علمي , آموزشی

گوناگون

 

 

10 موضوع گفتگو با عشقتان وقتی حرفی ندارین


 
۱۰ موضوع گفتگو با عشقتان وقتی حرفی برای گفتن ندارید
 

 


 

چیزهای کمی در زندگی هست که انجامشان توام با استرس خواهد بود: اولین کارتان، گرفتن گواهینامه، فارغ‌التحصیل شدن و البته حرف زدن با عشقتان. اصلاً با عشق زندگی‌تان باید درباره چه حرف بزنید؟ مطمئناً دوست ندارید حرف زدنتان حوصله‌اش را سر ببرد ولی حتماً نمی‌خواهید که متوجه به هم خوردن عصبی دندان‌هایتان هم بشود. نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید و عادت‌های عصبی‌تان را با این ۱۰ موضوع گفتگو به کلی کنار بگذارید.

 

۱. او

می‌دانید آدم‌ها دوست دارند همیشه و در هر شرایطی درمورد چه موضوعی صحبت کنند؟ خودشان! اینکار نه تنها به او نشان می‌دهد دوست دارید بیشتر درموردش بدانید، بلکه زمان زیادی او را مشغول حرف زدن می‌کند و شما لذت می‌برید. پس از خودش بعنوان یک موضوع استفاده کنید. با پرسیدن سوالات کلیشه‌ای مثل «امروز حالت چطوره؟» یا سوالات بزرگتری مثل «بزرگترین هدف زندگیت چیه؟» شروع کنید. صدها سوال وجود دارد که می‌توانید امتحانشان کنید.

 

۲. علایق مشترک

اگر بین شما دو نفر علاقه مشترکی وجود دارد می‌توانید درمورد این موضوع خاص صحبت کنید. مطمئناً بحث لذت‌بخشی هم خواهد بود. البته زمانی اینکار را بکنید که علاقه مشترکی بین‌تان وجود داشته باشد و اگر نمی‌دانید که علاقه مشترکی دارید یا نه آنوقت باید کمی درموردش تحقیق کنید. این شما را به موضوع شماره ۱ یعنی پرسیدن از علایقش می‌رساند.

 

۳. علایق او

خوب، تصور کنید که او عاشق موتورسواری است و این موضوع برای شما به هیچ عنوان جذاب نیست. هیچ اشکالی ندارد! باز هم می‌توانید از آن بعنوان یک موضوع گفتگو استفاده کنید. این کار شما به او نشان می‌دهد که بااینکه به آن موضوع علاقه‌مند نیستید باز هم برای علاقه‌مند شدن به آن و دانستن بیشتر درموردش تلاش می‌کنید.

 

۴. اتفاقات اخیر

وقتی هیچ موضوعی برای صحبت کردن ندارید، آسانترین کار چیست؟ البته اتفاقات روزمره. به یکی از جالب‌ترین اتفاقات اخیر در دنیا اشاره کنید. می‌تواند موضوعی جدی باشد که در اخبار شنیده‌اید یا موضوعی خنده دار که در یک شوی تلویزیونی دیده‌اید.

 

۵. آب و هوا

مطمئناً منظورمان این نیست که بپرسید، «بیرون هوا چطوره؟» به هیچ عنوان این کار را نکنید چون شبیه به یک فرد حوصله‌سربر به نظر خواهید رسید که هیچ حرفی برای گفتن ندارد. به جای گفتن حرف کلیشه‌ای مثل این، مثلاً اگر بیرون هوا خیلی گرم است هوشمندانه بگویید، «این گرما واقعاً مسخره است! واقعاً دلم یه بستنی میخواد!» که با گفتن این می‌توانیم امیدوار باشیم که با هم برای خوردن بستنی بیرون بروید یا حداقل مکالمه‌ای بین‌تان شروع شود.

 

۶. تجربیات زندگی

می‌توانید گفتگو را با تعریف کردن بعضی از جالب‌ترین و بامزه‌ترین خاطراتی که در زندگی داشته‌اید راه بیندازید و این احتمال هم وجود دارد که بعد از آن صحبت به اتفاقات مهمی که در طول زندگی‌تان رخ داده است برسید. در هر دو حالت، تعریف کردن تجربیات زندگی موضوع فوق‌العاده‌ای است چون هیچ انتهایی ندارد.

 

۷. تحسین و تمجید

شما از اینکه یک نفر ازتان تعریف کند خوشتان نمی‌آید؟ مطمئنم هیچکس وجود ندارد که بدش بیاید. تحسین دیگران نه‌تنها حس خوبی می‌دهد بلکه شروع‌کننده خوبی برای گفتگو است. می‌توانید با گفتن اینکه پیراهن جدیدش چقدر به او می‌آید شروع کنید و بعد بپرسید آن را از کجا خریده است و بعد بگویید که آنجا یکی از فروشگاه‌های محبوب شماست. می‌بینید؟ یک تعریف کردن ساده شما را به یک علاقه مشترک هدایت کرده و وارد یک مکالمه طولانی‌تان می‌کند. و مطمئن باشید کنار این احساسی فوق‌العاده به او داده‌اید!

 

۸. هر چیز خنده‌دار

شوخ‌طبعی یک ویژگی اخلاقی است که معمولاً همه از آن خوششان می‌آید. پس چطور است که با یک موضوع خنده‌دار به طرفتان نشان دهید که موجود جالب و بامزه‌ای هستید؟ می‌توانید با تعریف کردن یک جوک خنده‌دار که قبلاً شنیده‌اید شروع کنید یا یک موضوع خنده‌داری را مطرح کنید که چند وقت پیش در تلویزیون شنیده بودید. نکته اینجاست که او را بخندانید. مطمئناً او هم چیزهایی برای اضافه کردن به موضوعات خنده‌دار شما خواهد داشت و به همین ترتیب کل بعدازظهر را کنار هم خوش خواهید گذراند!

 

۹. کار/دانشگاه

اگر با هم همکار هستید یا به یک دانشگاه می‌روید، این موضوع خاص برایتان آسان‌ترین موضوع خواهد بود. می‌توانید درمورد محیط کارتان یا چیزهایی درمورد کارتان که از آن خوشتان یا بدتان می‌اید حرف بزنید. می‌توانید درمورد سخت بودن تکلیف هفته گذشته صحبت را شروع کنید، همین حرف ساده می‌تواند شما را به گفتگویی عالی درمورد اینکه تا ۵ سال آینده چه کارهایی می‌خواهید بکنید بکشاند.

 

۱۰. سوالات

از هر چه بگذریم بالاخره به سوال کردن‌ها می‌رسیم. شما از کسی خوشتان آمده است، پس احتمالاً چیزهای زیادی درمورد او نمی‌دانید. هیچ راهی برای شناختن یک نفر بهتر از این نیست که از خودش سوال بپرسید. علاوه بر اینکه ۹۹٪ از آدم‌ها جواب دادن به سوال درمورد خودشان را دوست دارند. این باعث می‌شود احساس خاص بودن کنند. از او بپرسید گروه موزیک موردعلاقه‌اش کدام است، شغل آرزوهایش چه بوده یا خیلی ساده، اینکه آخر هفته می‌خواهد چکار کند. این سوال‌ها بحث فوق‌العاده‌ای را بین‌تان شروع می‌کند.


ادامه مطلب

چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:,

|
 

10حقیقت جالب وافسانه ای در باره قطب شمال



 
10 حقیقت جالب و افسانه ای درباره قطب شمال
 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

مطالبی جالب درباره قطب شمال
با شنیدن نام قطب شمال نخستین چیزی که به ذهنمان می رسد برف است. اما آیا می دانستید که قطب شمال محلی برای توطئه های بین المللی است؟ یا ارتباط خاصی با جانور افسانه ای تک شاخ دارد؟

قطب شمال از زمانی که در سال 1909 میلادی توسط روبرت ای پیری، متیو هنسون و چهار اسکیمو کشف شد، مکانی برای توطئه چینی های بین المللی است. آیا می دانستید که بسیاری از کشورهای دنیا برای ذخایر نفتی زیرزمینی موجود در قطب شمال دندان تیز کرده اند؟ شما می توانید خودتان هم با یک تور مسافرتی به آنجا بروید و شب را در هتل های یخی آنجا صبح کنید.
در اینجا قصد داریم ده حقیقت جالب درباره قطب شمال، این مکان افسانه ای را برایتان ذکر کنیم.

 

دو قطب شمال وجود دارد
برخلاف قطب جنوب که در در قاره آناترکتیکا قرار دارد، در زیر قطب شمال هیچ زمین خاصی وجود ندارد. این منطقه از تخته ها و صفحه های یخی تشکیل شده است که در فصل سرما زیاد و در هوای گرم تر اندازه آنها کوچک تر می شود. اگر بخواهیم مساله را پیچیده تر کنیم باید گفت دو تعریف مختلف برای قطب شمال وجود دارد. نخست، قطب مغناطیسی شمال است. همان طور که از نامش پیداست یک پدیده مغناطیسی است که هر روز بر اساس تغییرات پوسته زمین تغییر می کند.دوم، قطب خاکی شمال است که یک نقطه ثابت است که به سطح زمین بر می گردد.

بدون توجه به تعریف شما از قطب شمال، گرم شدن عمومی زمین می تواند اینجا نیز مساله ساز باشد زیرا تخته های یخی قطب شمال آب می شوند و آب دریا بالا می آید و سرزمین خرس های قطبی به مرور از بین می رود.

 

قطب شمال, زندگی در قطب شمال, تصاویر قطب شمال

در قطب شمال دما در ماه فوریه به سردترین زمان خود یعنی 31 درجه زیر صفر می رسد

 

قطب شمال در ماه جولای گرم ترین زمان خود را سپری می کند

قطب شمال هم فصل دارد. دمای هوا در قطب شمال درست همانند هر جای دیگر روی کره زمین در روزهای مختلف سال متغیر است. قطب شمال در ماه جولای گرم ترین زمان خود را سپری می کند البته این گرم بودن باز هم برای ما حکم یخبندان را دارد. در قطب شمال دما در ماه فوریه به سردترین زمان خود یعنی 31 درجه زیر صفر می رسد که استخوان های آدم هم یخ می زند.

در قطب شمال میزان روشنایی هر روز بستگی به این دارد که در چه روزی از سال قرار داشته باشید. آلاسکا، نوروژ و دیگر کشورهای مدار قطب شمال شش ماه از سال روز و شش ماه دیگر شب هستند. این به دلیل زاویه قرار گیری زمین نسبت به خورشید است.

 

قطب شمال و ذخایر نفتی
آیا می دانستید بیش از 30 درصد از ذخایر زیرزمینی بهره برداری نشده نفت در مدار قطب شمال قرار دارد؟ سازمان زمین شناسی ایالت متحده آمریکا می گوید شاید این میزان بیشتر از این باشد زیرا هنوز بسیاری از مکان ها کشف نشده اند.

مساله جالب توجه اینجاست که بسیاری از کشورها همچون روسیه، کانادا، دانمارک (گرین لند) و آمریکا ادعا می کنند قطب شمال برای آنهاست. هر کدام از این کشورها اجازه دارند تا ذخایر نفتی را تا 200 مایل از خط ساحلی خود اکتشاف کنند. اما در سال 2007 میلادی، روسیه از یک زیردریایی کوچک برای قرار دادن پرچم کشور خود در کف اقیانوس شمال استفاده کرد تا بگوید که این منطقه و منابع زیرزمینی آن برای آنهاست. اما این کار از طرف سازمان ملل متحده رد شد.

 

در قطب شمال اقوام مختلفی زندگی می کنند
در قطب شمال با اینکه به نظر می رسد شرایط آب و هوایی برای زندگی چندان مناسب نیست اما اقوام مختلفی در شمال کانادا و آلاسکا زندگی می کنند. در ورودی مدار قطب شما می توانید خرس های قطبی را نیز ببینید. از دیگر جانداران این منطقه می توان به گاوماهی، نهنگ های عظیم الجثه، سگ روباه و گوزن اسوالبارد اشاره کرد.

البته این تنها جایی نیست که می توانید گوزن های شمالی را ببینید. در انگلستان و اسکاتلند شمالی نیز این گوزن ها نگه داری می شوند. حیوانی که در قطب شمال نمی توانید آن را پیدا کنید، پنگوئن است. پنگوئن ها در قطب جنوب زندگی می کنند. البته انواع خاصی از پنگوئن های پرنده همچون auks، guillemots و puffins را می توان در مدار قطب شمال دید.

 

قطب شمال,تفاوت قطب شمال و جنوب,خرس قطبی در قطب شمال

خرس قطبی در قطب شمال

 

افسانه جانور تک شاخ از قطب شمال منشا گرفته است
بابانوئل تنها شخصیت افسانه ای قطب شمال نیست! و آیا می دانستید که افسانه جانور تک شاخ از قطب شمال منشا گرفته است؟

نهنگ دریای قطب شمال، نهنگ کوچکی که در آب های سرد مدار قطب شمال زندگی می کند، عاجی به بلندی 6 تا 10 پا دارد. به همین دلیل، این حیوان به «تک شاخ دریا» معروف شده است. در قرن 16 میلادی، مردم اعتقاد داشتند که این حیوان می تواند همه بیماری ها را شفا دهد. این افسانه در آن زمان به قدری قوی بود که ملکه الیزابت اول حدود 10 هزار پوند هزینه کرد تا بتواند برای لحظه ای شاخ این نهنگ را لمس کند. این روزها، نسل این نوع نهنگ به دلیل شکارهای پی در پی رو به انقراض نهاده است. مردم منطقه از گوشت، شاخ و پوست سرشار از ویتامین سی این حیوان استفاده می کنند.

 

قطب شمال، سردترین مکان جهان نیست
شاید بسیار تعجب کنید اما قطب شمال با داشتن دمای 32 درجه در گرم ترین زمان خود نمی تواند سردترین مکان جهان باشد. قطب جنوب در زمستان دمایی معادل منفی 72 درجه فارنهایت دارد. به همین دلیل، سردترین منطقه جهان به شمار می رود. برخلاف قطب شمال، قطب جنوب صفحه های یخی بسیار ضخیمی دارد.

با بودن در ارتفاع 9 هزار پایی از سطح دریا، آنتراکتیکا بلندترین قاره جهان به شمار می رود. به عبارت دیگر، قطب شمال از صفحه های یخی نازکی پوشیده شده است که در فاصله یک پایی از سطح دریا قرار دارند. حقیقتی که اجازه می دهد تا این منطقه گرمای اطراف اقیانوس شمالی را جذب کند.

 

قطب شمال چشمه آب گرم دارد
اگر در مدار سرد قطب شمال قرار دارید باید راهی برای گرم کردن خود پیدا کنید. چشمه های آب گرم Chena در یک ساعتی Fairbanks قرار دارند. این چشمه ها از ساعت 7 صبح تا نیمه های شب باز هستند و می توانید از آب بازی در آنجا و دیدن شفق شمالی لذت ببرید. گردشگران می توانند شب را نیز در اقامتگاه چشمه های آبگرم چنا سپری کنند. البته چشمه های آب گرمی نیز در نروژ و روسیه قرار دارند.

 

می توانید به قطب شمال سفر کنید
می توانید برای سفرهای تفریحی خود به قطب شمال بروید البته به هیچ وجه مسافرت ارزانی نیست. برای دیدن خرس قطبی و شکار نهنگ های دریای شمال می توانید از ماه ژوئن تا اواسط جولای به قطب شمال سفر کنید. برای دیدن گل ها و شکوفه های درختان نیز می توانید از اواسط جولای تا نیمه آگوست به آنجا بروید. از نیمه آگوست تا سپتامبر نیز پرنده ها به سمت جنوب مهاجرت می کنند.

 

تفاوت قطب شمال و جنوب,قطب شمال,زندگی در قطب شمال

می توانید برای سفرهای تفریحی خود به قطب شمال بروید

 

کارخانه جادوئی بابانوئل در قطب شمال نیست!

به بچه ها چیزی نگویید اما کارخانه جادوئی بابانوئل در قطب شمال نیست بلکه در لاپلند قرار دارد. لاپلند، ناحيه شمال سوئد، نروژ، فنلاند و شوروى است که محل سکونت اقوام لاپ مي باشد. مسیحی ها می توانند نامه های خود را به آنجا ارسال کنند. همچنین می توان گوزن بابانوئل را در مزرعه خانواده گوزن های شمالی در Sirmakko پیدا کرد. اگر فکر می کنید که فینیش لاپلند کمی دور از دسترس است، بابانوئل کارخانه ماهواره ای نیز در قطب شمال در آلاسکا دارد. می توانید نامه های خود را به آن آدرس پستی ارسال کنید.

 

قطب شمال و برگزاری مسابقات دو ماراتن
مسابقه دو ماراتن قطب شمال، سردترین و جالب ترین ماراتن دنیاست. این مسابقه در حالی برگزار می شود که باد سردی با دمای 22 درجه زیر صفر در آنجا می وزد. این ماراتن از سال 2002 میلادی، به طور مرتب هرساله برگزار می شود. در مسابقه سال 2011 میلادی، 255 نفر از 38 کشور مختلف دنیا شرایط شرکت در مسابقه ماراتن 2/26 مایلی روی صفحه های یخی قطب شمال را داشتند.

شرکت کننده ها به کمپ بین المللی قطب شمال روی تخته های یخی منتقل می شوند. آنها شلوارهای بادگیر، دستکش، دو جفت جوراب و عینک مخصوص می پوشند. مسابقه بعدی ماراتن در 9 آوریل سال 2013 میلادی برگزار شد که هزینه شرکت در آن حدود 15561 دلار اعلام شد.

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:,

|
 



 
آیا می دانید... (دانستنی های جالب و خواندنی)
 

 


 

آیا میدانید که ... مروارید درون سرکه ذوب می شود.

آیا میدانید که ... یک قطره آب دارای ۱۰۰ میلیارد اتم است.

آیا میدانید که ... تنها حیوانی که نمی تواند شنا کند شتر است.

آیا میدانید که ... گل آفتابگردان تنها یک شاخه گل نیست بلکه تمام سطح قهوه ای و گلبرگ های زرد آن مجموعه ای از 1000 تا 2000 گل است که کنار هم قرار گرفته اند.

----------------------------------------
آیا میدانید که ... روباه همه چیز را خاکستری می بیند.

آیا میدانید که ... ۸۰٪ موجودات دنیا را حشرات تشکیل داده اند.

آیا میدانید که ... دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.
آیا میدانید که ... تعداد میکرو ارگانیسم های موجود در یک قاشق خاک از تعداد آدم های روی زمین بیشتر است.

آیا میدانید که ... خرگوش و طوطی تنها حیواناتی اند که می توانند بدون برگشتن به عقب پشت سر خود را ببینند.

 ----------------------------------------

آیا میدانید که ... یک موش کور ۱۴ سانتی می تواند در یک شب تونلی به طول ۹۱/۴ متر حفر کند.
آیا میدانید که ... با استفاده از مقداری جوش شیرین می توانید گوجه فرنگی های شیرین تری را پرورش دهید. باید مقداری جوش شیرین را به خاک بوته گوجه فرنگی بپاشید.
آیا میدانید که ... اغلب میوه های مورد علاقه شما از گونه گلسرخ ها هستند. سیب، هلو، زردآلو، گیلاس، توت فرنگی و ….. همگی انواعی از خانواده گلسرخ ها هستند.

آیا میدانید که ... کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ هزار برابر وزن خود غذا می خورند.

----------------------------------------
آیا میدانید که ... انواع مختلف گل ارکیده بویی مانند رایحه های دسرهای محبوب شما را دارند. مثلا رایحه وانیل، شکلاتی،لیمویی،دارچینی را می توان در انواع گل ارکیده یافت.
آیا میدانید که ... گربه قادر نیست مزه شیرین را تشخیص دهد.
آیا میدانید که ... یک گرم سم مار کبری می تواند ۱۵۰ نفر را بکشد.
آیا میدانید که ... حس چشایی نوعی پروانه بزرگ ۱۳ هزار بار دقیق تر از انسان است.

----------------------------------------
آیا میدانید که ... که با تغییر PH موجود در خاک می توانید رنگ گل ادریس را تغییر دهید. مثلا اگر گل آبی تری می خواهید می توانید پوست تخم مرغ و یا دانه های قهوه داخل خاک بریزید.
آیا میدانید که ... برای غنی کردن خاک باغچه خود می توانید از کودهای ارگانیک مانند پوست تخم مرغ، پوست موز و قهوه مصرف شده استفاده کنید.

آیا میدانید که ... فیل تنها حیوانی است که می تواند ایستادن روی سر و گردن را یاد بگیرد.
آیا میدانید که ... مرغ ها برای تخمگذاری احتیاجی به خروس ندارند. خروس فقط برای بارور کردن تخم است.
آیا میدانید که ... زمان گردش سیاره عطارد بدور خود ۲ برابر زمان گردش آن بدور خورشید می باشد.

----------------------------------------

 آیا می دانستید که... فیل ها از موش و زنبور می ترسند.

 آیا می دانستید که... هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی است.

آیا می دانستید که... جمعیت میمونهای هند بالغ بر ۵۰ میلیون است.

 آیا می دانستید که... ضریب هوشی انسان‌های معمولی بین 85 تا 105 است؟

 -------------------------------------------
 

  آیا می دانستید که... اكثر افراد در كمتر از 7 دقیقه خوابشان می‌برد!

 آیا می دانستید که...ناهید، دومین سیاره ی نزدیک به خورشید است.
 آیا می دانستید که... با یک مداد می توان خطی به طول ۵۶ کیلومتر کشید.

  آیا می دانستید که... تنها موجودی که می‏تواند به پشت بخوابد، انسان است؟

 -------------------------------------------

 آیا می دانستید که... مشتری، بزرگ ترین سیاره ی منظومه شمسی است.

 آیا می دانستید که... مورچه ها می توانند 20 برابر وزنشان بار حمل کنند.

 آیا می دانستید که... مقاومت موش صحرایی در برابر بیآبی بیشتر از شتر است.
آیا می دانستید که... 88 روز طول می کشد تا سیاره ی عطارد، یک بار به دور خورشید بگردد.

 -------------------------------------------

 آیا می دانستید که... مورچه های کارگر جستجوگر غذا می توانند تا 200 متر از لانه شان دور شوند و راه برگشتشان به کلنی را با دنبال کردن بویی که از سوی دیگران به جا گذاشته شده پیدا کنند.

آیا می دانستید که... بزرگترین دریای دنیا دریای مدیترانه است و عمیق ترین نقطه آن به ۴۳۳۰متر میرسد.

آیا می دانستید که... معده شما هر دو هفته یك بار ماده مخاطی جدید ترشح می‌کند؟ در غیر این صورت، خودش را هضم خواهد کرد!

آیا می دانستید که... روزه علاوه بر کاهش احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی، هاضمه، فشار خون بالا و آسم، کمک می کند تا مشکل اضافه وزن و چاقی مفرط در بسیاری از روزه داران از بین برود.

 -------------------------------------------

آیا می دانستید که... وقتی پاهایت را آرام بالا بیاورید و به پشت بخوابی در ماسه فرو نمی‌روید.
آیا می دانستید که... هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمیشود.
 آیا می دانستید که... مورچه ها بعد از مرگ در اثر سم پاشی به پهلوی راست میافتند.
 آیا می دانستید که... تقریباً یك سوم وزن یك زن و یك دوم وزن یك مرد را ماهیچه تشكیل می‌دهد.


 -------------------------------------------
 آیا می دانستید که... مورچه ها بعد از مرگ در اثر سم پاشی به پهلوی راست می افتند.
 آیا می دانستید که... فقط پشه ماده نیش می زند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می کند.

آیا می دانستید که... ساختمان عملکرد دست وال، سگ، پرندگان (بال‌ها) و انسان دقیقاً  مشابه انسان است ؟

 آیا می دانستید که... برخی از مورچه ها دارای بدنی شفافند. آنها می توانند به رنگ هر غذایی که می خورند درآیند

----------------------------------------

 آیا می دانستید که ... طول عمر سنجاب ۹ سال است.

آیا می دانستید که ... عقرب زیر نور اشعه ماواری بنفش میدرخشد.

آیا می دانستید که ...فلامینگو می تواند زانوی خود را به عقب خم کند.

آیا می دانستید که ... پروكسيد هيدروژن باعث خاكستري شدن موي سر مي شود.

---------------------------------------------------

آیا می دانستید که ... زرافه می تواند گوش خود را با زبان ۲۱ اینچی خود را تمیز کند.

آیا می دانستید که ... باد به تنهایی هیچ صدایی ندارد مگر اینگه به شیئی برخورد کند.
آیا می دانستید که ... دو کشور چین و آمریکا بیشترین تولید کننده سیـر در دنیا را دارند.

آیا می دانستید که ...تنهاچیزی که دراسیدحل نمی شود الماس است و فقط خیلی زیاد آن را از بین می برد.

---------------------------------------------------
آیا می دانستید که ... اولین مردمانی که ذوب فلزات را آغاز کردند ایرانیان بودند در شهر سیلک در اطراف کاشان.
آیا می دانستید که ... بزرگترین دریای دنیا دریای مدیترانه است و عمیق ترین نقطه آن به ۴۳۳۰متر میرسد.
آیا می دانستید که ... به طور متوسط شما روزی ۵۰۰۰ کلمه صحبت می کنید که۸۰% آن با خودتان است!
آیا می دانستید که ... مغز فیزیکدان نابغه ،آلبرت انیشتن ۱۵ درصدازحجم مغزانسان عادی بزرگتربود.

---------------------------------------------------
آیا می دانستید که ... مارها گوش ندارند و با زبان می شنوند، زیرا زبان آنها به امواج صوتی بسیار حساس است.

آیا می دانستید که ... بررسيها نشان مي دهد كه رنگها حتي بر روي عكس العملهاي فيزيكي بدن ما هم تأثير مي گذارند.
آیا می دانستید که ... رنگ قرمز فشار خون را بالا مي برد و رنگ سبزي كه در اتاقهاي عمل بيمارستانها استفاده مي شود، باعث آرامش مي شود.

 آیا می دانستید که ... نوعی ماهی وجود دارد که باکمک باله هایش به سطح می آید و ۹۰ ثانیه درهوا پروازمی کند و به شکار طعمه خود می پردازد.

---------------------------------------------------
آیا می دانستید که ... اختاپوس دارای بزرگترین چشمان است که گاهی به ۲۵ سانتیمتر یعنی به اندازه یک توپ والیبال می رسد.
آیا می دانستید که ... فقط پشه ماده نیش می زند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می کند.
آیا می دانستید که ... ۵۵درصد سوانح هوایی در زمان نشستن هواپیما و ۳۰ درصد در هنگام برخاستن هواپیما رخ می دهد.

آیا می دانستید که ... نامگذاری طوفان ها و طوفان های گرمسیری به طور رسمی در سال ۱۹۵۳ آغاز شد.

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:,

|
 

جملات الهام بخش برای رندگی

  جملات الهام بخش برای زندگی...
 

 


 

• خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!

 

• برای زندگی کردن دو راه وجود دارد. یکی اینکه گویی هیچ معجزه ای وجود ندارد و دیگری اینکه گویی همه چیز یک معجزه است. (اینشتین)

 

•  اگر میدانستید که افکارتان چقدر قدرتمند است، هیچگاه حتی برای یک بار دیگر هم منفی فکر نمی کردید!

 

•  در یک رابطه بودن به معنای بوسیدن، قرار گذاشتن یا در دسترس بودن نیست. به معنای بودن با کسی است که شما را به گونه ای خوشحال کند که هیچ کس دیگری نتواند! 

 

• فقط کسانی را در زندگیتان نیاز دارید که در زندگیشان نیازمند شما باشند.

 

•  یک پسر میداند چیزی را که میخواهد چگونه بدست آورد. یک مرد میداند چیزی را که بدست آورده چگونه نگه دارد.

 

•  ممکن است شاهزاده ام را پیدا کنم اما پـــدرم همیشه پادشاه من خواهد ماند!

 

•  هیچگاه نمی توانید یک اشتباه را دو بار مرتکب شوید چرا که بار دوم دیگر آن یک اشتباه نیست بلکه یک "انتخاب" است.

 

• به خودتان اجازه ندهید توسط این سه چیز تحت کنترل درآیید: گذشته تان، مردم و پول.

 

•  ذهن فراموش می کند اما دل همیشه بخاطرش می ماند.

 

•  هرگز برای کسی که شما را می آزارد گریه نکنید... در عوض لبخند بزنید و به او بگویید، ممنون بخاطر اینکه به من فرصتی دادی تا کسی بهتر از تو را پیدا کنم!

 

•  همیشه دنبال افرادی که کمترین اهمیت را در زندگی به ما می دهند می دویم. چرا به این کار پایان ندهیم و اطرافمان را نگاه نکنیم تا ببینیم چه کسانی دنبال ما می دوند؟

 

•  همه افراد به عنوان یک انسان قابل احترامند اما از هیچکس نباید بت ساخته شود.

 

• اگر کسی را ترک می کنید لااقل به وی علتش را توضیح دهید؛ چون اینکه ببیند لایق یک توضیح ساده هم نبوده، دردناک تر از خود ترک شدن است.

 

•  کسانی که زندگی خود را وقف بدست آورن منافع مادی و ثروت کرده اند به شما خواهند گفت که احساس خوشبختی را در اموال خود نمی یابند. خوشبختی هرگز انعکاس ثروتهای مادی یک شخص نیست، بلکه انعکاس ثروتهای معنوی و احساسی او است.

 

•  6 کلید یک رابطه موفق: دوستی، آزادی، صداقت، اعتماد، درک و گفتگو.

 

•  اگر خدا دعاهای شما را مستجاب کند، ایمانتان را افزایش داده، اگر با تاخیر مستجاب کند، صبرتان را زیاد کرده و اگر مستجاب نکند، چیز بهتری برایتان در نظر دارد.

 

•  کلمات، قدرت آزار دادن شما را ندارند، مگر اینکه گوینده آن برایتان بسیار عزیز باشد.

 

•  هرگاه آماده بودید عاشق شوید، نه هرگاه که تنها بودید.

 

•  دردناک ترین محبتها آنهایی است که با ریا، تزویر و تظاهر آمیخته است و لذت بخشترین محبتها آنهایی هستند که در عین کوچک بودن با خلوص نیت و با بی آلایشی همراه است.

 

•  فرار کردن از مشکلات فقط فاصله رسیدن به راه حل را افزایش می دهد. آسانترین راه برای گریختن از مشکلات حل کردن آنها است.

 

• انسان نمی تواند اقیانوسهای جدید را کشف کند مگر اینکه شجاعت از دست دادن دید ساحل را داشته باشد.

 

•  یک فرد موفق کسی است که بتواند از آجرهایی که دیگران به طرفش پرتاب کرده اند، ساختمانی محکم بنا کند.

 

•  اگر نتوانید به یک خانم احترام بگذارید، حق صحبت کردن با وی را از دست خواهید داد.

 

•  وقتی کسی را می بخشید، شخصی که بیشترین منفعت را می برد، خود شما هستید.

 

•  سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...

 

•  کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.

 

•  گفتن خداحافظ به کسی که نمی خواهید بگذارید برود واقعاً دردناک است، اما حتی دردناک تر این است که از کسی که هیچگاه قصد ماندن نداشته بخواهید بماند.

 

• وقتی به کسی بطور کامل و بدون هیچ شک و تردیدی اعتماد می کنید، در نهایت دو نتیجه کلی خواهید داشت:
شخصی برای زندگی
یا
درسی برای زندگی

 

• مسیر رسیدن به خوشبختی:
1- قلبتان را از کینه خالی نگه دارید.
2- ذهنتان را از نگرانی خالی نگه دارید.
3- ساده زندگی کنید.
4- کم توقع باشید.
5- زیاد به دیگران ببخشید.

 

•  انسان موفق کسی است که در انتها پیروز شود نه در ابتدا.

 

•  ایمان داشتن در زندگی به این معنا نیست که کَشتی شما با طوفان مواجه نخواهد شد، بلکه به این معنا است که کَشتی شما هیچگاه غرق نخواهد شد.

 

•  هرگز افسوس پیر شدن را نخورید چرا که افرادی بسیاری از این امتیاز محروم مانده اند!

 

• زیبایی به معنای صورت زیبا داشتن نیست، بلکه به معنای داشتن ذهن، قلب و روح زیبا است.

 

•  ارزشمند ترین ثروتی یک مرد می تواند در این دنیا مالک آن باشد، قلب یک زن است.

 

•  کسی که در برابر خداوند زانو می زند، میتواند در برابر هر کسی ایستادگی کند.

 

•  تازمانی که مشغول بازخوانی فصل پیشین زندگی خود هستید، نخواهید توانست فصل بعدی آنرا آغاز کنید.

 

• دوست داشتن به معنی عذر خواهی نیست، بلکه به معنای اجتناب از کارهایی است که شما را مجبور به عذر خواهی میکند.

 

•  برای دو چیز نباید وقتتان را تلف کنید: مسائلی که برایتان اهمیت ندارند و کسانی که فکر می کنند شما اهمیتی ندارید.

 

•  لبخند بزنید و بگذارید همه بدانند که امروز بسیار قوی تر از دیروزتان هستید!

 

•  وقتی واقعاً کسی را دوست داشته باشید، سن، فاصله، قد و وزن فقط یک عدد خواهند بود.

 

•  برای زندانی بودن لازم نیست شخصی پشت میله ها باشد، انسانها میتوانند زندانی و یا "برده" عقاید و اندیشه های خود باشند.

 

•  شما در انتخاب آزادید... اما از پی آمد انتخابتان آزاد نیستید... عاقلانه انتخاب کنید...

 

•  برخی افراد نمی توانند تحمل کنند که شما در حال پیشرفت در زندگیتان هستید و به همین خاطر برای عقب نماندن از شما، گذشته تان را پیش می کشند و موانعی در مسیرتان ایجاد می کنند. به آنها توجه نکنید و به راهتان رو به جلو ادامه دهید...

 

•  اینکه در گذشته چه کسی بودید اهمیتی ندارد، اینکه تبدیل به چه کسی شده اید مهم است.

 

•  گاهی اوقات به ما فقط چند دقیقه فرصت داده میشود تا با کسی که دوستش داریم دیدار کنیم، و سپس هزاران ساعت تا با فکر کردن به او سپری کنیم.

 

•  وقتی زندگی یک صد دلیل برای گریستن به شما نشان می دهد، به زندگی نشان دهید که یک هزار دلیل برای لبخند زدن وجود دارد!

 

•  هرگز اجازه ندهید کسی الویت شما باشد درحالی که شما فقط یکی از انتخابهایش هستید!

 

• یگانه راه برای افزودن خوشبختی بر روی زمین آن است که تقسیمش کنیم .

 

• کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.

 

• از همه آدم های بدی که در زندگیم بوده اند سپاسگزارم. آنها دقیقا به من نشان دادند که چه کسی نمی خواهم باشم.

 

• زبان هیچ استخوانی ندارد
اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند.
پس مراقب حرف هایتان باشید.

 

• شخصیت آدم ها را از طریق کردارشان توصیف کنید تا هرگز فریب گفتارشان را نخورید.

 

• وقتی کسی با شما مانند یک گزینه رفتار می کند، با خارج کردن خودتان از معادله به او کمک کنید تا انتخاب هایش را محدود کند. به همین سادگی است.

 

• صدایتان را بالا نبرید، قدرت استدلالتان را بهبود بخشید.

 

• آدم ها می خواهند بدانند که دوست داشته می شوند و قدرشان دانسته می شود. پس حتما به عزیزانتان بگویید که دوستشان دارید. شاید هرگز متوجه نشوید که چقدر نیاز به شنیدنش دارند.

 

• گریستن نشانه ضعف نیست. از زمان تولد، نشانه این بوده که شما زنده اید.

 

• آدم ها را به خاطر اینکه باعث نا امیدی شما می شوند سرزنش نکنید. خودتان را سرزنش کنید که بیش از حد از آن ها انتظار دارید.

 

• یادتان باشد، تا آنچه که در پشت سرتان است را رها نکرده باشید، نخواهید توانست به آنچه که در پیش رویتان است دست بیابید.

 

• چیزهای خوب به سراغ کسانی می روند که صبر می کنند. اما چیزهای بهتر به سراغ کسانی می روند که برایش تلاش می کنند.

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:,

|
 

تصاویر کمتر ئیئه شده از ایران

تصاویری کمتر دیده شده از ایران در دوران پهلوی

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

ایران زمان پهلوی تا انقلاب اسلامی موضوع گزارشی است که وب سایت "بیزینس اینسایدر" همراه با عکس هایی کمتر دیده شده و دیده نشده از ایران منتشر کرده است.
 این عکس ها که مربوط به زندگی اجتماعی و سیاسی ایران زمان پهلوی است

 

 

میدان سپه در تهران، 20 آوریل 1946
 
 
کاخ سعدآباد در تهران، آگوست 1953
 
 
خیابان فردوسی در تهران، 20 آوریل 1946
 
 
 خیابان لاله‌زار در تهران، 20 آوریل 1946
 
 
زنان  ایرانی در دوره پهلوی
 
 
 زنان   ایرانی در دوره پهلوی
 
 
 زوج‌های  ایرانی در دوره پهلوی
 
 
 زنان  ایرانی در دوره پهلوی
 
زنان ایرانی در دوران پهلوی
 
 
زنان  ایرانی در دوران پهلوی
 
 
زوج  ایرانی در دوران پهلوی
 
 
یک خانواده ایرانی در دوران پهلوی
 
 
بازیگر ایتالیایی، "جینا لولوبریجیدا" و همسرش "میلکو اسکوویچ" در کنار ورزشکاران زورخانه‌ای در ایران، 20 می 1963. این هنرپیشه ایتالیایی به دعوت اشرف پهلوی برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود.
 
 
محمدرضا شاه و همسرش ثریا اسفندیاری در کنار وینستون چرچیل در لندن
 
 
 
عابرین پیاده در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970
 
 
 ترافیک در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970
 
 
عابرین پیاده در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970
 
 
عابران پیاده در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970
 
 
 میدان ولیعهد (ولی‌عصر فعلی)، جولای 1971
 
 
یک گردشگاه تفریحی در کنار ساحل دریای خزر در جولای 1971
 
 
استخر روباز شرکت ملی نفت ایران
 
 

 


ادامه مطلب

دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:,

|
 

20جمله الهام بخش


 

گاهي براي ده قدم به پيش رفتن يك قدم عقب نشيني لازم است .

 

 تو آب افتادن انسان رو خفه نمي كنه زير آب موندن آدم رو خفه مي كنه .

 

موفق کسیه که با آجرهایی که به طرفش پرتاب میکنند . خانه ای بنا کند.

 

زندگی تاس خوب آوردن نیست ، تاس بد را خوب بازی کردن است .

 

آمده ام که با زندگی کردن قیمت پیدا کنم… نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنم .

 

 افراد موفق كارهای متفاوت انجام نمی دهند ، بلكه كارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند .

 

 برای كسی كه آهسته و پیوسته می رود، هیچ راهی دور نیست .

 

 بجای آنكه به تاریكی لعنت فرستید، یك شمع روشن كنید .

 

 صاحب اراده، فقط پیش مرگ زانو می زند، و آن هم در تمام عمر، بیش از یك مرتبه نیست .

 

خودتان را به زحمت نیندازید كه از معاصران یا پیشینیان بهتر گردید، سعی كنید از خودتان بهتر شوید .

 

  پیمودن مسیری هزار فرسنگی با برداشتن اولین گام آغاز می شود 

 

 برای داشتن چیزی که تا بحال نداشته اید باید کسی باشید که تا بحال نبوده اید.

 

 از روي عشق زندگي كن نه اجبار .

 

 آن باش كه هستي و آن شو كه توان بودنت هست .

 

 شايد زندگي آن چيزي نباشد كه آرزويش را داشته ايم اما حالا كه ناخواسته به آن دعوت شده ايم بهتر است تا ميتوانيم برقصيم .

 

  اگر تمام شب را در حسرت از دست دادن خورشيد سر كني لذت ديدن ستاره ها رو هم از دست مي دهي .

 

 شعله هاي برزگ ناشي از جرقه هاي كوچك است  .

 

  چون ميگذرد غمي نيست .

 

 هر حادثه داراي دليل و مقصودي است كه به نفع ماست .

 

 بعضی آدمها را نمیشود داشت… فقط میشود یک جور خاصی دوستشان داشت …بعضی آدمها اصلا برای این نیستند که برای تو باشند یا تو برای آنها!!
اصلا به آخرش فکر نمیکنی…!!! آنها برای اینند که دوستشان بداری!!!
آن هم نه دوست داشتن معمولی …!
نه حتی عشــــــق…!!
یک جور خاصی دوست داشتن که اصلا هم کم نیست…!!!
این آدمها حتی وقتی که دیگر نیستندهم در کنج دلت…
دوســــت داشته خواهند شد……!!!

 

 دوره ،دوره ی گرگهاست …
مهربان که باشی ، می پندارند دشمنی!
گرگ که باشی ، خیالشان راحت میشود از خودشانی!!!
ما تاوان گرگ نبودنمان را می دهیم


ادامه مطلب

پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:,

|
 

جملات الهام بخش 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب

پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:,

|
 

جملات الهام بخش زندگی

























































































ادامه مطلب

پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:,

|
 

جملات الهام بخش

 































































































ادامه مطلب

پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:,

|
 

اصول شیک پوشی

اغــلـب افــراد در انــتــخـاب لـبـاسـی کـه مـنـاسـب جـثــه آنـها بوده و همچـنـیـن چـگـونـگی سـت کـردن آنـهـا دچـار سردرگمی می باشنـد. در زیـر بـه اصـول کـلـی انتـخاب و هماهنگ کردن لباسها با یکدیگر میپردازیم.

همواره لباسی را بپوشید که کاملا اندازه شما باشد.
پوشیدن لباسهای بزرگ تنها اندام شما را اغـراق آمـیـز تـر جـلوه داده و آنـها را پنهان نمیکند.
بیشتر سعی کنید تنها در زمانی که کمر باریکی دارید از کمر بند استفاده کنید.
پارچـه هـای سـنگین مانـند پـشمـی، بافـتنی و چرمی شما را سنگین وزن تر جلوه میدهند.
پارچه های سبک وزن مانند کتان، نخی شما را لاغر تر جلوه میدهند.
رنگهای تیره شما را لاغر تر و کوچک تر میکنند.
رنگهای روشن شما را بزرگتر و حجیم تر میکنند.
لباسهای بالا تنه و پایین تنه یکرنگ شما را لاغر تر جلوه میدهند.
لباسهای بالا تنه و پایین تنه با رنگهای متفاوت شما را بلند قد تر میکند.
لباسهای یقه بلند گردن را کوتاه تر میکند.
گردن بند کوتاه نیز گردن را کوتاه تر میکند.
روسـری کـه به سـمت پـایین آویزان شـده باشد، قـد شما را بلند تر جلوه میدهد.
خالکوبی پـیـرامـون گـردن و روی شــانـه هـا سبـب چهار شانه تر شدن شما میگردد.
لـبـاس بـا خطوط افقی شما را چاق تـر و بـا خـطـوط عمودی شما را لاغر تر جلوه میدهـد.

بـرای لاغر تر و بلند قد تر بنظر رسیدن نکات زیر را رعایت کنید:
لباسهای کاملا اندازه بپوشید لباسهای خیلی کوچـک و خیلی بزرگ تنها شما را چاق تر نشان میدهند.
لباسهای یکدشت یکرنگ بپوشید. تـرجیـحا یـکرنـگ از سر تا نوک پا.
از پـوشیـده لبـاسـهای با طرح برجسته و پارچـه هـای زمخت خود داری کنید.
لباسهای تیره رنگ با پارچه های نازک و نرم بپوشید.
شلوار را در ناحیه کمر بالا بیاورید نه پایین تر.
کراوات با پهنای متوسط پوشیده و حتما طول آن تا کمر برسد.
از پوشیدن لباسهای با نقش و نگار شلوغ خودداری ورزید.
لباس با طرح راه راه عمودی بپوشید.
از داشتن ملزومات بیش از حد خود داری کنید.
کفش پاشنه بلند به پا کنید.
برای کوتاه تر و چاق تر بنظر رسیدن نکات زیر را رعایت کنید:
لباسهای با رنگ متفاوت بپوشید.
رنگهای روشن و پر رنگ بپوشید.
کراوات پهن تر بپوشید.
لباسهای چند لایه به تن کنید.
کفش بدون پاشنه و ظریف بپوشید.
شلوار تمام قد بپوشید.
از پوشیدن لباسهای سرتاسر یکرنگ بپرهیزید.
لباس با طرح راه راه عمودی و کراوات باریک نپوشید.

چگونه ست کنیم
رنگ جوراب باید همرنگ و یا تیره تر از شلوار باشد.
رنگ کمربند با رنگ کفش باید یکسان باشد.
کـت و شلـوار خــاکستـری و سرمه ای با کفش مشکی، و کـت و شـلـوار قـهـوه ای و زیتونی با کفش قهوه ای ست است.

نکات ست کردن لباس برای زنان
زنان قد بلند
ـ از کمر بند پهن استفاده کنید.
ـ از دامن خیلی کوتاه و خیلی بلند پرهیز کنید.
ـ بهتر اسـت پـیـراهن خـود را داخـل شـلـوار و دامـن تــو بگزارید تا خط عمودی کمرتان نمایانتر گردد.
ـ لباس نقش دار و طرح خطوط افقی بپوشید.
ـ دامن بلند و یا دمپا گشاد بپوشید.
ـ لباسهای سر تا پا یکرنگ نپوشید.
ـ از گردنبند و گوشواره کوچک استفاده نکنید.
ـ کیف دستی کوچک حمل نکنید.
ـ شلوار راسته بپوشید.
ـ تاپ نپوشید.
ـ کـفش پاشنه بلند نپوشید و از کفـش انـدکـی لـژ دار استفاده کنید.

زنان قد کوتاه و ریز نقش
ـ لباس با طرح راه راه افقی نپوشید.
ـ از لباس هـای رنگارنـگ، ملزومات بــزرگ و شلوار دمـپا گشاد و یا پاچه های تا شده استفاده کنید.
ـ دامن کوتاه با نقش و نگار بزرگ نپوشید.
ـ لبـاس هـای یـکرنـگ و شـلوار راســته و لباس تــنـگ و ملزومات کوچک استفاده کنید.
ـ خطوط عمودی و لباسهای یقه هفت بدن را کشیده تر میکنند.
ـ کفش کمی نوک تیز بپوشید.
ـ کفش پاشنه بلند بپوشید.
ـ از کمر بند باریک استفاده کنید.

زنان چاق
ـ لباسهای یکدست یکرنگ بپوشید.
ـ از کت و ژاکت بلند با دکمه های باز استفاده کنید.
ـ از روسری شالی استفاده کنید.
ـ گردنبند دراز شما را لاغر تر میکند.
ـ کفش پاشنه بلند بپوشید.
ـ لـبـاس یقه هفت و قلبی شکل، گـردن را کشـیـده تـر میکند.
ـ ژاکت بلند بدون اپل بپوشید.
ـ لباسهای تیره رنگ بپوشید.

نکات ست کردن لباس برای مردان
مردان قد بلند
ـ لباسهای یکدست یکرنگ نپوشید.
ـ لباسها و شلوارهای زیپدار نپوشید.
ـ کـت و شـلوار بـا خـطـوط راه راه بـا خـطـوط عـمــودی و کراوات باریک و ژاکت که طولش تا روی کمر است نپوشید.

مردان قد کوتاه
ـ کفش بوت و ساق بلند نپوشید آنها شما را قد بلندتر نمیکنند.
ـ شلوار پاچه کوتاه و یا پاچه تا شده نپوشید.
ـ لباس آستین دار به تن کنید.
ـ از نقش و نگار عمودی راه راه عمودی و شلوار راسته و کراوات باریک استفاده کنید.

مردان لاغر
ـ کراوات باریک و پیراهن و یا تیشرت یقه هفت نپوشید.
ـ لباسهای براق و با خطوط عمودی و چسبان نپوشید.
ـ کت و شلوار اپل دار بپوشید.
ـ شلوار بگی بپوشید.
ـ پلوور حجیم و یقه اسکی بپوشید.

مردان چاق
ـ ژاکت اپل دار نپوشید.
ـ کراوات زرق و برق دار نزنید.
ـ دکمه پیراهن را تا انتها و بالا نبندید.
ـ ساعت باریک به دست نکنید.
ـ پلوور حجیم و یقه اسکی نپوشید.
ـ بلوز و پیراهن یقه هفت نپوشید.
ـ شلوار تنگ نپوشید.
ـ لباس با خطوط عمودی و کراوات یکرنگ استفاده کنید.
ـ از لباسهای تیره رنگ استفاده کنید.

مردان شکم بزرگ
ـ جلیقه و یا هر چیزی که روی شکم بیافتد و به آن فشار بیاورد را نپوشید.
ـ شلوار را روی شکم خود نیاورید.
ـ لباسهای براق و یا روشن نپوشید.
ـ لباسهای گشاد و تیره رنگ بپوشید.
ـ کراوات پهن بزنید که تا خط کمر بلند باشد.
ـ ژاکت و شلوار یکرنگ بپوشید

 


ادامه مطلب

شنبه 22 شهريور 1393برچسب:,

|
 

100حقیقت در زندگی که به دردمون میخوره



1 – افرادی که بیشترین وقت
خود را صرف زندگی دیگران می‏کنند (مشاوره، راهنمایی و …)، از رسیدن به زندگی خود باز می‏مانند.



۲ – کسانی که می‏گویند “من نباید این راز را فاش کنم اما
فقط به تو می‏گویم” دقیقا راز شما را نیز به همین صورت برای دیگران بازگو
می‏نمایند.



۳ – گفتن حقیقت مهم است؛ این مهم نیست که ما راست
می‏گوییم و دیگران اشتباه می‏کنند.



۴ – هیچ هدفی بدون طی کردن مسیر و راه آن دست یافتنی نیست.



۵ – کسانی که سر خود را مانند کبک در برف فرو می‏برند در
واقع لگد دیگران را به جان می‏خرند.



۶ – آنچه که در ظاهر هر شخص می‏بینیم، به ندرت دقیقا همان
چیزی است که آن شخص واقعا هست.



۷ – جرات و شهامت این نیست که روبروی شیر بایستیم بلکه
این است که بفهمیم چطور می‏توان از شر او جان سالم بدر برد.





۞ مجموعه اینترنتی کلید
اسرار  ۞


۸ – ما از همون اول پدر و مادر زاده نشده‏ایم، بلکه باید
بیاموزیم که چطور می‏توان پدر و مادر بود.



۹ – کلماتی که بر زبان جاری می‏گردند، قدرت خود را از ما
گرفته‏اند – از خود هیچ قدرتی ندارند.



۱۰ – افراد خردمند در سکوت به سر می‏برند تا بیش از هر چیز
صدای تمنای خود را بشنوند.



۱۱ – فرشته ها به زمین نمی‏آیند تا ببینند ما چه می‏کنیم
بلکه می‏آیند تا به ما بگویند چه کار بهتر است انجام دهیم.



۱۲ – هیچ چیز مانند ارتباط و وابستگی با دیگران، با تمام
وجود، به درد انسان نمی‏خورد.



۱۳ – در واقع ما هیچ چیز را کنترل نمی‏کنیم مگر رفتار و
کردار و تصمیمات خودمان.



۱۴ – هیچ کس نمی‏تواند ما را شاد کند جز خودمان. (اگر
بخواهیم)



۱۵ – این یک اشتباه بزرگ است اگر از تجربیات خود درس
نگیریم.



۱۶ – من هیچ چیز نمی‏دانم، به من بیاموزید؛ من هیچ چیز نمی‏شنوم،
به من بگویید؛ من هیچ چیز نخواهم دید، به من نشان دهید – ما با هم پیروزیم.



۱۷ – پشیمانی از آن دسته چیزهایی است که ما به اشتباه آن
را انتخاب می‏کنیم.



۱۸ – آنچه در قلب خود می‏پرورانیم، همان است که در زندگی
ان دنیا در دستان خود داریم.



۱۹ – تنها به این دلیل که بذری را که کاشته ایم نمی‏بینیم،
نمی توانیم بگوییم چیزی از اینجا بیرون نمی‏آید.



۲۰ – جنسیت واقعی وجود ندارد. هر کسی قسمتی از روحیات جنس
مخالف را در خود دارد.



۲۱ – تجربیات شما، تجربیات شما هستند؛ شخصیت شما نیستند.



۲۲ – فرض کردن‏ها از تنبلی ما در جستجوی حقیقت سرچشمه
می‏گیرند.



۲۳ – هیچ کس به طور کامل بی‏طرف نیست.



۲۴ – خانوادۀ ما تنها جایی نیست که ما در ان متولد شده ایم
گاهی یک دست باز و رویی گشاده نیز ما را متولد می‏کند.



۲۵ – شما همیشه راه درست را نمی‏پیمایید.



۲۶ – فروتنی و تواضع، در واقع توانایی پذیرفتن خطاست.



۲۷ – توانایی یک مرد آن چیزی نیست که در جیبش دارد، بلکه
آن است که بر دوشش دارد.



۲۸ – اگر شما یک قدم مثبت بردارید، کائنات ۱۰۰ قدم به سمت
شما می‏آیند.



۲۹ – اگر می‏خواهید بدیها سرتان نیاید، نخواهید سر دیگران
آید.



۳۰ – اگر می‏خواهید با حقیقت سر و کار نداشته باشید، همیشه
در خیالات خود گم هستید.



۳۱ – فخرفروشی لباسی است که فقط تن احمقان می‏شود.



۳۲ – کسی که از همه بیشتر می‏داند، معمولا همان کسی است که
کمتر حرف می‏زند.



۳۳ – هر کسی سزاوار ارزشمند شدن و معشوق دیگران بودن است.



۳۴ – هیچ کس جواب نهایی را به شما نخواهد داد، مگر خودتون.



۳۵ – شما تنها با ابزاری که دارید می‏توانید عمل کنید، پس
به دنبال ابزار جدید وقت خود را تلف نکنید.



۳۶ – اگر خطاهای خود را خطا در نظر نگیریم، آنگاه با هر
خطا راهی اشتباه را کشف کرده‏ایم.



۳۷ – این انسانها هستند که به زندگی معنا می‏دهند و نه
اشیاء.



۳۸ – همیشه سوالاتی هستند که جوابشان ناپیداست و بزودی
جوابشان پیدا خواهد شد.



۳۹ – در حال حاضر نه آینده وجود دارد و نه گذشته، زندگی
جاریست.



۴۰ – اگر بخواهید، اسکلت همیشه در کنج کمد منتظر شماست تا
شما را بخورد.



۴۱ – وقتی صحبت می‏کنیم، صدای هیچ کس را نمی‏شنویم.



۴۲ – والدین نباید کوچکترها را در برابر تصمیمات زندگی
مسئول بدانند.



۴۳ – اینکه پدران ما چه کاره بوده‏اند مهم نیست، مهم این
است که ما چه خواهیم کرد و چه خواهیم شد.



۴۴ – اگر فکر می‏کنید که باید همین الآن بگویید، پس بگویید
و اگر می دانید که باید کاری را الآن انجام دهید، پس انجام دهید.



۴۵ – هر تغییری نیاز به حرکت دارد.



۴۶ – کمک دیگران به معنای انجام تمام و کمال کار ما نیست.



۴۷ – اینطور نیست که هر کسی شما را دوست بدارد ولی شما
می‏توانید هر کسی را دوست داشته باشید.



۴۸ – اگر کاری را همیشه برای کسی انجام دادید، او هرگز آن
کار را یاد نخواهد گرفت.



۴۹ – هیچ چیز بیشتر از خنده مسری و واگیردار نیست.



۵۰ – بهترین هدیه ‏ای که می‏توان به دیگران داد، وقت و صبر
خودمون است.



۵۱ - زیبایی محض با چشم قابل مشاهده نیست، بلکه با فکر و دل
دیده می‏شود.



۵۲ – هر کسی بذر کمال را در وجودش دارا می‏باشد، اما کمتر
کسی می‏تواند آنرا پرورش دهد.



۵۳ – تنها راه پایان دادن به مشاجره‏ها، پیدا کردن یک راه
حل است.



۵۴ – هر عملی که انجام می‏دهیم و هر حرفی که میگوییم به ما
باز می‏گردد اما نه به گونه‏ای که انتظارش را داشتیم.



۵۵ – اگر یک پله از نردبان شکست، با کمی زحمت پا را باید
بالاتر گذاشت.



۵۶ – هرگز کلمات ناگفته را در اتاق دربسته محبوس نکنید.



۵۷ – هرکس بیش از آنچه خود را می‏شناسد است.



۵۸ – از هر چه بترسیم اسیرش می‏شویم.



۵۹ – نیازمندترین انسانها حریص‏ترین آنهاست.



۶۰ – آنچنان خیال کنید که گویا تا ابد زنده‏اید و انچنان
عمل کنید که گویا امروز می‏میرید.



۶۱ – بخندید همچنانکه نفس می‏کشید و دوست داشته باشید
همچنانکه زندگی می‏کنید.



۶۲ – هیچ کس نمی‏تواند بازگردد و شروعی جدید را رقم بزند
اما هر کسی می‏تواند شروع کند و پایانی خوش را بسازد.



۶۳ – مهمترین چیزها در زندگی چیزی نیستند که قابل لمس
باشند.



۶۴ – زیباترین عکسها در اتاقهای تاریک ظاهر می‏شوند؛ پس هر
موقع در قسمتی تاریک از زندگی قرار گرفتی بدان که طبیعت می‏خواهد
تصویری زیبا از تو بسازد.



۶۵ – برف سنگینی بارید؛ درختی شکست، درختی زیباتر شد.



۶۶ – زندگی مانند بازی حکم است، مهم نیست که دست خوبی
نداشته باشیم، مهم این است که یار خوبی داشته باشیم.



۶۷ – از کوتهی ماست که دیوار بلند است.



۶۸ – از شیشۀ جلو به زندگی نگاه کنید نه از آینۀ رو به عقب.



۶۹ – به خاطر ترساندن موش خانه‏ات را آتش نزن.



۷۰ – هنر زندگی کردن، هنر نقاشی کردن بدون پاک کردن است.



۷۱ – بهترین لذت زندگی انجام دادن عملی است که دیگران
می‏گویند نمی‏توانیم.



۷۲ – هر روز از زندگی معجزه است. من روزم را هدر نمی‏دهم.
من قدر معجزات را می‏دانم.



۷۳ – آرام بنشین. تقلا نکن. بهار می‏آید و سبزه‏ها رشد
می‏کنند.



۷۴ – اینکه چه می‏اندیشیم، چه می‏دانیم و به چه اعتقاد
داریم مهم نیست. مهم این است که چه می‏کنیم.



۷۵ – از زندگی هر انچه لیاقتش را داریم به ما می‏رسد نه
آنچه آرزویش را داریم.



۷۶ – از آنجا که زندگی آینۀ وجود ماست، فقط با تغییر ما
تغییر می‏کند.



۷۷ – ساعتی که خراب است، در هر روز دوبار زمان را درست
نشان می‏دهد.



۷۸ – هرگاه در زندگی خانه‏ای از یخ ساختی، بر آب شدنش گریه
نکن.



۷۹ – برای انسانهای بزرگ چون بر این باورند که : یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت.



۸۰ – آرزوهایت را یک جا یادداشت کن و یکی یکی از خدا و
کائنات بخواه. خدا و کائنات یادشان نمی‏رود
اما تو یادت خواهد رفت آنچه را که امروز داری، آرزوی دیروزت بوده است.



۸۱ – برگ در انتهای زوال می‏افتد و میوه در انتهای کمال.
بنگر که چون برگی زردی یا سیبی سرخ؟



۸۲ – اگرنتوانستی کسی را ببخشی از بزرگی گناه او نیست، از
کوچکی دل توست.



۸۳ – به کسی که در جستجوی حقیقت است ایمان آور و به کسی که
حق را یافته است شک کن.



۸۴ – ما آمده‏ایم تا با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه به
هر قیمتی زندگی کنیم.



۸۵ – هر کس چرای زندگی را یافت با هر چگونه‏ای خواهد ساخت.



۸۶ – سخن نیک را از گویندۀ آن بگیرید هر چند خود بدان عمل
نکند.



۸۷ – ناتوانترین مردم کسی است که نتواند دوستی پیدا کند و
ناتوانتر از او کسی است که دوستان خود را از دست بدهد.



۸۸ – چون عقل کامل گردد، سخن گفتن کمتر شود.



۸۹ – صبحگاهان به جستجوی روزی درآیید که برکت و موفقیت در
صبح زود نهفته است.



۹۰ – به بار نشستن هر کار نیازمند ۱۰۰۰ روز صبر است.



۹۱ – راز موفقیت در این است که با طبیعت و کائنات هماهنگ
باشیم و در مسیر موجهای زندگی لذت ببریم.



۹۲ – موفقیت یک مسیر است و نه هدف.



۹۳ – موفقیت بیشترین و بهترین استفاده از آن چیزی است که
هم اکنون داریم.



۹۴ – شکست موفقیت است، اگر از آن درس بگیریم.



۹۵ – موفقیت این نیست که هرگز اشتباه نکنیم بلکه این است
که یک اشتباه را دوبار مرتکب نشویم.



۹۶ – موفقیت دستیابی به آن چیزی است که می‏خواهیم و شادمانی
خواستن آن چیزی است که بدست می‏آوریم.



۹۷ – موفقیت توانایی پرش از شکستی بر شکستی دیگر است بدون
اینکه خسته شویم.



۹۸ – من می‏دانم که تمام هستی برای من خلق شده. پس نگران
نیستم و تمام هستی را یار و یاور خود می‏بینم.



۹۹ – بازی زندگی بازی بوم رنگهاست. مراقب بوم رنگ خود
باشیم که به کدام طرف پرتاب می‏شود.

۱۰۰ – تفکر مثبت اساس هر موفقیت است.


ادامه مطلب

شنبه 22 شهريور 1393برچسب:,

|
 

مزایای بوســــه

در یک تحقیق اخیر انجام شده در دانشگاه لافایت، مقدار دو هورمون اصلی اکسیتوسین و کورتیزال را در 15 پسر و دختری که با هم رابطه صمیمانه عاشقانه‌ای داشتند قبل و بعد ازبوسه، و قبل و بعد از یک صحبت صمیمانه در حالیکه دستهای همدیگر را نگاه داشته بودند، اندازه گرفتند. محققین این آزمایش انتظار داشتند که در مقدار اکسیتوسین که بعنوان هورمون عاطفی و احساسی شناخته شده است، در هر دو گروه دخترها و پسرها افزایش ببینند.همچنین انتظارداشتند که درمقدارهورمون کورتیزال که به هنگام استرس زیاد می‌شود، کاهش ببینند چرا که بوسه عموما استرس را کاهش می دهد اما محققین از نتایج تحقیق متعجب شدند چرا که مقدار اکسیتوسین فقط در پسرها افزایش یافته بود ومقدارآن در دخترها چه پس از بوسه و چه پس از گفتگوی عاشقانه فرقی نکرده بود. به همین دلیل آنها دلایل دیگری را برای توجیه این نتایج آوردند که شاید دخترها به شرایط رمانتیکتری احتیاج دارند و فقط بوسه کافی نیست

اولین بوسه
پروفسور وان بیرنت رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه تکزاس اظهار می دارد که: اولین بوسه عاشقانه برمی گردد به 1500 سال قبل از میلاد مسیح در هند. پیش از این زمان هیچ مدرک دیگری دال بر وجود بوسه های عاشقانه وجود نداشت. کلیه این نتایج از روی لوح های گلی، نقاشی روی دیواره های غارها و یا نوشته های روی پوست حیوانات بدست آمده است
بوسه ای که امروزه به این شکل رواج پیدا کرده، برای اولین بار در میان رومی ها شهرت پیدا کرد. رومی ها در هنگام سلام کردن یکدیگر را می بوسیدند، انگشتر و حلقه ای که بر دست رهبران قومشان بوده را می بوسیدند و مجسمه های خدایان خود را نیز می بوسیدند و با این کار مطیع بودن و حس احترام خود را به طرف مقابل انتقال می دادند
رومی ها به سرعت متوجه شدند که بوسه در شرایط مختلف می تواند معانی متفاوتی را در بر داشته باشد، به همین دلیل برای انواع بوسه ها، نام های مختلفی انتخاب کردند. به عنوان مثال اسکیولیم: بوسه از روی دوستی، باسیولیم: بوسه از روی احساس عشق و محبت، و سویولیم: بوسه عمیق که این روزها به مشهور شده

تاثیر بوسه:
1-
تاثیر بوسه بر جسم آدمی به اندازه دوی صد متر است . وقتی کسی را می بوسیم 29 عضله فعال می شود
2-
همچنین بوسه ایمنی بدن را افزایش می دهد.
3-
بوسه تپش قلب را به 150 ضربه در دقیقه و فشار خون را به 180 میلیمتر جیوه افزایش می دهد.
4-
چشیدن و مکیدن از نیازهای پایه ای آدمی است ، بوسه مانند سیگار کشیدن یا خوردن و آشامیدن این دو نیاز را ارضا می کند.
5-
روانشناسان معتقدند زوج هایی که پس از چندین سال زناشویی هنوز یکدیگر را با عشق می بوسند رابطه ای پایدار و سالم دارند.
6-
بوسه بر طول عمر می افزاید و وقتی که دو نفر به لب های هم بوسه می زنند در آن لحظه کاملا با هم برابرند . احتمالا به همین دلیل بوسه نه تنها میل به همآغوشی را افزایش می دهد بلکه در آن لحظه آدمی احساس می کند جهان امن است و تنها نیست و زندگی معنی پیدا می کند، بوسه در این مفهوم یک سنت چندین هزار ساله است.
7-
بوسه یک عمل کاملاً دو طرفه بوده؛ تا ندهید نمی توانید بگیرید و بالعکس.
8-
با بوسیدن احساس خوبی به ما دست می دهد و دانشمندان معتقدند که ماهیت وجودی انسان به گونه ای است که در صورت تجربه یک بوسه منتظر بوسه ی بعدی خواهد بود. زمانیکه در وضعیت بوسیدن قرار می گیرد، غدد موجود در داخل دهان و جداره لب ها ماده شیمیایی را ترشح می کنند که همین ماده سبب ایجاد تمایل فرد به ادامه بوسیدن می شود.
9-
در تحقیقی که در سال 1997 در دانشگاه پرینستون انجام شد، محققان به این نتیجه دست پیدا کردند که مغز انسان دارای سلول های عصبی است که فرد را قادر می سازد تا در تاریکی لب های معشوقه اش را پیدا کند. تعجبی وجود ندارد که چرا بسیاری از زوج ها از بوسیدن یکدیگر در مکان های تاریک و کم نور لذت بیشتری می برند.
10-
پزشکان و روانپزشکان آلمانی در پی پژوهش های گسترده خود در این باره به این نتیجه رسیده اند که افرادی که هر روز صبح قبل از ترک کردن خانه، همسر خود را میبوسند کمتر دچار بیماری می شوند.
11-
همچنین افرادی که پس از بوسیدن خانه را ترک می کنند، کمتر احتمال وقوع تصادف دارند، 20 تا 30 درصد درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند و به طور متوسط 5 سال بیش از هم سن و سال های خود عمر می کنند.
12-
دکتر آرتور سازبو یکی از افرادی که در این تحقیقات نقش فعالی داشته معتقد است یکی از دلایل اصلی موفقیت تعداد بسیار زیادی از افراد این است که روز خود را با یک نگرش مثبت و دلچسب شروع میکنند و چه چیز می تواند مانند یک بوسه در انسان یک نگرش مثبت ایجاد کند.
13-
محافظت از دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی
دکتر پیتر گوردن رئیس اتحادیه دندانپزشکان انگستان اظهار می دارد: "پس از غذا خوردن، دهان پر از مواد شیرین شده و بزاق دهان حالت اسیدی پیدا می کند، این امر باعث بوجود آمدن پلاک بر روی دندان ها می شود. بوسیدن یک فرایند پاک کننده طبیعی است که به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند، جریان بزاق دهان را افزایش بخشیده، و درصد ایجاد پلاک بر روی دندان ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد." من خودم این سوال ر از دندانپزشکم پرسیدم، او در ابتدا قدری خجالت کشید، اما نهایتاً صحت گفته های مرا تایید کرد.
14-
از بین بردن استرس
یک بوسه عاشقانه، بهترین روش برای ریلکس شدن و از بین بردن استرس محسوب می شود. مایکل کی مکناب، مشاور روانی معتقد است: "زمانیکه لب ها در حالت بوسیدن قرار می گیرند، تقریباً دهان حالت لبخند زدن را به خود می گیرد، و از آنجایی که احساسات و حرکات بدنی انسان با هم ارتباط نزدیکی دارند، تقریباً غیر ممکن است که یک نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که تنفس در زمان بوسیدن عمیق تر می شود، عضلات چشم شل شده و در راحت ترین حالت خود قرار می گیرند. این امر بهترین تکنیک برای قطع ارتباط با دنیای پر هیاهوی بیرونی و ریلکس شدن است.
15-
کاهش وزن
چه مدت می توانید این کار را انجام دهید؟ برای اینکه تنها نیم کیلو وزن کم کنید باید 3000 کالری بسوزانید، یعنی چیزی در حدود 30000دقیقه یا همان 500 ساعت. یک بوسه عمیق و طولانی به شدت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و سبب می شود تا مواد قندی با سرعت بیشتری در بدن سوزانده شوند. میزان کالری مصرفی، به شدت بوسه بستگی دارد، اما به طور متوسط می توان گفت که در هر 10 دقیقه 10 کالری مصرف می شود.
16-
تاخیر در فرایند پیری
این مورد یکی از مهم ترین مزایای بوسیدن به شمار می رود. بوسیدن به شما کمک میکند تا قدرت ماهیچه های فک و چانه همچنان حفظ شود، به همین دلیل میزان ایجاد چین و چروک در آنها پایین کاهش پیدا می کند
17-
ایجاد و افزایش تناسب اندام
خوب بهانه ای خوبی برای ورزش نکردن دستتان دادیم! در حین بوسیدن، قلب تند تر می تپد و ضربان آن افزایش پیدا می کند، در این زمان آدرنالین بیشتری آزاد شده و خون با سرعت بیشتری به تمام نقاط بدن پمپاژ می شود. می توان اظهار داشت که بوسیدن از جمله بهترین تمرین های قلبی عروقی است
18-
تکلیفتان را با طرف مقابل روشن می کند
در حین بوسیدن می توانید نیازهای جنسی همسرتان را ارزیابی کنید و ببینید تمایلی به ادامه ارتباط دارد یا خیر. روانشناسان معتقدند که اولین بوسه این امکان را برای شما فراهم می آورد که ببینید آیا با طرف مقابل همخوانی دارید یا نه. به نظر می رسد که "بو" تاثیر به یاد ماندنی در ضمیرناخودآگاه انسان ها بر جای می گذارد، بنابراین با تجربه اولین بوسه می توانید تشخیص دهید که فرمون شما با شخص مقابل هماهنگی دارد یا خیر و اگر اینچنین نبود در همان آغاز می توانید ارتباط خود را با او خاتمه بخشید.
19-
افزایش اعتماد به نفس
البته اول مطمئن شوید که دندان هایتان ارتودنسی ندارند چون امکان آسیب رسیدن به دندان های خودتان و دهان طرف مقابل وجود دارد. به هر حال یک بوسه عاشقانه می تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند. به صورت تئوری می توان این موضوع را اینچنین توضیح داد که در زمان بوسیدن، خوشحال هستید، و وقتی هم که خوشحال باشید احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد و این امر سبب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما می شود.


ادامه مطلب

شنبه 22 شهريور 1393برچسب:,

|
 

جملاتی که به ذهنتان آرامش می بخشد

جملاتی که به ذهنتان آرامش می بخشند

 

 


 

اگر واقعا می خواهید در زندگیتان تغییری ایجاد کنید باید ابتدا ذهن و افکارتان را تغییر دهید و آن را از هر نوع تفکر آزاردهنده ای که شما را به عقب می راند پاک کنید. در این مطلب جملاتی گردآوری شده که به شما کمک می کنند بتوانید ذهنتان را آزاد کرده و تغییرات دلخواهیتان را در زندگی ایجاد کنید.

 

- شما ساخته شده اید که فقط یک انسان باشید، انسانی که خودتان تصمیم گرفته اید باشید.

 

- کارهای خوب انجام دهید و احساس خوبی داشته باشید، کارهای بد انجام دهید و احساس بدی داشته باشید، این قانون ساده زندگی است.

 

- شما همانی هستید که امروز انجام می دهید نه آنی که تصمیم دارید فردا انجام دهید.

 

- همه ما تصمیم می گیریم اما در نهایت تصمیم ها ما را می سازند.

 

- آنچه می تواند تغییرات اساسی ایجاد کند کاری نیست که شما گاهی انجام می دهید، بلکه کارهایی که طبق برنامه انجام می دهید و قانون دارند می توانند تغییر ایجاد کنند.

 

- با خودتان صادق باشید، هرگز خودتان را به خاطر کارهایی که انجام داده اید و احساس خوبی به آنها داشته اید سرزنش نکنید.

 

- کاری را که اطمینان دارید درست است انجام دهید.

 

- تا زمانی که از خودتان راضی نباشید ،هیچ مقدار پولی نمی تواند شما را خوشحال کند.

 

- اگر در قلبتان احساس آرامش می کنید مطمئن باشید که کار درستی انجام داده اید.

 

- نگران نباشید که دیگران فکر می کنند اهداف شما رویایی و غیرمنطقی به نظر می رسد. بیشتر اوقات ایده های رویایی همان هایی هستند که جهانی را به شگفتی وامی دارند.

 

- اگر مانند دیگران فکر می کنید درواقع خودتان هیچ فکری نمی کنید.

 

- خودتان، خودتان را کنترل کنید در غیر این صورت فرد دیگری شما را کنترل می کند.

 

- گاهی اوقات ایستادن در برابر دوستان به اندازه ایستادن در برابر دشمنان دشوار می شود.

 

- ناراحت ترین افراد جهان کسانی هستند که دایم نگرانند دیگران چه فکری در موردشان می کنند.

 

- زمانی که کسی از شما انتقادهای غیرواقعی کرده یا سرنوشت بدی را برای شما پیش بینی می کند، در مورد شما صحبت نمی کند بلکه درون خودش را برای شما آشکار کرده است.

 

- اگر فقط به فکر سود و زیان خودتان نباشید دنیایی از فرصت های بی نظیر به دست می آورید.

 

- تاکنون هیچ انسانی با توانایی ها و ویژگی های شما در دنیا وجود نداشته، پس به خودتان ببالید که منحصر به فرد هستید و سعی کنید اثر خوبی از خودتان برجای بگذارید.

 

- انسان مهربان و دوست داشتنی در دنیایی خوب و دوست داشتنی زندگی می کند و انسان بدبخت که از دیگران متنفر است در دنیایی بد و تنفرآمیز به سر می برد. دنیای اطراف شما نمایانگر خود شما است.

 

- نگرانی موجب می شود کوچکترین اشیا، بزرگترین سایه ها را داشته باشند.

 

- در ذهنتان بر چیزهایی که دوست دارید تمرکز کنید نه بر چیزهایی که از آنها وحشت دارید، این کار رویاها را برایتان واقعی می کند.

 

- نگران شکست ها و ناکامی ها نباشید بلکه نگران فرصت های خوبی باشید که حتی آنها را امتحان نکرده اید.

 

- بهانه نیاوردن بهتر از بهانه بد آوردن است.

 

- برای به دست آوردن چیزی که تا به حال نداشته اید باید کارهایی را انجام دهید که تا به حال انجام نداده اید.

 

- مشکلات ما دوستان ما هستند البته در صورتی که ما را قوی تر کنند.

 

- هر کسی می توانداز مشکلات فرار کند، این ساده ترین واکنش است اما مواجه شدن با مشکلات شجاعت است و فرد را قوی تر می کند.

 

- یکی از بزرگترین نعمت هایی که داریم این است که نمی دانیم در آینده چه اتفاقی برایمان می افتد.

 

- نگران مسائلی که کنترلی بر آنها ندارید، نباشید.

 

- لذت ها و خوشحالی های زودگذر ارزش دردهای طولانی مدت را ندارند.

 

- شاید صبر کردن گاهی اوقات تلخ باشد ،اما میوه آن شیرین خواهد بود.

 

- هر چه کمتر انتظار داشته باشید بیشتر از زندگی لذت می برید.

 

- آنچه برای شما بی ارزش است برای دیگری رویای بزرگی است.

 

- کاری که می کنید، جایی که می روید وانسانی که هستید ،نمی تواند شما را خوشحال کند، اینکه زندگی را چگونه می بینید شما را خوشحال می کند.

 

- انسان ها فقط چیزهایی را می بینند که خودشان دوست دارندببینند.

 

- اگر بیش از حد برای ارزشیابی خودو دیگران وقت بگذارید هرگز نمی توانید خودتان یا دیگران را دوست داشته باشید.

 

- دنیا را از شیشه جلو ببینید نه از آینه های کناری.

 

- انتخاب اینکه چه زمانی و چگونه بمیرید با شما نیست اما انتخاب چگونه گذران زمان باقی مانده تا مرگ با شما است.

 

- پشیمانی ها را کنار بگذارید، آنها فقط بهانه های افراد شکست خورده هستند، هنوز فرصت های زیادی روبروی شما است.

 


ادامه مطلب

پنج شنبه 20 شهريور 1393برچسب:,

|
 

23راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم

  23 راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

در این مقاله سعی کرده‌ایم چند راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم را به شما آموزش دهیم.

 
6 راه برای افزایش متابولیسم

آگاهی از نقش متابولیسم در کاهش وزن دارای اهمیت است. متابولیسم صحیح یعنی چربی یا میزان کالری‌ای که بدن برای کسب انرژی می‌سوزاند. هرچه متابولیسم بیشتر شود، کالری بیشتری در طول روز سوزانده می‌شود.

راه‌های زیادی برای افزایش طبیعی متابولیسم و در نتیجه سوزاندن چربی وجود دارد. بدون گرسنگی و نیاز به رژیم‌های طاقت‌فرسا با روش‌های زیر سوخت‌وساز بدن خود را بالا ببرید:

 

1- اگر می‌خواهید بدون گرفتن رژیم، چربی بسوزانید، ورزش را فراموش نکنید. این به معنی انجام تمرین‌های سخت و سوزاندن چربی آن طور که فکر می‌کنید، نیست. فقط کافی است 3 یا 4 بار در هفته 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. ضمن آن که در طول پیاده‌روی چربی می‌سوزانید، این عمل حتی 3-2 ساعت بعد، متابولیسم بدن شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وقتی تند تند غذا می‌خورید بدنتان نمی‌تواند سیگنال‌های مربوط به سیر شدن را دریافت کند که این خود منجر به پرخوری می‌شود

2- خوردن صبحانه: صرف نظر کردن از صبحانه متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد و باعث حفظ ذخایر چربی می‌شود. خوردن یک صبحانه سالم متابولیسم را تحریک کرده و باعث می‌شود روز به طور صحیح شروع شود.

 

3- تعداد دفعات غذای خود را افزایش و حجم آن را در طول روز کاهش دهید.

در طی روز کم‌کم غذا بخورید. مجبور نیستید برای سریع لاغر شدن رژیم بگیرید اما تغییر الگوی خوردن مهم است. به جای سه وعده غذا در روز 6-5 وعده غذا بخورید. این کار به تحریک متابولیسم بدنتان کمک می‌کند و مانع از ذخیره چربی اضافه حاصل از حجم زیاد غذا می‌شود.
8 لیوان آب

4- نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز را فراموش نکنید. آب برای تمام فعالیت‌های بدن از جمله متابولیسم ضروری است. سعی کنید به طور منظم در طول روز 2 لیتر آب بنوشید.

 

5- سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورید. هنگام خواب سوخت‌وساز پایین است، اگر درست قبل از خواب شام بخورید، کالری آهسته‌تر سوزانده می‌شود و به احتمال زیاد به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود. اگر بتوانید قبل از خواب بیشتر کالری حاصل از شام را بسوزانید، بدن شما در طول شب از ذخایر چربی استفاده می‌کند و چربی‌ها را می‌سوزاند.

 

6 - از مکمل‌های غذایی و ویتامین B12 استفاده کنید. ویتامین B12 انرژی طبیعی‌ای است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند و در پروتئین‌هایی مانند گوشت، ماهی و فرآورده‌های شیر موجود است. چون این ویتامین در سبزیجات نیست، اگر گیاه‌خوار هستید از مکمل غذایی آن استفاده کنید. گنجاندن این ویتامین، البته تحت نظر پزشک، در صبحانه به سوختن چربی در طول روز کمک می‌کند.

 

 


17 راه‌کار برای کاهش وزن

 

1- زمان غذا خوردن خود را تا 20 دقیقه افزایش دهید

وقتی تند تند غذا می‌خورید بدنتان نمی‌تواند سیگنال‌های مربوط به سیر شدن را دریافت کند که این خود منجر به پرخوری می‌شود.

 

2- یک ساعت بیشتر بخوابید

با این روش هم اشتهای شما کم می‌شود هم گرسنگی کمتری احساس می‌کنید.

 

3- سبزیجات بیشتری بخورید

با خوردن سبزیجات هم کالری کمتری دریافت کرده‌اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده‌اید. به سالادتان هم به جای سس‌های چرب بهتر است آب‌لیمو اضافه کنید.
سوپ

 

4- سوپ بخورید،‌ وزن کم کنید

سعی کنید قبل از غذای اصلی سوپ بخورید و تا حد زیادی معده خود را با آن پر کنید و به این ترتیب اشتهای خود را نسبت به غذای اصلی کم کنید. برای تهیه سوپ از سبزیجات تازه و یا یخ زده نیز استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از وزن خود کم کنید مراقب باشید از سوپ‌های خامه‌ای پرهیز کنید چرا که مملو از چربی و کالری هستند.

 

5- از غلات کامل استفاده کنید

غلات کامل حاوی فیبرهای مفید برای سلامت انسان بوده و سبب می‌شوند دیرتر احساس گرسنگی کنید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به جای مصرف نان سفید، نان سبوس‌دار، به جای برنج سفید، برنج قهوه‌ای و تنقلاتی مثل بیسکویت سبوس جو، پاپ کورن یا غلات بو داده مصرف کنید.

 

6- لباس‌های قدیمی مورد علاقه به خود را در جایی که هر روز می‌بینید بگذارید تا تصور کنید که وقتی لاغر شدید باز هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

7- پیتزای سالم بخورید

سعی کنید به جای استفاده از گوشت در مواد پیتزا از سبزیجات استفاده کنید. با انجام این روش 100 کالری را از خود دور می‌کنید. همچنین به جای استفاده از پنیر پرچرب از پنیر کم‌چرب استفاده کنید و قبل از اضافه کردن مواد پیتزا، یک لایه روغن زیتون روی نان بمالید.

 

8- قند مصرفی روزانه را کاهش دهید

به جای خوردن هر روز نوشابه از شربت حاوی لیمو استفاده کنید لازم است بدانید هر لیوان نوشابه حاوی 10 قاشق شکر است.

 

9- از لیوان‌های باریک و بلند استفاده کنید

اگر می‌خواهید بدون رژیم لاغر شوید برای کم کردن کالری‌های دریافتی از مایعات، به جای لیوان‌های پهن و کوتاه از لیوان‌های باریک و بلند استفاده کنید. با استفاده از این روش 30- 25 درصد از نوشابه، آب‌میوه یا هر نوشیدنی دیگری را کم‌تر می‌نوشید و کالری کم‌تری دریافت می‌کنید. در آزمایشات مختلفی که در این زمینه صورت گرفته مشخص شده به خاطر خطای دید، افرادی که از لیوان‌های پهن و کوتاه استفاده می‌کنند از مقدار بیشتری نوشیدنی مصرف می‌کنند.
چای سبز

 

10- چای سبز بخورید

نوشیدن چای سبز راهکار خوبی برای کاهش وزن است. تحقیقات حاکی از آن است که چای سبز به خاطر عملکرد فیتوکمیکال‌های موسوم به کاتچین‌ها، سرعت موتور سوخت کالری‌ها در بدن را به طور موقت افزایش می‌دهد.

 

11- یوگا

زنانی که یوگا انجام می‌دهند تمایل بیشتری به لاغر بودن دارند. محققان دریافته‌اند که احساس آرامش به افراد کمک می‌کند تا احساس سیری در زمان مناسب را از طریق بدنشان دریافت کنند.

 

12- در خانه غذا بخورید

حداقل 5 بار در روز از غذاهایی که در خانه تهیه می‌شود بخورید. این روش یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن است. برای تهیه سریع غذا، بهتر است از قبل سبزیجات را خرد کرده و مرغ را پخته و گوشت را به قطعات ریز درآورید و از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید.
هنگام خواب سوخت‌وساز پایین است، اگر درست قبل از خواب شام بخورید، کالری آهسته‌تر سوزانده می‌شود و به احتمال زیاد به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود

 

13- به زمان «مکث در خوردن» توجه کنید

بسیاری از افراد دارای زمان «مکث در خوردن» هستند و آن زمانی است که برای چند لحظه، چنگال یا قاشق خود را بر زمین می‌گذارند. مراقب این لحظه باشید و پس از آن دیگر سعی در خوردن نکنید. در این لحظه سعی کنید از صحبت با دیگران لذت ببرید. این مورد، علامت خاموشی است که نشان می‌دهد شما به اندازه کافی سیر شده‌اید و خیلی‌ها هستند که به این لحظه توجه نکرده و آن را از دست می‌دهند.

 

14- جویدن آدامس نعنای قوی

جویدن آدامس هنگامی که شما تمایل به خوردن یک میان وعده دارید می‌تواند شما را از خوردن مواد پر کالری نجات دهد.

 
بشقاب کوچک

 

15- بشقاب کوچک انتخاب کنید

برای خوردن ناهار یا شام به جای بشقاب بزرگ، از بشقاب کوچک استفاده کنید. تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده و همگی آن‌ها نشان داده‌اند که استفاده از بشقاب بزرگ‌تر منجر به خوردن بیشتر و در نتیجه اضافه وزن خواهد شد. برای کم کردن 200- 100 کالری در روز و کاهش وزن بین چهار و نیم تا 9 کیلوگرم طی یک سال، برای صرف غذا از بشقاب یا کاسه کوچک استفاده کنید.

 

16- قانون  20 - 80 را امتحان کنید

آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند که بیش از مقدار لازم غذا بخورند ولی مردمان اوکیناوا در ژاپن تا 80 درصد از حجم معده خود را پر کرده، یعنی قبل از سیری کامل دست از غذا می‌کشند و برای این روش نام «هاراهاچی‌بو» را نیز انتخاب کرده‌اند.

محققان می‌گویند یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای لاغری، نخوردن 20 درصد از غذای درون بشقاب است و خیلی از افراد این نکته را فراموش می‌کنند.

 

17- اگر مجبور شدید در رستوران غذا بخورید نکات زیر را تحت نظر بگیرید

*  با یک دوست غذای خود را تقسیم کنید.

* بشقاب کوچک انتخاب کنید.

* نیمی از غذای خود را همراه خود به خانه ببرید.

* ابتدا بشقاب سبزیجات یا سالاد را بخورید.

 


ادامه مطلب

سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:,

|
 

با ترفندهای یک کدبانوی کامل آشنا شوید

 

 

استفاده از لیمو
شما به یک لیمو‌ترش بزرگ و زرد، و کاسه مخصوص مایکروفر پر شده با یک و یک چهارم فنجان آب نیاز دارید. لیمو را از وسط نصف کرده و آب هر دو تکه را در آب درون کاسه بریزید، سپس کاسه آب و آب لیمو را در مایکروفر گذاشته به مدت 5 تا 10 دقیقه مایکروویو را روشن کنید و اجازه دهید بخار آب و آب لیمو کارشان را انجام دهند. حال کاسه را از مایکروفر خارج کرده و با پارچه یا حوله نرم و تمیزی دیواره‌های مایکروفر را به‌راحتی جرم زدایی کنید.
 

 

استفاد ه از جوش شیرین
اما شاید سریع‌ترین، راحت‌ترین و موثرترین روش برای تمیز کردن داخل مایکروفر استفاده از جوش‌شیرین است. با این روش هم بوی مانده غذاها از بین می‌رود و هم چربی‌ها پاک می‌شوند.
کافی است حدود 20 دقیقه آب و جوش‌شیرین را داخل مایکرو فر حرارت دهید. با استفاده از دستکش یا دستگیره‌ ضخیم، ظرف را از داخل مایکروفر بیرون آورید. یکی از حوله‌های میکروفیبر را مرطوب کرده و بلافاصله داخل و شیشه مایکروفر را تمیز سپس آن را خشک نمایید. همین روش را می‌توانید با استفاده از آبلیمو انجام دهید با این تفاوت که مقدار آبلیمو لازم یک چهارم پیمانه و مدت حرارت لازم چهار دقیقه است.
 

 

استفاده از سرکه
اگر در منزل لیمو یا جوش‌شیرین ندارید، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. برای این منظور یک دوم پیمانه سرکه مورد نیاز است. کافی است چند دقیقه سرکه داخل مایکروفر جوشانده شود. این بار بعد از سرد شدن مایکروفر، دیواره‌ها و داخل آن را به‌راحتی با دستمال پاک کنید.

 
با استفاده از ترفندهایی که در ادامه می خوانید می‌توانید برای درخشندگی و تمیزی بیشتر قسمتهای متفاوت خانه بهره ببرید:
_ برای از بین بردن لکه‌های وان و حمام جوش شیرین، کرم تارتار و کمی آب لیمو را روی وان حمام یا کاسه دستشویی قرار داده و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. همچنین خمیر جوش شیرین و آب برای حذف لکه دیگ‌های لعابی بکار می‌رود. جوش شیرین برای جلا دادن به ظروف نقره‌ای کاربرد دارد.
 


_ خرده شیشه‌ها ی شکسته به راحتی جذب نان سفید می‌شوند.

 


_ پایه‌های چوبی صندلی در اثر ضربه با کف اتاق خراش بر می‌دارند برای جلوگیری از این مسئله پایه‌های صندلی را با جوراب بپوشانید.

 


_ برای جلوگیری از بوی بد و اشباع آب داخل اسفنج آن را روی پایه کلیپسی یا گیره‌ای قرار دهید.

 


_ برای حذف گرد و غبار از روی شمع متصل به دیوار آن را با جوراب زنانه ساق بلند و مرطوب بپوشایند این رول مرطوب غبار را از روی شمع پاک می‌کند.

 


_ برای اینکه استیکر‌های رنگی از روی دیوار به راحتی جدا شوند از چند قطره روغن بچه استفاده کنید.

 


_ برای از بین بردن لکه‌های مانده از روی آهن اتو آن را داغ کنید و بعد از خارج شدن بخار مقداری نمک روی آن بپاشید.

 


_ برای پاک کردن لکه‌های ماندگار از روی ظروف شیشه‌ای به جای پد و اسفنج از فویل آلومینیومی و مایع ظرفشویی استفاده شود.

تمیز کردن خانه
 


_ برای جلوگیری از تجمع آب پشت در حمام و سینک ظرفشویی آن را با موم آغشته کنید.

 


_ برای درخشندگی قاشق و چنگال و ظروف فلزی و نقره‌ای از گچ استفاده کنید آن‌ها را چند دقیقه داخل خمیر گچ قرار دهید و سپس بشویید.

 


_ برای تمیز کردن لکه‌های سخت روی بطری و گلدان‌های شیشه‌ای پوسته‌های تخم مرغ را همراه با آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی داخل گلدان شیشه‌ای بریزد پوسته‌های تخم مرغ لکه‌های سخت را خراش داده و درخشندگی خاصی به آن می‌دهد.

 


_ فرورفتگی‌های فرش را که ناشی از قرار دادن مبل روی آن است با این ترفند از بین ببرید کافی است با چنگال به آرامی الیاف فرش را به حالت اول برگردانید.




ادامه مطلب

پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:,

|
 

12 نکته را برای پیشگیری از سرطان جدی بگیرید

 


 

موضوعات مهمي که از سوي مرکز تحقيقات سرطان معاونت بهداشتي علوم‌پزشکي مشهد به عنوان راه‌هاي پيشگيري از سرطان مطرح شده، عبارت است از:
 

1- ورزش کنيد و فعاليت بدني مداوم و منظم داشته باشید.


2-وزن خود را در حد متعادل حفظ کنيد.


3- زياد غذا نخوريم و چاق نشويم.


4 -بجاي سرخ کردن موادغذايي در روغن از غذاهاي آب‌پز استفاده کنید.
 

5- مصرف گوشت‌هاي قرمز و چربي‌هاي حيواني و لبنيات چرب را تا حد امکان کم کنيد و بجاي آن از غذاهاي گياهي، ماهي و مرغ پوست گرفته شده استفاده کنید.


6- اگرچه روغن‌هاي گياهي مانند روغن زيتون، ذرت، سويا، آفتاب گردان و کنجد از ساير روغن‌ها خيلي بهتر است اما آنها را نيز بي‌رويه مصرف نکنيد.


7- هر روز سبزي و ميوه بخوريد.


8- از غلات کامل و سبوس‌دار استفاده کنيد.


9- مصرف غذاهاي دودي، نمک‌سود و انواع شوري‌ها را کنار بگذاريد.


10- غذا را خارج از يخچال نگهداري نکنيد و مدت نگهداري غذا در يخچال و فريزر هم محدود باشد.


11- نوشابه‌ها و آبميوه‌هاي غيرطبيعي ننوشيد.


12- توجه داشته باشيد که خوردن تنقلاتي مانند پفک، چيپس و غذاهاي آماده همچون سوسيس، کالباس و پيتزا براي همه مضر است؛ بويژه براي کودکان




ادامه مطلب

پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:,

|
 

میوه های تقویت کننده نیروی جنسی را بشناسید!

 

 

یکی از میوه هایی که باعث تقویت نیروی جنسی میشود آلبالو است. خوردن روزانه آلبالو به همراه عسل برای تقویت نیروی جنسی بسیار مفید است.

 خوردن آناناس برای تقویت و تجدید قوای جنسی بسیار مفید است.

همچنین گیاه دیگری که خاصیت تقویت کنندگی دارد آووکادو است که بهتر است در دو وعده صبح و عصر میل شود.


- انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

- میوه انبه مقوی نیروی جنسی است.

- انجیر و گردو محرک شهوت است. انجیر ۱۰ عدد و گردو یک عدد هنگام صبحانه میل شود.

- برای تقویت نیروی جنسی و ازدیاد شهوت صبحانه مویز و نخود برشته میل شود.

- شیره انگور که مثلث باشد تقویت‌کننده میل جنسی افرد سرد مزاج می‌باشد. منظور از مثلث آن است که آب انگور را آنقدر می‌جوشانیم که به یک سوم برسد.

- سرکه کم‌کننده نیروی جنسی است مخصوصاً سردمزاجان.

- ساعت ۱۰ صبح و ۵ عصر بادام بوداده با کمی عسل میل شود.

- بادام‌زمینی ۵۰ گرم و عسل یک قاشق غذاخوری و آب هویج یک لیوان بعنوان صبحانه محرک شهوت است.

- میوه رسیده برگاموت محرک نیروی جنسی است.

- خوردن پرتقال همراه عسل باعث ازدیاد اسپرم می‌شود.

- پسته روزی ۱۵ عدد با کمی عسل هنگام صبحانه به مدت ۲۱ روز میل شود.

- برای تقویت نیروی جنسی پودر تخم تمرهندی ۲۰ گرم را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط نموده روزی ۳ قاشق میل شود و این معجون باعث دیر ارضاشدن می‌گردد.

- برای تقویت نیروی جنسی ۱۰ صبح و ۵ عصر تمشک میل شود.

- جهت تقویت قوه باء توت سفید صبح بعنوان صبحانه میل شود.

- نیم ساعت بعد از نزدیکی خربزه میل شود.

- از تخمه بوداده خربزه بعنوان تنقلات استفاده شود.

- از دانه بوداده زردآلو استفاده شود در ضمن دیرهضم می‌باشد کم خورده شود و نباید بیش از ۲۰ دانه در روز خورده شود.

- مربای شکوفه سیب تقویت‌کننده نیروی جنسی است.

- هلو تقویت‌کننده نیروی جنسی است بعد از هر غذا یک دانه خورده شود و یا ۱۰ دقیقه بعد از نزدیکی یک دانه میل شود.

- زیاده روی در خوردن عناب باعث کم شدن شهوت و غرایز جنسی می شود.

- برای افزایش نیروی جنسی روزی ۱۰ دانه فندق همراه عسل جویده و میل شود.

- روزی یک قاشق روغن فندق میل شود.

- موز محرک نیروی شهوت است.

- نارگیل زیادکننده حرارت غریزی و تحریک کننده مراکز عصبی دستگاه تناسلی و زیادکننده اسپرم است با شکر خورده شود.

- نارنگی باعث افزایش نیروی جنسی می‌شود.

- برای تقویت نیروی جنسی شب ۱۰ عدد خرما را در شیر خیس نموده صبح کمی دارچین به آن اضافه کرده بعنوان صبحانه با یک لیوان شیر میل شود.

- کسانی که دچار کمبود نطفه شده‌اند: پسته ۱۰ عدد، گردو یک عدد، فندق ۲۰ عدد، کنجد ۲ قاشق غذاخوری، نارگیل ۲ قاشق غذاخوری را با عسل مخلوط کرده بعنوان صبحانه ابتدا معجون را خوب جویده سپس یک لیوان شیر بنوشید.

- آلبالو باعث ازدیاد اسپرم می‌شود یک ساعت قبل از غذا همراه عسل خورده شود.

- برای تقویت نطفه ۱۰ صبح و ۵ عصر فندق با خرما میل شود.

- کسانی که کمبود نطفه دارند صبحانه از خرمای پخته در روغن زرد گاوی همراه شیر گوسفند میل کنند.

- برای درمان ورم بیضه خاکستر شاخه‌های انگور را به صورت ضماد بگذارید.

- برای حفظ سلامتی پروستات و کلیه ۲۰ روز در ماه هر روز ۳ دانه خرما میل شود.

- به‌مدت۷روز روزی۱۵گرم زرشک جهت ورم پروستات میل‌شود.

- ورم پروستات: در فواصل غذاهای روزانه زغال اخته میل‌شود.

- جهت ورم پروستات ۴۰ گرم برگ درخت گلابی را در یک لیتر آب جوشانده هر ۴ ساعت یک لیوان میل شود.

- کسانی که بزرگی پروستات دارند از آب هندوانه استفاده کنند البته سرد نباشد.

- کسانی که ورم پروستات دارند از دمکرده گل خشک آلو به مدت ۷ روز استفاده کنند، ۲ گرم در ۱۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم‌کرده میل شود و یا از آلوی خشک هسته گرفته به صورت شیاف استفاده کنند.

- برای ورم پروستات ۱۰ صبح و ۵ عصر ازگیل میل شود.

- برای ورم پروستات خوردن پرتقال مفید است.

- کسانی که ورم پروستات دارند از هلو استفاده کنند.

- کمپوت شلیل برای ورم پروستات مفید است.

- لیموترش بهترین ضدعفونی‌کننده مجاری ادرار، کلیه، مثانه‌ و پروستات است قبل ازغذا یک‌عدد همراه آب بمدت ۷ روز میل‌شود.

- برای جلوگیری از سرعت انزال ۴۰ گرم شکوفه خشک کرده انبه و ۱۲۰ گرم شکر را سائیده روزی یک قاشق به مدت ۱۴ روز میل شود.




ادامه مطلب

پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:,

|
 

رفتارهای غلط زن و مرد در روابط زناشویی

 


 

متداولترین روش ها و رفتارهایی که از سوی زن ها سبب توقف میل جنسی در آقایان می شود عبارتند از:


1. زن هایی که مثل پلیس های ترافیک عمل می کنند.
یعنی زنهایی که حین عمل جنسی از مردشان می خواهند کاری را انجام دهد. مثلاً می گویند، لباسم را آرام دربیار، حالا گردنبندمو دربیار، نه نه نه اینقدر تند، با دستت موهامو نوازش کن، و و و.... بله خیلی از خانم ها هستند که موقع رابطه جنسی چنین رفتاری دارند. در تحقیقاتی که ما انجام دادیم مردها واقعاً از این رفتار متنفر بودند. البته ابراز احساستان درمورد رابطه جنسی بااینکه مثل یک پلیس ترافیک دستور بدهید، خیلی فرق می کند.

 

2. زنهایی که در بستر، بی تحرک هستند
کاملاً واضح است که این کدام دسته از خانم ها می باشند. خیلی از زنها هستند که فقط در تختخواب دراز می کشند و بقیه کارها مسئولیتش با مرد است. قدیم عرف به این شکل بوده است اما امروز اصلاً برای هیچ مردی قابل قبول نیست. مردها دوست دارند خانمشان به آنها واکنش دهد. این مهمترین شکایتی بود که در این تحقیقات مردها از خانم هایشان داشتند.

 

3. زنهایی که به خودشان نمی رسند.
این مسئله بیشتر مربوط به خانم های متاهل است. خیلی از ما اینطور هستیم. بعد از ازدواج چندان به خودمان رسیدگی نمی کنیم. چند نفر از شما تا به حال این جمله به ذهنتان خطور کرده که "الان دیگر زنش هستم لازم نیست تحت تاثیرش بگذارم."؟ مطمئن باشید نظر مردها چیز دیگری است. در این تحقیقات، مردها از زنهایی که خودشان را ول کرده و دیگر رسیدگی های لازم را به خودشان نمی کنند، بدگویی می کردند. مثلاً اصلاح نکردن بدن، درست نکردن موها، پوشیدن لباسهای زیر پاره، بوی بد دهان، رسیدگی نکردن به ناخن ها و از این قبیل. پس کمی برای خودتان وقت بگذارید و همیشه خودتان را مرتب و سرحال نگه دارید.

 

4. زنهایی که مداوم از خودشان و بدنشان بدگویی می کنند.
باید یاد بگیرید که جسمتان را دوست داشته باشید. این شوهرتان را خیلی تحریک می کند. آنها از اینکه بخواهید مدام در مورد نواقص و اشکالاتتان غر بزنید خسته می شوند.

 

5. زنهایی که فقط به وضعیت مادی مرد توجه دارند.
میدانم که خیلی از شما ممکن است بگویید که این آخرین چیزی است که به ذهنتان خطور می کند. اما خیلی از زنها هم هستند که فقط به خاطر پول مرد با او همخوابه می شوند. مردها واقعاً از این رفتار متنفر هستند و مطمئناً حق هم دارند. این خیلی سنگدلانه است.

 

6. زنهایی که درمورد دوست پسرهای قبلیشان حرف می زنند.
این مسئله برای مردها بسیار ناراحت کننده است و آیا می توانید حق را به آنها ندهید؟ خواهشاً تاریخچه روابط خودتان را با مردهای دیگر برای خودتان نگه دارید. اگر شما هم جای او بودید، مطمئناً دوست نداشتید بایستید و او از دوست دخترهایش برایتان تعریف کند.

 

7. زنهایی که لباس زیر های زیبا نمی پوشند.
مردها اصلاً شبیه هم نیستند و سلیقه آنها در لباس زیر هم شبیه به هم نیست. همه چیز به سلیقه مرد شما بستگی دارد. پس با خود او در این باره صحبت کنید و ببینید او چه دوست دارد. طبق تحقیقات، لباس زیر نقش بسیار مهمی در تحریک مردها دارد.

 

8. زنهایی که خیلی در بستر حرف می زنند.
این مسئله کمی برای من عجیب بود چون اصلاً نمی توانم به ذهنم راه بدهم که ممکن است فکر کنید، صحبت کردن درمورد پرداخت قبض ها می تواند باعث تحریک همسرتان در تخت شود. اما خیلی افراد هستند که این رفتار را دارند و خیلی از مردها این را بعنوان یکی از مهمترین رفتارهایی که تحریک جنسی آنها را متوقف می کند، گزارش کرده اند.

 

9. زنهایی که تظاهر می کنند.
مطمئنم همه ما یکی دو بار هم که شده اینکار را انجام داده ایم. دربرخی از مراحل زندگی برای اینکه مردمان فکر نکند اشکالی دارد، نقش بازی کرده ایم. اما برای او بهتر است که به او حقیقت را بگویید و بگویید که فعلاً حال و حوصله رابطه جنسی ندارید تا اینکه بخواهید برایش تظاهر کنید. خیلی اوقات زنها آنقدر فکر و خیال در سرشان است که نمی توانند روی آن موضوع تمرکز کنند و حوصله رابطه جنسی ندارند و بنابر تحقیقات اکثر مردها می توانند این مشکل شما را بپذیرند. پس دفعه بعدی که حوصله رابطه جنسی نداشتید، به جای نقش بازی کردن حقیقت را به همسرتان بگویید.

 

10. زنهایی که هیچوقت شروع کننده رابطه جنسی نیستند.
این رفتار هم از جمله رفتارهایی است که قدیم کاملاً طبیعی بوده است. قدیم این مردها بودند که همیشه باید رابطه جنسی را شروع می کردند و اولین حرکات را انجام می دادند اما در این دنیای جدید، همه چیز فرق کرده است. مردهای ما دوست دارند که هر از گاهی هم خانمشان شروع کننده باشد. اینکار برای خیلی از خانم ها سخت است چون از آن اول تصورشان این بوده که نباید خودشان را پایین بکشند و پیشقدم شوند. اما من این اطمینان را به شما می دهم که بااینکار نه تنها خودتان را کوچک نمی کنید، بلکه همسرتان را هم به ادامه رابطه بیشتر تحریک می کنید.
همانطور که قبلاً گفتیم مردها خیلی با هم تفاوت دارند. این شما هستید که باید روحیات آنها را شناخته و ببینید کدامیک از این خصوصیات شعله تحریک جنسی آنها را خاموش می کند. در این زمینه با خود او حرف بزنید و از جوابی که ممکن است به شما بدهد اصلاً ناراحت نشوید. فقط سعی کنید که خودتان را اصلاح کرده و برای بهبود رابطه تان بکوشید.

 

 

خصوصیاتی که شعله تمایلات جنسی خانم ها را خاموش می کند


اگر می خواهید همسرتان را از رابطه جنسی بیزار کنید، یا او را به آن علاقه مند کنید، باید همه اینکارها را انجام دهید.
اما اگر می خواهید یک زندگی جنسی کاملاً راضی کننده و خلاق داشته باشید، پس به هیچ عنوان نباید کارهای زیر را انجام دهید.
اول اینکه، اگر می خواهید واقعاً حال و هوای یک رابطه جنسی عالی را از بین ببرید، باید آن را هر هفته، شب جمعه ها ساعت 10 انجام دهید. این می تواند خیلی خسته کننده باشد.
با ایجاد برنامه برای زندگی جنسی خودتان، همه لذت و تفریح آنها را از بین می برید و آن را هم به یکی دیگر از کارهای روزمره تبدیل می کنید. درعوض باید کاری بکنید که همسرتان را به شوق بیاورید.
یک نباید دیگر برای رابطه جنسی این است که فقط زمانی به همسرتان دست بزنید که می خواهید رابطه جنسی داشته باشید. اگر برای ابراز احساس به همسرتان به خودتان زحمت ندهید، همسرتان خیلی زود رابطه جنسی با شما را کنار خواهد گذاشت. چون دیگر برای او آشکار خواهد شد که شما او را فقط به خاطر رابطه جنسی می خواهید نه چیز دیگر.
احساس چیزی است که باید همیشه و در همه اوقات بین شما رد و بدل شود نه فقط حین رابطه جنسی. همچنین اگر همیشه به یک طریق رابطه جنسی کنید، همان کارهای همیشگی و پیشنوازی های همیشگی را داشته باشید، این هم برای همسرتان خسته کننده خواهد شد.

تنوع دادن به رفتارهایتان حین رابطه جنسی و اضافه کردن عنصر هیجان به زندگی جنسیتان، آتش آن را همیشه شعله ور نگه می دارد. نباید به همسرتان بگویید که چون در یک رابطه متعهدانه هستید، از او انتظار دارید که با شما رابطه جنسی داشته باشد. اینکار مسلماً تحریک او را متوقف می کند. چون رابطه جنسی نباید به شکل یک اجبار و وظیفه درآید.
رابطه جنسی تجربه ای است که باید با رضایت دو طرف انجام شود. اگر بخواهید همسرتان را مجبور به رابطه جنسی کنید، وقتی که به هیچ وجه تمایلی به آن ندارد، مطمئن باشید که دیگر هیچ تمایلی به رابطه جنسی با شما پیدا نخواهد کرد. اگر همسرتان خسته است یا حال و حوصله ندارد، به هیچ وجه نباید او را مجبور به اینکار کنید.
یک مسئله دیگر که میل جنسی همسرتان را به کلی کور می کند، این است که بدون هیچ مقدمه سازی و پیش نوازی یک راست به سراغ بخشی از رابطه جنسی بروید که بیشتر از همه به آن علاقه دارید. صادقانه باید بگویم که اینکار یکی از مهمترین رفتارهایی است که همسرتان را از رابطه جنسی با شما بیزار می کند.

 

بهداشت ضعیف
زنها از اینکه مردشان بوی بد بدهد بیزارند. قبل از اینکه حتی فکر رفتن در رختخواب با همسرتان به ذهنتان خطور کند، باید حتماً دوش بگیرید. علاوه بر این، کارهایی مثل اصلاح صورت، زدن عطر، تمیز کردن گوش ها، و مسواک زدن دندانها نیز نباید فراموش شود. بااینکه خیلی از زنها ممکن است از بوی بدن شما خوششان بیاید اما بیش از اندازه آن هم نفرت انگیز است. بوی بد دهان، به خصوص بوی سیر یا پیاز، یکی از مهمترین دلایل متوقف شدن تحریک خانم هاست.

 

سست نباشید
یک حقیقت ساده درمورد رابطه جنسی این است که زنها دوست دارند با مردهایی رابطه جنسی داشته باشند که واقعاً مثل مردها رفتار کنند. اگر در اتاق خواب مثل اواخواهرها برخورد کنید، مطمئن باشید که هیچ کششی به شما پیدا نخواهد کرد. از جمله این رفتارها این است که از او بپرسید، آیا لذت می برد یا نه یا اینکه از انجام کارهای جدید واهمه داشته باشید.
 


خشونت بیش از حد
خشونت بیش از حد هم از جمله خصوصیات بدی است که می تواند کشش خانمتان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر او تصور کند که فقط به فکر لذت خودتان هستید مطمئن باشید که هیچ لذتی از رابطه جنسی با شما نخواهد برد. بااینکه زنها از مردهایی خوششان می آید که با اعتماد به نفس عمل می کنند اما نباید هیچوقت در برخورد خود با آنها بیش از حد خشونت به خرج دهید. ملایم و در عین حال محکم باشید و قبل ازاینکه هر نوع رفتار خشونت آمیز را شروع کنید، اطمینان یابید که او به آن علاقه دارد. در غیر اینصورت شعله کشش او را به کلی خاموش خواهید کرد.

 

رفتارهای عجله ای
بدون مقدمه رفتن سر رابطه جنسی یکی از عواملی است که کشش طرف شما به رابطه جنسی کاهش می دهد. اگر شما هم یکی از آن مردهایی هستید که فکر می کنید رابطه جنسی اصلاً نیازی به مقدمه و پیش نوازی ندارد، و می توانید بدون آن سریعاً به سراغ قسمتی بروید که خودتان بیشتر می خواهید، مطمئن باشید که فقط همسرتان را ناراحت خواهید کرد. پس اگر او هم خیلی در رفتارش با شما خوب نبود، دیگر گلایه نکنید چون این عمل واقعاً برای او رنج آور است. زنها برای تحریک شدن نیاز به عشق دارند و برای آنها پیش نوازی و مقدمه به همان اندازه عمل اصلی اهمیت دارد.




ادامه مطلب

پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:,

|
 

راز لاغری و لاغر ماندن برخی از افراد چیست؟

 

 


 

شاید برای شما نیز سوال باشد که افراد لاغر چه راز نهانی دارند ، چرا برخی افرا هیچگاه دچار چاقی و اضافه وزن نمی شوند ، قصد داریم در این مطلب از این راز پرده برداریم و به شما 10 غذایی که افراد لاغر از آن استفاده می کنند را معرفی کنیم.

 
در حقیقت ادعای رژیم های با کالری منفی و مواد غذایی چربی سوز بر این اساس است که این دسته از مواد غذایی ضمن آن که کالری پایینی دارند، بیشتر انرژی آن ها صرف هضم و جذب می شود.
در نتیجه خوردن آن ها نه تنها کالری به بدن اضافه نمی کند بلکه مقداری انرژی نیز برای متابولیسم آن ها از ذخایر انرژی بدن گرفته می شود و برخی در ادامه نیز چنین نتیجه گیری کرده اند که هر چقدر بخواهید می توانید از این مواد غذایی مصرف کنید و همچنان وزن خود را کاهش دهید.

 
سیب، میوه سلامت
خودش شکم دارد ولی شکم شما را کوچک می کند
اگر برنامه غذایی تان را به گونه ای تنظیم کنید که روزانه یک سیب بخورید، سخت تر چاق می شوید. مثلا افرادی که قبل از هر وعده غذایی خود یک سیب گاز می زنند کالری کمتری دریافت می کنند. علاوه بر این ها سیب حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به فرآیندهای سوخت و ساز بدن کمک می کند و مانع شکم آوردن می شود.
اگر به دنبال یک میان وعده کم کالری هستید، حتما سیب را در برنامه غذایی تان قرار دهید.

 
تخم مرغ، بهترین سیر کننده
کوچک اما پر از پروتئین
تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین زیاد به شما کمک می کند احساس سیری داشته باشید و از خوردن غذا در میان وعده ها پرهیز کنید. در یک تحقیق انجام شده در چند مرکز به صورت همزمان در ایالات متحده مشخص شده است، زنانی که هر روز صبح یک عدد تخم مرغ نیمرو به همراه ۲ نان تست مصرف می کنند نسبت به افرادی که همان میزان کالری را از سایر مواد غذایی دریافت می کنند بیشتر احساس سیری کرده و در طول روز کمتر غذا می خورند. همچنین مشخص شده است که تخم مرغ نقش مهمی در حفظ قندخون داشته و به حفظ احساس سیری کمک می کند.

 
فلفل، کاهنده حجم چربی
تند و تیز بخورید
اگر عاشق غذاهای تند هستید این مژده را به شما می دهم که می توانید با خیال راحت هر چقدر می خواهید غذاهای تند و تیز بخورید. تحقیقات نشان داده ، ترکیبی به اسم کاپسسین در داخل فلفل است که علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی اش تاثیر فوق العاده ای در کاهش حجم چربی در افراد چاق دارد. این ترکیب باعث افزایش سوخت وساز در بدن می شود. در حقیقت احساس داغی در فرد، از روشن شدن موتور سوخت وساز بدن است که اینگونه نمود پیدا می کند.

 
نان و سرکه معجزه می کند
نان خالی نخورید!
در تحقیقاتی که در کشور سوئد انجام شده مشخص شده است، افرادی که نان همراه سرکه استفاده کرده اند از افرادی که نان خالی خورده اند دیرتر احساس گرسنگی کرده اند. محققان دلیل این امر را اینگونه توضیح می دهند که سرکه به دلیل داشتن اسید استیک موجب می شود که مرحله انتقال غذا از معده به روده های کوچک طولانی تر شود در نتیجه باعث می شود، ما بیشتر احساس سیری کنیم. همچنین سرکه در متعادل نگاه داشتن میزان قندخون پس از خوردن مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدرات بالا مثل نان، کمک می کند.

 
آووکادو، میوه ای با چربی سالم
پرچرب اما لاغر کننده
شاید با خود فکر کنید چون آووکادو میوه چربی است حتما چاق کننده نیز هست اما باید بگوییم اشتباه می کنید؛ آووکادو در هرعدد ۲۹ گرم چربی دارد یکی از خوراکی های لاغرکننده است. تحقیقات نشان می دهند، چربی اشباع شده و سالم این میوه در شما احساس سیری ایجاد می کند به همین دلیل می توانید از این میوه همراه مخلفات دیگر به عنوان یک وعده غذایی سالم استفاده کنید.

 
گریپ فروت، کاهنده فشار و قندخون
چربی ها را می سوزاند
گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می آورد و باعث کاهش فشار و قند خون می شود علاوه بر این ها باعث سوخت چربی در بدن می شود؛ در واقع این میوه بدن شما را مجبور می کند کالری ها را به انرژی تبدیل کرده و مصرف کند. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی هستید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.

 
روغن زیتون، سالم ترین روغن دنیا
با این روغن سیر می شوید
روغن زیتون همانند آووکادو نیز یکی از چربی های سالمی است که می تواند در شما احساس سیری ایجاد کرده و اشتها را تا حدی کنترل کند. روغن زیتون سیستم هضم را در بدن تقویت کرده و به بدن شما کمک می کند بیشتر چربی بسوزاند. تحقیقاتی که در کشور استرالیا روی ۱۲ زن در سنین پس از یائسگی انجام شد، نشان می دهد مصرف روغن زیتون در وعده غذایی صبحانه به کاهش وزن آن ها کمک کرده است. درصورت تمایل می توانید از روغن زیتون در سالادها نیز بهره ببرید.

 
آب، منظم کننده سوخت و ساز بدن
یک شکم پر کن بدون کالری
باور کنید نوشیدن آب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند به خصوص اگر خودتان را ملزم کنید که حتما روزی ۸ لیوان آب بنوشید چون در این صورت سوخت و ساز بدن به مقدار ۰۳درصد افزایش می یابد. نوشیدن زیاد آب موجب کاهش اشتها هم می شود، علاوه بر این ها آب موجب دفع سدیم و سموم از بدن نیز می شود. براساس تحقیقات به نظر می رسد، معمولا احساس تشنگی به اشتباه به احساس گرسنگی تعبیر می شود. درصورتی که احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید و اگر کمی بعد از آن باز احساس گرسنگی داشتید به رفع گرسنگی اقدام کنید. آب یکی از پارامترهای مهم در کاهش اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری است.

 
بروکلی، یک سالاد چربی سوز
یک فیبر مناسب و حجیم
این روزها در بیشتر سالادها ردپایی از کلم بروکلی به چشم می خورد؛ بروکلی سرشار از کلسیم و ویتامین C، ویتامین A و فیبر است. این سبزی با چربی ها مقابله کرده و حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و بدن را در برابر بیماری ها محافظت می کند. بروکلی باعث سوخت وساز بهتر بدن شده و در نتیجه بدن کالری بیشتری می سوزاند. کلم بروکلی بهتر است به شکل خام یا بخارپز مصرف شود؛ این ماده غذایی یک فیبر مناسب و حجیم به شمار می رود.

 
لبنیات را فراموش کنید
کم چربش بهتر است
نتیجه پژوهشی که در مجله تغذیه ایالات متحده منتشر شده نشان می دهد، زنانی که روزانه شیر یا پنیر مصرف می کنند کمتر مستعد چاقی هستند. به همین دلیل حتما در برنامه غذایی خود یکی از محصولات لبنی را قرار دهید. می توانید در روز یک وعده ماست کم چرب را در وعده شام قرار دهید تا هم خوابی راحت و آسوده داشته باشید و هم از خاصیت چربی سوزی لبنیات بهره کافی ببرید البته شیر را نیز فراموش نکنید.

 


ادامه مطلب

پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:,

|
 

جملات زیبا وآموزنده

 

 

چون دلی که بشکند صدایش را نمیفهمی
ولی نفرینش به زمین می اندازدت

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

اسمش آدم است اما تو باور نکن
گاهی کاری می کند که از پس هیچ گرگی بر نمی آید !

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

در زندگی محتاج یک چیزم :
خنده های مادرم …

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

آغوش پدرم می گفت که
گرمای خورشید افسانه است !

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

عاقبت همه‌ی ما زیر این خاک آرام خواهیم گرفت
ما که روی آن دمی به همدیگر مجال آرامش ندادیم !

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

بر آنم که هم قافیه بودن
“مرد” با “درد” اتفاقی نیست

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

همه شبیه هم هستند
هیچکس شبیه حرف هایش نیست !

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

بچه های فقیر فقط در زنگ انشا
تعطیلات را به کنار دریا می روند !

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

بر درخت زنده بی برگی چه غم ؟
وای بر احوال برگ بی درخت !

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

دروغ بگو تا باورت کنند
آب زیر کاه باش تا بهت اعتماد کنند
بی غیرت باش تا آزادی حس کنند
خیانت هایشان را نادیده بگیر تا آرام باشند
کذب بگو تا عاشقت شوند
هرچه نداری بگو دارم
هرچه داری بگو بهترینش را دارم
اگه ساده ای  ، اگه راستگویی ، اگه باوفایی ، اگه با غیرتی
اگه یکرنگی بدان که همیشه تنهایی رفیق …

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

گاهی اوقات آدم دلش یک آشپزخانه آرام
یک استکان چای و مــــادرش را می خواهد …

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

تو را پاک آفرید ایزد ز خود شرمت نمی آید
که روزی پاک بودستی ، کنون آلوده دامانی ؟
“پروین اعتصامی”

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

هر ردپای آهویی را که دیدی دنبال نکن
این روزها زیادند گرگ هایی که با کفش آهو راه میروند !

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

ﻣﻮﻧﺪﻧﯽ ﺭﺍﻫﺸﻮ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯿﮑﻨﻪ
ﺭﻓﺘﻨﯽ ، ﺑﻬﺎﻧﺸﻮ …

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

آدم ها از آن چیزی که از نزدیک می بینید دورترند !

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

آنان که کهن شدند و آنان که نوند
هریک به مراد خویش لختی بدوند
این کهنه جهان به کس نماند جاوید
رفتند و رویم و دیگر آیند و روند
حکیم عمر خیام

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

آدم های ساده را دوست دارم
همان ها که بدی هیچکس را باور ندارند
همان ها که برای همه لبخند دارند
همان ها که همیشه هستند ، برای همه هستند
آدمهای ساده را باید مثل یک تابلوی نقاشی ساعتها تماشا کرد
عمرشان کوتاه است بس که هر کسی از راه می رسد
یا ازشان سو استفاده می کند یا زمینشان میزند یا درس ساده نبودن بهشان می دهد
آدم های ساده را دوست دارم چون بوی ناب “آدم” میدهند !

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°

 

 

هر چه کمتر شود فروغ حیات / رنج را جانگدازتر بینی
سوی مغرب چو رو کند خورشید / سایه ها را درازتر بینی . . .
(رهی معیری)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

تا توانی رفع غم از چهره ی غمناک کن
در جهان گریاندن آسان است اشکی پاک کن . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

هیچ وقت
یکی را با همه ی ﻭﺟﻮﺩﺕ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪﺑﺎﺵ
ﯾﮏ ﺗﮑﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺕ ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺯﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻫﯿﭻﮐﺲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺧﻮﺩﺕ ﻧﺪﺍﺭﯼ . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

هرگاه از دست کسی خشمگین و یا ناراحت شدید
این قوانین فردی شماست که ناراحتتان کرده است
نه رفتار طرف مقابل . . .

 

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

سر بر شانه خدا بگذار تا قصه عشق را چنان زیبا بخواند
که نه از دوزخ بترسی و نه از بهشت به رقص درآیی
قصه عشق “انسان” بودن ماست . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

هنگامی که خدا انسان را اندازه می گیرد متر را دور قلبش می گذارد نه دور سرش . . .
(نورمن وینسنت پیل)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

شیر از رام کننده ی خود قوی تر است
این را رام کننده می داند ، مهم اینست که شیر نمی داند . . .
(تری ایگلتون)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

دل شما کاروانسرا نیست
نگذارید دیگران وسط دل شما
خستگی رابطه های قبلیشان را در کنند . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

وابستگی یعنی میخواهمت چون مفیدی
دلبستگی یعنی میخواهمت حتی اگر مفید نباشی . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

سه چیز را نگه دار:
گرسنگیت را سر سفره دیگران
زبانت را در جمع
و چشمت را در خانه دوست . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

هیچ کس متوجه نمی شود که بعضی از افراد چه عذابی را تحمل می کنند
تا آرام و خونسرد به نظر بیایند!
(آلدوس هاکسلی)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

زندگی تراژدی است برای آن کس که احساس دارد
و کمدی است برای آن که می اندیشد . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

دنیای عجیبی شده است
برای دروغ هایمان خداراقسم میخوریم
و ب حرف راست ک میرسیم
میشود جان تو . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

به دنبال فرصت باش ، نه امنیت !
جای قایق ساکن در بندرگاه امن است اما بتدریج کف آن خواهد پوسید . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

منتظر لحظه مناسب نباش
همین لحظه رو بگیر و مناسب‌ش کن . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

یک ابله تحصیل کرده از
یک ابله بی سواد ابله تر است.
(مولیر)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

حکایت عجیبیست
رفتار ما آدم ها را خدا می بیند و فاش نمی کند.
مردم نمی بینند و فریاد می زنند

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

بزرگترین اشتباهی که ما آدمها در رابطه هامون می کنیم این است که :
نصفه میشنویم، یک چهارم می فهمیم و هیچی فکر نمیکنیم
اما دو برابر واکنش نشان میدهیم . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

بترسین از آدم ِ راستگو
که اگه دروغ بگه
حرفش سند ِ!
همه باور میکنن . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

تفاوت بین یک آدم موفق با دیگران کمبود استعداد، یا اطلاعات نیست
بلکه کمبود اراده است . . .
(ونس لمباردی)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

آن نعمت نصیب ماست که قدرش را می دانیم وگرنه از صورت زیبا برای کور چه حاصل ؟
(ویلیام تن)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

بهترین آدمها زندگی
همانهایی هستند که
وقتی کنارشان میشینی
چایی ات سرد میشود ودلت گرم . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

موفقیت ، جایگاهی که در حال حاضر داری نیست
بلکه سمتی است که نگاه می‌کنی . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

وقتی پیروز میشوی نیاز به توضیح نداری
و وقتی شکست میخوری چیزی برای توضیح دادن نداری . . .
(هیتلر)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

چه کلمه مظلو میست
“قسمت ”
تمام نامردی ها را گردن میگیرد . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

اگر توانستی تا آخر گوش دادن ، “قضاوت” نکنی
گوش دادن را یاد گرفته ای . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

همانقدر مورچه درباره ما انسانها میداند
ما هم درباره خدا میدانیم . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

خدایا
آنان که همه چیز دارند ، مگر تو را
به سخره می گیرند آنانی را که هیچ ندارند ، مگر تو را . . .
(رابیدرانات تاگور)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

از کنایه ها نرنج
این مردم کارشان نیش زدن است !
عمریست به هوای بارانی می گویند : خراب

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

عمری گشتیم به دنبال دست خدا برای گرفتن
غافل ار آنکه دست خدا ، دست همان بنده اش بود
بنده ای که نیاز به دستگیری داشت . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

احتمال رسیدن کسى که با اراده به سمت ستاره اى مى تازد
بیشتر ازکسى است که با تردید به سمت خانه قدم برمى دارد . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐُﻦ
ﻭﻟﯽ ﻭﺍﺭﺩِ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﯼ ﮐﺴﯽ ﻧﺸﻮ
” ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻫﻢ، ﺑﻪ ﺟُﻔﺖ ﻫﺎﯼ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ . . . ”

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

برای آدمی بهتر است هرگز به دنیا نیاید
تا اینکه به دنیا بیاید و اثری بر جای نگذارد . . .
(ناپلئون بناپارت)

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 


گرگ، گرگ میزاید و گوسفند، گوسفند
فقط انسان است که گاهی گرگ میزاید و گاهی گوسفند . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

به کسی اعتماد کن که
اندوه پنهان شده در لبخندت
عشق پنهان شده در خشمت
و معنای حقیقی سکوتت را بفهمد . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

زندگی به من یاد داده
برای داشتن آرامش و آسایش
امروز را با خدا قدم بر دارم
و فردا را به او بسپارم

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

حضرت علی (ع):
در شگفتم از کسی که می بیند هر روز از جان و عمر او کاسته می شود
اما برای مرگ آماده نمی شود . . .

 

°.°.°.°.°.°.° S A L I J O O N °.°.°.°.°.°.°
 

 

کاش قبل از حرف زدن
کلمات را ذره ذره میجویدیم
قورت میدادیم
و هضم میکردیم
نه اینکه همه رو بلعیده …و آخر به روی طرف بالا بیاریم . . .




ادامه مطلب

پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:,

|
 

آنهایی که از نظر احساسی قوی هستند این 15 کار را انجام نمی دهند

                      آنهایی که از نظر احساسی قوی هستند این ۱۵ کار را انجام نمی‌دهند

 

 


 

قدرت ذهنی یک جنبه خاص دارد که آن عامل تصمیم گیری درمورد این است که زندگی خوبی خواهید داشت یا خیر. قدرت ذهنی سطح‌های مختلفی دارد و برای داشتن یک زندگی شاد و موفق به همه آنها نیاز است. یکی از بخش‌های مهم قدرت ذهنی که بیشترین تاثیر را دارد، قدرت احساسی است.

 
احساسات درواقع بخشی از روان ما هستند اما می‌توان آنها را از کیفیات ذهنی متمایز کرد زیرا بیشتر و مستقیم‌تر بر جسم ما اثر می‌کنند. قدرت احساسی ما بر عملکرد جسمی ما تاثیر گذاشته و بر همه اعمال ما اثر می‌گذارد. بدون احساس هیچ دلیلی برای عمل وجود ندارد.

 
احساسات بزرگترین انگیزه‌دهنده‌های ما هستند. متاسفانه می‌توانند به ما انگیزه دهند که در هر جهتی عمل کنیم، حتی جهت منفی و اشتباه. به همین دلیل داشتن قدرت احساسی ضروری است. موقعیت‌های بیشماری وجود دارد که افرادی که از نظر احساسی قوی هستند از آنها دوری می‌کنند و بعضی از کارها و اعمال را اصلاً انجام نمی‌دهند. در زیر به ۱۵ مورد از این اعمال اشاره می‌کنیم:

 
۱. هیچوقت برای توجه دیگران گدایی نمی‌کنند.

 
نیاز به توجه دقیقاً با احساسات در ارتباط است. آنهایی که احساس نیاز برای شناخته شدن می‌کنند، فقط زمانیکه دیگران به آنها توجه دارند است که احساس ارزشمندی می‌کنند. مثل اینکه به ارزش خود باور و اطمینان نداشته باشند. اگر خودتان ندانید که تا چه حد ارزشمندید، هیچکس دیگری هم آن را درک نخواهد کرد.

 
۲. به هیچکس اجازه نمی‌دهند ناراحتشان کند.

 
قدرت احساسی نیاز به آرامش دارد. دنیا پر از آدم‌های حسود است. همه جا چشمانی حسود به دنبال شماست، واقعیت تلخ این است که اغلب کسانیکه ما را عقب می‌کشند، نزدیک‌ترین افراد به ما هستند. خلاص شدن از این آدمها معمولاً بهترین راه‌حل است اما سخت‌ترین آنها هم هست. اگر بتوانید بی‌سر و صدا آها را از زندگی خود بیرون کنید، خیلی شانس آورده‌اید.

 
۳. کینه نمی‌ورزند.

 
اگر کینه‌ای هستید، احتمالاً بیشتر از آنچه که باید به یک موقعیت یا فرد توجه می‌کنید. اگر کسی از ته قلب عذرخواهی می‌کند، او را ببخشید. اگر عذرخواهی نکرد، دیگر با او ارتباط برقرار نکنید اما کینه نگیرید. آدم‌هایی که از آنها کینه می‌گیرید، مقدار بسیار زیادی از انرژی فکری شما را می‌گیرند و ضرر بیشتری به شما می‌زنند.

 
۴. هیچوقت دست از کاری که دوست دارند نمی‌کشند.

 
کسانیکه از نظر احساسی قوی هستند، هر کاری را فقط به این دلیل که دوستش دارند انجام می‌دهند. هیچوقت بخاطر حرف دیگران دست از کاری که می‌خواهند برنمی‌دارند.

 
۵. هیچوقت از اعتماد به خود دست نمیکشند.

 
آنهاییکه خودشان را دوست دارند و خودشان را درک می‌کنند، آنهاییکه از اینکه خودشان باشند احساس غرور می‌کنند و نمی‌ترسند، هیچوقت به خودشان شک نمی‌کنند. 

 
۶. مثل افراد پست رفتار نمی‌کنند.

 
برخی مردم پست هستند. اما ما تعجب می‌کنیم که چرا؟ پست بودن فقط بعنوان یک عامل ترساننده محسوب میگردد و اگر سعی دارید دیگران را بترسانید، بهتر است با یک مشاور تخصصی مشورت کنید، اگر فقط همینطوری بی‌دلیل می‌خواهید دیگران را بترسانید، احتمالاً دچار کمبود اعتمادبه‌نفس هستید. 

 
۷. هر کسی را وارد زندگی‌شان نمی‌کنند.

 
افرادیکه از نظر احساسی قوی هستند به دلیلی از نظر احساسی قوی شده‌اند: خودشان را در معرض افرادیکه سپر دفاعی آنها را خرد کرده یا اخلاقیات آنها را زیر سوال می‌برند قرار نمی‌دهند. بیشتر آدم‌های دنیا گم شده‌اند و بدشان نمی‌آید که شما را هم با این سردرگمی خود همراه کنند. نباید بگذارید یک آشنایی بد شادی‌تان را مختل کند.

 
۸. از عشق ورزیدن نمی‌ترسند.

 
اگر از عشق ورزیدن بترسید، یعنی به خودتان به اندازه کافی اعتماد ندارید. یعنی نمی‌توانید فکر کنید که در یک رابطه بادوام بمانید و همه روابطتان با شکست مواجه می‌شود. نمی‌خواهید دوباره آسیب ببینید چون واقعاً برایتان عذاب‌آور است. هیچ دلیلی ندارید که دوباره قلبتان را در معرض شکسته شدن قرار دهید. اگر رابطه‌تان موفق نبوده، اشکال از شما نبوده است. علت هر دو شما هستید. مگراینکه انسان واقعاً بدی باشید؛ در این حالت مشکل از شماست.

 
۹. از ترس روزی که پیش رویشان است در رختخواب نمی مانند.

 
بهترین بخش زندگی شما باید لحظه‌ای باشد که بیدار می‌شوید و می‌فهمید که هنوز زنده‌اید، اکثر اوقات ما از زندگی غافل می‌شویم.

 
۱۰. از کم کردن سرعتشان نمی ترسند.

 
افرادیکه از نظر احساسی قوی هستند نیاز به عمل و هیجان مداوم ندارند. نیازی ندارند که همه روز دور بگردند و برای کسل نشدن مدام در فعالیت باشند. آنها از لحظات کند و آرامشان هم لذت می‌برند زیرا آنها را به آن چیزی که کاری نکردن و فقط زندگی کردن، نفس کشیدن، نزدیک‌تر می‌کند. این به آن معنی نیست که آنها از هیجان در زندگی‌شان لذت نمی‌برند اما از پیاده‌روی و بو کردن گل‌ها هم به همان اندازه لذت می‌برند.

 
۱۱. کاری که نمی‌خواهند را انجام نمی‌دهند.

 
همه ما گاهی کارهایی را انجام می‌دهیم که عاشق آن نیستیم اما نباید کاری را انجام بدهیم که نمی خواهیم.  افرادیکه از نظر احساسی قوی هستند این را درک می‌کنند و تقریباً همیشه راهی برای تمرکز کردن روی کاری که دوست دارند پیدا می‌کنند و این باعث می‌شود بفهمند برای اینکه کاری که دوست دارند را انجام دهند، چه باید بکنند. بااینکه ممکن است از هر ثانیه کارشان لذت نبرند اما کاری که انجام می‌دهند را دوست دارند زیرا آنها را یک قدم به کاری که عاشقش هستند نزدیک‌تر می‌کند.

 
۱۲. برای «نه» گفتن هیچ مشکلی ندارند.

 
اگر نتوانید «نه» بگویید، از شما سوءاستفاده خواهد شد. هیچ‌کس دیواری کوتاه‌تر از شما پیدا نخواهد کرد و هیچوقت نظرتان برای مسئله‌ای پرسیده نخواهد شد. «نه» گفتن به مردم یادآوری می‌کند که هیچ کنترلی روی شما ندارند.

 
۱۳. پس دادن را فراموش نمی‌کنند.

 
بعضی افراد تصمیم می‌گیرند که مسئولیت خود بعنوان یک انسان برای بخشش زمان و پول را نادیده بگیرند. هرچه از نظر احساسی قوی‌تر باشید، بیشتر قدردان زندگی و انسان‌های دیگر می‌شوید. به زندگی ارزش بیشتری داده و سعی می‌کنید با آنها که دچار مشکل هستند همدردی کنید.

 
۱۴. احساس نمی‌کنند باید خود را تطبیق دهند.

 
هرچه از نظر احساسی قوی‌تر باشید، مستقل‌تر خواهید شد. احساس نیاز نمی‌کنید که خودتان را تطبیق دهید زیرا هرجا که لازم و مهم باشد تطبیق می‌یابید: جهان. مردم گروه‌های اجتماعی کوچکتری تشکیل می‌دهند که معمولاً ناسالم هستند. اینکه کسی بخواهد خود را تطبیق دهد به این معنی است که از اینکه خودش باشد می‌ترسد!

 
۱۵. فراموش نمی‌کنند که شادی و خوشبختی یک تصمیم است.

 
مهمتر اینکه، افرادیکه از نظر احساسی قوی هستند یاد گرفته‌اند که قدرت مغزشان بر ذهن و جسمشان را درک کنند. آنها درک می‌کنند که احساسات یک نوع واکنش هستند، نه واکنش‌هایی به عوامل فیزیکی مستقیم بلکه به طریقی که ما آن عوامل را دریافت می‌کنیم. به عبارت دیگر، احساسات ما واقعیت را منعکس نمی‌کنند؛ بلکه تفسیر ما از واقعیت را منعکس می‌کنند. درک این مسئله کنترل بسیار خوبی بر احساساتمان و درنتیجه بر زندگی‌مان به ما می‌دهد.

 


ادامه مطلب

پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:,

|
 

10تاثیر کم خوابی بر بدن

|||||| SaliJooN |||||| 10 Tasire Ajibe Kamkhabi Bar Badan 

  

 
 
 
 
'Elham' salman5708@gmail.com [Salijoon-Group]    
To Salijoon-Group@yahoogroups.com
 
   
   May 11 at 9:46 AM
 
   
                 

 

اطلاعیه مهم: چنانچه متوجه شدید ارسال ایمیل های گروه سالیجون برای شما متوقف شده احتمالا ایمیل شما در گروه Bounce شده! برای رفع این مشکل اینـجا کلیک کنید و طبق توضیحات آن عمل کنید، تا از آن به بعد ایمیلهای گروه را مجددا دریافت نمایید.
 




 



       10 تاثیر عجیب کم خوابی بر بدن

 

 


 

حتما می دانید که کم خوابی شما را بداخلاق و کلافه می کند. اما شاید ندانید که این کم خوابی روی حافظه، وزن بدن، سلامتی، ظاهر شما و حتی رابطه جنسی شما با همسرتان تأثیر می گذارد. در این مطلب 10 اثر عجیب و خطرناک کمبود خواب را برایتان بیان می کنیم.


1- کم خوابی باعث بروز حوادث می شود.
کمبود خواب عامل برخی از بزرگ ترین حوادث ناگوار در طی تاریخ بوده است، مثل بحران هسته ای چرنوبیل در سال 1986.
همچنین کم خوابی یک خطر جدی برای رانندگی در جاده هاست. خواب آلودگی زمان واکنش راننده را آهسته می کند، مثل اینکه فردی در حالت مستی رانندگی کند.تخمین زده می شود که خستگی و خواب آلودگی هر ساله عامل صد هزار تصادف خودرو و 1550 مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در ایالت متحده است.این مشکل در بین افراد کمتر از 25 سال بیشتر است.
بررسی ها نشان داده است که کم خوابی و کاهش کیفیت خواب باعث تصادفات رانندگی و آسیب های شغلی می شود.در یک بررسی معلوم شد کارگرانی که از خواب آلودگی شدید در طی روز شکایت داشتند، بیشتر دچار حوادث کاری می شدند و در هر حادثه، تعداد روزهای بیشتری بیمار بودند.


2- کم خوابی باعث افت ذهنی شما می شود.
خواب کافی در شب نقش مهمی در قدرت تفکر و یادگیری شما دارد. کم خوابی به روند شناختی شما آسیب می زند.
اولا کم خوابی قدرت توجه، هوشیاری، تمرکز، استدلال و حل مشکلات را خراب می کند. این تأثیر، یادگیری و فهم مطالب را سخت تر می کند.
ثانیا دوره های مختلف خواب شب، نقش مهمی در تحکیم حافظه در ذهن دارد. اگر شب ها به مقدار کافی (7 تا 8 ساعت) نخوابید، نمی توانید آنچه را که در طی روز یاد گرفته اید و تجربه کرده اید، به یاد بیاورید.


3- کم خوابی باعث بیماری های جدی و خطرناکی می شود.
اختلالات مربوط به خواب و کم خوابی طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری های زیر را افزایش می دهند:
- بیماری های قلبی
- حمله قلبی
- نارسایی قلبی
- بی نظمی ضربان قلب                 
- فشار خون بالا        
- سکته مغزی
- دیابت
بر اساس برخی مطالعات معلوم شده است که 90 درصد افراد مبتلا به مرض بیخوابی (یک نوع اختلال خواب که باعث سختی به خواب رفتن و در خواب ماندن می شود)، دچار یک بیماری دیگر هم هستند.


4- کم خوابی، میل جنسی را از بین می برد.
متخصصان خواب می گویند زنان و مردان مبتلا به کمبود خواب، دچار کاهش شهوت جنسی و تمایل کمتری به داشتن رابطه جنسی با همسر خود می شوند. بی انرژی بودن، خواب آلودگی و تنش زیاد در اثر کم خوابی از عوامل موثر در کاهش میل جنسی هستند.
آپنه خواب در مردان (یک مشکل تنفسی که باعث قطع خواب می شود)، عامل دیگری در کاهش میل جنسی است.یک بررسی در سال 2002 نشان داد، مردان مبتلا به آپنه خواب مقادیر کمی از هورمون تستوسترون را بدنشان دارند.همچنین در این بررسی معلوم شد تقریبا در بدن نیمی از مردان دچار آپنه خواب شدید، به طور غیرطبیعی مقادیر کمی از هورمون تستوسترون در طی خواب شب ترشح می شود.


5- کم خوابی باعث افسردگی می شود.
با گذشت زمان، کمبود خواب و اختلالات خواب باعث بروز علائم افسردگی می شود.
در یک نظرسنجی معلوم شد، افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب به احتمال زیاد کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند.مرض بی خوابی که شایع ترین نوع اختلال خواب است، ارتباط قوی با بروز افسردگی دارد.
بررسی ده هزار نفر در سال 2007 نشان داد افراد مبتلا به مرض بی خوابی پنج برابر افراد سالم دچار افسردگی می شوند. در حقیقت، مرض بیخوابی اغلب یکی از نخستین علائم افسردگی است.بی خوابی و افسردگی یکدیگر را تقویت می کنند، یعنی کم خوابی علائم افسردگی را بدتر می کند و افسردگی به خواب رفتن را سخت تر می کند.از طرفی باید بگوییم درمان مشکلات خواب مثل کم خوابی به بهبود افسردگی و علائم آن کمک می کند و بالعکس.


6- کم خوابی، پوست را پیر می کند.
بیشتر افراد بعد از چند شب کم خوابی، دچار پوست زردرنگ و چشم های پف کرده می شوند. کم خوابی طولانی مدت منجر به ایجاد پوست غیر شاداب، خطوط ریز و سیاهی زیر چشم ها می شود. وقتی که شما به اندازه کافی نمی خوابید، بدنتان مقادیر بیشتری از هورمون استرس به نام کورتیزول را تولید می کند. مقادیر زیاد هورمون کورتیزول، کلاژن پوست را تجزیه می کند. کلاژن، پروتئینی است که پوست را صاف و کشیده و جوان نگه می دارد.
همچنین کم خوابی باعث می شود بدن مقادیر خیلی کمی از هورمون رشد را آزاد کند.
وقتی که جوان هستیم، هورمون رشد باعث ارتقای رشد بدن می شود. وقتی مسن می شویم، این هورمون به افزایش توده عضلانی، ضخیم شدن پوست و استحکام و تقویت استخوان ها کمک می کند، هورمون رشد در طی خواب عمیق آزاد می شود که به عنوان بخشی از ترمیم طبیعی بافت ها عمل می کند (ترمیم و وصله کردن ساییدگی ها و پارگی ها).
 

7- کم خوابی شما را فراموشکار می کند.
اگر می خواهید حافظه خوبی داشته باشید، شب ها به مقدار کافی بخوابید.
در سال 2009، محققان آمریکایی و فرانسوی نشان دادند که رویدادهای مغزی به نام امواج هوشیارانه و تیز، مسئول تقویت حافظه هستند. این امواج همچنین اطلاعات یاد گرفته شده را از هیپوکامپ به قشر تازه مغز انتقال می دهند، جایی که حافظه بلندمدت ذخیره می شود.

 

 8- کم خوابی باعث افزایش وزن می شود.
به نظر می رسد کم خوابی با احساس گرسنگی و افزایش اشتها و احتمالا چاقی ارتباط دارد. بر اساس یک بررسی در سال 2004 معلوم شد افرادی که کمتر از 6 ساعت شب ها می خوابند، 30 درصد بیشتر از کسانی که 7 تا 9 ساعت شب ها می خوابند، دچار چاقی می شوند.


تحقیق اخیر رابطه بین خواب و پپتیدهایی که اشتها را تنظیم می کنند بررسی کرد.
گرلین، حس گرسنگی را تحریک می کند و لپتین پیام سیری را به مغز می فرستد و اشتها را سرکوب می کند. کاهش زمان خوابیدن باعث کاهش لپتین و افزایش گرلین می شود. کمبود خواب نه تنها اشتها را تحریک می کند، بلکه میل به مصرف مواد غذایی چرب و شیرین را افزایش می دهد. لذا خواب کافی بایستی به عنوان بخش مهمی از برنامه کاهش وزن در افراد چاق در نظر گرفته می شود.


9- کم خوابی، خطر مرگ را زیاد می کند.
محققان انگلیسی، چگونگی تأثیر الگوی خواب را بر روی مرگ بیش از 10000 (ده هزار) خدمتکار انگلیسی بیش از دو دهه بررسی کردند.
نتایج بررسی ها نشان داد افرادی که میزان خواب آن ها در شب از 7 ساعت به 5 ساعت و یا کمتر کاهش یافته بود، خطر مرگ ناشی از علل مختلف در آن ها دو برابر شده بود.به خصوص کم خوابی، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را دو برابر کرده بود.

 

10- کم خوابی، قدرت قضاوت را به خصوص در مورد خواب تخریب می کند.
کم خوابی روی شرح و تفسیر ما از وقایع و رویدادها تأثیر می گذارد. این مسئله به قضاوت صحیح ما آسیب می زند، زیرا نمی توانیم به درستی وضعیت ها را ارزیابی کنیم و عاقلانه بر اساس آنها عمل کنیم. بررسی ها نشان داده است، افرادی که به جای هفت یا هشت ساعت خوابیدن در شب، فقط 6 ساعت یا کمتر می خوابند، در طی زمان فکر می کنند بدن آن ها به این کمبود خواب عادت کرده است، در حالیکه اینطور نیست. انجام تست های بررسی عملکرد و هوشیاری ذهنی در این افراد نشان می دهد، عملکرد ذهنی این افراد با گذشت زمان کم می شود.

 


ادامه مطلب

پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:,

|
 

10ارزشی که باید به فرزندان تان بیاموزید


          ۱۰ ارزشی که باید به فرزندانتان بیاموزید

 

 


 

بچه‌ها مثل اسفنج می‌مانند. نگاه می‌کنند و هر چه که در محیطشان باشد را جذب می‌کنند، مخصوصاً از طریق دیداری و شنیداری. اکثر کلمات و رفتارهای آنها ناشی از تقلید از والدینشان  یا بزرگترهای دیگر در اطرافشان است. خیلی وقت‌ها از کلماتی که از دهان آنها بیرون می‌آید حسابی شگفت‌زده می‌شوید. و وقتی مدرسه را شروع می‌کنند، با تاثیرات همسالانشان  بمباران شده و دنیای امن و راحتشان زیر و رو می‌شود. اما اگر فرزندانتان را از همان ابتدا با ۱۰ مورد از مهمترین ارزش‌ها آشنا کنید، می‌توانند به خود متکی شده و زندگی شاد و راحت داشته باشند.

 
۱. صداقت
جایی در مسیر بزرگ شدن، بچه‌ها دروغ گفتن را یاد می‌گیرند، حتی ممکن است آن را از والدینشان هم یاد نگرفته باشند. تلویزیون، بچه‌های دیگر یا حتی بزرگترهای دیگر ممکن است باعث این نوع رفتارهای آنها شده باشند. حتی می‌تواند یک نوع مکانیزم دفاعی برایشان باشد. اگر اهمیت صداقت را برایشان توضیح دهید و مطمئنشان سازید که همیشه برای شنیدن حرف‌هایشان آماده‌اید، آنوقت برایشان در دسترس‌تر خواهید بود مخصوصاً زمان‌هایی که می‌دانند کار اشتباهی انجام داده‌اند. خیلی از بچه‌ها بخاطر ترس از فریادهای والدینشان یا کتک خوردن می‌ترسند واقعیت را با والدینشان در میان بگذارند. باید به آنها بفهمانید که رفتار بد آنها مطمئناً عواقبی خواهد داشت اما همیشه بخاطر اینکه شجاعت لازم برای گفتن واقعیت را داشته‌اند تحسینشان کنید. از همه مهمتر اینکه شما هم باید خود فردی صادق باشید زیرا اگر در شما بی‌صداقتی ببینند آنها یاد خواهند گرفت.

 
۲. احترام
بچه‌ها احترام را از محیط خانه و خانواده‌شان یاد می‌گیرند. اگر بچه ها ببینند که شما بعنوان والدین چقدر محترمانه با هم رفتار می‌کنید، چقدر رفتارتان با خود آنها و بقیه افراد خانواده با ادب و احترام است، مطمئن باشید که از شما الگو برمی‌دارند. بچه‌ها رفتارها را درست مثل کلمات تقلید می‌کنند. گفتن کلماتی مثل «خواهش می‌کنم»، «لطفاً»، «متشکرم» و «عذر می‌خواهم» در جلو آنها به آنها احترام و ادب را یاد می‌دهد. همچنین باید به آنها یاد بدهید به بدن، اموال، نظرات و اعتقادات دیگران هم احترام بگذارند.

 
۳. قدرشناسی
خوب می‌دانیم که چقدر راحت ممکن است زندگی و آدم‌ها را کوچک بشماریم. آنقدر درگیر نقاط منفی زندگی خود می‌شویم که یادمان می‌رود برای نقاط مثبت آن شکرگزار باشیم. به فرزندانتان یاد بدهید که هر روز حتی برای کوچکترین چیزها شکرگزار باشند، چیزهای کوچکی مثل هوا یا یک لبخند از کسی. به آنها یاد بدهید که برای اینکه زنده هستند، برای خانواده و دوستانشان، غذایی که می‌خورند، لباس‌هایشان، سقف بالای سرشان و سلامتی‌شان قدرشناس باشند. به آنها نشان دهید که هر روز برای آنها نعمتی است از جانب خداوند. حتی می‌توانید به آنها یاد بدهید که از نعمت‌هایی که خداوند به آنها بخشیده لیست تهیه کنند. این کارها به آنها آموزش می‌دهد که برای همه چیز باید شکرگزار باشند.

 
۴. سخاوت
ما در دنیای «من می خواهم» زندگی می‌کنیم. من، من، من! بچه‌ها هم در چنین دنیایی زندگی می‌کنند اما لزومی ندارد که آنجا بمانند. در سال‌های قبل از مدرسه بچه‌ها تقسیم کردن را یاد می‌گیرند. اگر روی این مسئله در خانه تاکید شود، برای آنها دشوار نخواهد بود. اینکه به آنها یاد بدهید به دیگران کمک کنند هم نوعی سخاوت و بخشندگی است زیرا به آنها یاد می‌دهد که در وقتشان بخشنده باشند. وقتی خودتان به نیازمندان لباس و غذا هدیه بدهید، آنها هم درک می‌کنند که باید بخشنده باشند.

 
۵. خاص بودن
بچه‌های کوچک موجودات سازگاری نیستند. هر کاری که دوست دارند را در هر زمان که دوست دارند و با هر کسی که دوست دارند انجام می‌دهند. اما هرچه سنشان بالاتر می‌رود، یاد می‌گیرند خودشان را با همسالانشان مقایسه کنند و تفاوت‌ها و شباهت‌های بین آنها را می‌بینند. ممکن است تلاش کنند با آنچه که بقیه دارند یا انجام می‌دهند سازگار شوند یا ممکن است نفهمند چرا بعضی افراد اینقدر با آنها فرق دارند. باید به فرزندانتان یادآور شوید که از همان ابتدای کودکی خاص هستند. به آنها بفهمانید که فردیت آنها باعث خاص بودنشان است. آنها را تشویق کنید فردیت خودشان را از طریق علایقشان کشف کنند. آنها را هم‌کلاسی‌ها یا دوستانشان مقایسه نکنید و برایشان توضیح دهید که بقیه آدمها هم خاص هستند اما نباید به خاطر خاص بودنشان به طور متفاوتی با آنها برخورد شود. ممکن است بچه‌ای بپرسد که چرا یک نفر این شکلی است یا اینطوری حرف می‌زند یا رفتار می کند. برایشان توضیح دهید که چرا آن فرد متفاوت است و بر روی خصوصیات خاص آن فرد تاکید کنید. این به آنها کمک خواهد کرد تفاوت‌های آدمها را بپذیرند.

 
۶. بخشش
اگر بخشیدن به بچه‌ها آموزش داده شود، در بزرگسالی انسان‌های بهتری خواهند شد. آدمها ممکن است چه خواسته و چه ناخواسته در حق آنها بدی کنند. این چیزی نیست که بتوانیم بچه‌هایمان را به طور کامل در برابر آن حفظ کنیم. اما اگر بخشندگی را یاد بگیرند، محبت و مهربانی را هم یاد می‌گیرند. وقتی کسی به آنها صدمه می‌زند، وقتی می‌خواهند دردشان را ابراز کنند به حرف‌هایشان گوش دهید اما در آخر برایشان توضیح دهید که کینه نگه داشتن از آن فرد فقط باعث تیرگی آنها می‌شود. کینه آنها را اسیر خود می‌کند و به فرد آسیب‌رسان قدرت بالاتری می‌دهد. دیگر نخواهند توانست مثل قبل در زندگی خود پیش روند و زندگی شادی داشته باشند زیرا تلخی از درون، آنها را می‌خورد. سعی کنید به آنها بفهمانید که آن فرد به این علت به آنها صدمه زده است که خودش هم در عمق وجود خود آسیب دیده است. تنها دلیلی که باعث می‌شود بخواهیم به دیگران آسیب بزنیم این است که بخواهیم با صدمات و آسیب‌هایی که خودمان خورده‌ایم کنار بیاییم.

 
۷. شوخ‌طبعی
زندگی پر از فراز و نشیب است. پر از هیجان و همچنین درد است. بچه‌ها در هر موقعیتی خنده را می‌بینند و در واقعیت باید این را از آنها یاد بگیریم. آنها می‌توانند خیلی راحت به عقب برگردند و معمولاً هیچ چیز را جدی نمی‌گیرند. برای آنها زندگی فقط یک زمین بازی بزرگ است. باید به بچه‌هایتان کمک کنید تا پایات عمر با این طرز تفکر زندگی کنند. وقتی بزرگتر می‌شوند، با شروع شدن مدرسه و فشار همسالان زندگی سخت‌تر می‌شود. به آنها نشان دهید چطور می‌توانند با خندیدن زندگی‌شان را بهتر کرده و با جوک تعریف کردن برای هم دیگر  انجام فعالیت‌های مفرح مثل کتاب خواندن، بازی کردن در پارک یا فقط حرف زدن با همدیگر درمورد زندگی، وضعیت خود را بهتر کنند. اینکه بدانید چه چیز باعث به خنده انداختن یا لبخند زدن فرزندانتان می‌شود رابطه شما را با آنها قوی‌تر خواهد کرد.

 
۸. نگرش مثبت
داشتن نگرش مثبت در کنار شوخ‌طبعی عالی است. خیلی وقت‌ها زندگی بسیار ناامیدکننده می‌شود و بعنوان افراد بزرگسال می‌دانیم که چقدر راحت ممکن است اسیر منفی‌بافی‌های دور و برمان شویم. مخصوصاً وقتی همه چیز آنطور که ما دوست داریم پیش نرود و به آنچه که می‌خواهیم نرسیم، ایمانمان را برای داشتن فردایی روشن‌تر از دست می‌دهیم. بچه‌ها باید با اهمیت داشتن نگرش مثبت در زندگی آشنا شوند زیرا متاسفانه آدمها و اتفاقات زندگی خیلی وقت‌ها موجب ناامیدی آنها خواهند شد. و وقتی این اتفاق بیفتد، اگر نگرشی مثبت داشته باشند، خواهند توانست در زندگی پیش رفته و ایمان داشته باشند که زندگی برایشان شادی به ارمغان خواهد آورد. داشتن نگرش مثبت با داشتن والدینی مثبت شروع می‌شود. نشان دادن رفتار و نگرش مثبت از جانب شما اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا شما الگوی فرزندانتان هستید. اگر فقط از شما حرف‌ها یا رفتارهای منفی ببینند، آنها هم همانطور رفتار خواهند کرد و برعکس. 

 
۹. پشتکار
هیچکدام از ما انسان کاملی نیستیم، به همین دلیل هیچوقت نمی‌توانیم کاری را کامل انجام دهیم، مخصوصاً اگر دفعه اولی باشد که آن را امتحان می‌کنیم. پشتکار به بچه‌ها کمک می‌کند هیچوقت دلسرد نشده و برای چیزهایی که می‌خواهند به تلاششان ادامه دهند. وقتی خیلی کوچک هستند کارهایی مثل راه رفتن، بازی کردن، غذا خوردن و از این قبیل را نمی‌توانند به خوبی و کامل انجام دهند. اما آنقدر تلاش می‌کنند که موفق می‌شوند زیرا هنوز با معنی دلسردی و ناامیدی آشنا نشده‌اند. اما این مسئله با بالا رفتن سنشان تغییر می‌کند. دچار ترس‌هایی می‌شوند و شروع به مقایسه خودشان با همسالان خود می‌کنند. فشارهای مدرسه و درس‌هایشان هم هست. شما بعنوان والدین آنها باید بطور مداوم تشویقشان کنید که به راهشان ادامه داده، بیشترین تلاششان را به کار گیرند. باید به آنها نشان دهید که چقدر به وجودشان افتخار می‌کنید. وقتی می‌بینید خسته و ناامید شده‌اند، با هدایت و راهنمایی آنها و سوال پرسیدن از آنها به جای ارائه پاسخ سوالاتشان، به آنها کمک کنید. اگر در سن کم پشتکار داشتن را بیاموزند، در بزرگسالی افرادی پرتلاش و سخت‌کوش شده و یاد می‌گیرند که در هر کاری نهایت تلاششان را به کار گیرند.

 
۱۰. عشق
آخرین مورد که البته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، آموزش شور و عشق به فرزندان است: شور زندگی و عشق به مردم و چیزهایی که از آن لذت می‌برند. بدون عشق آنها زندگی بسیار عادی و رویاهایی معمولی خواهند داشت. عشق مجموعه‌ای از سایر ارزش‌هایی است که در بالا ذکر کردیم زیرا باعث می‌شود هیجان زندگی کردن داشته باشند و آنها را تشویق می‌کند آدم‌های بهتری باشند. با داشتن زندگی سرشار از شور و عشق و اشتیاق و عشق ورزیدن به فرزندانتان به آنها عشق را بیاموزید. برای حتی کوچکترین چیزها اشتیاق نشان دهید. انرژی شما به فرزندانتان منتقل خواهد شد زیرا به این ترتیب می‌بینند که چقدر زندگی فوق‌العاده و عالی است.

 
ارزش‌های دیگری هم هستند که بچه‌ها باید با آنها آشنا شوند اما اینها ۱۰ مورد از مهمترین ارزش‌های زندگی بودند که برایتان عنوان کردیم. یادتان باشد بچه‌های ما نیاز به راهنمایی ما دارند. ما بعنوان والدین آنها، بزرگترین الگوی آنها به شمار می‌رویم و وقتی خودمان با این ارزش‌ها زندگی کنیم، به آنها کمک خواهیم کرد زندگی خود را به خوبی شکل دهند.
اما بجز این 10 مورد، در زیر مهارت های دیگری را بصورت تیتر وار بیان می کنیم که خوب است به فرزندان خود آموزش دهید:
- گره زدن بند کفش
- شنا
- مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندانها بصورت روزانه
- دوچرخه سواری
- مرتب کردن تخت خواب
- مطالعه پیش از خواب
- آشپزی
- تماشای تلوزیون و بازی های کامپیوتری بصورت متعادل
- استعمال کرم ضد آفتاب
- دوختن دکمه لباس
- گفتن زمان با یک ساعت غیر دیجیتال
- گرفتن بینی با دستمال
- شستن ناحیه تناسلی از سمت جلو به عقب
- اتو کردن لباسها
- انتخاب وعده های غذایی سالم
- تعمیر شیر آبی که چکه میکند
- کنترل خود هنگام عصبانیت
- حل معما
- نقشه خوانی
- احترام گذاردن به بزرگترها
- عذرخواهی بعد از اشتباه
- استفاده از توالت عمومی
- شستن لباسها
- کاشتن گل و درخت
- داشتن اعتماد بنفس
- سخنرانی در یک جمع
- استفاده از وسائط نقلیه عمومی بجای خودروی شخصی
- تمیز کردن بهم ریختگی ها
- خاموش کردن همه لامپها قبل از ترک خانه
- لباس پوشیدن بر طبق مناسبت ها
- خواندن حداقل یک آهنگ بطور صحیح
- رقص
- آموزش نکات ایمنی یک رابطه جنسی بی خطر
- چه زمانی نه بگویند
- سرودن شعر یا غزل
- کسب درآمد مشروع
- پس انداز پول و خرج هوشمندانه
- برقراری تماس چشمی هنگام صحبت با دیگران
- پیدا کردن یک کتاب در کتابخانه
- کادو کردن یک هدیه
- خواندن روزنامه
- زمان گذاشتن برای افراد مستمند
- مستقل بودن و تکیه بر خود
- سرفه و عطسه در دستمال شخصی
- رهبری کردن یک گروه
- آموختن زبان دوم، بخصوص انگلیسی
- سؤال پرسیدن
- نگهداری از کودک
- مدیریت استرس
- تمایز خواسته ها از نیازها
- فن مذاکره و گفتگو
- نوشتن انشاء و مقاله
- جمع، تفریق، ضرب و تقسیم بدون استفاده از ماشین حساب
- کنار آمدن با افرادی که علاقه چندانی به آنها ندارند
- برخورد با اتفاقات دلخراش
- جشن گرفتن و تبریک گفتن به دیگران
- کنار آمدن با ناامیدی و ناکامی در عشق
- تعویض یک لاستیک پنچر
- استفاده از کپسول اطفاء حریق
- پختن کیک
- گوش دادن
- شطرنج

 


ادامه مطلب

پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:,

|
 

اگه می تونی تکرار کن

   

آیا تا به حال در جمع دوستان یا خانواده شما شخصی بوده که با گفتن یه جمله سخت شما رو تشویق به تکرار اون جمله کرده باشه؟ آیا تا به حال ضایع شده اید!؟ دیگر نگران نباشید! ما برای شما برنامه تلافی ویژه ای داریم مجموعه ای از جملات تکرار نشدنی براتون جمع آوری کردیم که شما را به جنگ با آنها تشویق میکند با ما همراه باشید در تکرار تکراری جملات سخت تکراری !


5 بار سریع بگو :
سه دزد رفتن به بز دزدی ُ یه دزد یه بز دزدید ُ یه دزد دو بز دزدید

5 بار بگو :
دستم در دبه بود دبه درش دستم بود !

3 بار بگو :
ﯾﻪ ﯾﻮﯾﻮﯼِ ﯾﻪ ﯾﻮﺭﻭﯾﯽ

5 بار بگو :
لای رولت رنده ی لیمو رفته

این جمله رو اگه 2 بار هم بتونی بگی هنر کردی :
چه ژست زشتی

3 بار تکرار کن :
دل به دلت دله این دله دل مرده بده بده دل که بد آورده

3 بار بگو :
سه سیر سرشیر سه شیشه شیر!

3 مرتبه تکرار کن :
لیره رو لوله لوله رو لیره

این جمله رو 5 بار تکرار کن :
ششلیک شنسل شنسل ششلیک

3 بار پشت سر هم بگو :
سپر عقب ماشین جلویی زد به سپر جلو ماشین عقبی

این جمله رو 5 بار تکرار کن :
کانال کولر تالار تونل

جمله سخت زیر رو 5 بار تکرار کن :
قوری گل قرمزی

5 بار سریع بگو :
افسر ارشد ارتش اتریش

5 بار بگو :
اگزیستانسیالیسم !

7 بار بگو :
شست، سشوار کرد

5 بار تکرار کن :
شیخ شمس علی در شمس آباد

3 بار سریع بگو :
6 سیخ جیگر سیخی 6 هزار

3 مرتبه سریع بگو :
تاجر تو چه تجارت می کنی، تو را چه که چه تجارت می کنم؟

7 بار سریع بگو :
لورل روی ریل راه میرفت

3 بار تکرار جمله سخت :
دختر خر ما تو دخل و خرج خیط کاشته بود

سریع و پشت سر هم چند بار بگو :
کارل و لرل کارها رو رله کردن

5 بار سریع بگو :
دزدی دزدید ز بز دزدی بزی عجب دزدی که دزدید ز بز دزدی بزی

5 بار تکرار کن :
سه دزد رفتن به بز دزدی یه دزد یه بز دزدید یه دزد دو بز دزدید

3 بار سریع بگو :
ششلیک شنسل، شنسل ششلیک

7 بار بگو سریع :
دستِ راستِ ماستِ سُسه

سریع 3 بار بگو :
کوکتل کتلت، کتلت کوکتل

هفت بار سریع بگو :
رالی لاری

به لنکنت زبون نیوفتی ! 5 بار بگو :
سمسار تو سمساریش پوست سوسمار داشت

حالا جمله زیر رو تکرار کن چند بار :
منوچهر با یه بقچه پر تربچه، توی باغچه، خورد پیازچه!

پشت سر هم 5 بار بگو :
ریله رو روله روله رو ریله

جمله زیر رو 3 بار تکرار کن :
انگور انبه ازگیل اورانگوتان

سین و شینت نزنه ایشالا 5 بار بگو :
سه سیخ سوشی، سیخی شیش هزار

سریع 5 بار بگو :
زیرۀ ریزه میزه از زیر میز می ریزه

زود، تند، سریع 3 بار بگو :
غولارو با قند گول می زنیم

7 بار زود بگو :
ریش شیری سیبیل شیری، سیبیل شیری ریش شیری

3 بار سریع بگو :
این باد چه بد باد بدی بود که من باد به بد بادی این باد دگر باد ندیدم

5 بار تکرار کن :
به نام وجودی که وجودم از وجود پر وجودش بوجود آمده است.

این جمله ترکی هست ، 5 بار بگو :
"سانجلاندرانلاردانده"
یعنی : این از اونها (میوه یا هر چیز دیگه ای) هست که اگه بخوریش دل درد میگیری.

و در آخر جمله انگلیسی زیر رو اگه یه بار هم بتونی بگی قبوله :
Three witches watch three Swatch watches, Which witch watch which Swatch watch
یعنی : سه جادوگر به سه ساعت سواچ نگاه میکنند؛ کدام جادوگر به کدام ساعت نگاه میکند

 

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:,

|
 

کوکنهوف ، بزرگترین پارک گلها در دنیا

       کوکنهوف ، بزرگترین پارک گلها در دنیا

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

کوکنهوف (Keukenhof) یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود معمولا از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع را می‌یابد. گفته میشود این پارک بزگترین پارک گل ها در دنیا است.

 

 

1wkM2APpnt.jpg

 

3eNOmAUmuE.jpg

 

5YnooJhC3B.jpg

 

6sE0onK0Hr.jpg

 

H6fNDBzK7i.jpg

 

QredsOPJs8.jpg

 

bfWyz1ITJz.jpg

 

eM35rTEBQI.jpg

 

f5fWjT8asO.jpg

 

gjwmArmMuM.jpg

 

meF8KUhaaz.jpg

 

tM4hnpxa3d.jpg

 

yKOpeHKIE3.jpg

 

zuLdbAEDwn.jpg




ادامه مطلب

چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:,

|
 

چهل درس برای قدرت یافتن در سختی های زندگی


                       ۴۰ درس برای قدرت یافتن در سختی‌های زندگی

 

 


 

گاهی اوقات برای اینکه بتوانید دوباره متولد شده و مدلی قوی‌تر و باهوش‌تر از خودتان شوید، باید اول کمی از درون فرو بریزید.

برای همه پیش می‌آید که در طول زندگی خود کسی که دوست دارند، به او نیاز دارند، یا چیزی که تصور می‌کردند برایشان می‌ماند را از دست بدهند. اما همین از دست دادن‌هاست که ما را قوی‌تر کرده و به سمت فرصت‌هایی برای رشد و شادی در آینده هدایت می‌کند.

در زیر درس‌های از زندگی برایتان عنوان می‌کنیم که کمکتان می‌کند با درکی بیشتر به جلو پیش روید.

۱. شما آن چیزی نیستید که در گذشته برایتان اتفاق افتاده.
گذشته شما هر چقدر هم که دردناک بوده باشد، آینده، روشن و پاک در مقابلتان است. شما دیگر عادت‌های گذشته‌تان نیستید. دیگر شکست‌های گذشته‌تان هم نیستید. دیگر آن چیزی نیستید که روزی دیگران با شما رفتار می‌کردند. شما همان چیزی هستید که همین الان تصور می‌کنید هستید. درست همان چیزی که همین الان مشغول انجام آنید.

۲. به چیزهایی فکر کنید که دارید، نه چیزهایی که ندارید.
شما همانی هستید که هستید و همان چیزهایی را دارید که همین الان دارید. آنقدرها هم نمی‌تواند بد باشد چون اگر غیر از این بود قادر به خواندن این مقاله در این لحظه نبودید. مسئله مهم این است که یک فکر مثبت پیدا کنید که الهام‌بخش شماست و به شما برای پیش رفتن در زندگی انگیزه می‌دهد. به این فکر بچسبید و روی آن تمرکز کنید. ممکن است تصور کنید که چیزهای زیادی ندارید یا اصلاً هیچ چیز ندارید، اما ذهنتان را دارید که می‌تواند به شما انگیزه دهد. برای پیش رفتن در زندگی همین برایتان کافی است.

۳. دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بخش طبیعی رشد و پیشرفت است.
بخشی از زندگی و رشد کردن تجربه، مشکلات غیرقابل‌انتظار است. آدمها کارشان را از دست می‌دهند، بیمار می‌شوند و گاهی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. وقتی جوان‌تر هستید و همه چیز خوب پیش می‌رود، تجسم این واقعیت تلخ کمی دشوار است. هوشمندانه‌ترین و گاهی سخت‌ترین کاری که در چنین موقعیت‌هایی می‌توانیم انجام دهیم این است که عصبانی شویم. باید بدانید که این خشم احساسی فقط همه چیز را بدتر می‌کند. و این اتفاقات بد آنقدرها هم که به نظر می‌رسند بد نیستند و حتی اگر اینطور باشند، فرصتی برای قوی‌تر شدن به ما می‌دهند.

۴. اشکالی ندارد که برای مدتی از هم بپاشید.
لازم نیست همیشه وانمود کنید که قوی هستید و هیچ نیازی نیست که مدام ثابت کنید که همه چیز خوب پیش می‌رود. همینطور نباید نگران باشید که بقیه چه فکری می‌کنند. اگر لازم است گریه کنید، اشک ریختن عملی کاملاً سالم است. هر چه زودتر این کار را بکنید، زودتر خواهید توانست دوباره لبخند بزنید. و لبخند زدن همیشه به معنی خوشحال بودن فرد نیست. گاهی اوقات به این معنی است که آنقدر قوی هستند که در مواجهه با مشکلاتشان لبخند بزنند.

۵. زندگی شکننده، ناگهانی و کوتاهتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.
ممکن است فردایی نباشد. همین الان یک نفر مشغول ریختن برنامه‌ای برای فردای خود است بدون اینکه بداند همین امروز می‌میرد. ناراحت‌کننده است اما واقعیت دارد. پس سعی کنید از زمانتان هوشمندانه استفاده کنید و قدر زندگی را بدانید. هر لحظه از زندگی هدیه‌ای است از جانب خداوند برای شما. سعی نکنید با مشغول کردن خود به مسائل ناراحت‌کننده آن را هدر دهید. وقتتان را صرف چیزهایی کنید که شما را به سمت مقصدی که در نظر دارید پیش می‌برد.

۶. گاهی اوقات شکست خواهید خورد.
هرچه سریعتر این مسئله را قبول کنید، سریعتر می‌توانید در زندگی پیش بروید. هیچوقت نمی‌توانید ۱۰۰٪ مطمئن شوید که کاری موثر خواهد بود اما می‌توانید ۱۰۰٪ مطمئن باشید که هیچ کاری نکردن هیچ تاثیری نخواهد داشت. کاری انجام دادن حتی اگر اشتباه باشد بسیار کارامدتر از هیچ کاری نکردن است. پس، از منطقه امنتان بیرون بیایید و امتحان کنید. یا موفق می‌شوید و یا یک درس زندگی می‌گیرید. در هر دو حال برنده خواهید بود.

۷. شما ظرفیت ساختن خوشبختی خود را دارید.
احساسات تغییر می‌کنند، آدمها تغییر می‌کنند، و زمان پیش می‌رود. می‌توانید به اشتباهات گذشته‌تان بچسبید یا اینکه آنها را رها کرده و خوشبختی خود را بسازید. لبخند یک انتخاب است نه معجزه. اشتباه نکنید و صبر نکنید تا کسی یا چیزی به سراغتان بیاید و شادتان کند. خوشبختی واقعی از درون شما به وجود می‌آید.

۸. خودتان را از نظر احساسی از مشکلاتتان جدا کنید. شما بسیار بزرگ‌تر از مشکلاتتان هستید. شما یک موجود زنده هستید که بسیار پیچیده‌تر از همه مشکلات شخصی‌تان در کنار هم است. و این یعنی شما بسیار قوی‌تر از آن هستید. شما توانایی تغییر دادن آنها را دارید.

۹. مشکلتان را بزرگ‌تر از چیزی که هست نکنید.
نباید بگذارید یک ابر سیاه همه آسمانتان را بپوشاند. خورشید همیشه در حال تابیدن روی قسمتی از زندگی‌تان است. گاهی‌اوقات باید احساستان را فراموش کرده و به این فکر کنید که لایق چه چیزهایی هستید.

۱۰. هر اتفاقی که می‌افتد، یک درس زندگی است.
هر آدمی که با او برخورد می‌کنید، هر چیزی که می‌بینید، همه، بخشی از تجربیات آموزنده شما از زندگی هستند. یادتان نرود که درس بگیرید، مخصوصاً وقتی اوضاع آنطور که شما می‌خواهید پیش نمی‌رود. اگر کاری که می‌خواستید را پیدا نکرده‌اید یا رابطه‌تان آنطور که می‌خواهید نیست، فقط به این معنی است که چیزی بهتر از آن، بیرون منتظر شماست. و درسی که گرفته‌اید اولین قدم برای پیش رفتنتان است.

۱۱. به هر مشکل مثل یک تکلیف مدرسه نگاه کنید.
از خودتان بپرسید، «این موقعیت چه درسی می‌خواهد به من بدهد؟» هر موقعیتی در زندگی ما درسی برای آموختن دارد. بعضی از این درس‌ها اینها هستند: قوی‌تر شوید. شفاف‌تر ارتباط برقرار کنید. به غریزه‌تان اعتماد کنید. عشقتان را ابراز کنید. ببخشید. بدانید چه زمان فراموش کنید. چیزی جدید را امتحان کنید.

۱۲. همه چیز تغییر می‌کند اما فردا دوباره خورشید از همان جای قدیمی طلوع خواهد کرد.
خبر بد: هیچ چیز دائمی و ماندگار نیست. خبر خوب: هیچ چیز دائمی و ماندگار نیست.

۱۳. دلسرد شدن و پیش رفتن دو چیز متفاوت هستند.
زمانی می‌رسد که از دنبال کردن آدمها یا تلاش برای حل مسائل خسته می‌شوید اما این دلسرد شدن نیست، این انتهای کار نیست. این یک آغاز تازه است. این درک این مسئله است که شما به افراد خاص و چیزهای خاص و مشکلاتی که برایتان به وجود می‌آورند نیاز ندارید.

۱۴. خودتان را از افراد منفی دور نگه دارید.
هر زمان که منفی‌های زندگی را از خودتان دور کنید، جا برای مثبت‌ها باز خواهد شد. زندگی بسیار کوتاه است که بخواهید وقتتان را با آدمهایی بگذرانید که خوشبختی و شادی را از شما می‌گیرند. از افراد منفی دوری کنید زیرا آنها اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس شما را از بین خواهند برد. خودتان را با افراد مثبتی مشغول کنید که بهترین‌ها را در شما می‌بینند.

۱۵. هیچ رابطه کاملی وجود ندارد.
چیزی به اسم یک رابطه کامل و ایدآل وجود ندارد. مسئله طریقه برخورد دو طرف با نواقص و عیب‌های دیگری در رابطه است که آن را ایدآل می‌سازد.

۱۶. خودتان را هم باید دوست داشته باشید.
یکی از دردناک‌ترین مسائل زندگی گم کردن خودتان در فرایند دوست داشتن یک نفر دیگر و فراموش کردن این است که خودتان هم فردی خاص هستید. آخرین باری که کسی به شما گفت شما را برای همانی که هستید دوست دارد چه زمان بوده است؟ آخرین باری که کسی به شما گفت که کاری را خوب انجام داده‌اید چه زمان بوده است؟ یا آخرین باری که کسی شما را جایی برده است که می‌داند آنجا بودن خوشحالتان می‌کند؟ آخرین باری که آن «کس» خودتان بوده‌اید چه زمان بوده؟

۱۷. اجازه ندهید دیگران برایتان تصمیم بگیرند.
گاهی اوقات باید طوری زندگی کنید که برایتان مهم نباشد دیگران درموردتان چه فکری می‌کنند و به خودتان ثابت کنید که بهتر از آن چیزی هستید که آنها تصور می‌کنند.

۱
۸. خشم شما را از بین می‌برد، نه آنها را.
دیگران را ببخشید و بگذرید، حتی اگر به دنبال طلب بخشش از شما نباشند. این کار را برای آنها انجام ندهید، برای خودتان انجام دهید. کینه‌ورزی از بین برنده خوشبختی است. این استرس اضافی را از زندگی‌تان بیرون بیندازید.

۱۹. شما تنها نیستید.
همه مشکلاتی دارند. از نگرانی برای یکی از دوستانتان نتوانید بخوابید. مشکل برای جمع و جور کردن خودتان بعد از اینکه کسی ناراحتتان می‌کند. احساس کمبود بخاطر اینکه کسی آنقدر دوستتان نداشته که با شما بماند. ترس امتحان کردن چیزی جدید به خاطر ترس از شکست. هیچکدام از اینها به معنی دیوانه یا ناکارآمد بودن شما نیست. فقط به این معنی است که شما یک انسان هستید و مثل بقیه انسان‌ها برای درست کردن خودتان به کمی زمان نیاز دارید. شما تنها نیستید. هرچقدر هم که درمورد موقعیتی که در آن گرفتار شده‌اید احساس ترس و ناراحتی کنید، خیلی‌های دیگر هم آن بیرون وضعیتی مشابه شما دارند.

۲۰. هنوز خیلی چیزها دارید که باید برای آنها قدردان باشید.
بااینکه دنیا پر از درد و ناراحتی است اما پر از آدمهای شجاعی هم هست که بر آنها غلبه می‌کنند. گاهی‌اوقات باید اتفاقاتی که افتاده را فراموش کنید و قدردان آن چیزهایی باشید که هنوز وجود دارند و به آینده بنگرید که چه چیزهایی برایتان به ارمغان خواهد آورد. حتی اگر شرایط سخت شود، باید به آینده نگاه کنید. همین دیشب گرسنه نخوابیده‌اید، جایی برای خوابیدن داشته‌اید، لباس امروز صبحتان را خودتان انتخاب کرده‌اید، به آب آشامیدنی سالم، امکانات پزشکی و به اینترنت دسترسی دارید، می‌توانید بخوانید و ...باید یادتان بیندازد که برای چیزهایی که دارید شکرگزار باشید.

۲۱. به امید درونی‌تان پر و بال دهید.
یک فقدان، نگرانی، بیماری، آرزوی بر باد رفته یا هر چیز ناراحت‌کننده دیگر، زخم درونی‌تان هر چه که باشد، لطفی در حق خودتان بکنید و یک لحظه در روز هم که شده مکث کنید، دست‌هایتان را روی قلبتان بگذارید و بلند بگویید، «امید اینجا هنوز زنده است».

۲۲. حقیقت تلخ بهتر از دروغ شیرین است.
باید بتوانید همه چیز را همانطور که واقعاً هست ببینید نه آنطور که آرزو دارید یا دوست دارید باشد.

۲۳. سخت می‌توان گفت تا چه اندازه به پیروزی نزدیک شده‌اید.
وصل کردن نقطه‌ها به هم و جلو رفتن تقریباً غیرممکن است اما وقتی به عقب نگاه می‌کنید، معنا و مفهوم پیدا می‌کند. موفقیت همیشه نزدیک‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد و خیلی ناگهانی وقتی اصلاً انتظارش را ندارید، از راه می‌رسد.

۲۴. به دست نیاوردن چیزی که می‌خواهید حکمتی دارد.
خیلی وقت‌ها نرسیدن به چیزی که می‌خواهید برایتان شانس می‌آورد زیرا مجبورتان می‌کند همه چیز را دوباره ارزیابی کنید و درهای جدیدی از فرصت و اطلاعات به رویتان گشوده خواهد شد.

۲۵. خنده بر هر درد بی‌درمان دواست.
گاهگاهی به خودتان بخندید. در هر موقعیتی که هستید، نکته‌ای خنده‌دار درمورد آن پیدا کنید. خوشبینی آهنربای شادی است. اگر مثبت بیندیشید، چیزها و آدمهای خوب به سمت شما کشیده خواهند شد.

۲۶. اشتباه کردن خیلی مهم است.
همه ما اشتباه می‌کنیم. اجازه می‌دهیم دیگران از ما سوءاستفاده کنند و خیلی چیزها را کمتر از آنچه که واقعاً شایسته‌مان بوده پذیرفته‌ایم. اما اگر به آن فکر کنید، از انتخاب‌های بدمان درس گرفته‌ایم و حتی بااینکه خیلی چیزها را دیگر نمی‌توانیم درست کنیم، اما الان دیگر برای آینده‌مان خیلی بهتر می‌دانیم. حالا قدرت بیشتری برای شکل دادن به آینده‌مان داریم. یادتان باشد، شکست، بر زمین افتادن نیست. شکست روی زمین نشستن است وقتی که فرصت بلند شدن داشته باشید.

۲۷. نگران بودن اتلاف انرژی است.
نگرانی مشکلات فردا را از بین نمی‌برد فقط قدرت شما را نابود میکند.

۲۸. حتی وقتی جلو رفتن سخت است، قدم‌های کوچک رو به جلو بردارید.
مخصوصاً در زمان‌هایی که چیز جدیدی امتحان می‌کنید، خیلی مهم است که مدام خودتان را به جلو هل دهید. چون شتاب حرکت  از همه چیز مهمتر است. حتی اگر با سرعت لاک‌پشت حرکت کنید، بالاخره به خط پایان خواهید رسید. زیرا هر قدم، شما را از جایی که دیروز بوده‌اید جلوتر می‌برد.

۲۹. همیشه کسانی خواهند بود که از شما خوششان نمی‌آید.
نمی‌توانید برای همه کس همه چیز باشید. هر کاری هم که بکنید، همیشه کسی خواهد بود که متفاوت با شما فکر کند. پس روی کاری که قلباً می‌دانید درست است تمرکز کنید. چیزی که بقیه درمورد شما فکر می‌کنند و به زبان می‌آورند، آنقدرها مهم نیست. آنچه که مهم است احساس خودتان نسبت به خودتان است.

۳۰. بدون کسی که فکر می‌کردید خیلی به او نیاز دارید، بسیار بهتر عمل می‌کنید.
واقعیت تلخ این است که، بعضی آدمها فقط زمانی کنارتان می‌مانند که به شما نیاز داشته باشند. وقتی دیگر برای رسیدن به اهدافشان مناسب نیستید، ترکتان می‌کنند. خوشبختانه اگر بتوانید با آن کنار بیایید، می‌توانید خیلی راحت این افراد را از زندگی‌تان بیرون کرده و دوستانی عالی را کنار خود نگه دارید که بتوانید همیشه روی آنها حساب کنید.

۳۱. فقط با خودتان رقابت می‌کنید.
هر زمان متوجه شدید که خودتان را با یکی از همکارانتان، همسایه، دوستتان یا یک فرد مشهور مقایسه می‌کنید، دست نگه دارید. باید درک کنید که شما متفاوت هستید و توانایی‌هایی متفاوت دارید، توانایی‌هایی که این افراد ندارند. وقت بگذارید و لحظه‌ای به همه توانایی‌های فوق‌العاده‌ای که دارید فکر کنید و برای آنها شکرگزار باشید.

۳۲
. نمی‌توانید همه اتفاقاتی که برایتان می‌افتد را کنترل کنید.
اما می‌توانید واکنش خودتان به آنها را کنترل کنید. زندگی همه آدمها نقاط مثبت و نقاط منفی دارد، اینکه شاد باشید یا نه بستگی به این دارد که روی کدام نقطه از زندگی‌تان متمرکز هستید. بعنوان مثال، آیا سرما خورده‌اید؟ این یک ویروس موقتی است که هیچ خطری برای سلامتی‌تان ندارد. یک مسابقه بسکتبال را از دست دادید؟ می‌توانید عصرتان را کنار دوستانتان خوش بگذرانید. پس‌اندازتان در  بازار بورس افت کرده‌ است؟ دوباره بالا خواهد آمد و علاوه بر این، خیلی عالی است که آنقدر خوش‌شانس هستید که توانسته‌اید پولی پس‌انداز کنید درحالیکه بقیه افراد به زور خرجشان را با دخلشان جور می‌کنند.

۳۳. زندگی آسان نیست.
اگر انتظار داشتید اینطور باشد، موجب ناامیدی خودتان خواهید شد. رسیدن به هر چیز باارزشی در زندگی نیازمند تلاش است. پس هر روزتان را با این آمادگی شروع کنید که مسیری بیشتر از دیروزتان را بدوید و سخت‌تر بجنگید. از اینها گذشته، دقت کنید که تلاش‌هایتان با اهدافتان هم‌خوان باشند. آسان نیست اما در آخر ارزشش را خواهد داشت.

۳۴. آینده‌تان پاک خواهد بود.
هرچقدر هم که گذشته‌تان آلوده بوده باشد، آینده‌تان هنوز حتی یک لکه ندارد. زندگی هر روزتان را با تکه شکسته های دیروزتان شروع نکنید. به عقب نگاه نکنید مگر اینکه چشم‌اندازی زیبا باشد. هر روز یک شروع تازه است. هر صبح که از خواب بیدار می‌شویم، اولین روز از باقی عمرمان است. یکی از بهترین راه‌ها برای گذشتن از مشکلات گذشته این است که همه توجه و تمرکزتان را روی کاری جمع کنید که خودتان در آینده برایش متشکر خواهید بود.

۳۵. اسیر نشده‌اید.
فقط لازم است که بعضی چیزها را دوباره یاد بگیرید. همه ما شک و تردیدهایی داریم که به ما احساس اسارت می‌دهد. اگر به توانایی خود برای گرفتن یک تصمیم مهم شک داشته باشید، این را در نظر بگیرید: مطمئناً اگر پرنده‌ای با بال‌های سالم در قفسی گرفتار شود، به توانایی خود برای پرواز کردن شک خواهد کرد. شما هنوز بال‌هایتان را دارید، اما عضلاتتان برای پرواز ضعیف شده‌اند. آنها را تمرین دهید و آرام بکشید. به خودتان زمان دهید. مطمئناً می‌توانید دوباره پرواز کنید.

۳۶. هر چیز در زندگی دو جنبه دارد. یک دلیل خوبی وجود دارد که چرا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم لذت را بدون احساس درد تجربه کنیم؛ شادی بدون ناراحتی؛ اعتماد بدون ترس؛ آرامش بدون بیقراری؛ پیشرفت بدون دلسردی؛ زندگی دو روی سکه دارد نه یکی.

۳۷. همیشه حق انتخاب دارید.
شرایط هر چه که باشد همیشه حداقل دو انتخاب پیش رویتان است. اگر نتوانید چیزی را از نظر فیزیکی تغییر دهید، می‌توانید فکر خودتان را نسبت به آن تغییر دهید. می‌توانید در تاریکی بنشینید یا اینکه نور درونی‌تان را پیدا کنید و تکه‌های قوی از خودتان را که قبلاً نمی‌دانستید وجود دارند پیدا کنید. یک بحران را می‌توانید دعوتی برای یاد گرفتن یک چیز تازه ببینید.

۳۸. وقتی در تاریکی هستید، دیگران را به داخل راه بدهید.
شاید نتوانند شما را از دل تاریکی بیرون بیاورند، اما نوری که موقع ورودشان با خود داخل می‌آورند می‌تواند نشانتان دهد که در کجا است.

۳۹. اگر سوالات منفی بپرسید، پاسخ منفی دریافت خواهید کرد.
هیچ پاسخ مثبتی برای «چرا من؟» «چرا من نه؟» «چی میشد اگه؟» وجود ندارد. آیا به کسی اجازه می‌دهید که سوالات ناراحت‌کننده‌ای که بعضی اوقات از خودتان می‌پرسید، کسی از شما بپرسد؟ مطمئناً خیر. پس از این سوالات دست بکشید و آنها را با سوالاتی مثبت که شما را به سمت جهتی مثبت هدایت کند جایگزین کنید. مثلاً «من از این تجربه چه درسی گرفتم؟» «من روی چه چیزهایی کنترل دارم؟» «برای جلو رفتن چه می‌توانم بکنم؟»

۴۰. پایان یک شروع تازه است.
با خودتان بگویید، «گذشته عزیز، بخاطر همه درس‌هایی که به من دادی متشکرم. آینده عزیز من آماده‌ام!» چون یک شروع عالی همیشه در نقطه‌ای اتفاق می‌افتد که فکر می‌کردید پایان همه چیز است.


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:,

|
 

با عجیب ترین ساختمانهای جهان آشنا بشویم

   با عجیب‌ترین ساختمان‌های جهان آشنا شوید

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

زیبایی نمای ساختمان‌ها تنها برای فراهم آوردن رفاه و راحتی ساکنان آن نیست. تجلی ظاهری شهرهایی که در آنها زندگی می‌کنیم به نوعی ترسیم کننده روحیه ساکنان آنها است و سبک‌های گوناگون معماری در وهله اول، چشمان نظاره گر و کنجکاو این ساکنان را به خود معطوف ساخته و سعی در جلب رضایت و خشنودی آنان دارد. در ادامه شما را با تعدادی از بناهای دیدنی و در عین حال عجیب از سرتاسر جهان آشنا می‌کنیم. شاید روزی شما هم تمایل داشتید آنها را از نزدیک ببنید، پس با ما همراه شوید.

 

خانه سنگی، گیمارژ، پرتغال

strange-buildings-1

این خانه از تلفیق دو تکه سنگ بزرگ و اتصال آنها با کمک سیمان به یکدیگر ساخته شده است. نمای ظاهری آن بیننده را به یاد خانه سنگی فلینت‌ستون انداخته و همین ویژگی گردشگران زیادی از سراسر دنیا را جذب آن نموده است.

 

کتابخانه کانزاس سیتی، میسوری، ایالات متحده

strange-buildings-2

کتاب‌هایی که در یک ردیف به صف شده‌اند ایده معماری نمای ساختمان کتابخانه‌ای در شهر کانزاس سیتی است. ایده‌ای طبیعی و در عین حال خلاقانه که بهترین شیوه برای طراحی و ساخت نمای یک کتابخانه به شمار می‌رود. 22 عنوان کتاب مختلف از ژانرهای گوناگون در این نمای مفهومی به کار برده شده‌اند.

 

موزه آثار شگفت انگیز (Wonderwork)، نمایشگاه علوم

strange-buildings-3

نمایشگاه علوم تعاملی در اصل شامل 4 ساختمان مجزا است که در فلوریدا، تنسی و کارولینای جنوبی واقع شده‌اند. معمار و طراح آن تری نیکولسون بوده است. این موزه خانوادگی با فضاسازی‌های قابل توجه در زمینه علومی همچون فیزیک و ریاضی خدمات رسانی کرده و برای بازدیدکنندگان فضایی تعاملی به وجود آورده‌اند که مستلزم مشارکت فعال و سازنده آنان است.

 

موزه موزیک تجربی، سیاتل، واشنگتن

strange-buildings-4

زادگاه گرانج (گروه راکی که در اواسط دهه 1980 در ایالت واشنگتن شروع به فعالیت کردند) احترامات ویژه‌ای نثار موسیقی می‌کند. این موزه مکانی است که به طور ویژه به فرهنگ معاصر توجه دارد. این ساختمان در سال 2000 با همکاری و سرمایه گذاری مشترک مایکروسافت و پل آلن پایه گذاری شد. در اینجا برای علاقمندان، برنامه‌های آموزشی گوناگونی در نظر گرفته شده، همچنین به عنوان محلی برای ارائه آثار موسیقی‌دانان محلی و بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروه‌های محلی معروفی همچون جیمی هندریکس، رولینگ استونز، نیروانا در این موزه جایی برای خود دارند. این مکان با اسامی دیگری همچون موزه علمی -تخیلی و تالار مشاهیر نیز شناخته می‌گردد.

 

کلیسای هال‌گریمور، ریکژاویک، ایسلند

strange-buildings-5

این کلیسای لوتری 74.5 متر ارتفاع داشته و بزرگترین کلیسای ایسلند به شمار می‌رود. ساخت آن 38 سال به طول انجامید. نمای ظاهری آن شبیه به جریان گدازه‌ای بازالتی طراحی شده که به نوعی چشم انداز غالب کشور ایسلند محسوب می‌شود. ساخت این بنای تاثیر گذار در سال 1986 به پایان رسید.

 

قصر ایده‌آل، Hauterives، فرانسه

strange-buildings-6

ساخت این بنا در آوریل 1879 توسط نامه رسان فرانسوی فردریک چیول آغاز شد. الهام بخش او در طراحی نمای آن اشکال عجیب سنگی بوده‌اند. این کاخ یکی از نمونه‌های معماری بی‌تکلف بوده و آمیزه‌ای از سبک‌های گوناگون معماری در ساخت آن مشاهده می‌گردد.

 

برج دینامیک، دوبی، امارات متحده عربی

strange-buildings-8

این آسمانخراش 420 متر ارتفاع و 80 طبقه دارد. دیوید فیشر معمار ایتالیایی طراحی و ساخت آن را برعهده داشته است. ظاهر این آسمانخراش هر دقیقه تغییر می‌کند. هر طبقه آن به صورت مجزا و هر سه ساعت یکبار 360 می‌چرخد.

 

ساختمان حلزونی، دارمشتات، آلمان

strange-buildings-9

این بنا که ظاهری سرگرم کننده و جالب دارد طرحی از هنرمند معروف اتریشی (Friedensreich Hundertwasser) است. در اصل این ساختمان از 105 آپارتمان تشکیل شده است. شکل ظاهری آن یو شکل بوده و در قسمت پشت بام حلزونی شکل و شیب دار آن بوته، درخت و گل‌های فراوانی کاشته شده است.

 

کاسا میلا (Casa Mila) ، بارسلونا، اسپانیا

strange-buildings-10

این ساختمان نمونه‌ای کامل از سبک معماری خاص آنتونی گائودی معمار معروف اسپانیایی است که طراحی کلیسای معروف خاندان مقدس را نیز برعهده داشته است. در حقیقت این معمار برجسته بارسلونا را از ایده‌های بکر و خلاقانه خود لبریز نموده است. این بنا در فهرست میراث جهان یونسکو قرار دارد.




ادامه مطلب

چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:,

|
 

مجسمه های آجری جالب ودیدنی


       مجسمه های آجری جالب و دیدنی

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

Brad Spencer هنرمند و مجسمه سازی از کارولینای شمالی است. او دیدش را به آجر ها فراتر از خانه ها و مخرب های محیط زیست برده است و با آجر ها مجسمه های زیبایی خلق کرده است.

 

2XRZrd0gIM.jpg

 

7MOlj9clvs.jpg

 

8iWSxnGOav.jpg

 

CDeX6YYfj3.jpg

 

GohYvvxaNb.jpg

 

IFyQ1OSODa.jpg

 

IXN8Ny3uBL.jpg

 

JThJZK1s9a.jpg

 

K3SpSbRHAl.jpg

 

K4h9tBlBFP.jpg

 

RyiPFOAgcy.jpg

 

UgQOgOkIB1.jpg

 

X2Sck3A2rb.jpg

 

XIDYq6QX0G.jpg

 

XMxKCMbWUG.jpg

 

d2K9gHWv7m.jpg

 

gXBbT5TrrY.jpg

 

lNSJ40IV1c.jpg

 

nSWhOa8M9N.jpg

 

nXauQpnrQu.jpg

 

pjr94U7RUa.jpg

 

s9Mo2N9mFq.jpg

 

u445cpYVOz.jpg

 

vynbSpqtnI.jpg

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:,

|
 

آرامبخش ترین مناطق جهان

   آرامش‌بخش‌ترین مناطق جهان

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

برای تعطیلات بهاره چه فکری کرده‌اید؟ اگر از آلودگی و شلوغی شهرهای پرجمعیت خسته شده یا نیاز به تغییر آب‌و‌هوا دارید، شاید مقصد بعدی شما هم یکی شهرها و مکان‌هایی باشد که قصد معرفی آنها را داریم. در این سفرنامه کوتاه، شما را با تعدادی از مناطق زیبا و آرامش‌بخش دنیا آشنا می‌کنیم

تعطیلات یعنی مجالی برای دور شدن از شلوغی و شتاب حاکم بر زندگی امروز ما و اینکه تمامی استرس‌ها را برای مدتی هر چند کوتاه، کنار بگذاریم؛ و بهترین روش برای این کار، سفر به مناطق آرامش‌بخش جهان می‌باشد. این مناطق به داشتن سواحل تمیز، جنگل‌های بکر و دست نخورده، جمعیت توریستی اندک و البته آب‌و‌هوای مناسب  برای فعالیت در هوای آزاد، به خود می‌بالند. از جزایر ویرجین گرفته تا بالی و حتی جزیره مرموز ایستر، مقصدهای توریستی مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب به شمار می‌روند.


کوای

 kauai-most-relaxing-places-in-the-world

کوای قدیمی‌ترین جزیره در میان مجموعه جزایر هاوایی بوده و در آن بر خلاف سایر جزایر، از اقامتگاه‌های مجلل و سواحل شلوغ خبری نیست. پس در واقع این جزیره چه چیزی برای عرضه دارد؟ سواحلی بکر و  طبیعتی دست نخورده. اینجا مکانی ایده‌آل برای آندسته مسافرینی است که می‌خواهند فقط استراحت کرده و از هیاهوی معمول تعطیلات به دور باشند. در این جزیره، تنها دو اتوبان وجود داشته و می‌بایست برای بازدید از بیشتر نقاط دیدنی پیاده روی کرد. در واقع این محل، پاداش کسانی است که می‌خواهند یک روز کامل در دل طبیعت، به حال خود رها شوند.


جزیره وانوآ لوو(Vanua Levu) ، فیجی

vanua-levu-island-fiji-most-relaxing-places-in-the-world

فیجی به عنوان یکی از آرامش‌بخش ترین اماکن جهان معروف شده است؛ بویژه این جزیره که دومین جزیره بزرگ فیجی است. اما مزیتی که این جزیره را برای مسافرین خسته  ایده‌آل نموده، حس آسودگی خاطر و انزوایی است که برای آنان به ارمغان می‌آورد. مسافران می‌توانند تمام روز در ساحل لم داده، از قلمروی کوهستانی دیدن کنند یا شاید هم به غواصی در میان صخره‌های مرجانی بپردازند. این اقامتگاه تفریحی، به دلیل تجربیات غواصی غیر معمول‌ش  هم به شهرت رسیده است و مردم محلی آن را "بهشت گمشده "می‌نامند.


جامائیکا

jamaica-most-relaxing-places-in-the-world

اگر در جستجوی منقطه‌ای مناسب برای استراحت و تفریح هستید، چرا سری به جامائیکا نمی‌زنید؟ برای دوست‌داران آرامش جایی بهتر از این کشور نیست. مهمانان می‌توانند در سواحل اردو زده، در مهمانی‌های شبانه که در ساحل برگزار شده و با آهنگ‌های شاد جامائیکایی همراهی می‌شوند، شرکت نموده یا به کوهستان آبی سفر کنند. از آنجایی که در این ناحیه وضعیت اقلیمی مناسبی حکفرماست، فعالیت‌هایی که در هوای آزاد انجام می‌شوند، همچون پیاده‌روی یا تجربه کردن ورزش‌های آبی برای نخستین بار، لذت بخش‌تر خواهند بود. همچنین در این ناحیه استراحت‌گاه‌های متفاوت با قیمت‌های مناسب برای هر بودجه‌ای وجود دارند. پس چه بوجه کمی داشته و چه قصد استراحت در یک هتل 5 ستاره را داشته باشید، جامائیکا با رویی باز از شما استقبال می‌کند.


تبت

tibet-most-relaxing-places-in-the-world

تکنیک استادانه زِن و تجربه ریلکسیشن عمیق را می‌توان تنها در این نقطه از جهان به دست آورد. اینجا مقصد نهایی کسانی است که مایلند "زِن" (Zen) یاد بگیرند؛ مکتب فکری خاص که طرفداران بودا از قرن هفتم پس از میلاد تا کنون از آن پیروی می‌کنند؛ از این رو می‌توان انتظار مکانی آرام و دوستانه را داشت. علاوه بر این مسافرین می‌توانند در دل کوهستان اطراق نمود یا با مردم محلی معاشرت کنند تا با فرهنگ این مردمان بهتر آشنا شوند. گردشگران زیادی به این ناحیه سفر نمی‌کنند؛ پس می‌توان به دور از هیاهو و ازدحام، از تعطیلات لذت برد.


بورا بورا(Bora Bora)

bora-bora-most-relaxing-places-in-the-world

بورا بورا جزیره‌ای است از مجموعه جزایر پولینزی متعلق به کشور فرانسه که در اقیانوس آرام و در نزدیکی استرالیا قرار گرفته است. از زمان راه‌اندازی‌اش به عنوان مقصدی توریستی تا کنون، بیشتر به دلیل ستارگان مشهوری که برای فرار از فلش دوربین خبرنگاران به آنجا فرار می‌کنند، به شهرت رسیده است. اینجا مکانی است مناسب برای افرادی که طالب تعطیلاتی توأم با آرامش و دور از شلوغی و شتاب زندگی شهری هستند. در کنار این آب‌های زلال، فعالیت‌هایی همچون اردو زدن و پیاده‌روی هم از دیگر دلایل جذابیت این جزیره به شمار می‌روند. اگرچه دراز کشیدن در ساحل برای تمام روز، خود به تنهایی تفریحی مناسب می‌باشد.


سنت وینسنت و گرنادین(St. Vincent, the Grenadines)

st-vincent-and-the-grenadines-most-relaxing-places-in-the-world

سنت وینسنت و گرنادین جزیره‌ای است کوچک در دریای کارائیب که در جنوب سنت لوچیا و باربادوس قرار گرفته است. اینجا هم شرایط اقلیمی خوبی برای فعالیت‌های بیرون از منزل حکم‌فرماست. به علاوه از زمانی که هزینه اقامت در آن بالا رفت، تعداد گردشگران کمتری به آن رفت و آمد می‌کنند. از این جهت می‌توان از تعطیلاتی کاملا متعلق به خود لذت برد. همچنین تفریحات آبی همچون اسکی، معاشرت با مردم بومی که فوق‌العاده مؤدب هستند و غواصی در میان صخره‌های مرجانی، از دیگر تفریحات مرسوم این جزیره به شمار می‌آیند. اینجا همه چیز برای احساس آرامشی کامل، در دسترس مسافران است.


سیشل

syechelles-most-relaxing-places-in-the-world

سیشل زنجیره‌ای است متشکل از 115 جزیره که در اقیانوس هند قرار گرفته‌اند. این ناحیه به عنوان جزایر گرمسیری به شهرت چندانی دست نیافته و هنوز جای رشد و توسعه بیشتری دارد. از این مقدمه می‌توان چنین نتیجه گرفت: جزایری بکر که دست بشر هنوز اقدام به تغییر آن نکرده و سواحلی که هنوز رنگ آلودگی به خود ندیده‌ و با مجموعه ساختمان‌های تجاری به اشغال در نیامده‌اند، در انتظار گردشگران و مسافرین خسته هستند. اینجا برای کسانی که قصد گشت‌و‌گذار در جزیره‌ها را دارند، مکانی ایده‌آل می‌باشد. به عنوان یک راهنمایی توریستی می‌توان گفت سفر در این جزایر لذت‌بخش و مسیریابی در آنها بسیار ساده است.


جزیره ایستر، شیلی

easter-island-most-relaxing-places-in-the-world

جزیره مرموز ایستر در کشور شیلی، بهترین جا برای برخورداری از اوقاتی آرام است؛ علاوه بر این که تعداد توریست اندکی به این جزیره سفر کرده و در نتیجه از دیگر نقاط توریستی خلوت‌تر  می‌باشد. در این جا شما سرهای حجاری شده و سنگی بزرگی را می‌بینید که در نقاط مختلف جزیره قرار گرفته‌اند و در باور بومیان قدیم، خدایان آنها محسوب می‌شدند. فرضیه‌های گوناگونی پیرامون نحوه و دلیل ساخت این سازه‌ها وجود دارند؛ اما هنوز اطلاع ما در موردشان بسیار اندک و ناچیز است.


جزایر ویرجین، بریتانیا

alt

تجربیات مربوط به جزایر کارائیب را می‌توان با تجربه جزایر ویرجین کامل‌تر کرد. مهمانان این جزایر می‌توانند از انواع گوناگونی از فعالیت‌های خلاقانه استفاده کرده و در کنار آنها از شنا و غواصی در آب‌های زلال لذت ببرند. مسافران با بازدید از آثار باستانی باقیمانده از کلیسای سنت فیلیپ که در جزیره تورتولا (Tortola) قرار گرفته، سفری آموزنده در تاریخ و فرهنگ غنی این ناحیه خواهند داشت. همچنین می‌توان با غواصی در عمق اقیانوس، از لاشه کشتی‌های غرق شده در این نواحی نیز دیدن کرده یا در جستجوی اشکال سنگی منحصر بفرد اعماق غارها را مورد کند و کاو قرار داد.

 

بالی، اندونزی

bali-most-relaxing-places-in-the-world

انتخاب اصلی اکثر مردم برای سپری کردن تعطیلاتی سرگرم کننده، بالی در کشور اندونزی است. بالی که در بخش آسیایی اقیانوس آرام قرار گرفته است، جایی است که افراد می‌توانند از تجربه‌ای کاملا شرقی لذت ببرند. گردشگران در طول این سفر با فرهنگ غنی، اما ساده این مردمان آشنا شده و راه و رسم زندگی آنان را بهتر درک می‌کنند. همچنین از معابد و اماکن تاریخی این کشور دیدن کرده و در سواحل و استراحت‌گاه‌ها، اوقاتی آرام را سپری می‌کنند و از چشمه‌های آب معدنی سرگرم‌کننده و ماساژ درمانی حین نوشیدن لیوانی معجون خنک، لذت می‌برند. اینجا به دلیل خانه‌های ویلایی قشنگ، به شهرت رسیده؛ جایی که شما از مناظری بدیع در روز و شب بهره‌مند می‌شوید.

 


ادامه مطلب

سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:,

|
 

اعداد شگفت‌انگیزی که جهان بر پایه آنها شکل گرفته

 


 

اعداد شگفت‌انگیزی که جهان بر پایه آنها شکل گرفته و به حیات خود ادامه می‌دهد!

جهان بر پایه‌ی شش عدد بنا نهاده شده است که اگر هر کدام از این اعداد حتی به مقدار بسیار ناچیز متفاوت بودند، اکنون هیچ جهان وجود نداشته و بشری هم موجودیت نداشت.

لرد مارتین ریس ستاره‌شناس سلطنتی انگلستان و استاد دانشگاه کمبریج، در کتاب خود (تنها ۶ عدد) آورده است که تنظیم دقیق جهان به گونه‌ای‌ که حیات در آن امکان‌پذیر باشد، تصادفی نیست.

مسئله این است که تصادفات بسیار زیادی رخ داده‌اند تا جهان در چنین شرایط کنونی قرار گرفته و حیات امکان‌پذیر شده است. مارتین ریس با تحقیقات و مطالعات بسیار تلاش کرده است تا با مقداردهی به برخی از این مفاهیم، دلایل خود را تحکم بخشد.

او ادعا می‌کند که جهان تحت حکومت و کنترل شش عدد است. اعدادی که هر کدام از آنها قابل اندازه‌گیری بوده و مقدار دقیقی دارند.

از نظر او این ۶  عدد باید به گونه‌ای خاص و دقیق باشند تا شرایط حیات را فراهم کنند. در غیر این‌صورت، یعنی تنها با کمترین کم و کاستی در آنها منجر به جهان‌های عاری از حیات خواهد شد.

 

تنها ۶ عدد

او در کتاب خود این اعداد را اینگونه معرفی می‌کند:

 

عدد اپسیلون:

این عدد برابر با ۰۰۰۷/ است. اپسیلون مقدار نسبی هیدروژنی است که در انفجار بزرگ از طریق هم جوشی به هلیوم تبدیل می‌شود. اگر این عدد به جای ۰۰۰۷/، عدد ۰۰۰۶/ بود، باعث تضعیف نیروی هسته‌ای شده و به این ترتیب پروتون‌ها و نوترون‌ها به یکدیگر وابسته نمی‌شدند.

دوتریوم که (دارای یک پروتون و یک نوترون) است، نمی‌توانست شکل بگیرد. بنابراین عناصر سنگین تر هرگز در ستاره‌ها بوجود نمی‌امدند.

همچنین، اتم‌های بدن ما هرگز شکل نگرفته و کل جهان به هیدروژن تبدیل می‌شد. جالبه نه؟! حال، اگر ابسیلون برابر ۰۰۰۸/ بود، آنگاه هم‌جوشی چنان سریع صورت می گرفت که هیچ هیدروژنی از انفجار بزرگ باقی نمی‌ماند و امروزه ستاره‌ای وجود نداشت که به سیارات انرژی بدهد.

 

عدد N :

عدد N برابر است با ۱۰ به توان ۳۶ که با قدرت نیروی الکتریکی تقسیم بر قدرت گرانش برابر است. این عدد نشان می‌دهد گرانش تا چه حد ضعیف است. اگر عدد N از این کمتر بود آن گاه ستارگان نمی‌توانستند متراکم شده و دماهای زیاد برای هم‌جوشی ایجاد کنند. بنابراین ستارگان دیگر نمی‌درخشیدند و سیارات درون سیاهی سردی فرو می‌رفتند.

اما اگر گرانش حتی ذره‌ای قوی‌تر بود، ستارگان بسیار سریع گرم شده و سوخت خود را چنان سریع می سوزاندند که حیات هرگز فرصت آغاز پیدا نکند.

 

عدد امگا:

این عدد چگالی نسبی جهان است. اگر امگا از این رقمی که هست، کوچک‌تر بود، جهان بسیار سریع منبسط و سرد می‌شد. ولی اگر امگا خیلی بزرگ‌تر از این رقم بود، جهان قبل از اینکه فرصت حیات پیدا کند از هم فرو می پاشید.

 

عدد لاندا:

لاندا عدد ثابت کیهانی است که سرعت جهان را تعیین می‌کند. اگر این عدد تنها به مقدار کمی بزرگ‌تر بود با نیروی ضد گرانشی که ایجاد می کرد و جهان از هم می پاشید. یعنی با سرعت تمام به حالت انجماد بزرگ فرو می‌رفت که در نتیجه حیات را غیر ممکن می‌کرد.

اما اگر اینعدد ثابت کیهانی عددی منفی و کتر از این رقم بود، جهان به شدت متراکم شده و قبل از اینکه حیات شکل بگیرد دچار فروپاشی بزرگ می‌شد.

 

عدد Q:

این عدد، دامنه‌ی اختلالات موج در تابش ریز موج پس زمینه است که برابر با ۱۰ به توان ۵- است. اگر این عدد کمی کوچک‌تر از این بود، آنگاه جهان به شدت یکنواخت شده و توده‌ی بیجانی از گاز و غبار که هرگز به شکل کهکشان‌ها و ستاره‌های امروزی در نمی آمد.

در این صورت جهان یکنواخت، بی‌معنی و عاری از حیات می‌شد. حال، اگراین عدد بزرگتر از این مقدار بود، آنگاه در تاریخ جهان ماده زودتر به شکل ساختارهای بزرگ ابرکهکشانی متراکم  تبدیل می‌شد.

 

عدد D :

این عدد، تعداد ابعاد فضا است. اگر فضا یک بعدی باشد، احتمالا حیات نمی‌تواند وجود داشته باشد. زیرا در این صورت محنویات جهان چیز قابل توجهی نخواهد بود.

ذرات بدون هیچ برهم‌کنشی از کنار یکدیگر عبور می‌کردند. بنابراین می‌توان گفت؛ جهان‌هایی که در یک بعد وجود دارند، نمی‌توانند حیات داشته باشند.

فضاهای دو بعدی نیز با این مشکل مواجه هستند و شکل‌های مختلف حیات در این فضا، نهایتا متلاشی یا تجزیه می‌شوند. از نظر علم زیست شناسی نیز هوش نمی‌تواند در کمتر از سه بعد وجود داشته باشد.

در فضای چهار بعدی، مشکل دیگری وجود دارد، سیاره‌ها دیگر در مدار خود به دور خورشید  قرار نخواهند گرفت. قانون جذر معکوس نیوتون با قانون مکعب معکوس جایگزین  خواهد شد و به بیان دیگر، عدد سه در ابعاد فضایی عددی ویژه است. یعنی دقیقا در فضای سه بعدی می‌توان به جستجوی حیات پرداخت.




ادامه مطلب

سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:,

|
 

خوراکی های آرام کننده مغز


            خوراكي هاي آرام كننده مغز را بشناسيد

 

 


 

عوامل استرس از و بر هم زننده آرامش فكر و ذهن فقط محدود به عوامل روحي ـ رواني نيستند، گاهي اوقات كمبود برخي مواد مغذي در بدن نيز مي توانند عامل به وجود آورنده استرس باشند. فشارها و تنش ها روح ما را خسته و ذهن ما را تخريب مي كنند و همچنين توانايي مقابله با بيماري ها را از بين مي برند ولي با تغذيه مناسب و متعادل مي توانيد با اين مواد مقابله كنيد.

مثلاً كمبود آهن مي تواند جريان اكسيژن در بافت ها را كاهش دهد و خون كمتري به مغز برسد و به همين دليل بيشتر احساس خستگي، حساسيت و زودرنجي كنيد و البته تمركز كمتري نيز داشته باشيد. در يك رژيم غذايي حاوي چربي ها كه از سبزي ها (روغن ها و دانه ها) به دست مي آيد، سيستم دفاعي بدن تحريك مي شود و با يك غذايي حاوي چربي هاي اشباعي (كه از چربي هاي حيواني به دست مي آيد) بيشتر مستعد ابتلا به بيماري ها مي شويم. تحقيقات نشان مي دهند كه افراد سالم در برنامه غذايي شان غلات و سبزي هاي بيشتري گنجانده اند (مخصوصاً انواع ارگانيك) اين مواد غذايي فيبر بيشتري دارند و حاوي چربي هاي طبيعي هستند.

علائم كمبود ويتامين ها و املاح در بدن شامل افسردگي، نگراني و دلهره، مشكلات مربوط به معده و دستگاه گوارش و كم خوابي و بدخوابي است. تمام اين موارد باعث مي شوند كه استرس ها به شدت زياد شوند و عملكرد مغز نيز مختل شود. براي برطرف كردن اين مسئله بايد از مواد مغذي مقابله كننده با استرس بيشتر استفاده كنيد.
 


ويتامين هاي گروه B


اين ويتامين ها مي توانند از سيستم عصبي بدن محافظت كنند و ذهن را آرام كنند و با نگراني ها حساسيت ها، دلهره ها، تشويش ها و... مقابله كنند. ويتامين هاي اين گروه براي تبديل كربوهيدرات ها و چربي ها به انرژي ضروري هستند.
 


ويتامين C


وقتي كه تحت استرس بسيار زياد هستيد، ميزان ويتامين C در بدن تان كاهش چشمگيري پيدا مي كند بنابراين وقتي دچار استرس و دلهره مي شويد، به سراغ مواد غذايي حاوي ويتامين C برويد. ويتامين C باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي شود زيرا هورمون هاي بدن به هنگام استرس به سيستم دفاعي آن حمله ور مي شوند. اين ويتامين در اغلب ميوه ها و سبزي ها يافت مي شود مثل مركبات، توت فرنگي، كيوي، مويز، پرتقال، گوجه فرنگي و فلفل قرمز.
 


آرد جوي دوسر


آرد جوي دوسر يكي از بهترين غلات است و مي تواند استرس را كاهش دهد. اين نوع از غلات سرشار از ويتامين E، روي و كربن هيدرونيت است.
اگر شب ها به اندازه كافي نمي خوابيد، بهتر است هر روز سه وعده از آرد جوي دوسر استفاده كنيد تا مشكل بدخوابي شما رفع شود.
 


ويتامين ۵B


۵B براي مقابله با استرس هاي حاد و ۶B براي بهبود عملكرد سيستم عصبي مفيد هستند و وقتي كه با ۱۲B تركيب مي شوند باعث افزايش توليد و ترشح سروتونين مي شوند. سروتونين هورموني است كه به ما آرامش بيشتري مي دهد. ويتامين هاي گروه B را مي توانيد در ميوه هاي خشك، لوبيا، بروكلي، تخم آفتابگردان، عدس، بادام زميني و آجيل و برخي مواد غذايي ديگر به دست آوريد.
 


كرفس


كرفس حاوي مقدار زيادي پتاسيم،‌ ويتامين هاي C، ۱B و E است و تمام اين مواد مغذي قابليت مقابله با استرس را دارند. كرفس حاوي فيتوتوترينت يا مواد غذايي فيتو كه به آنها فيتاليدوس نيز مي گويند، است و به همين دليل مي تواند سيستم عصبي را آرام كند و به مغز آرامش ببخشد.
هشدار: بعد از مصرف مقدار زيادي كرفس، بهتر است كه حمام آفتاب نگيريد چرا كه اين سبزي مي تواند حساسيت شما به آفتاب را بالا ببرد.
 


ويتامين E


تحقيقات نشان مي دهند كه دريافت روزانه ۴۰۰ـ۱۰۰ واحد از ويتامين E باعث كاهش خطر بيماري قلبي و تقويت سيستم دفاعي مي شود. ويتامين E در روغن هاي سبزيجات، ميوه هاي خشك شده، آووكادو و گندم يافت مي شود.
 


آب


نوشيدن ۸ـ۶ ليوان آب به طور روزانه، كمك زيادي به كاهش وزن و دفع سموم بدن مي كند. وقتي كه به اندازه كافي آب نمي نوشيد تمركزتان كاهش مي يابد و سيستم عصبي تان ضعيف مي شود. آب يك عامل انرژي زا و سم زداست و نوشيدن آن به مقدار كافي به شما احساس نشاط و سرحال بودن مي دهد.



كروم


كمبود كروم باعث افزايش توليد انسولين و متابوليزم كربوهيدرات ها، آمينواسيدها و چربي ها مي شود.
استرس باعث افزايش از بين رفتن كروم از طريق ادرار مي شود. غذاهاي حاوي كروم بالا شامل زرده تخم مرغ، گوشت قرمز، گندم، حبوبات و... هستند.



كلسيم


كلسيم به عصب هاي ما كمك مي كند و پيغام ها را به مغز مي رساند. كلسيم به همراه منيزيم به تنظيم اعصاب و استقامت عضلات كمك مي كند و از پيري زودرس جلوگيري خواهد كرد. كلسيم باعث بهبود خواب و تنظيم ضربان قلب مي شود. كلسيم را بيشتر در شير، پنير، ماست، ساردين و دانه كنجد بيابيد.
 


منيزيم


منيزيم به شما كمك مي كند تا شب ها در آرامش و راحتي بخوابيد، استرس هاي شديد و مزمن از شما دور شوند و نگراني هاي روزمره تان كاهش يابد. اگر بدن تان با كمبود منيزيم مواجه باشد احساس تنش و فشار بيشتري خواهيد داشت حساسيت تان افزايش مي يابد، نگراني هايتان بيشتر مي شود، بيشتر دچار افسردگي مي شويد و از مشكلات قلبي ـ عروقي نيز بيشتر رنج مي بريد. كمبود منيزيم باعث بدخوابي نيز مي شود. منيزيم بيشتر در سبزي هاي برگدار و سبز، موز، ماهي، جلبك دريايي و ميوه هاي خشك يافت مي شود.



آيا كاكائو چيز خوبي است؟


كاكائو برخلاف عقيده عموم مردم، يك خوردني ناسالم و سرشار از چربي نيست بلكه خوردن آن به مقدار متناسب و متعادل بسيار هم براي سلامت شما مفيد است مخصوصاً توانايي شما براي مقابله با استرس را افزايش مي دهد. وقتي كه از آن به مقدار كافي خورده شود، ميزان سروتونين بيشتري در بدن توليد مي شود و حال عمومي تان بهبود مي يابد. به همين دليل است كه اغلب خانم ها قبل از سيكل ماهانه، هوس خوردن كاكائو مي كنند.

 


ادامه مطلب

یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:,

|
 

با 10پدیده عجیب اقیانوسی اشنا شویم


           با ده پدیده عجیب اقیانوسی آشنا شویم

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

انسان در موجهه با اقیانوس دستخوش دو نوع احساس متفاوت می‌گردد. یا شدیدا دلبسته آن شده و لب به تحسینش می‌گشاید و یا با احساسی از ترس سکوت پیشه می‌کند. شاید این مسئله چندان هم غیرقابل پیش بینی نباشد چرا که پدیده‌های غیر قابل باوری در این پهنه آبی رخ می‌دهند که به نظر می‌‌رسد ریشه در اموری مرموز، خارق‌العاده و عجیب دارند.

به عنوان نمونه می‌توان به گل‌های یخ زده‌ای اشاره کرد که روی سطح دریا مشاهده می‌شوند. یا شاید باید به شکوفه‌های شب‌تاب اشاره کرد که گاهی در خطوط ساحلی دیده می‌شوند، جایی که روشن‌تر از ستارگانی است که برفرازش می‌درخشند. به عبارت دیگر برخی از این پدیده‌ها منشا ترس و هراس بشر بوده‌اند مثل گرداب‌های شدیدی که تا ده برابر نیرومندتر از حالت عادی خود هستند. البته اگر به بطن ماجرا توجه کنیم در پس هر کدام از آن‌ها منطق و دلیلی نهفته است. حال اگر مایلید با دیگر پدیده‌هایی که در این پهنه آبی رخ می‌دهند آشنا شوید

 

جزر و مد سرخ رنگ

01 red-tide-ocean-phenomena

پدیده عجیب و شگفت انگیز جریان جزرو مدی سرخ به نام شکوفه جلبکی نیز شناخته می‌شود. این اتفاق بویژه زمانی رخ می‌دهد که جلبک‌های موجود در رودخانه‌ها، دریا و یا آب‌های سرد دیگر به سمت خطوط ساحلی یورش برده و باعث می‌شوند رنگ آب به دلیل تجمع آن‌ها از بین رفته و تغییر کند. این اتفاق مخصوصا در آب‌های ساحلی رخ می‌دهد. اگر چه بیشتر آن را به نام جریان جزر و مدی سرخ می‌شناسند ولی دارای تنوع رنگ بوده و به رنگ‌هایی همچون نارنجی، قهوه‌ای و حتی سبز هم دیده شده است. این نوع جلبک‌ها به نام فیتوپلانتون(Phytoplanton) شناخته می‌شوند که دارای رنگ‌دانه‌های فتوسنتزی می‌باشند.

 

گرداب غول آسا

02 maelstrom-whirlpool-ocean-phenomena

این گرداب که با اثری از ادگار آلن پو (داستان کوتاه فرورفته در گرداب اثر این نویسنده آمریکایی که در 1841 به چاپ رسید) به شهرت رسید در دنیای واقعیات هم رخ می‌دهد. این پدیده بسیار بزرگ و قدرتمند بوده و ناشی از حرکات چرخشی و پیچشی حجم قابل توجهی از آب می‌باشد. این حادثه دو مرتبه در روز در غربی‌ترین ناحیه دریای نوروژ در سواحل شمال غرب این کشور رخ می‌دهد. ارتفاع آب درون گرداب تقریبا ده متر پایین‌تر از سطح آب دریا در حالت عادی می‌باشد. این گرداب بسیار نیرومند بوده و قدرتی ده برابر جریان‌های معمولی اقیانوسی دارد. هر سه ماه یک‌بار مسیر حرکت آب این گرداب تغییر کرده و برعکس می‌شود.

 

گل‌های یخی (آب شور یخزده)

03 frost-flowers-ocean-phenomena

با نگاهی فرا واقعی و برداشتی مستقیما برگرفته از یکی از صحنه‌های رمانتیک آثار دیزنی لقب گل‌های یخی به این پدیده عجیب اطلاق شد. این گل‌ها در اصل اشکالی از کریستال‌های یخی هستند که روی سطح دریاها و لایه‌های نازک یخ مشاهده شده و در مرز بین هوا و آب دریا به وجود می‌آیند. این پدیده اغلب زمانی رخ می‌دهد که هوا در مقایسه با سطح دریا سردتر باشد. این نقص کوچک رخ داده باعث ایجاد جریانی دومینو مانند شده و این گل‌های یخی یک به یک شروع به پدیدارشدن روی سطح آب می‌کنند. بر اساس تحقیقاتی مشخص شده که تعداد قابل توجهی باکتری در این اشکال یخزده زندگی می‌کنند. گفته می‌شود که اگر روزی با این گل‌ها روبرو شدید بدانید که وارد قلمرویی جادویی شده‌اید.

 

دریای شیطان

04

دریای شیطان ناحیه است که در اقیانوس آرام و تقریبا در 100 کیلومتری جنوب شهر توکیو و کشور ژاپن قرار گرفته است. اما چه چیز باعث شگفتی ساز بودن این منطقه شده است؟ جدا از این‌که نشانه‌ای از این ناحیه روی هیچ نقشه‌ای نیست مجموعه اتفاقاتی که در این ناحیه رخ می‌دهد سبب شده که این نام عجیب به آن داده شود. از جمله این رویدادها می‌توان به این موارد اشاره کرد. هیچ موجود زنده دریایی در این ناحیه زندگی نمی‌کند. طوفان‌های متعددی دائما در این ناحیه روی می‌دهند که یک‌باره شروع شده و خیلی ناگهانی خاتمه می‌پذیرند. علاوه بر این 9 کشتی ماهی‌گیری که در اطراف این ناحیه در حرکت بودند به طرزی مرموز ناپدید شدند. در کنار این‌ها بستر اقیانوس در این قسمت دائما در حال حرکت و تغیر شکل است به طوری که جزایر آتش‌فشانی یک‌باره ظاهر شده و خیلی سریع نیز ناپدید می‌شوند گویی که هیچ‌گاه وجود خارجی نداشتند.

 

ساحل کاپوچینو

05 cappuccino-foam-ocean-phenomena

دیگر پدیده عجیبی که در اقیانوس رخ می‌دهد به نام ساحل کاپوچینو شناخته می‌شود. این نام در اصل به قشر ضخیم و کف گونه‌ای اشاره دارد که در ساحل مشاهده می‌گردد. اما این کف چگونه به وجود می‌آید؟ علاوه بر نمک موجود در اقیانوس مواد زیادی نیز در زیر آن در حال زوال و پوسیدگی بوده و همچنین بقایای جلبک‌ها نیز در حال فساد و تجزیه در آن می‌باشند. هنگامی که دریا متلاطم است این مواد در حال فساد با شدت و سرعت بالایی حرکت کرده جابجا می‌شوند و در این حالت با نمک موجود در دریا واکنش داده و ترکیباتی صابون مانند ایجاد می‌کنند که در نتیجه آن این کف تولید می‌شود. اگرچه گفته می‌شود این کف بر سلامت انسان کوچک‌ترین تاثیر نامطلوبی ندارد ولی باز بهتر است در مواجهه با مواد در حال زوال و جلبک‌هایی که در نزدیکی خطوط ساحلی در حال تجزیه می‌باشند جانب احتیاط را نگاه داشت.

 

دوایر تماشایی در کف اقیانوس

06 underwater-crop-circle-ocean-phenomena

این هم دیگر پدیده مرموزی است که در کف اقیانوس دیده می‌شود. اما البته دلیل به وجود آمدن آن اصلا غیرعادی نبوده بلکه بسیار هم جالب توجه است. باور می‌کنید که این الگوی پیچیده توسط یک ماهی نر از نوع بادکنکی به وجود آمده است؟ بله در واقع این دایره عجیب نتیجه تلاش‌های ماهی نر برای جذب جنس ماده می‌باشد. این ماهی با کمک باله‌های شکمی و دم خود و ضربه زدن روی کف اقیانوس این دایره را ایجاد کرده و حتی با جمع آوری تکه‌های شکسته صدف‌ها آن را تزئین و کامل می‌کند. قطر این دایره بیش از 6 فوت می‌باشد. معمولا ماهی ماده در قسمت مرکزی همین دایره از نوزادان خود مراقبت می‌کند.

 

ملاقات دریای شمال و دریای بالتیک

07 baltic-north-seas-meet-ocean-phenomena

این پدیده که بسیار نادر و عجیب می‌باشد عموما زمانی رخ می‌دهد که دریاها به یکدیگر پیوسته یا به هم نزدیک می‌شوند. تنها در شهر کوچکی در منطقه اسکاگن در شمالی‌ترین نقطه کشور دانمارک است که می‌توان این پدیده را از نزدیک مشاهده کرد. زمانی که از نزدیک شاهد این به هم پیوستن باشید دهان‌تان از تعجب باز می‌ماند. اما حقیقتا چرا این اتفاق روی‌ می‌دهد؟ ظاهرا این دو جریان مختلف به دلیل اختلاف چگالی و غلظتی که دارند قابل امتزاج و ترکیب با یکدیگر نمی‌باشند.

 

استخرهای آب نمک

08 brine-pools-ocean-phenomena

آیا امکان دارد دریاچه‌ای در زیر اقیانوس شکل گیرد؟ بله و این رویداد حقیقتا پدیده‌ای قابل توجه می‌باشد. این پدیده که همچنین با عناوینی همچون دریاچه زیرآبی یا حوضچه‌های نمکی نیز شناخته می‌شود اغلب در نقاطی روی می‌دهد که سطح شوری آب و غلظت نمک آن بسیار بالاست. به دلیل این غلظت بالا چگالی این آب معمولا در مقایسه با آب دریا بالاتر بوده و به دلیل سنگینی حاصل از این وضع این دو لایه گوناگون قابل ترکیب با یکدیگر نمی‌باشند. این امر سبب ایجاد لایه‌های گوناگون در آب شده که از هم جدا بوده و مرزی مشخص دارند و حتی جریان‌های خاص خود را دارا می‌باشند.

 

شکوفه‌های شب تاب

09 bioluminescent-bloom-ocean-phenomena

دیگر پدیده عجیب و در عین حال مسحور کننده‌ای که در اقیانوس رخ می‌دهد و معمولا به ندرت دیده می‌شود ایجاد شکوفه‌های درخشان و شب‌تاب است. این جریان اغلب زمانی رخ می‌دهد که حجم قابل توجهی از پلانکتون‌ها توسط موجی واحد شسته شده و به ساحل برده می‌شوند. این گونه از پلانکتون‌ها به دلیل وجود رنگ‌دانه‌های فتوسنتزی خاص به طور طبیعی می‌درخشند. این ارگانیسم‌ها معمولا زمانی که در معرض شرایط استرس‌زا قرار می‌گیرند از خود نور ساطع می‌کنند. جریان‌های سریع و یا تلاطم آب و برخورد با ساحل از مواردی است که باعث ساطع شدن نور از این پلانکتون‌ها می‌شود.

 

برینیکلز(Brinicles)

10 brinicles-ocean-phenomena

دیگر رخداد مرموز و عجیبی که بویژه در اقیانوس‌های منجمد شمالی و جنوبی دیده می‌شود به نام برینیکلز (استالاکتیت یخی) شناخته می‌شود. نام این پدیده از ترکیب دو کلمه Brine به معنی آب شور و Icicle به معنای قندیل به وجود آمده است. این پدیده نخستین بار توسط داگ اندرسن و هیو میلر به تصویر کشیده شد و در برنامه سیاره یخزده(Frozen Planet) شبکه جهانی بی‌بی‌سی در سال2011 به نمایش درآمد. اما واقعا چه چیز باعث ایجاد این پدیده می‌شود؟ معمولا زمانی که جریانی یخ زده از آبی بسیار شور که دارای چگالی به مراتب بالاتر از آب دریاست ایجاد می‌شود به دنبالش شاهد برینکلز خواهیم بود. به دلیل همین اختلاف غلظت، آب شور در قسمت تحتانی آب معمولی دریا قرار می‌گیرد. به دلیل سردی بی‌نهایت این جریان شور آب‌هایی که در اطراف آن قرار دارند منجمد می‌شوند. در نتیجه در اطراف آن غلافی یخی ایجاد شده که مثل لوله‌ای از یخ دیده می‌شود که به آن برینیکل گفته می‌شود. وقتی که این غلاف و جریان یخی در تماس با کف اقیانوس قرار می‌گیرد در مسیر حرکتش هر چیز زنده را از میان می‌برد.

 


ادامه مطلب

یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:,

|
 

مجسمه سازی حرفه ای با هندوانه

Ws6UFY5t2F.jpg

 

V6KInGLUMw.jpg

 

evoAESnDdA.jpg

 

ShUAbN6KYR.jpg

 

BRe6m9AIWL.jpg

 

hl12JuxDAA.jpg

 

bE4TAHj9Qy.jpg

 

kLaLGZf2M3.jpg

 

aq2IUfrSFM.jpg

 

PrMjmEZAvc.jpg

 

yBQ9mIj1XO.jpg

 

nnsDg32GcD.jpg

 

Nc3NVnoSGu.jpg

 

1IPzRSxqdC.jpg

 

Wd14hIBtKG.jpg

 

n7pbtIx1VK.jpg

 

AIBVaDs8r0.jpg

 

dsTAwfYrqh.jpg

 

MW8Ty3VOsB.jpg

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 20 آذر 1392برچسب:,

|
 

هنر مداد ودوربین (دریافتی از یک دوست عزیز)




ادامه مطلب

سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:,

|
 

روابط جنسی در اسلام

روابط جنسی در اسلام

 

چکیده :

در مجموع این مقاله پیرامون ازدواج و مسائل آن است. در ابتدا با اهمیّت ازدواج شروع می‌شود. با آیات و روایات ادامه پیدا می‌کند؛ و بعد به صورت تخصّصی وارد موضوع روابط جنسی با توجه به احکام و روایات می‌شویم. از جمله مسائل مهم و اساسی در ازدواج مسئله روابط جنسی است؛ که بسیاری از اختلافات و مشکلات با توجّه دقیق به این مطلب حل خواهد شد. در این بحث مطالبی پیرامون آمیزش، زیبایی و جمال، مرتب بودن، آرایش، نظم، بوی خوش، بهداشت و نظافت، بهداشت روانی، رهبانیّت، سرگرمی، حیاء، آداب آمیزش، یاد خدا، عمر جاودانه، علاج هیجان جنسی و در نهایت نتیجه مورد تحلیل قرار می‌گیرد. در مجموع، سخن از توجّه به مطلب روابط زناشویی و به خصوص جنسی است که چه بسا افراد زیادی در جامعه ما به جهت کم اهمیّت دانستن این مطلب و عدم توجه به درخواست طرف مقابل اعم از زن و شوهر با مسائل روانی گسترده دست و پنجه نرم می‌کنند؛ از این باب بر آن شدم که پیرامون این بحث از مسائل ازدواج را به صورت جزئی‌تری مورد بررسی قرار دهم. امید است؛ به این هدف نائل گردم.

مقدمه

وَانْکِحُوا الایامی مِنْکُم و الصّالحینَ مِن عِبادکُم وَ امائِکُم ...،(1)
مردان بی زن، زنان بی شوهر و بندگان صالح خود را به نکاح آورید، اگر فقیر هم باشند خداوند از فضل خویش آنها را بی نیاز می‌سازد و خداوند وسعت دهنده داناست.
در آ‌غاز سخن با آیه فوق بحث را شروع می‌کنیم. خداوند در این آیه به بزرگترها دستور می‌دهد که حتّی اگر جوانان فقیر و محروم هستند و امکانات تشکیل زندگی و خانواده را ندارند وظیفه شماست که امکانات را برایشان فراهم کنید و آنها را به ازدواج دعوت نمایید. طبیعی است؛ اگر نسل جوان دارای امکانات بود خود به این امر مقدّس همت می‌ورزیدند؛ ولی عواقب شوم تأخیر ازدواج و عدم یاری رسانی به نسل جوان برای تشکیل خانواده بر دوش بزرگان قوم، فامیل، دولت و ملّت است با این سخنان وارد این موضوع می‌شوم که از مهّمترین مسائل بعد از ازدواج مسائل جنسی است؛ که باید بیش از پیش به صورت دقیق و تخصّصی از نظر دیدگاه دین مبین اسلام مورد بررسی قرار گیرد؛ که چه بسیاری از مشکلات روحی و روانی در خانواده‌ها به این امر و عدم دقّت در آن باز می‌گردد. امید است بتوانیم با پرداختن به آن باری هر چند کم از دوش اجتماع بردارم و رسالت خویش را آنگونه که رضایت حقّ در آن است انجام دهم.
واژگان کلیدی : آمیزش ، زیبائی ، ازدواج ، همسر

اهمیّت ازدواج

پیرامون موضوع ازدواج در اسلام و اهمیت آن در بنیان خانواده و در پرتوی آن اجتماع صحبت بسیار است. این سنت حسنه در بر دارنده ابعاد فردی و اجتماعی بسیاری است. ظرفیّت‌سازی فردی و اجتماعی یکی از ابعاد مهّم در ازدواج است. آن زمان که انسانی در جایگاه فردی از افراد خانواده و در حقیقت رکن اساسی و اصلی یعنی زن و شوهر واقع می‌شود، غیر از خود باید در امور دیگران را هم مدّ نظر قرار دهد، و به آنها اهمیت دهد. قبول کردن دیگران در کنار خویش با وجود اختلافات فکری و شخصّیتی بسیار اهمیّت دارد؛ زیرا هیچ انسانی مثل انسان دیگر نیست. جمع شدن در عین وجود اختلافات نیاز به ظرفیّت دارد، با وجود اینکه انسان دائم در حال امتحان است؛ ازدواج امتحان بزرگی برای افراد خواهد بود؛ چه بسیار افرادی که خود و جامعه آنها را خوب و متعالی فرض می‌کرد؛ ولی در ازدواج موفق نبودند؛ و چه بسیار افراد بد و پست که به واسطه ازدواج در اوج قرار گرفتند؛ این نشان از ناشناخته بودن ازدواج در جامعه است. انسان با ازدواج کامل می‌شود و بهتر از بگوییم تجزیه می‌شود؛ و نا خالصیهایش نمایان می‌شود. اگر استقامت کند بارور و شکوفا، و در غیر اینصورت دچار ضعف و بدبینی و دیگر مشکلات خواهد شد؛ برای خود و دیگران مانع پیشرفت خواهد شد. به واسطه ازدواج زندگی او محور و آرامش پیدا می‌کند. قرآن مجید هدف از ازدواج را آرامش، صفا، صمیمیت و رحمت می‌داند. «خلق لَکُمْ مِن اَنْفُسِکُمُ اَزْواجاً لِتَسْکُنُوا اِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوُدَهً وَ رَحْمَه» (2)
پس باید نسبت به تکمیل نسل جوان و قراردادن محور آرامش و آسایش او همّت ورزیده تا از گناه و انحراف مصون و محفوظ بماند.
حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید:
اذا جاءکم من ترضون خلقه و دینه فزوجوه الاّ تفعلوه تکن فتنه فی الارض و فساد کبیر (3)
هنگامی که فردی به عنوان خواستگاری آمد که از نظر خلق، اخلاق و دیانتش راضی هستید؛ پس او را به ازدواج در آورید. اگر چنین نکردید فتنه و فساد بزرگ بر روی زمین بوجود خواهد آمد. راستی این فتنه و فساد همین بالا بودن آمار جرم، جنایت و انحرافات اجتماعی نیست که جهان را در بر گرفته است و یک جامعه اسلامی باید از آن پاک و مبّرا باشد.
ازدواج به موقع نیز یکی از نیازهای مهم و اساسی نسل جوان است و تأخیر یا عدم امکان ازدواج مشکلات فراوانی را برای خانواده و جامعه بوجود می‌آورد. از آنجایی که یکی از مهمترین مسائل در ازدواج بحث روابط جنسی است و اطلاعات دینی و مذهبی راجع به این موضوع کمتر در دسترس افراد هست؛ به این نتیجه رسیدم که از این باب موضوع ازدواج را مورد بررسی قرار دهم؛ و بخشی از مسائل این موضوع را مورد تحلیل قرار خواهم داد.

آمیزش جنسی

بهترین لذت
اّلّذُّ الأشیاءِ مُباضَعَهُ النّساءِ
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ لذّتی برای مردم در دنیا و آخرت بیشتر از لذّاتی که از زنها می‌برند نیست. سپس حضرت با قرائت آیه 15 سوره آل عمران فرمودند: همانا اهل بهشت (نیز) در بهشت از چیزی مثل آمیزش جنسی لذّت نمی‌برند حتّی از خوراکی و نوشیدنی (4)
و در حدیث دیگری امام صادق علیه‌السلام از اصحاب خود سؤال نمود که لذیذترین چیزها چیست؟ هر کدام چیزی گفتند، حضرت فرمودند: لذیذترین چیزها آمیزش جنسی با زنان است. (5)
مؤلف گوید: آوردن این احادیث از زبان رهبران اسلامی که مظهر معنویّت و زهد و علم هستند از این جهت است که روشن گردد، دینداری و دستورات دینی تنها جنبة معنوی نداشته، و اسلام به کامجوئی و لذّت‌های حلال نه تنها بی‌توجّه نیست بلکه آن را مورد تشویق نیز قرار می‌دهد. آمیزش حلال ثواب دارد
امام صادق علیه‌السلام در ضمن حدیثی از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه و‌آله نقل فرمود: که حضرت به ابوذر فرمودند: برو نزد خانواده‌ات تا پاداش بری، ابوذر پرسید: یا رسول‌الله، آیا نزد ایشان روم پاداش می‌برم؟
حضرت فرمود: همچنانکه اگر از راه حرام اقدام کنی گناه کرده‌ای اگر به حلال باشد پاداش می‌بری (6)
در حدیث دیگری حضرت نقل فرمود که روزی پیامبر وارد اتاق همسرش ام‌سلمه شد بوی خوبی استشمام نمود، سؤال فرمود که آیا حولاء (نام زنی است که با عطر سر و کار داشته است) اینجا آمده است؟ ام‌سلمه گفت: الان اینجاست و از شوهرش شکایت دارد، حولاء آمد و به حضرت عرض کرد: پدر و مادرم فدایت باد، همسرم از من روی می‌گرداند.
حضرت فرمود: بوی خوش را برایش افزون کن، عرض کرد هیچ عطری نمانده که نزده باشم با این حال از من روی می‌گرداند.
حضرت فرمود: ای کاش می‌دانست که با روی آوردن به تو چه نصیبش می‌شد؟، پرسید چه نصیبش می‌شد؟ حضرت فرمود: همینکه بطرف تو می‌آمد دو فرشته او را در برگرفته، همچون مجاهدی خواهد بود که در راه خدا شمشیر کشیده. جهاد می‌کند و چون آمیزش کند گناهان او همانند برگ درخت فرو می‌ریزند و هنگامی که غسل کند از گناهان بیرون رود. (7)

آمیزش یک نیاز است نه هوس

ازدواج و زناشوئی یک مسأله تشریفاتی نیست که بصورت آداب و رسوم بی‌محتوا انجام گیرد، بلکه ازدواج بمعنی پاسخ دادن به یک نیاز حیاتی در انسان است، که زن و مرد بواسطه انجام آن برای سعادت خود و اجتماع اقدام می‌کنند.
اگر به ازدواج از این دید، یعنی بعنوان یک نیاز نگاه کنیم، نسبت به آمیزش جنسی و همبستری میان زن و شوهر نظری منطقی و عاقلانه خواهیم داشت.
در این میان یکی از مهمترین پایه‌ها و ارکان هر ازدواج و زناشوئی حقیقی، تأمین نیازهای جنسی و لذّت جوئی‌های شهوی است، و اصولاً اهمیّت و فضیلت ازدواج در حدّ بالائی در گرو ارضاء همین غریزه جنسی پسر و دختر است عمل کامیابی و لذت جوئی گر چه به ظاهر مثل سایر جانداران انجام می‌گیرد.

آمیزش را منطقی و کامل انجام دهید

اما در انسان علاوه بر غریزه با فکر و روحیّات نیز همواره است، و به همین جهت، عمل آمیزش در انسان، به صورت برخورد دو نیروی جامد و بی‌احساس صورت نمی‌گیرد، و اگر کسی گمان کند، به صرف دفع منی و شهوت، به اهداف ازدواج رسیده است، در اشتباه است یک آمیزش کامل می‌تواند، روح و جسم طرفین را معتدل کند، استعدادها را شکوفا کند، صفا و صمیمیّت را برای طرفین به ارمغان آورد.
و این کار میّسر نیست، جز به کمک احساسات واندیشه و بکار بردن روشهای متناسب، گر چه جزئیات عمل آمیزش، قابل تذّکر نیست و بخاطر غریزی بودن آن، طرفین خصوصّیات متناسب را انتخاب می‌کنند، اما گفتن مطالب اساسی و تدابیر مهمی که احیاناً ممکن است مورد غفلت قرار گیرد همچنانکه در روایات آمده، لازم است.
زن و شوهر همواره باید برای یکدیگر مظهر جمال و زیبائی باشند
التذاذ و کامیابی در زندگی زناشوئی، اگر بمعنی همبستری و مقاربت باشد، محدود به زمان و مکان خاصی و هر چند روز یکبار صورت می‌گیرد، اما ارضاء غریزه جنسی تنها به مقاربت خلاصه نمی‌شود، بلکه زن و شوهر همیشه باید در مقابل یکدیگر به گونه‌ای ظاهر شوند، که برای دیگری مظهر جمال و صفا و زیبائی باشند.
زن یا مردی که سر و صورت و لباس او همواره نامناسب و یا کثیف است، و یا خانه و فرزندانش تمیز و مرتب نیست ، از دید همسر خود ساقط می‌شود.
حس زیبائی جوئی و دوست داشتن تمیزی و منظّم بودن، همیشه زنده است، و طرفین می‌بایست از آن غافل نشوند، با همین نظر است که زن و مرد هیچگاه نباید با انجام کاری یا حالتی دیگری را از خود منزجر کنند، کثیف بودن، و یا کثیف کاری کردن، و ناهنجار در مقابل هم ظاهر شدن، به روابط زناشوئی لطمه می‌زند.
زن و مرد نباید، تمیزی و زیبایی و مرتّب بودن را برای دیگران یا میهمان قرار دهند، ولی در چشم یکدیگر بصورت زشت جلوه کنند، صفای زندگی به شور و علاقه زن و شوهر به یکدیگر است، نه اینکه در مقابل دیگران تظاهر به زیبائی و تمیزی کنند ولی این زیبائی را از همدیگر دریغ دارند.

زن باید همواره مرتب باشد

لا یَنْبَغی لِلْمَرْأهِ اََنْ تُعَطِّلَ نَفْسَها وَ اِنْ تُعَلِّقْ فی عُنُقِها قَلادَهً
امام باقر(ع) فرمود: شایسته نیست زن خود را رها کند و زینت نکند گر چه با یک گردنبند باشد. (8) (زن باید برای شوهرش همیشه مظهر جمال و تمیزی باشد تا از نظر شوهر سقوط نکند و دیگران چشمان او را پر نکنند).

بهترین آرایش

عَلَیْها اَنْ تَتَطَیَّبَ بِأطْیَبِ طیبها وَ تَلْبَسَ اَحْسَنَ ثِیابِها وَ تُزَیِّنَ بِأحْسَنِ زینَتِها وَ تَعْرِضَ نَفْسَها عَلَیْهِ غُدْوَهً وَ عَشِیَّهً
پیامبر اکرم (ص) فرمود: بر زن لازم است که بهترین عطر خود را بکار برد و بهترین لباس را بپوشد و به زیباترین شکل زینت کند و خود را صبح و شام بر شوهرش عرضه کند (9) (چرا که مرد در اثر رفت و آمدهای خارج منزل اگر تمایل جنسی داشته باشد راه وسوسه شیطان بسته باشد).
امام باقر علیه السلام خود را برای همسرش مرتب می‌نمود
مردی بنام حسن زیات گوید: من و دوستم نزد حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام رفتیم، حضرت را دیدیم که در اتاقی مرتب و زینت شده نشسته با لباسی زیبا و چشمها را سرمه کشیده و محاسن خویش را معطر نموده است، سؤالاتی داشتم پرسیدیم، وقتی خواستیم برویم حضرت به من فرمود: فردا تو و رفیقت بیائید پیش من، عرض کردم به چشم فدایت شوم، فردا که خدمت حضرت رسیدیم، دیدم که – برعکس دیروز- حضرت در اتاقی نشسته که جز حصیر در آن نیست، و لباس ضخیمی هم پوشیده است، حضرت به رفیق من فرمود: ای برادر اهل بصره، تو دیروز که نزد من آمدی، من در اتاق همسرم بودم، دیروز موعد او بود، اتاق هم اتاق او، اثاث همه اثاث او بود، او خود را برای من زینت کرده بود، من هم بایست متقابلاً خود را برایش زینت می‌کردم، سپس فرمود: در دلت چیزی (شبهه‌ای) نیاید.
رفیقم عرض کرد: فدایت شوم در دلم چیزی خطور کرد اما الان بخدا هر چه بود بر طرف شد و دانستم که حق همان است که فرمودی (10) (یعنی مبادا کسانی بخاطر برداشت نابجا معنویت و زهد، از آراستن خود و لذّت جوئی حلال امتناع کنند).

زن و زینت

لابَأسَ عَلَی الْمَرأهِ بِما تَزَیَّنَتْ بِهِ لِزَوْجِها
امام باقر (ع) فرمود: هر چه زن برای شوهرش زینت کند مانعی ندارد(11) (مبادا بانوان تمیزی، آرایش، لباس زیبا پوشیدن و سایر اموری که موجب زینت آنهاست را با دینداری و زهد و اقتصاد در زندگی منافی ببینند).

زن و بوی خوش

لِتُطَیِّبِ الْمَرْأهُ الْمُسْلِمَهُ لِزَوْجِها
امیرالمؤمنین (ع) فرمود: زن مسلمان باید خود را برای شوهرش خوشبو کند (12) (سعی اسلام بر این است که در مقابل آنهمه دستورات اکید بر ممانعت از شهوترانی، زن و شوهر چنان با یکدیگر برخورد کنند که غریزه جنسی یکدیگر را اشباع کرده و زمینه فساد از بین برود).
زیبائی و مرتب بودن عفت را زیاد می‌کند
امام رضا (ع) از پدرانش روایت کند که فرمودند: زنان بنی اسرائیل از عفت به بدکاری کشیده شدند و علتش چیزی نبود مگر اینکه شوهرانشان به خودشان نمیرسیدند و فرمود زن از تو همان می‌خواهد که تو از او می‌خواهی (13) (زیبائی و نظافت و تمیزی را با همسرانتان رعایت کنید).

بهداشت و نظافت هنگام آمیزش

بهتر است زن و مرد قبل از آمیزش خود را تمیز کنند، مخصوصاً آلات تناسلی را با آب بشویند، بر زن و مرد لازم است که قبل از آمیزش مثانه را از ادرار خالی کنند، مخصوصاً برای زن، و بعد از آمیزش نیز حتماً ادرار کنند، تا گرفتار عفونتهای تناسلی نشوند. عدم رعایت بهداشت ممکن است مرد و زن را به بیماریهای میکروبی و یا انگلی و یا ویروسی دچار کند. اگر ناحیه تناسلی بخاطر ماندن چرک و کثافات و رسوبهای دیگر در شیارهای پوستی یا از باقیمانده‌های قاعدگی و ادرار بوی زننده دارد، می‌بایست قبل از آمیزش با آب ملایم و صابون آن را شستشو داد، مخصوصاً اگر زن استحمام بگیرد بوی خاصی از بدن او بلند می‌‌شود که برای غالب شوهران خوشایند است.

یک دستور بهداشتی روانی

پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی علیه‌السلام فرمود: هنگام آمیزش با همسرت از دو دستمال جداگانه استفاده کنید و با یک دستمال خود را پاک نکنید (14) (عدم رعایت این نکته از نظر بهداشت و همچنین روانی اثر نامطلوب دارد).

روش پیامبر رهبانیّت نیست

امام صادق علیه‌السلام روایت کند که: همسر مردی بنام عثمان ابن مظعون نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمد، و از بی توجهی شوهرش نسبت به او شکایت کرده گفت: او روزها را روزه و شبها را عبادت می‌کند! پیامبر اکرم با شنیدن این کلام چنان ناراحت شد که به سرعت به نزد وی آمد، عثمان مشغول نماز بودة با دیدن پیامبر نماز را پایان داد، حضرت فرمود: ای عثمان خداوند مرا به رهبانیت (دوری از حلال دنیا) نفرستاده است، من مبعوث شده‌ام به شریعت پاک و آسان، من روزه می‌گیرم، نماز می‌خوانم، با همسرم آمیزش هم می‌کنم، هر کس روش مرا می‌خواهد ، بمن اقتدا کند، و نکاح هم از سنت من است. (15)
آمادگی و هماهنگی در ارضاء غریزه جنسی

آمیزش هنر است

آمیزش کامل وقتی صورت می‌گیرد که زن و مرد در شرائط مناسب از نظر جسمی و روحی، دو مرحله را با موفقیّت انجام دهند.
مرحله اول: آماده ساختن تمایل جنسی در دو طرف و مرحله دوم: هیجان و اوج لذّت وانزال منی، که این دو مرحله باید منظم و پشت سر هم انجام پذیرد، آن هم با روش زیبا و مرتّب.
هر گاه یکی از ایندو مرحله ناقص انجام گیرد، سرچشمه بعضی ناراحتی‌های جسمی و روحی می‌گردد.
آری آمیزش جنسی یک هنر است، و هنرمندان این صحنه، زن و شوهر هستند که باید با ذوق و احساسات و سلیقه خود هنرمندانه آن را برگزار کنند.
در دستورات حکیمانه رهبران اسلامی به این مرحله حساس یعنی مرحله آماده‌سازی برای آمیزش بطور دقیق تذّکر داده شده است.

با شتاب اقدام نکنید

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: وقتی یکی از شما آمیزش می‌کند، همانند پرنده‌ها بطرف زن نرود (یعنی با عجله و شتاب اقدام نکند) صبر کند و خود را نگه دارد. (16)
و در حدیث دیگری پیامبر اکرم در ضمن حدیثی فرمود: آمیزش کردن مرد با اهل خود بدون بازی یک نوع جفاست . (17)

هماهنگی در ارضاء

امام صادق (ع) فرمود: بعضی از شما چنان نزد همسر خود می‌رود که وقتی (خود ارضاء شد) و بلند شد اگر همسرش (در اثر هیجان شهوت و عدم ارضاء) انسان سیاهی را هم پیدا کند با او در آمیزد، چون کسی آمیزش می‌کند مقداری با هم بازی کنند (تا هر دو اشباع شوند) این عمل آمیزش را کاملتر می‌کند (توجه دارید که اسلام فقط نماز و روزه و یک سلسله اعمال مخصوص نیست بلکه از هر جهت اعتدال جامعه و فرد را در نظر دارد حتی به میل جنسی که بسیاری آن را مخالف دینداری می‌دانند عنایت دارد). (18)

سرگرمی خوب

پیامبر اکرم(ص) فرمود: سرگرمی مؤمن جز در سه چیز باطل است، در فراگیری اسب سواری، در تیراندازی و در بازی کردن مرد با همسر خویش (هنگام آمیزش) این سه حقّ است. (19)
منابع تحقیق :
1- قرآن
2- بحار: مجلسی- محمدباقر – بیروت – داراحیاه التراث العربی – بیروت لبنان- 1403ق
3- خورشید معرفت، ج 1 موسوی غروی – محمدجواد- انتشارات جاوید - بی‌جا- بی‌تا
4- سفینه البحار – عباس قمی (بی جا) دارالاسوه الطباعه و النشر- 1414ق
5- فروع کافی - کلینی- محمدبن یعقوب بن اسحاق الکلینی الرازی – تهران – دارالکتب الاسلامیه، بی‌تا
6- کافی – کلینی- محمدبن یعقوب بن اسحاق الکلینی الرازی – تهران – دارالکتب الاسلامیه، بی‌تا
7- لئالی الاخبار- محمدنبی التویسره نی- تهران – جهان – 1371 شمسی
8- میزان الحکمه/ ج7/ باب فساد قم- حوزه علمیه قم- دفتر تبلیغات اسلامی – مرکز انتشارات 1369
9- وسائل: محمدبن الحسن الحرالعاملی: تهران/ اسلامیه/ 1367


ادامه مطلب

شنبه 18 آبان 1392برچسب:,

|
 

گاهی آقایان از روابط جنسی سرد می شوند چرا؟

گاهی آقایان از روابط جنسی سرد میشوند .چرا؟

چرا بايد سر كنندهاي جنسي مردان را بدانيم :

مردان موجوداتي هستند ذاتا خشن، دليل اين خشن بودن را ميتوان در تاريخ جستجو كرد، وقتي كه مردان از قديم الايام ( نه حالا در عصر فمنیسم ! ) وظيفه داشتند تا كارهاي سخت را انجام بدهند، درنتیجه نياز به روحيه و جسمي خشن داشتند تا بقا بشريت حفظ شود، چون اگر اين نبود و مردان با زنان يكسان بودند، ديگر هيچ خانه اي ساخته نميشد، هيچ غذايي شكار نميشد و تا به الان نسل بشريت به احتمال زياد منقرض ميشد ! لذا ميبينيم كه اين ویژگی خشن بودن، ویژگی مثبتي است و براي حفظ بقا و تكامل بشريت بايد در كنار روحيه آرام زنان قرار گيرد.

                       


فمنیست ها و زن سالارها : « به این خروس نگاه کنید، آیا بدون آن تاج و دمش خروس می شود؟ پس چرا خیال می کنید که با چیندن دم و تاج مردان میتوانید خوش بخت شوید و مطمئن هم باشید که مرداتان مرد باقی مانده است و زندگی تان در امنیت تمام گرم گرم شده است ؟ »
مردان، ذاتا به دليل همين روحيه شان به دنبال فرمانفرمايي هستند، فرمان فرمايي كه به مرد در روابط خانوادگي اش احساس قدرت بدهد، اشتباه نكنيد كه قدرت به معناي ديكتاتوري یا استبداد و یا حتی پدر سالاری صرف نيست ! بلكه قدرت به اين معنا است كه مرد بايد در روباطش با جنس مخالف احساس كرامت و موثر بودن بكند، براي حضم اين جملات بايد به اين مثل از يك استاد روانشناسي دانشگاه تهران ( که متاسفانه اسمشان را فراموش کرده ام ) اشاره كنم كه ميگفتند: « مرد بايد در خانه پادشاه و زن نخست وزير باشد » يعني اينكه با وجود اينكه مرد بايد فقط يك مقام تشريفاتي در درون خانه داشته باشد و اصل كار در دست ديگري باشد اما بايد كرامت و ابهت مرد درخانه حفظ شود تا اين خانه به يكي از گرم ترين و زيبا ترين عواطف انساني آراسته شود. ( ملاک از مثل نخست وزیر و پادشاه، کشورهای مشروطه ای همچون انگستان است، پس اشتباه نکنید ! )
همان طور كه زنان براي شكوفايي احساسات و عواطفشان نياز به امنيت در روابطشان هستند، مردان نيز به فراخور طبيعتشان نيازمند، ابهت اند تا بتوانند احساساتشان را بروز دهند و به شكوفايي مطلوبي كه ميتواند بزرگترين تضمين هاي امنيتي را به زنان بدهد برساند، لذا مشاهده ميكنيم كه همواره اگر بخواهيم بهترين حالت را در روابط زناشويي داشته باشيد بايد از معادله ( دادن احساس احترام و ابهت به مردان = گرفتن احساس امنيت و تعهد برای زنان ) استفاده كنيد، سرد كنندهاي زير اين معادله را برهم ميزنند و نتيجه اش اين ميشود كه مردتان، يا از شما زده شود و به شما در خفا خيانت ميكند، يا كار را براي هميشه تمام كند و شما را طلاق دهد و يا دربهترین حالت اگر آدم با اخلاق و با ایمانی باشد. با اينكه از شما متنفر است تا آخر عمر شما را تحمل ميكند و شما را از آنچه كه در روابط زناشیویی نيازمندش هستيد و حقتان است، محروم سازد.
سر كننده هاي جنسي مردان :
خانمهاي عزيز از نحسي اين ۲۰ عمل بپرهيزيد، زيرا عواقبش در نهايت گريبان گير خودتان خواهد شد ! ( از ما گفتن )
1- زنهايي كه به گونه اي رفتار ميكنند كه گويي از سكس و معاشقه خوششان نمي آيد.
2- زنهايي كه هيچ وقت شروع كننده نيستند.
3- زنهايي كه نسبت به بدن مردها شناخت كافي ندارند.
4- زنهايي كه بار رسيدن به اوج نقطه جنسي را به مرد شان واگذار ميكنند.
5- زنهايي كه در رخت خواب مثل پليس رفتار ميكنند ( آخ دردم گرفت ، آروم باش، لباسم رو اين طوري در آر! ، يه ذره بيا اين طرف، نه، آهان الان درست شد، تندش كن، حالا يواش بشو، اه تو هيچي نو فهمي همش به فكر خودتي ؟! )
6- زنهايي كه مثل جسد در رختخواب بي حركت و بي عكس العمل ميباشند.
7- زن هايي كه در رختخواب زياد حرف ميزنند.
8- زنهايي كه زياد مراقب بهداشت و زيبايي خود نيستند ( موهاي زهار بلند، پاهاي پشمالو، دهان بد بو، سبيل ! ، بوي عرق متعفن، لباسهاي نامرتب، رژيم غذايي ناسالم، موهاي بيش از حد آرايش شده و تافت خورده، فرج هاي بد بو !، پيه شكم، پوست هاي ترك خورده، صورتهاي ماست مالي شده و پوشيده از خروارها كرم پودر و رژ لب !، ناخن هاي شكسته و پوسته پوسته شده، لاك ناخن ورق شده و … )
9- زنهايي كه خودشان از ظاهر و قيافه خود خوششان نمي آيد و مرتبا خودشان را پايين مي آورند و تحقير ميكنند ( مسلم است كه اگر خودتان را پايين بگيرد پايين هم مي آييد و اگر بالا بگيريد بالا ميرويد، ديگر توضيحي ندارم جز اينكه به؛ خودتان اعتماد داشته باشيد و هرگز جلوي همسرتان خودتان را پايين نياورد كه اگر بكنيد، خودتان كرديد كه لعنت بر خودتان باد ! )
10- زنهايي كه بيش از اندازه به ظاهر و قيافه خودشان حساس اند.
11- زنهايي كه دوست ندارند معاشقه دريافت كنند.
12- زنهايي كه به هنگام بوسيدن زياد از زبانشون استفاده ميكنند.
13- زنهايي كه بيش از حد جدي هستند.
14- زنهايي كه بيش از حد به مردشان وابسته هستند.
15- زنهاي احمق و سطحي ( یا به اصطلاح ژورنالیستی زرد ! )
16- زنهايي كه فقط به وضع مالي و اقتصادي مرد اهميت ميدهند.
17- زنهايي كه با استفاده از بدن و جنسيت خود مردها را بازي ميدهند.
18- زن هايي كه مدام از نامزد يا همسر قبلي شان صحبت ميكنند.
19- زن هايي كه به لحاظ جنسي خود انگيخته نيستند.
20- زن هايي كه لباس زير كهنه زشت ميپوشند.


ادامه مطلب

شنبه 18 آبان 1392برچسب:,

|
 

حدومرز روابط زناشویی در زندگی مشترک

این روزها مجبوری ساعت های زیادی در روز کار کنی تا بتوانی از پس اجاره خانه و هزینه های زندگی برآیی. خستگی و استرس ناشی از کار از یک طرف، برآورده نشدن نیازها و انتظارهای زندگی زناشویی هم از طرف دیگر وضعیت را بدتر می کند… برخی  معتقدند رضایت از زندگی مشترک در احساسات مثبت، دوست داشتن، رضایت جنسی، توافق در امور اقتصادی، خانه داری و تربیت فرزند معنا می شود. متخصصان اعتقاد دارند پایین بودن سطح میل جنسی هم یکی از متداول ترین مسائل و مشکلات جنسی خانواده ها در قرن حاضر است. اینکه میل جنسی در حال حاضر نسبت به سال های قبل کمتر شده یا نه، مشخص نیست اما یک چیز قطعی است و آن اینکه شکایت خانم ها بیشتر است.

با دکتر سیدعلی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و مدیر درمان و مسوول کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا درباره این مطلب گفت وگو کرده ایم که واقعا چه میزان رابطه زناشویی طبیعی به حساب می آید.

آیا دفعات برقراری روابط زناشویی حد خاصی دارد؟

این سوال برای بسیاری از زوج ها مطرح است اما پیش از پاسخ به آن لازم می دانم در مورد باور نادرستی که متاسفانه بسیار هم شایع است، توضیح دهم؛ متاسفانه اغلب زن و شوهرها تصور می کنند که معنی رابطه زناشویی فقط انجام نزدیکی است درحالی که این تفکر باعث می شود زوج نه تنها خود را از لذت سایر تعامل های جنسی به خصوص جنبه های عاطفی آن محروم کنند، بلکه اگر به هر دلیل برای هرکدام عذری ایجاد شود (از انواع بیماری تا شرایطی کاملا طبیعی مثل دوران قاعدگی) رابطه زناشویی آنها تعطیل می شود و این به خصوص در درازمدت، برای زندگی زناشویی مفید نیست.

وقتی از رابطه زناشویی صحبت می شود، منظور انواع تعامل ممکن بین دو طرف است که می تواند از یک معاشقه ساده بدون نیت رسیدن به ارگاسم تا رفتار جنسی توام با اوج لذت جنسی برای یکی یا هر دو طرف یا در نهایت همراهی آن با نزدیکی جنسی باشد. در مورد تعداد دفعات برقراری رابطه زناشویی نیز برداشت های نادرست بسیاری وجود دارد که همکاران ما در بخش سلامت و همچنین رسانه های معتبر و مسوولیت پذیر باید برای اصلاح آنها تلاش کنند.

تعدد روابط زناشویی ضرری متوجه زوج نمی کند؟

به عنوان یک قاعده کلی، در صورتی که ممنوعیت پزشکی وجود نداشته باشد (که موارد آن بسیار محدود و تشخیص آن نیز فقط با پزشک معالج است)، دفعات برقراری رابطه زناشویی هیچ محدودیت خاصی ندارد و هیچ کس نمی تواند برای آن عدد و رقم، تواتر یا کمیت خاصی تجویز کند اما در مواردی مثل الگوی رفتار جنسی وسواسی یا اعتیاد به روابط جنسی (که ماهیت مورد دوم هنوز هم مورد مناقشه است)، استثناء وجود دارد و باید به وسیله متخصصان، به خصوص روان پزشکان، بررسی و پیگیری شود.

پس این باور که یک زوج طبیعی باید هفته ای یکبار رابطه زناشویی داشته باشند، چندان درست نیست؟

تمایل به برقراری رابطه زناشویی در افراد مختلف متفاوت است و نمی توان گفت برقراری چه تعداد رابطه زناشویی در یک زمان معین نشانه طبیعی بودن همسران است. گاهی همکاران زوج هایی را برای درمان به کلینیک ارجاع می دهند چون مثلا فقط ماهی یک بار رابطه دارند! ولی در بررسی های انجام شده، معلوم می شود هیچ اختلال عملکردی وجود ندارد و هر دو طرف هم از زندگی جنسی و عاطفی خود راضی هستند. طبیعی است که ما هم جز دادن اطمینان به آنها که همه چیز عادی است، هیچ مداخله دیگری را صلاح نمی دانیم.

برخی مردها معتقدند رابطه زناشویی انرژی زیادی از آنها می گیرد، این تصور درست است؟

نه! درواقع یکی از دلایلی هم که باعث می شود موضوع دفعات رابطه زناشویی در اذهان اهمیت ویژه ای پیدا کند، باورهای غلط درخصوص انرژی لازم برای این فعالیت ها و احتمال ضعیف شدن بنیه و توان عمومی فرد است.

یکی از چیزهایی که افراد در مطب ها و کلینیک ها درخواست می کنند، تجویز دارو یا مکمل های غذایی برای تقویت بنیه عمومی یا جنسی برای خود یا شریک زندگی شان است. به نظر می رسد باورهای قبلی رایج در جامعه، در کنار تبلیغات وسیع در خصوص محصولاتی با این ویژگی، به فراگیر شدن این تصور غلط کمک کرده اند، به خصوص در مورد مردان، چون فعالیت جنسی به خروج فرآورده ای از بدن منجر می شود که از دیرهنگام به مفاهیمی همچون انرژی حیاتی یا مایع حیات بخش و… منتسب می شده است و این، باور اینکه روابط زناشویی توانایی جسمی بالایی می طلبد، بسیار تقویت کرده است. درحالی که برخلاف تصور رایج، روابط زناشویی چندان فعالیت سنگینی محسوب نمی شود. اگرچه میزان مصرف انرژی در جریان این رابطه به عواملی همچون نوع، مدت و شدت فعالیت های مختلف و جثه فرد بستگی دارد ولی مطالعه های مختلف نشان می دهند با وجود تنوع روابط، دامنه مصرف انرژی در مراحل مختلف یک ارتباط ۳۰ دقیقه ای، بین ۵۰ تا ۱۵۰ کیلوکالری است (از یک رابطه ملایم تا رابطه ای بسیار فعال). این اعداد وقتی بیشتر مفهوم پیدا می کنند که بدانید یک فنجان بستنی وانیلی به طور متوسط ۳۰۰ کیلوکالری انرژی دارد، یعنی انرژی لازم برای دو بار برقراری ارتباط زناشویی کاملا فعال!

چه زمانی زیاده روی در این رابطه نوعی بیماری به شمار می رود؟

فعال بودن از لحاظ جنسی نه تنها ضرری ندارد بلکه با افزایش سن اهمیت خاصی نیز پیدا می کند. زنده و با طراوت نگه داشتن رابطه زناشویی در سنین بالاتر نه تنها به حفظ کیفیت زندگی و سلامت روان و حفظ صمیمیت زوج کمک می کند، بلکه از لحاظ بیولوژیک نیز کارکرد و سلامت اندام های تناسلی در هر دو جنس با فعالیت جنسی مستمر تا سنین بالاتری تضمین می شود.

آیا داشتن رابطه زناشویی کوتاه مدت، ناامیدکننده است؟

این مساله هم یک باور غلط دیگر است. همانطور که گفته شد برای یک رابطه زناشویی موفق حداکثر یا حداقل زمان تعریف نشده است. برخی افراد فقط زمان بین دخول تا انزال را درنظر می گیرند و در صورت کوتاه بودن این فاصله می گویند مرد دچار انزال زودرس است در حالی که نوازش و بوسه نیز جزیی از رابطه زناشویی محسوب می شود. از سوی دیگر این مدت زمان صرف شده نیست که اهمیت دارد بلکه میزان رضایت زوجین از رابطه مهم است. بنابراین اگر زوجی با «رضایت هر دو طرف» در تمام ایام هفته فعالیت جنسی دارند و از این رابطه لذت می برند، هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم آنها را از این الگوی رفتاری نهی کنیم.

گاهی فقط یکی از طرفین میل زیادی به داشتن رابطه زناشویی دارد یا در مورد زمان انجام رابطه اختلاف سلیقه دارند. چه توصیه ای به این زوج ها می توان داشت؟

اگر تمایل و نیاز جنسی یک طرف بیشتر است، شریک زندگی او می تواند با ارتقای دانش و مهارت های جنسی و حتی بدون نیاز به انجام نزدیکی، به این نیاز پاسخ دهد چون میزان میل و نیاز جنسی نیز مثل بسیاری از متغیرهای انسانی دیگر از یک فرد به فرد دیگر و حتی در مقاطع زمانی متفاوت در یک فرد متفاوت خواهد بود. توصیه می شود دو نفر که کاندیدای ازدواج با یکدیگر هستند، در مورد بسیاری از مسائل از جمله دیدگاه خودشان درباره روابط زناشویی و اهمیتی که در زندگی مشترک برای این موضوع قائل هستند، صحبت کنند، ولی در بهترین حالت هم نیاز و تمایل جنسی زوج همیشه کاملا همخوانی ندارد.

در مواجهه با این مساله، همانند بسیاری از موضوعات دیگر، زن و شوهر باید به یک تعامل سازنده دست یابند؛ به نحوی که احساس نکنند مورد بی توجهی قرار گرفته اند و از سوی شریک زندگی، تحت فشار هستند. به علاوه درخصوص درخواست های جنسی، زن و شوهر باید صمیمانه گفت وگو کنند و خواسته های خود را با یکدیگر در میان بگذارند. مثلا هنوز بسیاری از خانم ها از اینکه پیشنهاد دهنده شروع رابطه زناشویی باشند، اکراه دارند یا آن را صحیح نمی دانند در حالی که چنین تصوری اصلا درست نیست و برخی مردان توقع چنین رفتاری را دارند بدون آنکه به آن هیچ اشاره ای بکنند. چنین تعاملی در مورد سایر متغیرهای ممکن مثل زمان رابطه، مکان آن و نوع رفتارها و همچنین موقعیت های ممکن برای برقراری رابطه زناشویی باید وجود داشته باشد.

اتفاقا با بهره بردن از همین متغیرها می توان با وجود گذشتن سال ها از زندگی مشترک، از یکنواختی و سرد شدن رابطه پیشگیری کرد. زوجی که به دنبال خوشبختی هستند، باید برای رسیدن به آن هر کدام به نیازهای طرف مقابل احترام بگذارند. در صورت محقق شدن این شرایط، عملا به نیازها و خواسته های خود نیز دست یافته اند. صدالبته چنین تعاملی همراه با حسن نیت با آنچه عده ای به شکل کاسبکارانه در زندگی به دنبال آن هستند، تفاوت دارد.


ادامه مطلب

یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,

|
 

دلایل حمله قلبی

 

دلایل حمله قلبی.............

در برخی بیماران مبتلا به پسوریازیس در مقایسه با مبتلایان به دیابت خطر حمله قلبی بیشتر می شود.

اغلب مبتلایان به این بیماری در مرحله حاد احتمالاً سیگاری اند و اضافه وزن و فشار خون بالا دارند. این بیماری که عامل خطری مستقل به حساب می آید نوعی اختلال خود ایمنی است که التهاب مزمن و سرانجام حمله قلبی ایجاد می کند.

آشفتگی روابط خانوادگی
رابطه نامناسب با همسر می تواند برای قلب مضر باشد و احتمال حمله قلبی را به ۳۴ درصد افزایش دهد.

پایین بودن کلسترول مفید خون:
محققان دانشگاهی رابطه کلسترول مفید و موارد عمده سکته قلبی ۷ هزار فرد را بررسی کردند و دریافتند پایین بودن کلسترول مفید پس از بیماری قلبی و سن سومین نشانه برای پیش بینی سکته قلبی است. سکته قلبی در جوانان اغلب به علت پایین بودن کلسترول مفید است که با ورزش و کاهش وزن مهار می شود.

مشکلات کلیوی:
نتایج بررسی بیماران هلندی نشان می‌دهد، مشکلات کلیوی خطر حمله قلبی را به طور چشمگیری بالا می برد. بررسی دیگری نیز روی ۱۰ هزار مرد نشان داد، مبتلایان به بیماری مزمن کلیوی، نسبت به دیگران دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

توقف ناگهانی مصرف آسپرین:
بررسی های متعددی نشان می دهد، بیماران قلبی، حداقل به مدت یک هفته پس از متوقف کردن مصرف آسپرین یا داروهای غیراستروئیدی، در معرض خطر بالای حمله قلبی قرار دارند. اگر بیماری قلبی دارید یا در معرض خطر این بیماری قرار دارید و قصد دارید دیگر آسپرین مصرف نکنید بهتر است این کار را به تدریج و تحت نظارت پزشک انجام دهید.

درمان هورمونی سرطان پروستات:
درمان هورمونی سرطان پروستات، احتمال مرگ ناگهانی بر اثر حمله قلبی را افزایش می دهد. محققان دانشگاه پزشکی هاروارد می گویند اگرچه این کشف ارتباط مستقیم عوامل یاد شده را تأیید نمی کند اما هنگام درمان برای سرطان پروستات باید در نظر گرفته شود.

آنتی بیوتیک:
نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۲ محققان نشان می‌دهد آنتی بیوتیک رایج به نام اریترومایسین با احتمال بروز حمله قلبی به ویژه در بیماران قلبی ارتباط دارد.

مکمل های کلسیم:
تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ روی ۲۳ هزار نفر انجام گرفت نشان داد افرادی که مکمل های کلسیم مصرف می کنند نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

برای دریافت کلسیم، پزشکان مصرف ماهی چرب هفته ای ۲ بار و مواد غذایی حاوی کلسیم و برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید را توصیه می کنند.

عفونت:
اگر به آنفلوآنزا یا عفونت تنفسی مبتلا هستید، احتمال حمله قلبی برای شما ۵ برابر بالاتر است.

افسردگی:
به گفته محققان ارتباط افسردگی و حمله قلبی ثابت شده است.

بیماری لثه:
افرادی که به بیماری لثه مبتلا هستند نسبت به افرادی که دندان سالمی دارند، ۲۵درصد بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار می گیرند.گمان برده می شود، باکتری های موجود در دهان می تواند التهاب مزمن ایجاد کند.

دیابت:
تقریباً اغلب بیماران دیابتی از مشکلاتی مانند قطع عضو یا از دست دادن بینایی نگرانند اما یکی از بزرگ ترین خطرهایی که با آن مواجهند، بیماری قلبی است.

دیابتی ها نسبت به همسن و سال هایشان که دیابت ندارند ۲ تا ۴ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند. خوشبختانه تغذیه سالم و ورزش، احتمال کاهش خطر بیماری افراد دیابتی را بالا می برد.

فشار کاری:
بررسی های محققان انگلیسی در سال ۲۰۰۵ نشان می دهد، فشار کاری خطر بروز حمله قلبی را ۲۳ درصد افزایش می دهد.

شهرنشینی:
محققان آلمانی می گویند: قرار گرفتن در معرض ترافیک سنگین چه وسیله نقلیه شما خودرو باشد چه دوچرخه یا وسیله نقلیه عمومی، احتمال حمله قلبی را دو برابر افزایش می دهد.

 


ادامه مطلب

یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,

|
 

موادی بهتر از قرصهای مولتی ویتامین

 


 

موادی بهتر از قرص های مولتی ویتامین!

بهترین رژیم آن است که مواد موردنیاز بدن به‌طور طبیعی به بدن برسد و وقتی این تامین نیاز شکل غیرطبیعی به خود بگیرد می‌تواند مضر باشد. در این مطلب می‌توانید از تمام مواد خوراکی که ویتامین یا مواد معدنی خاص را به بدن می‌رسانند آگاه شوید.

 

در این مطلب می‌توانید از تمام مواد خوراکی که ویتامین یا مواد معدنی خاص را به بدن می‌رسانند آگاه شوید. برای اینکه بدن سالم‌تری داشته باشید، می‌توانید این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید و خود را از مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین و مینرال برهانید.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Vitamin c
بروید سراغ خانواده مرکبات و کلم
فایده‌ها
ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد خراب‌کننده DNA مبارزه کند و با این کار خطر سرطان را کاهش دهد. این ویتامین می‌تواند به حفظ سیستم ایمنی و افزایش HDL خون که در اصطلاح به آن کلسترول خوب می‌گویند به شما کمک کند.

 

مقدار موردنیاز
نیاز روزانه بدن به این ویتامین 75 میلی‌گرم است اما بعضی از کارشناسان توصیه می‌کنند تا روزی 200میلی‌گرم از آن را به بدن برسانید. لازم است بدانید اضافه ویتامین C به راحتی از بدن دفع می‌شود و هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند.

 

بهترین منابع غذایی
مرکبات و آب آنها سرشار از ویتامین C است. علاوه بر اینها، این ویتامین به وفور در توت‌فرنگی، فلفل سبز و قرمز، کلم بروکسل، کلم بروکلی، اسفناج، کلم‌پیچ و خربزه وجود دارد.

 

تامین روزانه
روزانه خوردن یک پرتقال، نیاز بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. اگر هر روز 3 وعده میوه‌ها و سبزی‌های گفته شده را مصرف کنید، می‌توانید مطمئن باشید هیچ‌گاه به کمبود این ویتامین دچار نخواهید شد.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Vitamin B6 , B12
گیاهخوارها حواس شان باشد
فایده‌ها
 ویتامین‌های گروه B یا به اصطلاح ب‌کمپلکس‌ها به ویژه B6 و B12 نقش مهمی در بهبود وضعیت اعصاب و عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند. کمبود آنها می‌تواند یک عامل خطر برای مشکلات قلبی و سکته مغزی شود.

 

مقدار موردنیاز
شما در هر روز به 3/1 میلی‌گرم B6 و 4/2 میکروگرم B12 نیاز دارید.

 

بهترین منابع غذایی
منابع غذایی سرشار از ویتامین B6 غلات سبوس‌دار، موز، لوبیا، آجیل، جوانه گندم، مرغ و ماهی هستند. برای رساندن ویتامین B12 به بدن می‌توانید از گوشت گاو، تخم‌مرغ، ماهي و فرآورده‌های لبنی استفاده کنید.

 

تامین روزانه
شما می‌توانید با خوردن یک فنجان ماست و یک موز، 40 گرم تخمه آفتابگردان و يكصدگرم گوشت گاو کبابی نیاز روزانه خود را به ویتامین B6 و B12 تامین کنید. فراموش نکنید ویتامین B12 فقط در محصولات لبنی وجود دارد و کسانی که گیاهخوار هستند باید آن را به صورت مکمل دریافت کنند.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی


Vitamin E
ازچشم‌تان محافظت کنید
فایده‌ها:
 عملکرد اصلی این ویتامین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان است. مطالعات اخیر نشان داده این ویتامین تاثیر مثبتي بر سلامت چشم و پیشگیری از بیماری آلزایمر دارد.

 

مقدار موردنیاز:
به طور کلی هر فرد به 5/22 واحد از این ویتامین در طول روز نیاز دارد. درمورد این ویتامین محدودیت‌هایی برای مصرف وجود دارد. درواقع حداکثر مصرف روزانه درباره آن باید مدنظر قرار بگیرد. متخصصان می‌گویند دریافت روزانه 150 تا 200 واحد از این ویتامین هم برای بدن خطری ندارد اما بالای آن مضر خواهد بود.

 

بهترین منابع غذایی:
آووکادو، روغن نباتی (مثل روغن آفتابگردان، روغن زیتون و کانولا)، جوانه گندم، تخمه آفتابگردان، بادام و آجیل‌های دیگر منابع غنی این ویتامین هستند.

 

تامین روزانه:
رساندن ویتامینE به بدن کار بسیار راحتی است. خوردن روزانه یک فنجان بروکلی خام به همراه 50 گرم بادام یا تخمه آفتابگردان این نیاز را تامین می‌کند.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Vitamin K
بروکلی بخورید
فایده‌ها
این ماده برای انعقاد خون مفید است، علاوه بر این می‌تواند به تراکم و قدرت استخوان‌ها هم بیفزاید.

 

مقدار موردنیاز
بنابر مطالعات انجام شده اخیر، زنان در هر روز 90میکروگرم ویتامین K نیاز دارند.

 

بهترین منابع غذایی
سبزیجات به رنگ سبز تیره، سبزیجات برگ‌دار و روغن‌های گیاهی مثل زیتون، کانولا و روغن سویا منابع سرشار از ویتامین K هستند.

 

تامین روزانه
یک فنجان بروکلی خام یا سالاد اسفناج می‌تواند نیاز روزانه شما به این ویتامین را برطرف کند.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Calcium
مصرف کلسیم را فراموش نکنید
فایده‌ها
کلسیم برای سلامت استخوان‌ها ضروری است و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از پوکی استخوان‌ها ایفا می‌کند.

 

مقدار موردنیاز
تا 50 سالگی نیاز زنان به این ویتامین حداقل  هزارمیلی‌گرم در روز است. برای بالای 50 سالگی این نیاز به روزی 1200 میلی‌گرم می‌رسد. توجه کنید که بدن نمی‌تواند بیشتر از 500 میلی‌گرم کلسیم در هر وعده را جذب کند، بنابراین بهتر است آن را در دوزهای کوچک‌تر مصرف کنید.

 

بهترین منابع غذایی
محصولات غنی  از کلسیم هستند و عمده کلسیم بدن از همین منابع تامین می‌شود. اما مقادیر کمتر کلسیم در حبوبات و سبزیجاتی که رنگ آنها سبز تیره است و دارای برگ هستند نیز وجود دارد.

 

تامین روزانه
250 میلی‌لیتر شیر بدون چربی، یک فنجان ماست، یک فنجان اسفناج پخته و یک انجیر باعث می‌شود سهمیه کلسیم خود را دریافت کنید. اگر محصولات لبنی مصرف نمی‌کنید، می‌توانید کلسیم موردنیاز را از طریق خوردن شیر سویا یا آب پرتقال به بدن خود برسانید.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Vitamin D
یک محافظ عالی
فایده‌ها
کار اصلی ویتامین D کمک به جذب کلسیم و افزایش جذب آن است. کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به پوکی استخوان شده و نوع خاصی از سرطان‌ها را ایجاد کند. کمبود این ویتامین می‌تواند به افزایش شانس ابتلا به دیابت نوع یک و بیماری‌های مزمن کمک کند.

 

مقدار موردنیاز
زنان زیر 50 سال روزانه به 200 واحد و زنان بالای 50 سال بین 400 تا 600 واحد ویتامین D در هر روز نياز دارند (ویتامین‌های محلول در چربی مثل D و E به جای اندازه‌گیری با میلی‌گرم یا میکروگرم، با واحد اندازه‌گیری می‌شوند).

 

بهترین منابع غذایی
اگر چه ماهی‌های چرب مثل تن یا سالمن سرشار از ویتامین D هستند اما بیشتر ویتامین D موردنیاز ما از غذاهایی مانند شیر یا غلات می‌آید. به علاوه بدن می‌تواند هنگام قرار گرفتن در نور خورشید ویتامین D مورد نیاز خود را بسازد.

 

تامین روزانه
اگر کمتر از 50 سال دارید، روزانه صد گرم سالمون یا دو فنجان شیر غنی شده می‌تواند نیاز روزانه شما را تامین کند. بین 10 تا 15 دقیقه قرار گرفتن زیر نور خورشید بدون ضدآفتاب برای دو تا سه بار در هفته هم می‌تواند شما را از مکمل‌های ویتامین D بی‌نیاز کند.




ادامه مطلب

یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,

|
 

4میم مهم در ازدواج

 

 

4 ط¢آ«میمط¢آ» مهم در ازدواج

ازدواج خود گزین,انتخاب همسر

ازدواج یک انتخاب بزرگ است. اما چه کسی این انتخاب را انجام می دهد؟ شما یا والدین تان؟ آیا ط¢آ«ازدواج خود گزینط¢آ» به صلاح دختر و پسر است یا ازدواجی بر اساس نظر خانواده؟

موضوع انتخاب سنتی در مقابل انتخاب غیرسنتی جامعه ما زیاد مطرح می شود در این ازدواجها دو مسأله وجود دارد. یکی اینکه خانواده باید بدانند وظیفه آنها در انتخاب همسر و تعلیم و تربیت فرزندانشان حدی معقول است، یعنی اینکه باید نظر خود را در یک حد متعادل نگه دارند. به طوری که فقط جنبه ارشادی داشته باشند، نه اینکه نظرشان را به فرزند تحمیل کنند.

متأسفانه بسیار دیده شده خانواده ها حتی دختر 25 ساله و پسر 30 ساله را به رسمیت نمی شناسند و در برابر انتخاب او موضع گیری می کنند. به عنوان مثال می گویند اگر فلانی را انتخاب کنی در مجلس عروسی تو شرکت نمی کنم، در حالی که به انتخاب بچه ها باید احترام بگذاریم چون ملاکها تغییر یافته و آنها تحت تأثیر مسائل موجود در جامعه قرار می گیرند و انتخابشان بر همان اساس شکل می گیرد، پس نمی توانند بنای زندگی مشترکشان را بر سلیقه ما و نظر ما بگذارند.

از طرف دیگر، بررسی ها نشان می دهد انتخاب هایی نیز که پسر و دختر بدون نظر خانواده انجام می دهند چندان مطلوب نبوده و میزان طلاق در این انتخاب ها چند برابر بیشتر می باشد، بنابراین توصیه می شود نخست خانواده ها به انتخاب جوان احترام بگذارند و همیشه در کنار او باشند و از سوی دیگر جوان‌ها نیز به خاطر کاهش آسیب‌های خانواده حتماً نظر والدین و مشاوران را جویا شوند.

اما والدین باید بدانند که اگر فرزندتان به بلوغ فکری، اجتماعی و روانی لازم رسید باید انتخابش را محترم شمرد و به او کمک کرد. او را تحت هیچ شرایطی تنها نگذاشت، چون بیشتر جوانهایی دنبالط¢آ«ازدواج خود گزینط¢آ» هستند که پدر و مادر با آنها همراهی نمی کنند و به قول خودشان آنها را نمی فهمند. فراموش نکنیم در بسیاری از ازدواجهای ناموفق که به انتخاب خود جوان صورت گرفته عامل اصلی و مسبب این کار پدر و مادر بوده اند.

باید این نکته را در نظر بگیریم که موضوع ازدواج پیوند تنها دو نفر نیست، بلکه پیوند دو خانواده است، پیوند دو سیستم، دو فرهنگ با ویژگی‌های خاص و آداب و رسوم خاص، به همین دلیل وقتی در ازدواج‌ها به عوامل فرهنگی اجتماعی توجه نمی شود، تنش و کشمکش بین خانواده زیاد رخ می دهد.

پس از آنجا که دو نفر(زن و شوهر) از دو خانواده در حال معاشرت و رفت و آمد با دو خانواده هستند اگر بدون نظر پدر و مادر ازدواج صورت گیرد همه معادله های خانوادگی به هم می خورد و میزان تنش و اختلاف نظر در این خانواده ها بیشتر دیده می شود. در نتیجه این مسأله هم روی کیفیت زندگی و هم بر روابط زن و شوهر اثر می گذارد. به باور تمامی کارشناسان، روان شناسان و مشاوران خانواده در انتخاب همسر باید 4ط¢آ«میمط¢آ» در نظر گرفته شود.

در هر انتخابی خوب مشاهده کنید، ظاهر و قیافه طرف مقابل را در ذهن خود بررسی کنید، شکل و حرکات شیوه گفتار و رفتار ظاهری او را به عنوان شرط اول بپذیرید

اول ط¢آ«مشاهدهط¢آ» یعنی اینکه در هر انتخابی خوب مشاهده کنید، ظاهر و قیافه طرف مقابل را در ذهن خود بررسی کنید، شکل و حرکات شیوه گفتار و رفتار ظاهری او را به عنوان شرط اول بپذیرید، زیرا بارها به مرکز مشاوره مراجعه شده که آقا بعد از 8 ماه می‌گوید: من زن قد بلند می خواستم خانم قدش کوتاه است، یا اندازه بینی و فرم دندان‌های او مطابق سلیقه من نیست و یا خانمی می گوید شوهرم نمی تواند در جمع صحبت کند، خوب لباس نمی پوشد و از این قبیل نظرها. بنابراین اگر قصد و نیت ازدواج است تا حدی که اسلام هم اجازه داده باید یکدیگر را ببینند و بپسندند.

دومط¢آ«مصاحبهط¢آ» است که دو نفر باید خوب با هم صحبت کنند و درباره نکات مثبت و منفی یکدیگر و مسائل مهمی که در تاریخچه هر کدام وجود دارد. بیماری‌های خاص، محل سکونت، آینده و اینکه می خواهند کار کنند یا شغلشان چه باشد، نحوه تربیت فرزندان و مسائل دیگری که ممکن است پیش بیاید صحبت کنند و چند جلسه با اطلاع خانواده‌ها، دختر و پسر با هم دیدار و گفتگو داشته باشند تا نسبت به هم شناخت بیشتر پیدا کنند.

سومط¢آ«مکاشفهط¢آ» است که به قصد تحقیق و بررسی از زندگی اجتماعی طرف مقابل پرسش کنند از مدرسه، محل کار، محل سربازی، دانشگاه و... تا ببینند وجهه اجتماعی او چگونه است. برخوردش با مردم در اجتماع چطوری است مثلاً فردی که با هیچ کس ارتباط ندارد و دوست صمیمی هم ندارد شاید دچار بدبینی باشد یا اختلالات دیگر که بهتر است همان ابتدا با پرسیدن از افراد مختلف چهره اجتماعی او بهتر مشخص شود.

چهارمط¢آ«مشاورهط¢آ» که بر اساس تخصص، تبحر و تجربه مشاور دو نفر با هم مقایسه می شوند که میانشان تا چه حد و میزان سازگاری وجود دارد و تناسب زندگی این دو با هم چقدر است و بر همین اساس هر دو مورد سنجش مشاور قرار می گیرند و چون مشاور یک فرد بی طرف است می توان روی اظهارنظر او حساب کرد و تأیید یا عدم تأیید او را به حساب مخالفت افراد خانواده نگذاشت.

حد و مرز رازداری در ازدواج


 

پیش از ازدواج, آشنایی پیش از ازدواج

آنچه جوانان را در مساله ازدواج و تشکیل زندگی مشترک نگران می‌کند، ناگفته‌هایی است که افراد را در دو راهی گفتن یا نگفتن قرار می‌دهد که این موضوع نیز راه‌حل‌هایی دارد.

دختر و پسر در دوران نامزدی برای کسب شناخت از هم باید ویژگی‌های شخصی خود را بیان کنند و از علاقه‌مندی‌های خود صحبت کنند. به طور مثال این‌که "من بافتنی کردن را دوست دارم" یا "دوست دارم هر چند وقت یک‌بار مهمانی بگیرم"، با بیان این مسایل طرف مقابل می‌تواند خود را به خوبی سازگار کند. همچنین شما باید انتظار خود را از همدیگر نیز بیان کنید. این موارد جزو گفتنی های ضروری قبل از ازدواج هستند.

 

اما به جز اینها، همه ما رازهایی داریم که مربوط به گذشته ما هستند. آن‌چه که در دوران پیش از ازدواج برای خیلی ها نگرانی ایجاد می‌کند، برخی ناگفته‌ها در زندگی است که گفتن شان می تواند دردسرساز باشد و نگفتن شان هم دردسرهای خودش را دارد. بنابراین سوالی که مطرح می شود این است: چه چیزهایی را باید بگوییم و چه چیزهایی جزو رازهای شخصی ما محسوب می شوند؟

ناگفتنی های قبل از ازدواج
یک قاعده کلی را باید به خاطر بسپارید. به طور کلی حفظ رازها در صورتی که آسیبی به زندگی مشترک شما وارد نکند، ایرادی ندارد. مثلا این که شما در گذشته یک رابطه عاطفی یک طرفه را تجربه کرده اید، نباید با همسرتان در میان گذاشته شود اما این که یک نامزدی بهم خورده داشته اید، موضوعی است که او باید بداند.

 

حالا تصور کنید که شما با نامزد سابقتان رو در رو شده اید و احساس می کنید که از طرف او زندگی تان تهدید می شود. در این شرایط، باید موضوع را با همسرتان در میان بگذارید و از او کمک بگیرید. اینجاست که حد و مرز رازداری تعیین می شود. رازهای گذشته شما متعلق به خود شما هستند اما تا وقتی که آسیبی به زندگی مشترک امروزتان نرسانند.

این موضوع مصداق این حدیث است: "النجاه فی صدق". اگر این موضوع از زبان خود فرد توسط طرف مقابل شنیده شود، پذیرش این موضوع به مراتب بهتر است تا این‌که از طریق دیگری و توسط نفر سومی، موضوع مطرح شود.
 
رازهای بعد از ازدواج
اما درباره رازهای امروز چطور؟ یک واقعیت مهم درباره ازدواج وجود دارد و آن این که هیچ چیزی نباید باعث از بین رفتن صداقت و راستگویی بین شما شود. دروغ های کوچک، پنهان کاری های به ظاهر بی اهمیت اگر فاش شوند می توانند بنیان اعتماد را بین شما از بین ببرند. اما در عین حال، بعد از ازدواج مواردی هست که به زندگی مشترک شما ارتباطی ندارد و می توانید آنها را با همسرتان در میان نگذارید.

 

اختلافاتی که در خانواده پدری شما بروز کرده، چیزی نیست که مستقیما به همسر شما مربوط شود. حرف و حدیث هایی که پشت سر شما گفته می شود، نباید به خانه تان راه پیدا کند و اگر کسی از همسر شما بدگویی کرده، باید رازداری کنید و نگذارید او متوجه شود.
یک واقعیت مهم درباره ازدواج وجود دارد و آن این که هیچ چیزی نباید باعث از بین رفتن صداقت و راستگویی بین شما شود. دروغ های کوچک، پنهان کاری های به ظاهر بی اهمیت اگر فاش شوند می توانند بنیان اعتماد را بین شما از بین ببرند

چشم ها را باز کنید
در زمان نامزدی ممکن است دختر و پسر به دلیل ایجاد وابستگی میان آن‌ها، چشم خود را بر برخی حقایق ببندند. مهم‌ترین راه برای مقابله با وابستگی کوتاه کردن مدت زمان نامزدی و توجه به کیفیت این دوران است تا شناخت واقعی حاصل شود. به طور نمونه می‌توان به جای این که در مدت 6 ماه هفته‌ای یک ساعت به این موضوع اختصاص دهند، زمان به 3 ماه و هفته‌ای دو ساعت یا 45 روز و هفته‌ای 4 ساعت تغییر کند. به صورت فشرده اما به صورت عمیق مطالعات انجام می‌شود و از ایجاد وابستگی نیز جلوگیری می‌شود.

 


ادامه مطلب

یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,

|
 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 25 صفحه بعد

امید وارم از مطالب ارائه شده در این وبلاگ موجبات رضایت شما را فراهم نماید ولحظات خوب با نشاطی را در کنار همدیگر سپری نماییم وتجربه ی خوبی دریافت نماییم .ارادتمند شما

 
 

لینک دوستان

سرور مجازی

وب من

سرور مجازی

هاست لینوکس

علمی آموزشی

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

 

مطالب قبلی

10 موضوع گفتگو با عشقتان وقتی حرفی ندارین

10حقیقت جالب وافسانه ای در باره قطب شمال

جملات الهام بخش برای رندگی

تصاویر کمتر ئیئه شده از ایران

20جمله الهام بخش

جملات الهام بخش 3

جملات الهام بخش زندگی

جملات الهام بخش

اصول شیک پوشی

100حقیقت در زندگی که به دردمون میخوره

جملاتی که به ذهنتان آرامش می بخشد

23راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم

با ترفندهای یک کدبانوی کامل آشنا شوید

12 نکته را برای پیشگیری از سرطان جدی بگیرید

میوه های تقویت کننده نیروی جنسی را بشناسید!

رفتارهای غلط زن و مرد در روابط زناشویی

راز لاغری و لاغر ماندن برخی از افراد چیست؟

جملات زیبا وآموزنده

 

نویسندگان

محمود

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمي و آدرس fararooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک دوستان

اشعار شاعران

جی تی ای من

لیوان همزن شگفت انگیز

مرجع دانلود سریال

دانلود کتابها و جزوات و پایان نامه های کارشناسی رشته ی حسابداری

کسب درآمد اینترنتی ماهیانه 300 هزار تومن با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاملا قانونی و مطمئن

جنون نه عشق

ردیاب خودرو

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content