علمي , آموزشی

گوناگون

 

 

چندنکته کاریردی در خانه داری

   چند نکته کاربردی در خانه داری!!!

 

 


 

1- خوشبو کردن حمام

برای خوشبو شدن حمام کمی عطر یا روغن معطر روی حباب روشنایی داخل حمام بمالید زمانی که چراغ را روشن می‌کنید، گرمای ناشی از لامپ، عطر را در هوا پراکنده می کند.


2- از بین بردن بوی فاضلاب

یک چهارم تا یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلات بریزید. یک دوم پیمانه سرکه ی سفید هم به آن بیفزایید. در فاضلاب را بپوشانید.


3- جلوگیری از کپک زدن پرده حمام

قبل از آویزان کردن پرده ی حمام، آن را در محلول آب و نمک بخیسانید.


4- نرم شدن دست‌ها در حین شستن ظروف

وقتی از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنید دست‌های شما خشک و زبر می‌شود برای حل این مشکل، مقداری جوش شیرین به مایع ظرفشویی اضافه کنید تا پس از شستن پوست، دستان شما آسیب نبینند.

5- دور کننده مورچه‌ها

از وجود بی‌شمار مورچه در خانه رنج می‌برید؟ به در و دیوار، کابینت و همه جای خانه، مورچه آویزان است؟ شب‌ها از دست آنها آرامش ندارید؟ نگران نباشید! کافی است مقدار مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و کابینت‌ها، کف و هر جایی را که امکان دارد، با این محلول بشویید تا مورچه‌ها از منزل شما دور شوند. برای این منظور، قرار دادن زغال خشک یا تکّه‌ای لیموترش در محل زندگی آنها نیز موثر است.


6- نرم نگه دارنده ی پتو

نرم و پرزدار نگه داشتن پتوهای پشمی و کتانی پس از شست و شو همیشه برای خانم‌ها دغدغه آفرین است؛ مشکل با اضافه کردن دو فنجان سرکه سفید به آب مورد استفاده برای شست و شو تا حدّ زیادی بر طرف می‌شود. البته به یاد داشته باشید هرگز مادّه شوینده بخاردار و سرکه را با هم به آب نیفزایید؛ زیرا گازی خطرناک از آن متصاعد خواهد شد.


7- ساخت برف پاک کن با سیب‌زمینی

اگر در یک روز بارانی، برف پاک کن ماشین از کار بیفتد، چه کار خواهید کرد؟ یک سیب‌‌زمینی جوانه زده و بی‌مصرف را از وسط نصف کنید و آن را روی شیشه جلوی اتومبیل بمالید، بدین ترتیب، قطرات باران روی شیشه خواهد لغزید و مانع دید شما نخواهد شد. اما توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت، ماشین را به یک تعمیرگاه برسانید.

8- جابه‌جایی مبلمان

برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی، مبلمان را هل ندهید و نکشید، آنها را بلند کرده و حمل کنید. کشیدن مبلمان روی زمین، حتی به طول چند سانتی‌متر، آسیب فراوانی به آنها وارد می‌کند. همچنین برای بلند کردن صندلی باید به جای دسته، میله زیر نشیمن را گرفت؛ زیرا دسته‌ها اغلب تعمیر شده‌اند.

روی میز را باید جدا حمل کرد. آن را از دو طرف و قائم بر وضعیت گرفته و بلند کنید. بدین ترتیب حمل آنها آسان‌تر می‌شود و احتمال شکستن ترک‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از بازشدن در کشوها و قفسه‌ها، هنگام حمل و نقل، باید آنها را قفل کرد یا با طنابی محکم بست.


9- از بین بردن بوی داخل ماشین

چرا با وجود اینکه پنجره‌های ماشین را باز می‌گذارید، باز هم وقتی سوار ماشین می‌شوید بوی نامطبوعی به مشام می‌رسد؟ بو در پارچه و صندلی‌های ماشین نفوذ می‌کند و ماندگار می‌شود. برای حل این مشکل مقداری جوش شیرین روی صندلی‌های ماشین بپاشید و بعد از 15دقیقه با جاروبرقی صندلی‌‌ها را تمیز کنید. از خاصیت بوگیری جوش شیرین استفاده کنید. یا یک ظرف را با سرکه یا آمونیاک پر کنید و یک شب تا صبح، داخل ماشین بگذارید و پنجره‌ها را باز بگذارید تا بو جذب سرکه و یا آمونیاک شود.

10- استفاده ی درست از آب‌میوه‌گیری

اگر میوه هسته دارد، ابتدا هسته‌‌ها را از میوه خارج کنید؛ در غیر این صورت هسته‌ها مانع چرخش موتور یا تیغه‌های دستگاه می‌شوند.

در محفظه ی بالا بیش از اندازه میوه نریزید و مراقب باشید تا بیش از حد تفاله در آن جمع نشود، چون به موتور فشار می‌آورد و آن را می‌سوزاند.

در آب‌میوه‌گیری‌هایی که صافی فلزی دارند، اگر فشار تفاله‌ها یا مقدار میوه ی ریخته شده زیاد باشد، صافی از حالت تعادل خارج می‌شود و در نتیجه وقتی دستگاه را روشن می‌کنیم، آب‌میوه‌گیری به حرکت در می‌آید، برای جلوگیری از حرکت دستگاه باید تفاله‌ها را تخلیه کرد و یا از مقدار میوه‌ها کاست.

هرگز موتور را درون آب فرو نبرید.

قسمت‌های متحرک بالای آب‌میوه‌گیری مثل درپوش و تیغه را پیش از روشن کردن دستگاه کاملاً در جای خود محکم کنید.

پیش از خاموش کردن و ایستادن کامل موتور، هرگز در پوش آن را باز نکنید.

دستگاه را از دسترس کودکان دور نگه دارید.


11- علت داغ شدن آب‌میوه‌گیری

اگر آب‌میوه‌گیری شما پس از روشن کردن خیلی سریع داغ شد، این یک هشدار است که می‌تواند سه علت داشته باشد، محور موتور در پوش‌ها لقی دارد و یا اینکه موتور نیم سوز شده است. حتماً از یک تعمیر کار کمک بخواهید.


12- خرابی صافی آب‌میوه‌گیری

اگر آب‌میوه شما همراه با تفاله باشد نشانه ی آن‌ است که صافی آب‌میوه‌گیری خراب شده و باید تعویض شود.


13- علت حرکت آب‌میوه‌گیری

اگر در حین استفاده از آب‌میوه‌گیری، حرکت می‌کرد، بدین معناست که صافی تعادل ندارد و یا محفظه آن پر شده است.


14- صدای زیاد آب‌میوه‌گیری

صدای زیاد آب‌میوه‌گیری یا از متعادل نبودن صافی است که باید بازدید و یا تعویض شود و یا موتور خراب شده که باید از تعمیر کار کمک بگیرید.

 


ادامه مطلب

یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,

|
 

9تصور غلط در باره ی سیگار

       9 تصور غلط درباره سیگار

 

 


 

خطرات ناشی از سیگار کشیدن بر همه معلوم است. سیگار کشیدن در محیط های بسته مثل اتاق کار، داخل خانه، رستوران و ... اثرات مضر بیشتری دارد. در این مقاله 9 باور غلط درباره کشیدن سیگار را بیان می کنیم.


1- تنها خطر سیگار کشیدن، بروز سرطان ریه می باشد.
کشیدن سیگار فقط باعث سرطان ریه نمی شود، بلکه انواع سرطان و بیماری ها را در پی دارد؛ مثل سرطان دهان، سرطان مری، سرطان مثانه، سکته مغزی، بیماری های قلبی، آسم و آسیب جنین در زن بارداری که سیگار می کشد.
همچنین سیگار کشیدن یکی از دلایل عمده اختلال نعوظ در مردان می باشد.پس برای سلامتی خود و خانواده تان، باید سیگار را ترک کنید.


2- برخی سیگارها خطری ندارند.
هیچ سیگاری بی خطر نیست و نیکوتین موجود در سیگار، یک ماده اعتیادآور می باشد.برخی افراد سیگاری، دود سیگار را به صورت عمیق وارد بدن خود می کنند و آن دود را برای مدت طولانی در بدن نگه می دارند.
- سیگارهای الکترونیکی نیز بی خطر نیستند.
-د اجازه ندهید این باورها در ترک سیگار دخالت کنند.


3- سیگارهای لایت (Light) یا سبک مضر نیستند.
شرکت های سیگار از کلماتی مانند: سبک یا ملایم استفاده می کنند و پاکت های سیگار را با رنگ های نقره ای، سفید و یا طلایی به فروش می رسانند، با این مضمون که اینها بی خطر هستند.موسسه غذا و داروی آمریکا به تازگی نوشتن لغاتی همچون سبک و ملایم را روی پاکت های سیگار ممنوع کرده است.
مطالعات نشان داد که 20 درصد سیگاری ها باور دارند که خطرات ناشی از سیگار، در سیگارهایی که لغات سبک و یا ملایم دارند، کمتر از مارک های دیگر سیگار می باشد. در حالی که اینطور نیست.دیگر باور غلط این است که نیکوتین سیگارهای باریک تر، ضرر کمتری دارد، در حالی که اینطور نیست.بهتر است شما هیچ کدام از این حرف ها را باور نکنید.

 

4- قلیان ها بی خطر هستند.
در قلیان، دود از طریق آب منتقل می گردد.برخی مردم بر این باورند که لوله قلیان، قبل از ورود دود به ریه، آن را تمیز می کند.ولی باید گفت که خطرات ناشی از قلیان به مراتب بیشتر از خطرات ناشی از سیگار می باشد.
-قلیانی ها نسبت به سیگاری ها، 200 برابر بیشتر در معرض خطرات باشند.
-یک باور دیگر نیز وجود دارد که می گوید، قلیان های دست دوم و کار کرده، ایمن تر می باشند که این باور نیز نادرست است.


5- برای ترک سیگار، من خیلی پیر هستم.
اگر یک سال است که سیگار کشیدن را ترک کرده اید، خطر بیماری های قلبی را به نصف کاهش داده اید.
افراد 35 تا 39 ساله، اگر سیگار را ترک کنند، می توانند 3 تا 5 سال طول عمر خود را زیاد کنند.افراد 65 ساله، می توانند یک سال طول عمر خود را زیاد کنند.مطالعات نشان داده که حتی افراد 69 ساله نیز می توانند با ترک سیگار، طول عمر خود را زیاد کنند و از زندگی لذت بیشتری ببرند.


6- من هرگاه بخواهم می توانم سیگار را ترک کنم.
هر چه مدت سیگار کشیدن شما بیشتر باشد، به همان نسبت ترک سیگار برایتان سخت تر خواهد بود.افرادی که می گویند، اراده ترک سیگار را دارند، باید آنها را در مواقع بحرانی دید که آیا اراده شان پابرجا است یا نه.
-حدود 9 نفر از 10 نفری که سیگار را ترک می کنند، دوباره شروع به سیگار کشیدن می کنند.
-بهترین روش ترک سیگار، مشاوره و دارودرمانی می باشد.


7- اگر کودکی در خانه نباشد، می توان سیگار کشید.
اگر کسی در داخل خانه سیگار بکشد و حتی فرد دیگری در آنجا نباشد، دود سیگار روی فرش، لباس ها و پرده ها و ... باقی می ماند.اگر بتوانید بوی سیگار را در فضای خانه استشمام کنید، بدون اینکه کسی در آن لحظه سیگار بکشد، نشان می دهد که موادشیمیایی سرطان زا در محیط خانه وجود دارد.

این مسئله به خصوص در نوزادانی که روی زمین سینه خیز یا چار دست و پا راه می روند و وسایل را در دهانشان می گذارند، خیلی  خطرناک است.پس بهتر است برای سلامت کودکانمان سیگار را ترک کنیم.

 
8- اگر سیگار را ترک کنم، افزایش وزن پیدا می کنم.
نیکوتین یک ماده محرک است و اشتهای فرد از بین می برد. پس وقتی سیگار را ترک می کنید، هوس و میل به غذا خوردن بوجود می آید.
به طور متوسط، افراد بعد از ترک سیگار، 6/3 کیلوگرم افزیش وزن می یابند.
هنگامی که سیگار را ترک می کنید، سوخت و ساز بدنتان نیز کم می شود، اما شما می توانید با ورزش کردن و یا پیاده روی طولانی با چاقی مبارزه کنید.با ورزش کردن و عادات صحیح غذایی می توانید با خطرات ناشی از سیگار و افزایش وزن ناخواسته مبارزه کنید.


9- من فقط در مهمانی ها سیگار می کشم، بنابراین خطری مرا تهدید نمی کند.
یکی از باورهای غلط مردم این است که اگر گاهی وقت ها سیگار بکشید، از خطرات سیگار ایمن می باشید.
در حقیقت، خطرات سیگار کشیدن بعد از روشن کردن یک عدد سیگار مشخص می شود.
کشیدن 1 تا 4 عدد سیگار در روز باعث می شود که شما سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه باشید.

 

فواید فوری ترک سیگار
- بعد از گذشت 20 دقیقه از ترک سیگار، فشار خونتان کم می شود، ضربان قلبتان آهسته تر می گردد و دمای دست و پاهای شما زیاد می شود.
- بعد از 8 ساعت از ترک سیگار، خون شروع به خنثی کردن مواد مضر سیگار می کند و میزان مونوکسید کربن و اکسیژن در خونتان به مقدار طبیعی می رسد.
-بعد از 24 ساعت از ترک سیگار، سیستم های داخلی بدن شروع به ترمیم و بازسازی خود می کنند و به همان نسبت ابتلا به بیماری های قلبی کم می شود
- بعد از 48 ساعت از ترک سیگار، انتهای اعصاب مرده ناشی از سیگار، دوباره زنده می شوند و حس چشایی و بویایی بهبود می یابد.

 

فواید بعدی ترک سیگار
- بعد از هفته ها از ترک سیگار، گردش خون بهبود می یابد و عملکرد ریه ها نیز بهتر می گردد. ورزش کردن و راه رفتن، آسان تر انجام می گیرد.
- بعد از چندین ماه از ترک سیگار، تولید خلط سینه کمتر می شود و شما کمتر سرفه می کنید و کمتر خس خس سینه دارید.
- بعد از یک سال از ترک سیگار، احتمال ابتلا به امراض قلبی به نصف کاهش می یابد.
- بعد از پنج سال از ترک سیگار، خطر سکته کاهش می یابد و با گذشت زمان، احتمال سکته کم و کمتر می گردد.
- بعد از 10 سال از ترک سیگار، احتمال ابتلا به سرطان ریه به نصف کاهش می یابد. کاهش ابتلا به زخم های گوارشی و سرطان های دهان، حلق، مری، پانکراس، کلیه و مثانه نیز دیده می شود.
- بعد از 15 سال از ترک سیگار، میزان ابتلا به بیماری های قبلی و مرگ درست همانند فردی است که سیگار نکشیده است.

 


ادامه مطلب

یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,

|
 

جاده های مرگبار ودیدنی جهان

جاده های مرگبار و دیدنی جهان

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید


 

 


ادامه مطلب

یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,

|
 

مکانهایی عجیب وترسناک برای گردش گری


               مکانهایی عجیب و ترسناک برای گردشگری

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

در همه جای دنیا مکان های عجیبی وجود دارند که بسیار ترسناک هستند و قلب انسان از دیدن آنها به تپش می افتد. این مکان ها، طبیعی یا دست‌ساز بشر هستند. به هر حال توفیری چندانی هم ندارد، مهم این است که جزو ترسناک ترین جاذبه های دنیا هستند.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

 مکان های دیدتی دنیا وجاذبه های گردشگری ترسناک


 

ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان


مسیر پیاده روی برج CN – تورنتو، کانادا
آیا تا به حال در پیاده‌رو زمین خورده اید؟ روی زمین زمین خوردن خیلی ترس ندارد. اما امان از روزی که بخواهید در پیاده رویی که در طبقه 116 برج CN کانادا قرار دارد، زمین بخورید. آن وقت است که خیلی شیک به پایین پرت می شوید. البته این قدرها هم ناامن نیست. مثلا، این شش قرمز پوشی که در عکس می بینید، لباس مخصوص پرش پوشیده اند تا به پایین بپرند.

آنها کمربند ایمنی و طناب های نگهدارنده پوشیده و همه جوره آماده پرش هستند. خیلی دل می خواهد از این ارتفاع رعب‌آور خودتان با پای خودتان پایین بپرید و همه امیدتان هم فقط یک طناب باشد! کسانی که جراتش را دارند، می توانند در این پیاده روی هوایی قدم بزنند و از آن بالا همه تورنتو را زیر پای خود ببینند. 

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

مسیر پیاده روی برج CN یکی ازجاذبه های گردشگری کانادا
 


حاضر شدن و پوشیدن انواع وسایل ایمنی برای حضور در این مکان دیدنی دنیا یک ساعت زمان می برد و پس از آن هم می توانید حدود 20 تا 30 دقیقه در این پیاده رو در ارتفاع 360 متری بایستید. هزینه بازدید از مسیر پیاده روی برج CN حدود 175 دلار آمریکا است.

 


معبد بودایی Kyaikhtiyo – صخره طلایی، میانمار
یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری جهان معابد و بتکده های مشهور بودایی است که در بالای کوه Kyaikhtiyo، روی صخره طلایی در ایالت یانگون در میانمار قرار دارد. حفظ تعادل این معبد واقعا جای تعجب دارد و شاید بتوان آن را نوعی معجزه فرض کرد. افسانه های بودایی می گویند این صخره در کف دریا بوده است و بودا با قدرت ماورا طبیعه آن را بلند کرده و در جای کنونی گذاشته است.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

معبدبودا kyaikhtiyo  یکی مکان های دیدنی دنیا برای گردشگری

 

و از همه جالب تر، اعتقاد دارند که بودا با تاری از موی مقدس خود این صخره را اینگونه محکم در جای خود نگه داشته است.افراد بسیار مذهبی و فداییان بودا اعتقاد دارند افرادی که برای زیارت به این معبد می آیند شفا و سلامتی کامل پیدا می کنند و همه گناهانشان بخشیده می شود.

برای رسیدن به این مکان گردشگری باید یک مسیر پرپیچ و خم را با کامیون یا وانت از میان روستای کینپان بالا بروید و پس از طی 11 کیلومتر از میان جنگل تاریک به این مکان برسید. البته برای رسیدن به قله باید زحمت کوهنوردی را به پاهای خود ببخشید. جای شکر دارد که آن بالا رستوران، مهمان خانه و کافه وجود دارد تا رفع خستگی کنید.

 


جاده Yungas – بولیوی
در بالای کوه یک جاده باریک و بسیار خطرناک وجود دارد که جنگل آمازون را به لاپاز بولیوی وصل می کندکه یکی از مکان های دیدنی دنیا به شمار می آید. این جاده به نام «جاده مرگ» شهرت دارد. یکی از خطرناک ترین و کشنده ترین جاده های دنیا که حدود 61 کیلومتر طول دارد. حرکت در این جاده حدود 4572 متر از زمین فاصله دارد.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

جادهYunas بولیوی یکی ازمکان های دیدنی دنیا برای گردشگران
 

تصور چنین جاده ای هم ترسناک است چه برسد به عبور از میان آن! راننده های ماشین سنگین که در این جاده با عرض 3 متر عبور می کنند واقعا بسیار پرجرات و دیوانه هستند. هیچ نوع گاردریل محافظی در حاشیه جاده وجود ندارد. جالب این جاست که اتوبوس و تریلرهای بسیاری به طور دوطرفه از جاده مرگ عبور می کنند. سالانه 200 تا 300 نفر در این مسیر کشته می شوند و انواع صلیب و یادبود در طول جاده وجود دارد اما همچنان مسیر اصلی است و خیلی راننده ها از آن عبور می کنند. 


 


پل Trift – سوئیس
پل بسیار باریک که سه لایه چوب و کابل فلزی دارد، برای گردشگرانی است که می خواهند از یخچال طبیعی در تریفت در ارتفاع 100.5 متری دیدن کنند، تنها مسیر عبور است. این پل با طول 171 متری، بلندترین و بالاترین پل کوه آلپ است. برای رسیدن به این پل باید با تله‌کابین به آنجا بروید. تله‌کابین ها ظرفیت 8 نفر را دارند.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

پل trif یکی ازجاذبه های گردشگری جهان درکشور سوئیس

 

 این پل یکی از مکان های دیدنی ،ترسناک و بسیار هیجان انگیز در سال 2004 میلادی ساخته شد. اما در سال 2009 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت که نوسان و ترس کمتری دارد اما همچنان موجب وحشت کوهنوردها است. در کلبه ای در آن سمت نیز انواع غذاهای محلی سرو می شود.

 



آب‌گذر Pontcysyllte و کانال Llangollen – ویلز
چندین کیلومتر به سمت شرق لیانگولن در ویلز، بلندترین و طولانی ترین آب‌گذر دنیا وجود دارد که مانند اسباب بازی های شهربازی است. این آب‌گذر جزو میراث جهانی یونسکو است و در سال 1805 میلادی ساخته شده است که یکی از مکان های دیدنی  دنیا بشمار میرود.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

آبگزرو کانال ولیزجاذبه ای خارق العاده برای گردشگران

با این همه قدمت همچنان نیز مسیری برای جابه جایی مسافران است.  از این مسیر سالانه بیش از یکهزار قایق رودخانه و یکهزار قایق پدالی در ارتفاع 30 متری از بالای رودخانه Dee عبور می کنند. چشم انداز این کانال بسیار زیبا است و ترس آن ارزش امتحان را دارد.

 


استخر شیطان در آبشار ویکتوریا – زامبیا
استخر شیطان که در واقع یک استخر طبیعی در بالای صخره است، حدود 68.5 متر از زمین فاصله و در نزدیکی آبشار ویکتوریا، در زامبیا در قاره آفریقا است. این چاله مرگ که یکی از مکان های دیدنی دنیاست سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

 استخر شیطان یکی ازجذاب ترین جاذبه های جهان بشمار میرود
 

گردشگران از همه جای دنیا در فصل خشک و زمانی که رودخانه طغیان نمی کند و آرام است برای لذت از آب تنی در تابستان به این استخر می آیند. برای شنا در این استخر باید بدانید دقیقا کجا بروید تا از هفتمین عجایب طبیعی دنیا به پایین پرت نشوید. فرورفتگی صخره در این منطقه به «صندلی شیطان» شهرت دارد و استخری ایجاد کرده که گردشگران در آن شنا می کنند.

 


سکوی تایرول – اتریش
این سکو که در عکس مشاهده می کنید در واقع عرشه یخچال طبیعی است و در تایرول در کشور اتریش است و یکی از مکان های دیدنی دنیا است و بیشتر به سکوی مرگ شباهت دارد. این سکو در ارتفاع 3200 متری از زمین واقع شده است.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

 جاذبه های گردشگری بدون سکوی تایرول هیچ هیجانی برای گردشگران ندارد

 

برای رسیدن به این سکو باید حدود یک ساعت به سمت بیرون شهر و بالای کوه حرکت کنید. بیشترین وحشت ایستادن در بالای سکو زمانی است که برف زیادی باریده و باد می آید. در روزهای صاف و آفتابی می توانید مناظر زیبایی را از دور مشاهده کنید و حتی شهر زیبای ونیز ایتالیا نیز قابل مشاهده است.

 


معبد Xuankong – چین
در باریکه ای در بالای کوه هنگشان در کشور چین، معبد معلق که یکی از جازبه های گردشگری دنیا محسوب میشود واقع شده است. خیلی جالب است که این معبد در مکانی بسیار غیر استوار و خطرناک ساخته شده است و انسان انتظار دارد هر لحظه به پایین فرو بریزد اما برای گردشگران بسیار شگفت آور است که 1500 سال است این معبد در این جا است و تکان هم نخورده است.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

 معبد Xuankong یگی ازعجیب ترین وترسناک ترین مکان های گردشگری چین

 این ساختمان حدود 70 متر از بستر رودخانه و 402 کیلومتر از شهر بیجینگ فاصله دارد. ستون های نگهدارنده این معبد چوب های باریکی هستند که در دل صخره محکم شده اند. 

 


Atlanterhavsveien – نروژ
جاده 8 کیلومتری در بالای اقیانوس آرام در میان نروژ غربی و مولده، یکی از ترسناک ترین جاده های دنیا است که پیچ و خم هم دارد. این جاده در سال 1989 میلادی گشایش یافت و کارگران هنگام ساخت آن با 12 طوفان مواجه شدند.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

 جاده ای بر روی اقیانوس آرام فوق العاده ترین جاذبه گردشگری دنیا

هنگام رانندگی در این جاده تصور می کنید سوار ترن هوایی هستید. در روزهای زمستان که هوا نامناسب است میزان ترس هنگام عبور از این جاده بیشتر می شود. شاید اگر هوا صاف باشد بتوانید نهنگ هایی که در اقیانوس زیر جاده زندگی  می کنند را از نزدیک تماشا کنید.
 

 


صومعه Meteora – یونان
همچون مناظر فیلم و کارتون های تخیلی، صومعه اورتودوکس شرقی در کوهستان پیندوس یونان به طرز عجیبی در بالای یک برج سنگی ساخته شده است یکی ازعجیب ترین مکان های گردشگری. Meteora به معنای «معلق در هوا» است و واقعا هم این دیر در ارتفاع 402 متری از زمین قرار دارد.

 

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا,وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان,مکانهایی عجیب گردشگری

 صومعه Meteora عجیب  ترین  جاذبه های گردشگری جهان
 

راهبه های معتکف در قرن 14 میلادی برای فرار از مهاجمان ترک 24 صومعه در بالای این صخره ساخته و به آن پناه آورده بودند. در طول این یکصد سال، تنها راه دسترسی به این معبد طناب و پله های ریسمانی بوده است. البته امروزه گردشگران  می توانند با تله کابین به آنجا برسند و فقط 6 معبد در آنجا باقی مانده است که به جاذبه های گردشگری جهان تبدیل شده اند.

 


ادامه مطلب

شنبه 27 مهر 1392برچسب:,

|
 

قصاب خوش ذوق وسلیقه

  قصاب خوش ذوق و با سلیقه

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

این مجسمه های حیرت انگیز گوشتی توسط کی ران گورملی ساخته شده است. او برای جلب مشتری بیشتر گوشت های خود را به شکل مجسمه های جالبی تهیه کرده و در ویترین مغازه اش میگذارد. او گوشت هایش را به شکل شخصیت های کارتونی و یا مشهور تلویزیونی تزئیین مینماید.

 

eBL3ku58ZK.jpg

 

8QMTWGWgpB.jpg

 

6p30tz8J51.jpg

 

CLzgZZ53jR.jpg

 

2ckF54iYwA.jpg

 

kcJob2ZOBq.jpg

 

osQeLedY4d.jpg

 

54awlC9Oph.jpg

 

VwIwITeFEq.jpg

 

NTtsVMCjff.jpg

 

DUriICwO5p.jpg

 

6YXxEI78L3.jpg

 

K8vzRdCKJJ.jpg

 

z696CwG54a.jpg

 

LW7gim6YxI.jpg

 

7opRjnZfmr.jpg

 

njkdCuisIG.jpg

 

6wUAsPvCgv.jpg

 

gJLOoH5kJY.jpg

 

GOXu6Uy1bE.jpg

 

mzR5Zgdak1.jpg

 

aW7AcXC9R6.jpg

 

eo69Tda7ct.jpg

 

tti0pqsNDc.jpg

 

rsUjmyhUkG.jpg

 


ادامه مطلب

شنبه 27 مهر 1392برچسب:,

|
 

نقاشی های 3بعدی جالب ومتفاوت

نقاشي هاي 3 بعدي جالب و متفاوت

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

 

1P1f70LZeh.jpg  

 

MNU6sJZFzI.jpg

 

VKwvjABVPv.jpg

 

m37StMMsr6.jpg

 

6vf3hC1vTe.jpg

 

GB5qhPA7tP.jpg

 

K5UU89XZ6g.jpg

 

srY4gMZ5oj.jpg

 

vesAwG6zke.jpg

 

TKmgSkUjGG.jpg

 

UefPUlsp2n.jpg

 

xB2aj7Gekt.jpg

 


ادامه مطلب

شنبه 27 مهر 1392برچسب:,

|
 

این مواد غذایی سریع وزن تان را کاهش می دهند

 


                         این مواد غذایی سریع وزن تان را کاهش می دهند

 

 



 

اضافه وزن همواره معضلی برای بسیاری از مردم بوده است. راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، اما اگر بدانید بدون کم کردن مقدار وعده های غذایی هم می توانید با سرعت و راحتی بیشتری، به کاهش وزن خود کمک کنید، مطمئناً دیگر گرسنگی‌های بی مورد را تحمل نمی کنید. در ادامه مطلب غذاها و سبزیجات خوشمزه و خوش رنگی را به شما معرفی می کنیم تا بدون محدودیت در خوردن و نگرانی از افزایش وزن، آنها را جایگزین غذاهای دیگر نمایید.

 

 

ماست
ماست از غنی ترین محصولاتی است که از لبنیات به دست می آید. این محصول سبک سرشار از کلسیم است که علاوه بر جذب سریع، منجر به کاهش سرعت در اضافه وزن می شود.
 


 

تخم مرغ
اگر به فکر یه صبحانه ی سبک و چربی سوز هستید، بهتر است به جای خوردن پن‌کیک، تخم مرغ بخورید. طبق مطالعات انجام شده خوردن تخم مرغ به هنگام صبحانه منجر به گرسنگی دیر هنگام می شود و زمان بین صبحانه و وعده های بعدی را افزایش می دهد.

 

 

پسته
ممکن است تصور کنید که تنقلات عامل چاقی هستند، اما پسته از این قاعده مستثناست. البته اکثر آجیل ها، همانند پسته مقادیر زیادی فیبر و پروتئین ها سیرکننده دارد، که در علاوه بر تامین نیازهای بدن، منجر به کم اشتهایی می شود.

 

 

گریپ فروت
در میان تمامی خوردنی‌ها، گریپ فروت یکی از مشهورترین میوه هایی است که منجر کاهش وزن می‌شود. البته تاثیر این میوه بر روی کم کردن وزن، در تحقیقات علمی هم به اثبات رسیده است. افرادی که وعده غذایی خود را با نیمی از یک گریپ فروت شروع می‌کنند، به مراتب بهتر و بیشتر از سایرین وزن کم می‌کنند.

 

 

آووکادو
این میوه که طعمی شبیه سرشیر دارد، می‌تواند همانند یک کمربند لاغری دور کمر شما را کوچک کند. تحقیقات ثابت کرده که این میوه حاوی یک چربی اشباع نشده است که منجر به ترشح هورمونی به نام لپتین در بدن می‌شود. به هنگام ترشح این هورمون، مغز تصور می‌کند که شما سیر شده اید و بنابراین از غذا خوردن دست می‌کشید.
 


 

قارچ
قارچ، جایگزینی مناسب، خوشمزه و کم‌کالری برای گوشت است که می‌تواند تاثیر شایانی در کاهش وزن شما داشته باشد. در صورتی که بتوانید این غذا را در وعده‌های غذایی خود جایگزین گوشت نمایید، تقریباً در هر وعده غذایی حدود ۴۲۰ کالری اضافه را از بدن خود دور نگه داشته اید.
 


 

روغن زیتون
استفاده از روغن زیتون در هنگام پخت برخی غذاها و آماده کردن سالادها، در کم کردن وزن موثر است. در روغن زیتون یک ترکیب اشباع نشده به نام اولئیک اسید وجود دارد که در صورتی که به همراه غذا خورده شود، طی یک عملیات پیچیده‌ی شیمیایی، مغز شما را همانند آووکادو فریب می‌دهد. نهایتاً شما تصور می‌کنید که سیر شده‌اید و غذا خوردن را متوقف می‌کنید.

 

 

غلات سبوس‌دار
پس از این به بعد خوردن غلات معمولی را متوقف کرده و غلات سبوس دار را به جای آنها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده خوردن غلات سبوس دار در کاهش سریع وزن بسیار تاثیر گذار عمل می‌کند. برنج، جو ی خرد شده، انواع حبوبات و غلات به همراه سبوس، نان گندم و حتی ماکارونی از جمله مواردی هستند که در این دسته قرار می‌گیرند.

 

 

فلفل قرمز
اضافه کردن مقداری فلفل، نه تنها طعم غذای شما را بهبود می‌بخشد، بلکه منجر به تاثیر در عادت تغذیه و کاهش وزن شما نیز می‌شود. مقداری فلفل هندی و یا فلفل قرمز می‌تواند در انجام این امر موثر باشد. فلفل‌های قرمز ماده‌ای به نام کپسایسین را شامل می‌شوند که باعث کم اشتهایی و همچنین خوردن غذای کمتر می‌گردند. خوردن فلفل شیرین نیز می‌تواند تا حدی به این امر کمک کند.

 

 

باقلا
باقلا سرشار از پروتئین و فلاونوئیدها است. در یک دوره مطالعاتی چهارده ساله مشخص شده که این دانه‌های سبز رنگ٬ آنتی‌اکسیدانی خاص در خود دارند که مانع از تجمع چربی و در نهایت اضافه وزن می‌شوند.

 

 

برنج به همراه سبزیجات
برخی سبزیجات همانند کلم بروکلی، هویج، کلم پیچ و �که حاوی مقادیر بالای فیبر هستند، مشخصاً منجر به کاهش جذب کالری اضافی برنج می‌شوند. اما این همه ی ماجرا نیست. بر طبق تحقیقات، اضافه کردن سبزیجات به برنج، منجر به تسهیل و تسریع تخلیه ی معده می‌شود. در نهایت، شما مدت زمان بیشتری احساس سیری می‌کنید. در یک مطالعه مشخص شده، افرادی که به هنگام نهار، به همراه برنج خود، سبزیجات بیشتری مصرف کرده‌اند، به هنگام شام، اشتهای کمتری داشته و کمتر غذا می‌خورند.

 


ادامه مطلب

سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:,

|
 

عجیب ترین پدیده های جهان


       عجیب ترین پدیده های جهان

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

کره خاکی که ما روی آن زندگی می کنیم سراسر از شگفتی است: جنگل ها، بیابان ها، یخ ها و دریاها. این ها همه مناظری هستند که هرکدام به تنهایی سرشار از زیبایی های خیره کننده ای هستند اما در این کره پر از شگفتی مکان هایی وجود دارند که با دیدنشان فکر می کنیم از جهانی دیگر وارد زندگی ما شده اند و متعلق به زمین نیستند.


صخره های موجی شکل در آمریکا:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

صخره های موجی شکل با رنگ های متنوع و قوس و خمیدگی های منحصربفرد که دانشمندان عمر آن ها را بالغ بر ۱۹۰ میلیون سال تخمین زده اند.

این صخره های منحصربفرد بخشی از بیابان صخره ای قرمز رنگی هستند که از دره های تنگ تشکیل شده است. صخره ها از جنس ماسه سنگ هستند و در ایالت متحده آمریکا در نزدیکی مرز آریزونا و یوتا واقع شده اند و دلیل تشکیل شان هم باران های مکرر و وزش بادهاست.


گودال عمیق آبی در Belize:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

این گودال در مرکز آمریکای لاتین واقع شده و عمقش ۱۲۴ متر است. گودال بلیز در اواخر عصر یخبندان و در زمانی که سطح دریا بسیار پایین بوده با تجمع مرجان ها در طول زمانی بسیار طولانی بوجود آمده است.

اکوسیستم این حفره مورد توجه بسیاری از دانشمندان و محققان قرار گرفته و البته گروه بسیار زیادی از ماجراجویان هم به این منطقه راهی شده اند که به همین دلیل این حفره آبی بزرگ به عنوان یکی از مقاصد برتر زیر آبی جهان شناخته می شود.


مجسمه سنگی فیل در ایالت نوادا آمریکا:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

 این کوه سنگی که تداعی گر پیکر یک فیل عظیم الجثه با خرطوم بلند است در پارک دره آتش در ایالت نوادا واقع شده و بر اثر گذر زمان تغییر شکل داده است.

 

دریاچه صورتی در استرالیا:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


در قلب استرالیا دریاچه ای قرار دارد که رنگ آن کاملا صورتی ست. این دریاچه صورتی این روزها به یکی از عجیب ترین نقاط زمین تبدیل شده است و دانشمندان علت رنگ آن را وجود نوع خاصی جلبک در کف دریاچه می دانند.


دره مرگ در ایالت کالیفرنیا آمریکا:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

سطح این دره بسیار هموار است و البته سنگ هایی نیز در آن وجود دارند که گاهی وزن آنها به ۳۰۰ کیلوگرم هم می رسد. نکته شگفت انگیز این است که این سنگ ها ثابت نیستند و با وجود وزن زیادشان به دلیل نامشخصی همیشه در کف دره در حرکتند!


منطقه Waiotapu در نیوزلند:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

این منطقه میزبان یکی از عجیب ترین نقاط روی زمین است. جایی که استخرهای آبگرم در رنگ های مختلف وجود دارند. این استخرهای طبیعی که معروف به استخر شامپاین هستند قدمتشان به ۹۰۰ سال می رسد.

درجه حرارت این استخرها تا ۷۴ درجه سانتی گراد هم می رسد و بخار آب جوش و حباب های سوزان و گاز دی اکسید کربن از سطح آنها خارج می شود. این استخرهای رنگانگ به علت وجود موادی مانند طلا، نقره، مس و آرسنیک به این رنگ ها در آمده اند.


سنگ های تخم مرغی نیوزلند:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


این سنگ ها که در اندازه های بسیار بزرگ قرار دارند در دوره های پیشین در کف دریا بوده اند که البته به علت تغییرات شرایط زمین به شکل مرموزی خود را تا لبه کناری ساحل رسانده اند.


برج های Tufa در دریاچه Mono:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

این منظره شگفت انگیز در کالیفرنیا مشاهده می شود و بر اثر واکنش های شیمیایی در دریاچه مونو شکل می گیرند. جنس برج های توفا از سنگ آهک است.


استخر سنگ زرد در پارک ملی آمریکا:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

این پارک یکی از مراکز شگفت انگیز دنیاست که موارد خاص در آن زیاد دیده می شود. یکی از این موارد استخرهای آبی هستند که در رنگ های مختلف قرار دارند و دلیل اصلی آن نیز وجود جلبک ها و باکتری های متفاوت در آن است.


کاشاکاتووتنت در نیومکزیکو:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

Kasha-katuwe tent جاییست که در آن صخره های قلمی فرسایش یافته ای وجود دارند که از گدازه های آتشفشانی طی ۶ تا ۷ میلیون سال تشکیل شده اند. درحالیکه صخره های تشکیل شده از نظر شکل مشابهند به لحاظ ارتفاع متفاوت هستند و تا ۳۰ متر هم می رسند.


بیابان سفید مصر:

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

اینجا اقامتگاه صخره های گچی بزرگیست که به دلیل وزیدن طوفان های شنی مکرر در این منطقه بوجود آمده اند. این بیابان بی حاصل با شکل های صخره ای عجیبش بیشتر شبیه منطقه ای روی کره ماه است تا بیابان.

 


ادامه مطلب

یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:,

|
 

اینها را بخورید تا زانوی غم بغل نگیرید

 


         این‌ها را بخورید تا زانوی غم بغل نگیرید

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

اگر احساس می‌کنید حال و حوصله ندارید و مدام زانوی غم بغل گرفته‌اید یک سۆال از خودتان بپرسید: آیا مواد غذایی متنوعی مصرف می‌کنید؟

 

اگر همیشه غذاهای تکراری می‌خورید تعجبی ندارد که دچار افسردگی و بی‌حوصلگی بشوید. به خاطر اینکه بدنتان از دریافت ویتامین‌های مختلف و مورد نیاز محروم می‌شود. اگر می‌خواهید احساسات منفی و افسردگی‌های روزمره را از خودتان دور کنید این مواد غذایی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. با ما همراه باشید.

 

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

 

دل و جگر
بعضی‌ها کلا چشم دیدن کله‌پاچه و دل و جگر را ندارند اما باید بدانید که این مواد غذایی سرشار از ویتامین B12 می‌باشند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که کمبود این ویتامین خطر افسردگی را بالا می‌برد. به دل طبیعت بزنید و کمی کباب دل و جگر میل کنید. خواهید دید کلی حال و هوایتان عوض خواهد شد.

 

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

 

قارچ
قارچ‌ها با آن شکل و شمایل دوست‌داشتنی و کوچکشان سرشار از سلنیوم هستند. باید بدانید که کمبود این ماده‌ی معدنی شما را به دام افسردگی و اضطراب می‌کشاند. اگر دنبال یک منع غذایی برای ویتامین D می‌گردید قارچ را دریابید. محققان معتقدند با جذب ویتامین D بیشتر مشکلاتی مانند افسردگی فصلی کمتر می‌شود. برای اینکه میزان ویتامین D قارچ را بالا ببرید بهتر است آن‌ها را به مدت پنج دقیقه زیر آفتاب پهن کنید.

 

 تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

 

زعفران
این تارهای نازک قرمز رنگِ مثقالی خیلی گران تومان، باارزش‌ترین ادویه‌ی هر آشپزخانه‌ی ایرانی است که نه تنها عطر و رنگ غذاها را از این رو به آن رو می‌کند بلکه حال و هوای شما را هم عوض می‌کند. بدانید و آگاه باشید که زعفران قادر است پیری را از شما دور کند.

اصلاً این بار که یک کاسه شله زرد پرملات زعفران دار حسابی به دستتان رسید با تمام وجود بویش کنید. خواهید دید اولین عکس‌العملتان یک لبخند پت و پهن خواهد بود. اصلاً اجداد طبیب ما برای بهتر کردن خلق و خو و رفع خستگی و کسالت همیشه به بیماران خود زعفران تجویز می‌کردند. چای زعفرانی و یا برنج پوشیده شده از این ادویه‌ی باارزش کلی شادتان می‌کند.

نتایج پژوهش‌هایی که محققان وطنی انجام داده‌اند نشان می‌دهد که زعفران حاوی خواص ضد افسردگی است که کم از داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین و ایمی‌پرامین ندارد. به عقیده‌ی این محققان زعفران میزان ترشح سروتونین را در مغز بیشتر کرده و افسردگی را از بین می‌برد.
کلم‌ها می‌توانند با استرس، عفونت‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین بیشتر سرطان‌ها مقابله بکنند به خاطر اینکه حاوی ویتامین C و اسیدفولیک می‌باشند

 

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

 

املت
خوردن یک املت خوشمزه با زرده‌ی تخم‌مرغ برای صبحانه شما را سرحال و قبراق می‌کند. توصیه می‌کنیم کمی قارچ هم به املتتان اضافه کنید. زرده‌ی تخم‌مرغ سرشار از ویتامین ب کمپلکس و پروتئین می‌باشد. باید بدانید که ویتامین‌های ب کمپلکس شدت علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.

در بین ویتامین‌های خانواده‌ی B ویتامین‌های B6 و B12 بیش‌ترین کمک را به بهبود عملکرد سلول‌های مغزی کرده و اثر مثبتی روی خلق و خوی ما دارد. پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند و قند خون را ثابت نگه می‌دارد. پس سعی کنید حتماً در برنامه‌ی غذایی‌تان نیمرو، املت و تخم‌مرغ آب پز را بگنجانید. داخل سالادهایتان هم تخم‌مرغ آب پز رنده کنید.

 

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

 

ماهی‌های آب‌های سرد
به محض اینکه اولین علائم احساسات منفی و افسردگی را در خود دیدید به سراغ ماهی بروید. ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که افسردگی را از شما دور می‌کنند. ماهی آزاد، قزل‌آلا، ساردین، شاه ماهی، ماهی کولی و ماهی تن بیش‌ترین میزان امگا 3 ها را دارند. اگر ماهی دوست ندارید حتماً مکمل‌های روغن ماهی استفاده کنید.

مصرف گردو نیز کمک کننده است چون این ماده‌ی غذایی نیز حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اسیدهای چرب امگا 3 کیفیت غشا و عملکرد سلول‌های مغزی را بالا می‌برند. از این گذشته باید بدانید که ماهی‌ها منبع فوق‌العاده‌ی پروتئین‌های کم چرب نیز می‌باشند که باعث ایجاد سیری طولانی مدت شده و قند خون را ثابت نگه می‌دارند. اگر می‌خواهید خلق و خویتان بهتر شود حتماً هر هفته دو تا سه مرتبه ماهی میل کنید.

 

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

 

چغندر
اگر مدام احساس خستگی، افسردگی و بی‌خوابی می‌کنید احتمالاً کمبود فولات دارید. خوشبختانه چغندر خام و تازه یکی از منابع طبیعی فولات محسوب می‌شود. باید بدانید که بیشتر داروها مانند داروی ضدکلسترول، ضدالتهاب، ضددیابت و یا قرص‌های ضدبارداری باک فولات بدن را خالی می‌کنند.

ویتامین‌های ب کمپلکس شدت علائم افسردگی را کاهش می‌دهد. در بین ویتامین‌های خانواده‌ی B ویتامین‌های B6 و B12 بیش‌ترین کمک را به بهبود

عملکرد سلول‌های مغزی کرده و اثر مثبتی روی خلق و خوی ما دارد
برای همین اگر مشغول مصرف این داروها هستید باید فولات بیشتری جذب کنید. بهتر است چغندر را کمی بجوشانید و اجازه ندهید مدت زمان طولانی بپزد. به خاطر اینکه حرارت طولانی مدت حدود 40 درصد فولات آن را از بین می‌برد. ساده‌ترین راه مصرف چغندر این است که رنده‌اش کرده و به سالادهایتان اضافه کنید.

 

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

 

برنج قهوه ای‌
برنج قهوه ای‌ حاوی ویتامین‌های B1 و B3 و همچنین اسیدفولیک یا همان ویتامین B9 می‌باشد. این ماده‌ی غذایی شاخص گلیسمی پایینی دارد برای همین هم به تدریج قند خون را بالا می‌برد، از افتادن قند خون جلوگیری کرده و نمی‌گذارد بدخلق شوید. اگر دنبال یک ماده‌ی غذایی برای مقابله با افسردگی هستید برنج قهوه ای‌ را امتحان کنید.

 

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

 

کلم
کلم‌ها می‌توانند با استرس، عفونت‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین بیشتر سرطان‌ها مقابله بکنند به خاطر اینکه حاوی ویتامین C و اسیدفولیک می‌باشند. روش‌های مختلفی وجود دارد که کلم را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. می‌توانید کلم را به سالادهایتان اضافه کنید. آش یا سوپتان را پر از کلم کنید. با برگ‌های کلم دلمه درست کنید.

کلم‌پلو را دریابید. آب کلم میل کنید. اگر بعد از خوردن کلم دچار نفخ معده می‌شوید می‌توانید قبل از پخت کمی رازیانه و یا زیره به آن اضافه کنید. باید بدانید که کلم سرشار از فیبرهایی است که میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارند و برای همین هم نمی‌گذارند بد خلق و کسل شوید. آب کلم نیز یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای مقابله با زخم معده می‌باشد.

علاوه بر مواد غذایی ذکر شده مواد غذایی دیگری مانند موز، آجیل، غلات کامل، شکلات سیاه، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C، اسفناج و غیره نیز حال و هوای شما را بهتر کرده و یاس‌هایتان را به دست باد می‌سپارد.

 


ادامه مطلب

یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:,

|
 

تابلوهای چوبی بر جسته حیرت انگیز


       تابلو های چوبی برجسته حیرت انگیز

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

خانواده هنرمند دوبوویک در روسیه با همکاری هم تابلو های نفیس برجسته چوبی خلق میکنند. این خانواده در شهر بریانسک زندگی میکنند و از سال 1996 به تهیه این تابلو هایچوبی خارق العاده مشغولند. بیشتر آثار آنها در سایز 60 در 90 تهیه میکنند. تهیه هر تابلو ماه ها زمان میبرد و تا بحال بیش از 200 اثر تهیه کرده اند.

 

zdmtspfhmU.jpg

 

UREjg15v6I.jpg

 

vgZfz7KSjA.jpg

 

nUyrbh4zqc.jpg

 

bCZvC0jhEf.jpg

 

Opldh0zKBv.jpg

 

aF8OW0A01u.jpg

 

zNUSpyiRIP.jpg

 

o6lAX5tOFE.jpg

 

RnqruHIZtS.jpg

 

hVI5rO3xxZ.jpg

 

AXgHEYlrYl.jpg

 

I5BoV7KvZ7.jpg

 

iyWtsMGcAs.jpg

 

OypwR4cT71.jpg

 

ISNiO5dg6H.jpg

 

aMhFlMU842.jpg

 

ujDwlaqvE2.jpg

 

3dRmNmQKis.jpg

 

SkpMDlHlIA.jpg

 

q8eiUg0izD.jpg

 

JhHa3YdGT3.jpg

 

t1TJUcAvYa.jpg

 

OeSb6mLr2R.jpg  


 

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:,

|
 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 25 صفحه بعد

امید وارم از مطالب ارائه شده در این وبلاگ موجبات رضایت شما را فراهم نماید ولحظات خوب با نشاطی را در کنار همدیگر سپری نماییم وتجربه ی خوبی دریافت نماییم .ارادتمند شما

 
 

لینک دوستان

سرور مجازی

وب من

سرور مجازی

هاست لینوکس

علمی آموزشی

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

 

مطالب قبلی

10 موضوع گفتگو با عشقتان وقتی حرفی ندارین

10حقیقت جالب وافسانه ای در باره قطب شمال

جملات الهام بخش برای رندگی

تصاویر کمتر ئیئه شده از ایران

20جمله الهام بخش

جملات الهام بخش 3

جملات الهام بخش زندگی

جملات الهام بخش

اصول شیک پوشی

100حقیقت در زندگی که به دردمون میخوره

جملاتی که به ذهنتان آرامش می بخشد

23راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم

با ترفندهای یک کدبانوی کامل آشنا شوید

12 نکته را برای پیشگیری از سرطان جدی بگیرید

میوه های تقویت کننده نیروی جنسی را بشناسید!

رفتارهای غلط زن و مرد در روابط زناشویی

راز لاغری و لاغر ماندن برخی از افراد چیست؟

جملات زیبا وآموزنده

 

نویسندگان

محمود

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمي و آدرس fararooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک دوستان

اشعار شاعران

جی تی ای من

لیوان همزن شگفت انگیز

مرجع دانلود سریال

دانلود کتابها و جزوات و پایان نامه های کارشناسی رشته ی حسابداری

کسب درآمد اینترنتی ماهیانه 300 هزار تومن با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاملا قانونی و مطمئن

جنون نه عشق

ردیاب خودرو

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 85496
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content