4 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

5 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

6 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

7 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

8 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

9 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

10 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

11 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

12 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

13 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

14 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

15 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

16 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

17 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

18 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

19 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

20 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

21 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

22 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

23 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

24 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون



ادامه مطلب

سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,

|
 

درشکست به جای ............

           در شکست به جای ناراحتی درس بگیرید

 

 


 

در این مقاله به 10 درسی که می توانید از شکست های خود بگیرید اشاره کرده ایم.
 
وقتی جوان‌تر بودم، وقتی اوضاع خوب و آنطور که دوست داشتم پیش نمی‌رفت واقعاً نمی‌توانستم درسی از آن بگیرم. نمی‌توانستم به تصویر بزرگ نگاه کنم و بتوانم از پیشامدهای بدی که برایم اتفاق افتاده درس بگیرم.
 
اما، هر بار که اوضاع زندگی آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود، می‌توانید چیزهایی زیادی از آن یاد بگیرید.
 
یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم بکنیم این است که وقتی اوضاع طبق برنامه‌های ما پیش نمی‌رود، به همه ماجراهایی که اتفاق افتاده خوب فکر کنیم و تا جاییکه می‌تونیم از همه تجربیاتمان درس بگیریم و خودمان را برای موفقیت در آینده آماده کنیم.
 

 

10 درسی که باید از شکست بگیریم :

1 -  
واقعاً چیزی به اسم شکست وجود ندارد. 
بله، ممکن است اوضاع بد پیش برود یا مطابق برنامه ما پیش نرود اما 
واقعاً چیزی به اسم شکست وجود ندارد زیرا همیشه یک دلیل خوب برای خوب پیش نرفتن اوضاع و درسی برای آموختن از آن وجود دارد. در طولانی مدت، هر اتفاقی که می‌افتد به صلاح شما خواهد بود.
 

 

2 - اگر به دلایلی اشتباه چیزی را می‌خواهید، هیچوقت آنطور که شما دوست دارید انجام نخواهد شد.
 

 

3 - می‌توانید از این واقعیت بعنوان یکی از قوی‌ترین انگیزه‌ها برای موفقیت در آینده استفاده کنید که اول کار، اوضاع آنطور که شما دوست دارید پیش نرفته است. اگر تصمیم بگیرید که به همه چیز درست نگاه کنید، اشتیاقتان برخواهد گشت.
 

 

4 - همیشه و در همه جا پشتکار، تعهد و تلاش نتیجه می‌دهد.
 

 

5 - بعد از اینکه چیزی برخلاف میل شما پیش رفت، اگر تصمیم بگیرید که از آن درس بگیرید و توجهتان را به ارتقاء کاری که می‌خواستید انجام دهید معطوف کنید (به جای اینکه خسته و ناامید شوید)، خواهید دید که عملکردتان به طرز قابل‌ملاحظه‌ای بهتر می‌شود و در کارتان پیشرفت می‌کنید.
 

 

6 - بعد از شکست، سه کار خوبی که می‌توانید انجام دهید اینها هستند: (1)دلایل شکستتان را بررسی کنید (2) درس بگیرید (3) اگر چیزی است که واقعا می‌خواهید و فکر می‌کنید باید آن کار را انجام دهید، بلافاصله دوباره تلاش کنید.
 

 

7 - امتحان کردن، ریسک کردن و موفق نشدن خیلی بهتر از این است که فقط عقب بنشینید و به این فکر کنید که اگر شکست بخورید چه خواهد شد.
 

 

8 - تنها نتیجه بدی که شکست می‌تواند داشته باشد این است که انگیزه دوباره امتحان کردن را از دست بدهید.
 

 

9 - هیچ نیازی به خجالت کشیدن نیست زیرا همه آدمها در جایی از زندگی خود شکست می‌خورند. فقط شما نیستید که شکست خورده‌اید.
 

 

10 - خیلی از پیشرفت‌ها در نتیجه یک شکست ایجاد شده‌اند. چیزهایی که دوست دارید را دنبال کنید. چیزی برای از دست دادن ندارید و تازه خیلی چیزهای عالی به دست خواهید آورد.
 

امروز بهتر از دیروز زندگی کنید.


ادامه مطلب

شنبه 13 آبان 1391برچسب:,

|
 

10 روش درمان خانگی

                                  10 روش درمان خانگی که می‌توانید روی آنها حساب کنید

 

 


 

صحبت از باند و چسب‌زخم نیست. این ۱۰ موردی که می‌بینید، برای درمان‌های جزئی با لوازم و اشیایی است که در خانه دارید. احتمالا بعضی از آنها را می‌دانید، اما همه‌اش برای شما آشناست؟


راه اول: الکل طبی

درمان بوی بد پا
اگر پای شما بو می‌دهد و نمی‌دانید چطور از شر آن خلاص شوید، اگر حس می‌کنید این ژنتیک و تقدیر شماست و راهی برای فرار از آن ندارید، این گزینه را امتحان کنید؛ روی لیف یا کیسه حمام خود، مقداری الکل طبی بریزید و پای خود را با آن مالش دهید. الکل، به دلیل قابلیت خشک‌کردن و ضدعفونی، می‌تواند بوی بد محیط‌های باکتری‌زا و قارچ‌زا را بگیرد و با خشک کردن رطوبت اضافه، محیط را برای رشد آنها نامساعد ‌کند.


راه دوم: مداد

درمان سردرد
وقتی استرس دارید و اضطراب به سراغ‌تان آمده، ناخودآگاه فک و دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهید. به همین خاطر ماهیچه‌های فک و گونه خود را منقبض می‌کنید و برای خودتان سردرد می‌سازید. یکی از راه‌های درمان سردردهای عصبی، قرار دادن مداد در میان دندان‌هاست. در این حالت باید مداد را در میان دو ردیف دندان خود قرار دهید ولی روی آن فشار ندهید. دکتر شفل، مدیر جدید مرکز درمان سردرد در استنفورد، توضیح می‌دهد، با این روش کمک زیادی به خودتان می‌کنید.


راه سوم: ماست

درمان بوی بد دهان
تحقیقات نشان داده‌اند، باکتری‌های موجود در ماست، می‌توانند باکتری‌هایی که در دهان بوی بد ایجاد می‌کنند را از میان ببرند. این باکتری‌های «خوب»، به شکل غیرقابل باوری، باکتری‌های «بد» را سرکوب کرده و محیط را از آلودگی‌های آنها پاک می‌کنند. این تحقیقات را دکتر جان سی انجام داده است؛ دندانپزشک و یکی از اعضای آکادمی زیبایی دهان و دندان.


راه چهارم: محلول لیسترین

ضد آفت دهان
همیشه راه‌هایی سنتی برای درمان بیماری‌های ساده وجود دارد. نمونه‌اش را می‌توان در همین مثال محلول لیستریک پیدا کرد. یک محلول خوشبو‌کننده قوی و کلاسیک که به ضدعفونی‌شدن محیط دهان کمک کرده و آفت‌های احتمالی را دور می‌کند. در این حالت تنها کافی است پنبه‌ای را به این محلول آغشته کنید و آن را روی آفت مورد نظر قرار دهید. اگر سه‌بار در روز این حرکت را انجام دهید، مشکل‌تان از میان خواهد رفت.


راه پنجم: شیرین‌بیان

درمان میخچه و پینه
یکی از اعضای تیم تحقیقاتی موسسه ملی بهداشت در آمریکا، توضیح داده است که گیاه شیرین‌بیان، حاوی موادی شبه‌استروژن است که باعث نرم‌کردن پوست سخت می‌شود. این تحقیقات نشان داده‌اند که این گیاه یکی از بهترین راه‌های درمان میخچه و پینه به حساب می‌آید. تنها کافی است آن را تبدیل به یک مایع غلیظ کنید و روی مناطق خشن پوست‌تان بکشید.


راه ششم: توپ تنیس
درمان درد پا
یک راه آسان برای مینی‌ماساژ این است که توپ تنیس را زیر کف پای خود قرار داده و به صورت رول پای خود را روی آن حرکت دهید. اگر یک یا دو دقیقه پای خود را روی آن حرکت دهید، به ماهیچه‌های کف پای شما آرامش می‌دهد و به این صورت، برای خودتان یک مینی‌ماساژ خانگی ترتیب داده‌اید.


راه هفتم: روغن زیتون

برای درمان اگزما
روغن زیتون می‌تواند تسکین‌دهنده نقاط تحریک‌شده با اگزما باشد. درواقع روغن زیتون به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، التهاب همراه با اگزما را کاهش می‌دهد. وقتی از روغن زیتون به‌عنوان یک روش درمان استفاده می‌کنید، درواقع مواد محرک شیمیایی را از آن دور و یک ماده طبیعی را جایگزین آنها می‌کنید. در این حالت از آنتی‌اکسیدان‌های روغن زیتون برای پیشگیری و درمان آسیب‌های بعدی هم استفاده کرده‌اید. تنها باید یک قاشق چایخوری از آن را روی نقاط تحریک‌شده پوست خود بکشید و منتظر درمان باشید.


روش هشتم: شکر

برای درمان سکسکه
یک قاشق چایخوری از شکر خشک می‌تواند سکسکه شما را بلافاصله آرام کند. پزشکان یکی از دانشگاه‌های آمریکا، پس از دریافت این نکته، توضیح دادند که خوردن یک قاشق شکر، به دلیل تاثیری که روی عضلات عصبی می‌گذارد، این عضلات را به آرامش دعوت می‌کند و سکسکه را از بین می‌برد.


روش نهم:‌ ای پاد

برای درمان فشار خون بالا
یک مرکز تحقیقاتی در زمینه فشار خون بالا برای بیماران خود آهنگ‌هایی را از طریق آی پاد پخش کرد و پس از مدتی به این نتیجه رسید که هنگام شنیدن موسیقی، ضربان قلب و تنفس حالت آرامی به خود می‌گیرد و بیمار را به آرامش فرامی‌خواند. به همین دلیل توصیه اصلی آنها، ۳۰ دقیقه گوش‌دادن به آهنگ‌های آرامش‌بخش است.


راه دهم: بستنی

درمان سوختگی دهان!
اگر از آن دست افرادی هستید که عادت دارید غذای تند بخورید و در سقف دهان‌تان احساس سوختگی دارید، پیشنهاد اول، ترک عادت خوردن غذاهای تند است و پیشنهاد دوم، تسکین‌دادن این محیط با یک قاشق بستنی یا ماست یخ‌زده است. در این موقعیت شما درمانی موقتی برای آن در نظر گرفته‌اید. مخصوصا که سقف دهان تنها چند میلی‌متر ضخامت دارد و بلافاصله سوزش را به اعصاب منتقل می‌کند.


ادامه مطلب

شنبه 13 آبان 1391برچسب:,

|
 


                تصاویر شگفت انگیز از بلندترین درختان جهان

 

پارک های ردوود (سرخ چوب) کالیفرنیا، کهن سال ترین و بلندترین درختان جهان را به نمایش می گذارند

درختان سکویا، سرخ چوب (Sequoia sempervirens) – که قدیمی ترین و بلندترین گونه های درختی بر روی زمین به شمار می روند – از ارزش بالایی در میان بسیاری از جاذبه های پارک های ملی و ایالتی ردوود در کالیفرنیا برخوردارند.

این زمین 157 کیلومتری که در ساحل اقیانوس آرام در شمال سانفراسیسکو واقع شده است، در سال 1968 به عنوان پارک ملی تعیین شد. و پارک های ایالتی دهه 1920 را نیز در بر می گیرد. این پارک ها جایگاه انبوهی از گونه ها– ازجمله شیر دریایی، عقاب گر و خرس های سیاه  است؛ اما ویژگی اصلی این مکان وجود جنگل ساحلی ردووود است، که درختان سکویای انبوه آن (که در میان عموم به "کهنسالان" مشهور است، قدمتی از 500 تا 2000 سال دارد. تا سپتامبر 2006،  بلند قامدترین درخت در این مجموعه پارک ها 115.5متر ارتفاع داشت.

جنگل ردوود از بقایای به جا مانده از درختانی است که برای 160 میلیون سال وجود داشته اند، بنا بر این، درختان سرخ چوب به جا مانده امروز از تیره درختانی هستند که در عصر دایناسورها وجود داشتند. در 1980، این پارک ها از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) به عنوان مکان میراث جهانی تعیین گشتند.

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

2SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

3SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

4SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

5SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

6SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

7SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

8SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

9SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

10SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

11SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

12SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

13SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

14SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

15SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

16SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

17SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

18SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

19SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

20SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

21SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

22SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


ادامه مطلب

شنبه 13 آبان 1391برچسب:,

|
 


       10 واقعیت جذاب در مورد مغز انسان

 

 


 

مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است. همواره انسان یک نمونه شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است. در این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید.
 

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.

 

واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد

این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.

 

واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می‌کند

این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده‌ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می‌شود.

 

واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم هوش را افزایش می‌دهد

طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم‌دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست IQ امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است.

 

واقعیت پنجم: هر فکری که می‌کنید یک اتصال عصبی جدید در مغزتان ایجاد می‌کند

مغز از آن چیزی که تصور می‌کنید انعطاف‌پذیر‌تر است و به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر در همین لحظه به موضوع جدیدی فکر کردید، مطمئن باشید در مغز شما به همان میزان اتصال عصبی جدید ایجاد شده است.

 

واقعیت ششم: یک فرد معمولی روزانه 70 هزار فکر انجام می‌دهد

شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکرات، شما می‌توانید به طور کل سیم‌کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.

 

واقعیت هفتم: خندیدن فرایند پیچیده‌ای است و از 5 بخش مغز استفاده می‌کند

خندیدن موضوع خنده‌داری نیست، این فرایند بخش‌های زیادی از مغز را درگیر می‌کند. خندیدن برای فعالسازی مغز‌ بسیار موثر است و مواد شیمیای تقویت‌کننده‌ای در بدن شما در هنگام خندیدن رها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن برای چند دقیقه در هر روز موجب بهبود وضعیت روحی، افزایش احساس خوشبختی و افزایش عملکرد مغز در خلاقیت می‌شود.

 

واقعیت هشتم: تردستی موجب تغییرات سریع در مغز می‌گردد

تردستی و یادگیری کارهای پیچیده جدید تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده موجب رشد بخش خاصی از مغز می‌شود، بنابراین اتصالات عصبی در مغز افزایش چشمگیر می‌شود. همچنین کارها و مسائل پیچیده می‌تواند موجب رشد چشمگیر مغز گردد.

 

واقعیت نهم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد

مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می‌تواند درد بخش‌های دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده دردی در مغز وجود ندارد.

 

واقعیت دهم: ارتفاع مغز انسان 9.3 سانتی متر است

مغز از آن چیزی که مردم تصور می‌کنند کوچکتر است. اندازه مغز 16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم 200 میلیون سلول عصبی (نرون) وجود دارد.



ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

        باغ العین در امارات ، در کتاب رکورد های گینس

 

 باغ العین در امارات اولین باغ گلی است که در سال 2010 در کتاب رکورد های گینس در سال 2010 ثبت شد. رکورد این باغ بدلیل بزرگی و تعداد زیاد گلهای باغ چیده شده در سبد های آویزان میباشد. در این باغ بیش از 2900 سبد گل برای تزئین بکار رفته است.




ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 


                            چاره آنفلوانزا وسرماخوردگی درآشپزخانه شما است

 

 

http://salijoon.ws/mail/890903/1261329355.jpg
 

پزشکان می‌گویند: آشپزخانه شما منبعی شگفت‌انگیز از مواد درمان کننده و شفابخش برای بهبود علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا است که به شما کمک می‌کنند، سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

اکنون که فصل پاییز فرا رسیده با کاهش دمای هوا، وزش باد و آغاز بارندگی، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش پیدا می‌کند. هرچند برای هیچ یک از این دو بیماری ویروسی درمان مشخصی وجود ندارد اما بی‌تردید در آشپزخانه شما مواد خوراکی بسیاری یافت می‌شوند که می‌توانند به بهبود علائم بیماری و درمان سریع‌تر آن کمک کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی‌ای فارما پدیا، در این مقاله پزشکی فهرست برخی از این مواد خوراکی مفید و موثر در بهبود علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی ارائه شده که به قرار زیر است:

 

1- شربت آب‌لیمو که دارویی شگفت انگیز برای درمان گلو درد، پاک‌سازی خون و همچنین نرم کردن بافت‌های مخاطی است.‌

 

2-‌ سوپ مرغ که از قرن بیستم تاکنون به عنوان یک خوردنی برای درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی شناخته شده و واقعاً تأثیرگذار است.

نعناع که اگر به صورت چای نعناع مصرف شود، می‌تواند موجب تشدید تعریق در هنگام تب شود. پس از نوشیدن چای نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم کنید تا در اثر تعریق زیاد، تب شما کاهش پیدا کند

 

3- خردل که موجب کاهش تب، از بین رفتن مواد سمی و کمک به بهبود غشاء مخاطی در ریه‌ها می‌شود.

 

4- زنجبیل که اگر به صورت چای زنجبیل مصرف شود، می‌تواند به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی موثر میکروب‌ها را نابود سازد و برای درمان اختلال و آشفتگی معده نیز بسیار مفید است.

 

5- سیر که یک گیاه فوق‌العاده مفید هم به لحاظ پیشگیری و هم به جهت درمان علایم آنفلوانزا و سرماخوردگی به شمار می‌آید. سیر خام خاصیت ضدقارچی و ضد باکتریایی و همچنین دارای خواص ضدویروسی فوق‌العاده‌ای است. متخصصان انگلیسی نیز در چندین آزمایش دریافته‌اند که سیر می‌تواند سرعت درمان آنفلوانزا را افزایش دهد.
چای نعنا

 

6- نعناع که اگر به صورت چای نعناع مصرف شود، می‌تواند موجب تشدید تعریق در هنگام تب شود. پس از نوشیدن چای نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم کنید تا در اثر تعریق زیاد، تب شما کاهش پیدا کند.

 

7- روغن کرچک که اگر به شکل موضعی مصرف شده و روی قفسه سینه مالیده شود به باز شدن مجاری هوایی و بهبود گردش خون در ریه‌ها کمک می‌کند. برای این منظور قفسه سینه را با روغن کرچک ماساژ دهید. سپس با یک تکه پارچه وال و نازک، روی سینه را بپوشانید و با یک بطری حاوی آب داغ روی سینه را گرم نگه دارید.

 

8- پرتقال و مرکبات که به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C اگر به صورت روزانه مصرف شوند، طول دوره بیماری را کاهش می‌دهند.

 

9- ماست که مشکلات روده‌ای ناشی از آنفلوانزا را تسکین می‌دهد.

 

10- عسل که خواص شفابخش فوق‌العاده‌ای دارد و برای درمان سرفه و افزایش توان سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. مصرف آن به همراه آب لیموی تازه و آب ولرم به صورت شربت ضد سرفه، توصیه می‌شود.

زنجبیل که اگر به صورت چای زنجبیل مصرف شود، می‌تواند به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی موثر میکروب‌ها را نابود سازد و برای درمان اختلال و آشفتگی معده نیز بسیار مفید است

 

11- نمک و محلول آب نمک که می‌تواند گلودرد را تسکین دهد و خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمک به پاک شدن سینوس‌ها و جلوگیری و یا درمان احتقان بینی کمک می‌کند. تمیز کردن مجاری بینی نیز سرعت بهبود عفونت‌های سینوسی را افزایش می‌دهد.

 

12- آب درمانی که روشی مفید برای افزایش گردش خون است و حمام آب داغ نیز در پایین آوردن تب موثر است.

 

13- مریم گلی نیز به عنوان یک دهان‌شویه مناسب می‌تواند در درمان گلودرد موثر باشد.

 

14- بابونه که به عنوان یک روش درمانی سنتی، مصارف پزشکی بسیاری دارد و از جمله این موارد، کمک به درمان علائم سرماخوردگی است.



ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

باید و نباید در مورد لباس پوشیدن!

 

 

 

۷ نکته که در مورد لباس پوشیدن باید رعایت کنید .

لباس پوشیدن و دنیای مد هم برای خودش قوانینی دارد. برای مثال شما باید لباسی بپوشید که ایرادهای اندام تان را بگیرد و به زیبایی تان بیفزاید. در این مقاله ما ۷ موردی که باید در مورد نحوه لباس پوشیدن انجام دهید و همچنین آنهایی را که نباید در موردشان فکر هم بکنید برای تان توضیح می دهیم:



بایدها:

۱- قانون طلایی من پیدا کردن لباس هایی است که خوبی اندام شما را در بربگیرد.می توانید از یک خیاط کمک بگیرید. مخصوصا مردان توجه داشته باشند که به هیچ وجه لباس گشاد به تن نکنند و زنان نیز از لباس های خیلی تنگ و سایز کوچک استفاده نکنند.


۲- قبل از اینکه خرید فصل را آغاز کنید قرار را بر این بگذارید که همه چیز را دقیقا سایز اندام تان بخرید.


۳- رنگ هایی را انتخاب کنید که به رنگ موی شما بیاید ، یا به رنگ پوست تان یا حتی به رنگ چشمان تان؛ از آنها به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس بقیه لباس ها را با آن ست کنید.


۴- انتخاب های خود را به حداکثر سه رنگ محدود کنید. مخصوصا ترکیب سفید و مشکی بسیار شیک و زیباست.


۵- روش های قدیمی ست کردن لباس را کنار بگذارید. قوانین مد سال به سال تغییر می کنند.


۶- مجلات مد را به دقت تماشا کنید و از یکی از آنها الهام بگیرید. با استفاده از مجلات ، سایت های مد و شبکه های مد براحتی می توانید سلیقه خود را مطابق روز کنید.


۷- یک آینه قدی در فروشگاه پیدا کنید و ببینید کدام لباس به شما می آید. لباس را از جلو و پشت وارسی کنید. اغلب مردم فراموش میکنند که وقتی در مقابل آینه ایستاده اند پشت و جلوی لباس شان را وارسی کنند.
 


نباید ها:

۱- حتما مطابق مد نباید لباس بپوشید. به یاد داشته باشید آن لباسی را انتخاب کنید که به شما می آید حتی اگر مد نباشد.آن لباسی که به تن مدل لباس زیباست لازم نیست برای همه زیبا باشد هرکس باید مطابق سلیقه و ظاهر خود لباس انتخاب کند.


۲- ترسی از انتخاب رنگ های قدیمی نداشته باشید . می توانید این قانون مد را نادیده بگیرید. هر رنگی به شما می آید را می توانید انتخاب کنید.


۳- سرتا پا مشکی نپوشید. این مدی است که دیگر بسیار بی روح و افسرده کننده است. رنگ مشکی را از صورت تان دور کنید . مشکی صورت شما را گرفته و ناراحت نشان خواهد داد.


۴- در موقع انتخاب لباس همواره به این فکر نکنید که جنس مخالف در مورد شما چه فکری خواهد کرد. مهم این است که لباس به شما بیاید و خودتان آن را دوست داشته باشید.


۵- لباس های خیلی تنگ نپوشید. مخصوصا شلوارهای خیلی تنگ.شما باید کاملا خودتان را بپوشانید نه اینکه لباس هایی بپوشید که تمام اندام تان را به نمایش بگذارد.


۶- به هیچ وجه لباس های تابستانی را در زمستان استفاده نکنید. هر کدام از آنها را به موقع و در زمان خود استفاده کنید.


۷- به لغت ” راحتی و امنیت” نچسبید. شجاع باشید، فکر خریدهای قبلی را از سرتان بیرون کنید.

 

 

 

راهنمای لباس پوشیدن برای دختر خانمهای چاق

 

تصمیم گرفته ایم نکاتی درمورد طرز لباس پوشیدن دخترهایی که اضافه وزن دارند ذکر کنیم تا با استفاده از آنها بتوانند متناسب تر به نظر برسند. این نکات توسط طراحان مد و لباس ارائه شده است که با هر بودجه و قیمتی قابل استفاده می باشد.

 
1 - لباسهای بی شکل گشاد انتخاب نکنید. شلوار ورزشی های گشاد برای ورزش است نه برای بیرون رفتن. این لباس ها به هیچ وجه اندامشان را زیباتر نمی کند.
 
2 - سبک لباسهایی که آستین های باریک، قسمت سینه، کمر و پاهای تنگ دارند یا هر چیزی که بدنی واقعاً خوش فرم می خواهد تا زیبا به نظر برسد، به درد این دخترها نمی خورد. گذشته از اینکه این لباسها ایراد و اشکال های اندامشان را چند برابر نشان می دهد، بسیار برایشان ناراحت خواهد بود و گردش خونشان را هم مشکل ساز می کند.
 
3 - شلوارها، شلوارک ها و دامن هایی انتخاب کنید که در پشت کمر کشی باشد اما از جلو زیپ و دکمه بخورد.
 
4 - شلوار جین های کشی انتخاب کنید. این شلوارها درست مثل شلوار جین های عادی اما از نظر جنسی بسیار راحت می باشند.
 
5 - لباسهایی انتخاب کنید که به خوبی اندازه شان باشد و در آن احساس راحتی کنند.
 
6 - برای جلوگیری از عرق کردن بدن برایشان از پودر و اسپری بدن استفاده کنید.
 
7 - از پوشیدن لباسهای خانمانه به دختربچه های چاق خودداری کنید. درست است که گاهی پیدا کردن لباس برای دخترهای درشت اندام سخت است اما به هیچ وجه به آنها لباسهایی که متعل به سنین بالاتر از اوست را نپوشانید.
 
8 - به قسمت سایز بزرگ همه نمایندگی ها و مارک های لباس سر بزنید. مطمئناً چیزی پیدا می کنید که خوششان بیاید.
 
9 - برای پوشاندن شکم و باسنشان، بلوز، تی شرت و تاپ های بلند انتخاب کنید.
 
10 - دخترتان اگر چاق است یا پاهای کوتاهی دارد، از پوشاندن شلوار جین و شلوارهای راسته به او خودداری کنید. این شلوارها پاهایشان را چاق تر نشان می دهند.
 
11 - شلوارهایی انتخاب کنید که در قسمت ران چسبان و در پایین کمی گشاد باشد.
 
12 - به دختربچه تان که چاق است دامن بلند پایین تر از زانو نپوشانید چون از مد افتاده است و چاق ترشان می کند.
 
13 - دامن هایی انتخاب کنید که تقریباً تا روی زانوهایشان باشد. از پوشاندن دامن کوتاه به آنها خودداری کنید.
 
14 - به آنها دامن شلواری بپوشانید که هم برایشان راحت تر است و هم جایگزین خیلی خوبی برای دامن به حساب می آید.
 
15 - اجازه ندهید دخترتان لباسهای سنگینی بپوشد که باعث می شود بیش از حد گرمش شود. لباسهای مخملی، پشمی و سایر پارچه های حجیم از این دسته هستند.
 
16 - به دخترتان یاد بدهید که چطور می تواند از لباسهای چند لایه استفاده کند. مثلاً یک سویشرت یا ژاکت با خود داشته باشد که درصورت نیاز تن کند.
 
17 - شلوارک های کوتاه تنگ برایشان نخرید.
 
18 -  از جوراب با درازای مختلف استفاده کنید. جوراب تا زانو، تا ساق یا تا مچ. باید ببینید کدام برایشان راحت تر است.
 
19 -  پیراهن یا دامن های کوتاه را حتماً با جوراب شلواری کلفت استفاده کنید.
 
20 - از پوشیدن کفش های خیلی تخت یا پاشنه بلند خودداری کنید. مسئله مد نیست، راحتی و سلامت دخترتان از همه چیز مهم تر است.
 
21 -  کفش هایی انتخاب کنید که کمی پاشنه داشته باشد.
 
22 - کفش ها، چکمه ها و صندل هایی انتخاب کنید که روی آن بر چسب قابل ارتجاع زده باشد. اگر کفشی این  برچسب را نداشت کفش را در دو دستتان بگیرید و سعی کنید به جلو و عقب خمش کنید. باید به راحتی به جلو و عقب خم شود.
 
23 - سعی کنید از مغازه هایی خرید کنید که مخصوص سایز بزرگ هستند تا انتخاب بیشتری پیش رویتان باشد. لباس خریدن برای دختربچه های چاق خیلی سخت است پس سعی کنید تا حد امکان لذت بخشش کنید.
 
باید بدانید که چاق بودن در دوران دبستان به معنای چاق بودن تا آخر عمر نیست. پس سعی کنید با اعمال روش های مناسب دخترهای گلتان را برای لاغر شدن تشویق کنید.

 

 

8 تکه لباسی که هر خانم باید داشته باشد


1. بلوز سفید کلاسیک

سفید هیچ وقت از مد نمی افتد. یک بلوز سفید شیک و خوب به شما کمک می کند به طورچشمگیری خوش لباس جلوه دهید. می توانید آن را با به تنهایی با یک شلوار رسمی ویا به همراه ژاکت/ جلیقه و همین طور شلوار جین بپوشید. بدین وسیله می توانید با چند ترکیب و تغییر انواع ظاهرهای متفاوت را ایجاد کنید.

 

2. شلوار جین با سایز مناسب

شلوار جین مناسب اندام خود تهیه کنید تا مطابق روز جلوه کنید.به گزارش پرشین وی شلوار جین به گونه ای است که می توانید تقریبا باهر نوع لباس بالا تنه، آن را بپوشید. بنابراین یکی از ضروریات است.

 

3. یک دست لباس مجلسی شیک

لباس مجلسی زیبا برای مهمانی ها و جشن های رسمی داشته باشید .

 

4. شلوار مشکی برازنده

همانند رنگ سفید، رنگ سیاه نیز هرگز از مد نمی افتد. بنابراین یک شلوار مشکی شیک ظاهری بسیار برازنده به شما خواهد داد و می توان آن را با هر چیزی پوشید.

 

5. دامن رسمی به رنگ تیره

یک دامن رسمی مناسب به سایز تن خود داشته باشید،به گزارش پرشین وی رنگ تیره نیز از آن جهت خوب است که می توانید آن را با انواع مختلف لباس ها بپوشید و به اکثر رنگ ها می آید.

 

6. ژاکت ، اورکت ویا پالتو زیبا

برای اینکه به استایل خود جاذبه بیشتری اضافه کنید برای خود یک ژاکت ، اورکت مناسب و امثال آن را فراهم کنید.

 

7. ژاکت کشمیری روشن

یک یا دو ژاکت کشمیر داشته باشید چرا که می توانید با اکثر لباس های خود بپوشید! به گزارش پرشین وی بهتر است به دنبال رنگ های روشن آن باشید تا بتوانید ظاهر پرجلوه تری به لباسی که در زیر آن پوشیدید بدهید.

 

8. لباس زیر سایز مناسب

بسیار مهم است که لباس زیری سایز خود را دارا باشید چرا که بسیار بر خوب جلوه دادن لباس تاثیر می گذارد. اگر تنگ و یا گشاد باشد استایل لباس را خراب کرده و هیچ لباسی را برازنده نشان نمی دهد.


ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

      خونه زندگی‌ میلیاردر‌ها چه شکلی‌ است!

 

این از کمد لباسشون

























































 

 

 


این از اسباب بازی بچه هاشون،هر کدوم از این خانه برای بازی بچه‌ها ها تا ۲۰۰۰۰ دلار پولش میشود
















































 

 

 

 

این هم از گاراژ شون































































ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 25 صفحه بعد

امید وارم از مطالب ارائه شده در این وبلاگ موجبات رضایت شما را فراهم نماید ولحظات خوب با نشاطی را در کنار همدیگر سپری نماییم وتجربه ی خوبی دریافت نماییم .ارادتمند شما

 
 

لینک دوستان

سرور مجازی

وب من

سرور مجازی

هاست لینوکس

علمی آموزشی

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

الوقلیون

 

مطالب قبلی

10 موضوع گفتگو با عشقتان وقتی حرفی ندارین

10حقیقت جالب وافسانه ای در باره قطب شمال

جملات الهام بخش برای رندگی

تصاویر کمتر ئیئه شده از ایران

20جمله الهام بخش

جملات الهام بخش 3

جملات الهام بخش زندگی

جملات الهام بخش

اصول شیک پوشی

100حقیقت در زندگی که به دردمون میخوره

جملاتی که به ذهنتان آرامش می بخشد

23راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم

با ترفندهای یک کدبانوی کامل آشنا شوید

12 نکته را برای پیشگیری از سرطان جدی بگیرید

میوه های تقویت کننده نیروی جنسی را بشناسید!

رفتارهای غلط زن و مرد در روابط زناشویی

راز لاغری و لاغر ماندن برخی از افراد چیست؟

جملات زیبا وآموزنده

 

نویسندگان

محمود

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمي و آدرس fararooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک دوستان

اشعار شاعران

جی تی ای من

لیوان همزن شگفت انگیز

مرجع دانلود سریال

دانلود کتابها و جزوات و پایان نامه های کارشناسی رشته ی حسابداری

کسب درآمد اینترنتی ماهیانه 300 هزار تومن با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاملا قانونی و مطمئن

جنون نه عشق

ردیاب خودرو

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 656
بازدید کل : 86165
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content